Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö valtiolla on 7 h 15 min toimistotyöaika ja älyttömän pitkät lomat?

Vierailija
05.04.2024 |

Silloin kun itse olin valtiolla oli noin. 

Kommentit (288)

Vierailija
81/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeiluun työmarkkinatuella kaupungin yksikköön toimistotöihin. Eläkettä ei kerry. Ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomalapun. Ja karenssi tulee, jos ei mene. 

Kulukorvaus 9 euroa / työpäivä, sitä ei saa, jos sairastuu tai lapsi sairastuu. 

Minä olin AMK tutkinnolla työkokeilussa sairaalassa auttamassa osastonsihteeriä. 

Vierailija
82/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut? Onko se jotenkin huono asia teidän mielestä että on sekä pitkät lomat että hyvä palkka? Itse ainakin tykkäisin molemmista, mutta ei oikein löydy julkiselta sellaisia tehtäviä joissa oma osaamiseni pääsisi vahvuuksiinsa.

Juuri näin. Alapeukuttavat toivovat kaikille lyhyitä loimia ja matalampaa palkkaa? Jos siis jollain on hyvät loma ja palkka, niin se on tosi huono juttu, ei saisi sellaista ollenkaan olla vai miten te nyt tätä ajattelette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on älyttömän pitkät lomat? Minulla on 30 päivää.

Kesäloma yksityisellä puolella 4 kpl ma-pe jaksoja. 

20 päivää? Höpö, höpö.

Noin se vain menee. Yksityisen puolen kesälomat on 4 viikkoa. Ei tietenkään 20 päivää riitä, koska yksityisellä myös lauantait lasketaan lomapäiviksi.

Vierailija
84/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeiluun työmarkkinatuella kaupungin yksikköön toimistotöihin. Eläkettä ei kerry. Ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomalapun. Ja karenssi tulee, jos ei mene. 

Minä olin AMK tutkinnolla työkokeilussa sairaalassa auttamassa osastonsihteeriä. 

Työtön saa tunnukset Lifecareen ja tilaa laboratoriokokeita, takseja, tekee tilastointia, kokousmuistioita jne. 

Vierailija
85/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh, opettajilla on 5 kuukautta lomaa ja opinto-ohjaajalla 5,5 kuukautta. Repikää siitä. 

Milloin opolla on muka aikaa pitää nämä extralomat? Päin vastoin, hänellä on kesälläkin töitä, hän on tavoitettavissa silloin kun yhteishaun tulokset selviävät.

Vierailija
86/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön saa tunnukset Lifecareen ja tilaa laboratoriokokeita, takseja, tekee tilastointia, kokousmuistioita jne. 

Hakee osaston postit, tulostaa huonekartan. Tilaa veripusseja, keittää hoitajille kahvia jne. 

Vierailija
87/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistetaanpa myös se puoli että valtion tavallista pidemmät lomat ovat korvausta siitä että palkat ovat pienempiä.

Ja unohdetaan se että tekevät työtä ilman tulosvastuuta veronmaksajien piikkiin.

Ilman tulosvastuuta? Eipä taida olla missään noin enään. Joka paikassa määritetään tiukkoja tavoitteita niin organisaation tasolla kuin yksikköjen - ja nuo tavoitteet jaetaan yksittäisten työntekijöiden vastuille, työnkuvasta riippuen. Verolla lasketaan jo kesätyöntekijöitä myöten paljonko tapauksia pitää käsitellä per päivä jne. Ja me isompia palkkoja saavat - no, itsekin olen aloittelemassa kotona viikonlopputöitä, kolme hommaa tehtävä maanantaiksi vaikka työaikakirjanpito ei enää tikitä eikä viikonloppukorvauksia tipu.

Tervetuloa vaan hakemaan valtiolle! Mutta kannat

Tämä ei varsinaisesti lohduta, mutta noin se menee yksityiselläkin. Töitä on täksikin viikonlopuksi ja tehtävä on koska aikataulut vaatii. Ylemmille toimihenkilöille ei tule ylityölisiä, saldovapaisiin sen voi lisätä.

