Vieläkö valtiolla on 7 h 15 min toimistotyöaika ja älyttömän pitkät lomat?
Kommentit (288)
Mikä on älyttömän pitkät lomat? Minulla on 30 päivää.
Vielä, jos olet ollut tarpeeksi kauan virassa, on lomia 38 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kesäloma viimeisenä vuonna ennnen liikelaitostumista kahdeksan viikkoa.
Toki muutin myös lomarahat lomaksi, mutta silti.
Jep. 38 lomapäivää jos oot ollut pitkään töissä. Eikä lomapäiviin lasketa lauantaina.
Muistetaanpa myös se puoli että valtion tavallista pidemmät lomat ovat korvausta siitä että palkat ovat pienempiä.
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma yksityisellä puolella 4 kpl ma-pe jaksoja.
Vierailija kirjoitti:
Muistetaanpa myös se puoli että valtion tavallista pidemmät lomat ovat korvausta siitä että palkat ovat pienempiä.
Eivät ne ole.
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö.
Mitä ihmeellistä tuossa työajassa on, ruokatauko ei ole työaikaa ja se tulee tuohon päälle.
Eli valtiolla lomia 7,5 vkoa kun yksityisellä 5 vkoa. Törkeetä!
Kun hallitus saa ajettua henkilöstö vähennykset ei jää kuin 15% ja niiden palkkakin tiputettu 75%
Vierailija kirjoitti:
Ovat kuulemma etätöissä sohvalla tuhnutellen tai espanjasta käsin. Trafi on muistaakseni furegonigolassa.
nimim onneton luuseri sohvan pohjalta
Lomat korvattu ja sairauspäivät kumpiakaan ei ole tai irtisanotaan heti.
vuotuinen työaika 1624 tuntia eikä 24 t:n kikystä mitään valitettu níin kuin punaniskaduunarit
38 päivää saa, kun on ollut yli 15v töissä. Ei ne ihan automaattisesti tule.
Vierailija kirjoitti:
Ja unohdetaan se että tekevät työtä ilman tulosvastuuta veronmaksajien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Jep. 38 lomapäivää jos oot ollut pitkään töissä. Eikä lomapäiviin lasketa lauantaina.
Jos lauantait laskettaisiin, se loma olisi 36 pv + 9 pidennyspv eli 45 päivää, eli ihan sama tulos.
Kuntapuolella on pisimmät lomat muistaakseni mutta myös valtiolla on pitkät lomat.
Kaveri on melko korkeassa virassa valtiolla ja kyllä hän on monta kertaa vuodessa jollain pidemmällä lomalla. Tai kesällä on eka jotain 6 viikkoa lomalla ja sitten on viikon pätkiä vielä monta kertaa vuodessa siihen päälle.
Ehkä välillä tekee jotain tunteja sisään, mutta siltikin tuntuu kyllä aika hyvin lomat pyörivän.
Todennäköisesti, kuntapuolella ainakin tuo. Lomat ennallaan, mutta ei pekkasia kk-palkkalaisilla.