Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö valtiolla on 7 h 15 min toimistotyöaika ja älyttömän pitkät lomat?

Vierailija
05.04.2024 |

Silloin kun itse olin valtiolla oli noin. 

Kommentit (288)

Vierailija
141/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 päivää kun on pitkät lomat 15 vuoden palveluksen jälkeen. Työaika tuo 7.15 (liukuva työaika).

Vierailija
142/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pitkät lomat valtion viroissa, kun nähdessäni erästä tuttavaani tämä oli joko tulossa juuri lomalta tai lähdössä sinne. Pitämättömät lomat sai kuulemma pitää 1,5-kertaisena. Ihmettelin lomien määrää ja sitäkin, tarvitaanko ko. henkilön työpanosta. Yksityisellä puolella pystyin pitämään kesälomaa korkeintaan 2 viikkoa. Ja näyttää kunnan toimihenkilöilläkin olevan lyhyt työaika, kun työt lopetetaan jo klo 14-15 välillä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipitkien vuosilomien poistaminen toisi ison avun tulvoimapulaan esimerkiksi hoitoalalla. Ei olisi enää varaa olla kahta kuukautta lomalla vuodesa + sijaiset siihen hankittava. Ihmettelen, että asia ei ole vielä noussut päättäjien keskusteluihin ja  toimenpiteisiin.

Ja muuten tavallisen duunarin palkka ei ole yksityisellä sen suurempi ja työmäärä/tahti on kovempi yksityisellä puolella.

Sivuvirkamies.

Vierailija
144/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla valtiolla työssä ja lomaa on 23 arkipäivää. Ei nyt mikään huippupitkä loma eikä sitä saa edes pitää yhdessä osassa.

Vierailija
145/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo 7 t 15 min työaika ja 38 pv lomaa.

Palkka 5050 eur asiantuntijatehtävissä. Olen tyytyväinen.

Vierailija
146/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla, että työt vaan häviävät 2 kk loman ajaksi?  Silloin ihminen tekee ihan turhanaikaista "työtä" eli pyörittää jotain tarpeetonta paperia, juo kahvia, juoruilee, taukoilee ja huokailee "työn" raskautta.

Onneksi valtiollakin on ollut viime aikoina tehostamisia!

Vierailija
147/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kesälomat ja vuoden ympäri ripotellaan noita lomaviikkoja. Minulla ystäviä ja tuttuja, jotka ovat aina tulossa tai menossa lomalle ja sitten on vielä jotain pitämättömiä lomia, niita jäänee jemmaan noista juhlapyhäviikoista. 

Vierailija
148/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomarahat lasketaan kunnalla 1 kk palkasta, yleensä toukokuun.

Ei koko loman pituudesta niin kuin tuo yksi väitti. 

Ei se noin mene. Se lasketaan maaliskuun loppuun kertyneiden lomapäivien lomapäiväpalkasta. Toki monelle siitä tulee 1 kk palkka, jos niitä lomapäiviä on kertynyt 30. Sinun tapauksessasi on palkan määritteenä ollut 31.5. todellinen kk-palkka. Sehän voi olla esim lomitusten takia suurempikin.

Vierailija
149/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla, että työt vaan häviävät 2 kk loman ajaksi?  Silloin ihminen tekee ihan turhanaikaista "työtä" eli pyörittää jotain tarpeetonta paperia, juo kahvia, juoruilee, taukoilee ja huokailee "työn" raskautta.

Onneksi valtiollakin on ollut viime aikoina tehostamisia!

NIimpä.

Kunnalla myös pitkät lomat, ottavat vielä sijaiset pitkiä lomia paikkaamaan. Iso lasku veronmaksajille. 

Vierailija
150/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä valtiolla työpäivän pituus on edelleenkin 7 t 15 min ja mahdollisuus liukumiin sekä aamulla että illalla. Parhaimmillaan lomia 38 arkipäivää (lauantaita ei lasketa arkipäiväksi) ja lisäksi lomarahoja voi vaihtaa vapaapäiviksi. Etätöitä saa halutessaan tehdä 80 % työpäivistä. Hyvä, että on edes jotain etuja, kun palkka on kuitenkin aika huono!

Onko se palkka oikeasti huono? Mitä olen kuullut niin palkka on hyvä. Esim. teollisuudessa, joka yleensä on yksityistä, on paljon tehtäviä joissa palkka on jotain välillä 1600 - 2000 EUR / kk jos tekee 40 h / vko. 40 h on oikein, koska siellä on pekkaset.