Vierailija
88/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valtion virastossa töissä muutaman vuoden. 15 työntekijästä 4 teki oikeasti töitä. Muilla oli pitämättömiä lomia, sairauslomia, plussaa 40 tuntia vaikka työt tekemättä eli saldovapaalla, kahvitaukoja, tupakkataukoja, kävelyretkiä keskellä työpäivää. Valtion virastoista voi heittää suurimman osan ulos ja pieni porukka hoitaa kaikkien työt.

Vierailija
89/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, opettajien ei tarvitse saada oppilaita oppimaan, hoitajan ei hoitaa sairaita terveeksi, erilaisia päätöksiä laativan ei tarvitse tehdä niitä, vaan saa jättää kansalaisten asiat hoitamatta, jne.  Meillä  on todella lokoisaa näissä valtion töissä, teidän rahoista vaan palkkoja nostellaan. 

Kun noita pisa-tuloksia katsoo niin voi aika helposti sanoa että opettajien ei tarvitse saada oppilaita oppimaan. Kun kuuntelee sairaiden kertomuksia 'hoidostaan' voi tehdä edelleen helposti sen päätelmän että hoitajan ei tarvitse saada sairasta terveeksi. Mitä tulee päätöksiä laativaan henkilöön, niin sen verran on lavea käsite että ei voi antaa esimerkkiä. Päätöksiä varmasti tulee mutta saisivat mielellään olla hyviä.

Tässähän on nyt oivaa logiikkaa. Jos futisjoukkueen pelit eivät ole sujuneet putkeen, niin sitten johtopäätös on, ettei joukkueen tarvitse voittaa. Jos automekaanikko ei onnistu saamaan autoa korjattua, niin sitten automekaanikon ei tarvitse korjata autoja kuntoon? Eli jos hommassa ei syystä tai toisesta onnistuta jokaisen kohdalla hyvin, niin se tarkoittaa ettei oikeasti edes tarvitse tehdä työtään? Jos tuo on totta, niin sitten sinäkin voit ryssiä seuraavan työkeissin, sen jälkeen nostat vaan palkkaa eikä sinun tarvitse tehdä työtäsi. 

Vierailija
90/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oleskelemalla työpaikalla saa *tehtyä ylitöitä eli ylityötunteja kertyy oleskelemalla. 

Vierailija
91/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, opettajien ei tarvitse saada oppilaita oppimaan, hoitajan ei hoitaa sairaita terveeksi, erilaisia päätöksiä laativan ei tarvitse tehdä niitä, vaan saa jättää kansalaisten asiat hoitamatta, jne.  Meillä  on todella lokoisaa näissä valtion töissä, teidän rahoista vaan palkkoja nostellaan. 

Kun noita pisa-tuloksia katsoo niin voi aika helposti sanoa että opettajien ei tarvitse saada oppilaita oppimaan. Kun kuuntelee sairaiden kertomuksia 'hoidostaan' voi tehdä edelleen helposti sen päätelmän että hoitajan ei tarvitse saada sairasta terveeksi. Mitä tulee päätöksiä laativaan henkilöön, niin sen verran on lavea käsite että ei voi antaa esimerkkiä. Päätöksiä varmasti tulee mutta saisivat mielellään olla hyviä.

Tässähän on nyt oivaa logiikkaa. Jos futisjoukkueen pelit eivät

Tuohan oli vastaus edelliseen. Siinä annettiin ymmärtää että kaikki nuo asiat toimivat hyvin. Eivät toimi, kuten tuloksista näkee. Pointti on siis se että niiden eteen tulisi tehdä enemmän töitä, mutta tämä meni sinulta ohi.

Vierailija
92/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajia ei riitä ja hoitojonot pitkiä myös kunnan hammashoitoon. Liian pitkät vuosilomat syö resursseja liikaa. Ei tässä ole mitään järkeä enää, eikä tähän enää ole varaa, Riikka ja Orpo ho-hoi herätkää jo tähän. 

Vierailija
93/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuryritysten johtajilla on lounasaika klo 10-13, muutamia alaisia tekemässä työt, businessluokan lennot, sihteerit, asunto-etu, auto-etu, ei vastuuta kuin nimellisesti ja palkka 50 000 e kuukaudessa. 

Moni meistä varmaan mielellään ottaisi tuollaisen työn vastaan. Suurempi kysymys onkin miksi emme tule valituiksi? Jotain ne suuryritysten johtajat ehkä kuitenkin osaavat.

Vierailija
94/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskusteluhan on käyty tällä palstalla jo monet kerrat.

Miksi taas pitäisi?

Vierailija
95/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin valtion virastossa töissä muutaman vuoden. 15 työntekijästä 4 teki oikeasti töitä. Muilla oli pitämättömiä lomia, sairauslomia, plussaa 40 tuntia vaikka työt tekemättä eli saldovapaalla, kahvitaukoja, tupakkataukoja, kävelyretkiä keskellä työpäivää. Valtion virastoista voi heittää suurimman osan ulos ja pieni porukka hoitaa kaikkien työt.

Minulla myös samanlainen kokemus Pirkanmaan ELY-keskus. Juuri tuollaista mitä kuvailit siellä oli. Ilmeisesti näihin valtion SUOJATYÖPAIKKOIHIN hakeutuvat laiskat ja saamattomat ihmiset. Ei ollut minun paikkani, olen jälleen yksityisellä ja koko elämäni ollut, tuo oli poikkeus. Myös aivan järkyttävää juoruilua ja sellaista tyhjänpäiväistä jorinaa, ja tosiaan nämä KAHVITAUOT, ei se ollut mikään tauko, saattoi kestää tunnin. Porukka tuli töihin kello kahdeksaan ja jo yhdeksältä oltiin viihtyilemässä siellä kahvitunnilla ja tosiaan se oli tunti.

Olin kerran hississä samaan aikaan kun aikuiset ihmiset tulivat lounaalta ja hihittelivät siinä hississä, että kirjaudutaan jo sisään työaikaan hih hih vaikka ei olla vielä työpisteellä, tällaista sakkia. Näin myös kun siellä vain katseltiin televisiota tällä kahvitunnilla, aivan järkyttävää touhua. 

Siellä oli myös runaasti aivan turhia palavereita ja kokoontumisia, todella TEHOTONTA touhua. Puolet pois tuoltakin laitoksesta, nimenomaan laitoksesta. Sanoin tätä paikkaa aikuisten päiväkerhoksi.

Vierailija
96/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakee osaston postit, tulostaa huonekartan. Tilaa veripusseja, keittää hoitajille kahvia jne. 

Miten tuo sinun osastonsihteereiden jeesaustyö liittyy asiaan kun aloittaja kysyy: Vieläkö valtiolla on 7,25 toimistotyöaika ja pitkät lomat?

Vierailija
97/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä ei varsinaisesti lohduta, mutta noin se menee yksityiselläkin. Töitä on täksikin viikonlopuksi ja tehtävä on koska aikataulut vaatii. Ylemmille toimihenkilöille ei tule ylityölisiä, saldovapaisiin sen voi lisätä."

Oma vikanne, jos olette noin lapasia, että teette ylitöitä ilman ylityökorvausta. Kyllä ne ylityölisät kuuluu myös ylemmille toimihenkilöille. Mieheni on kuitannut yhdestä ylityöviikonlopusta 7000€ palkkana ja ylityökorvauksina. Ylitöitä harvoin teetetään, koska ne tulevat kalliiksi työnantajallekin. Tiukan paikan tullen niitä tehdään ja niihin kyllä suostutaankin, mutta ei ilmaiseksi tietenkään.

Vierailija
98/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan oli vastaus edelliseen. Siinä annettiin ymmärtää että kaikki nuo asiat toimivat hyvin. Eivät toimi, kuten tuloksista näkee. Pointti on siis se että niiden eteen tulisi tehdä enemmän töitä, mutta tämä meni sinulta ohi.

Käsittämätöntä logiikkaa tuo edelleen on, jossa vedetään mutkia suoriksi oikein urakalla. Asioihin vaikuttaa aika monta tekijää, eikä se työntekijöiden ahkeruus useinkaan ole se keskeisin tekijä. Samalla tavalla monilla firmoilla voi mennä huonosti kysynnän laskiessa kun yhteiskunnan talous kyykkää. Eikä sitä korjata sillä, että perusduunari tekee vielä enemmän töitä. 

Vierailija
99/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli just 15 v täyteen ja sain 38 lomapäivää. Tuo maksimi mitä meillä voi olla.

Vierailija
100/288 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuntapuolella töissä, työaikani on 7 h 38 min, eikä ole älyttömän pitkiä lomia tai pekkasia.