Meillä ainakin monella on työn rentouteen nähden ihan ok palkat, 3000-4000, ja palkka vaan nousee säännöllisesti. En toki odottaisikaan tästä työstä mitään 10000 palkkaa mutta ihan kivasti meillä tienataan. 

Vierailija
151/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, tässä eka Valtiolle.fi:ssä eteen tullut avoin työpaikka: https://valtiolle.fi/fi/tyopaikat/projektipaallikko-4017/

Haetaan siis projektipäällikköä maahanmuuttoviraston teknologia- ja digitalisaatioyksikköön kehityksen tulosalueelle. 

Palkkaus: Tehtäväkohtainen palkanosa on 3 589,36 euroa kuukaudessa ja henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuva palkanosa enintään 50 % tehtäväkohtaisesta palkanosasta. Uuden työntekijän henkilökohtainen palkanosa on 10 - 20 % kokemuksesta ja osaamisesta riippuen. 

Virastotyöaika ja mahdollisuus työskennellä etänä. Tässä ei poikkeuksellisesti vaadita ylempää korkeakoulututkintoa, vaan soveltuva kk-tutkinto riittää.

Lähtöpalkka siis 3589,36 € - 4307,2 € / kk, maksimissaan voi olla 5384,04 €. 

Siis tuo on tietokanta-asiantuntijan tms paikka. Paljonkohan tuollaiset IT-

Eikä Maahanmuuttovirastossa makseta yli 20% henk.lisiä, vaikka se teoriassa olisi mahdollista. Tuossa tehtävässä maksetaan 4050 e/kk ainakin muille samaa työtä tekeville.

Vierailija
152/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä, jos olet ollut tarpeeksi kauan virassa, on lomia 38 päivää.

Eli yli 15 v katkeamatonta palvelusta pienellä palkalla huonosti johdetussa organisaatiossa.

Vierailija
153/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7h39min/pvä ja vuosilomaa 38pv eli paria päivää vaille 8vkoa. Ja koska edellisen kauden lomapäiviä myös jäljellä niin plakkarissa on minulla nyt 50pv lomaa.

Jotakin kompensaatiota palkkatasolle.

T. Vaka-ala

Vierailija
154/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38 päivää kun on pitkät lomat 15 vuoden palveluksen jälkeen. Työaika tuo 7.15 (liukuva työaika).

Mutta tuohon lisää pakollinen 30 min ruokabreikki.Eli 7.45 työaika ellet pidä pidempää ruokataukoa , kellokortti siis.Lisäksi 2 kpl 12 min kahvitaukoa 

Vierailija
155/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo 7 t 15 min työaika ja 38 pv lomaa.

Palkka 5050 eur asiantuntijatehtävissä. Olen tyytyväinen.

Minäkin valtiolla asiantuntijana ja palkka 2980, lomaa kertyy 2 pv kuussa ja päiväkohtaidet suoritetavoitteet.Kuluttavin työ missä koskaan ollut.

Vierailija
156/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elyssä tuo pärstälisä max7 %.

Vierailija
157/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä, jos olet ollut tarpeeksi kauan virassa, on lomia 38 päivää.

Eli yli 15 v katkeamatonta palvelusta pienellä palkalla huonosti johdetussa organisaatiossa.

muualle hakenut, jos on noin huonosti asiat? 

Vierailija
158/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaanpa myös se puoli että valtion tavallista pidemmät lomat ovat korvausta siitä että palkat ovat pienempiä.

totta, muutamia duunipaikkoja silmäillyt ja ihmetelleyt että vaaditaan korkeakoulututkinto ja tarjotaan 4000€ palkkaa.

Ei ihme että korkeakoulutettujen pohjasakka ajautuu tuonne hommiin. 

Vierailija
159/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7h39min/pvä ja vuosilomaa 38pv eli paria päivää vaille 8vkoa. Ja koska edellisen kauden lomapäiviä myös jäljellä niin plakkarissa on minulla nyt 50pv lomaa.

Jotakin kompensaatiota palkkatasolle.

T. Vaka-ala

Miksi pitää saada jotain kompensaatiota? aina voi hakeutua muualle töihin, jos palkan kokee pieneksi. näin muutkin tekee, ei mene enää läpi nämä kompensaatiota palkalle heitot.

Vierailija
160/288 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä että älyttömän pitkät lomat, 38 päivää ja lauantai ei kuluta sitä eli 7 viikkoa ja pari päivää päälle. Itse yleensä teen muutaman tunnin varastoon niin saa olla 8 viikkoa. 7 kesällä, viikon talvella. Työaika on tuo 7h ja 15min. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi