Onko kotisi aina yllätysvieraskunnossa?
Kommentit (151)
Ei ole. Inhoan muutenkin yllätysvierailuja, niistä pitää sopia etukäteen.
Ei siisti, mutta muuten yllätysvieraskunnossa. En ymmärrä sitä että jotkut häpeävät kotiaan, sisustustaan tai sotkujaan. Se on elämää. Onpa hienoa hävetä omaa elämäänsä.
Tosi siistiä, mutta ei mistään sisustuslehdestä. Mulla on myös aina jäätelöä pakasteessa tarjota kahvin kanssa.
Periaatteessa on. Ainoastaan sisääntuloaulaa voisi siistiä tiheämmin. Meillä on tapana tehdä ylläpitosiivousta joka päivä niin ei sitten tarvitse mitään isompaa tehdä edes juhlapyhiä ennen.
Mä en avaa ovea kenellekään, jos ei olla etukäteen sovittu.
Kotini on aina siisti itseäni varten. Yllätysvieraita en ota vastaan enkä muitakaan vieraita.
Ei ole sisustuslehtisiisti, mutta kyllä se pääsääntösesti on siinä kunnossa, että uskallan ottaa vastaan yllätysvieraita. Eipä sellaisia kyllä käy ikinä. Ei siis välttämättä ole aina ihan joka tavara paikallaan, mutta perussiistiä on kyllä (ei tavarakasoja missään tasoilla tai pitkin lattioita, likaiset astiat ovat tiskikoneessa, likaiset pyykit pyykkikorissa jne).
Ei sisustuslehtisiisti, mutta riittävän siisti siihen, että kylään saa tulla koska vaan. Tarjottavaakin löytyy yleensä, ainakin jotain pientä.
Aina voi ja saa tulla vieraita. Joskus on siistimpää, tavaroita hujan hajan mutta aina viikkosiivous tehdään. Viikonloppuisin on mallikelpoista muuten miten milloinkin. Ei oteta stressiä.
Ei todellakaan. Jos joku tulee yllättäen oven taakse vedän maihin ja leikin etten ole kotona.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on. Ainoastaan sisääntuloaulaa voisi siistiä tiheämmin. Meillä on tapana tehdä ylläpitosiivousta joka päivä niin ei sitten tarvitse mitään isompaa tehdä edes juhlapyhiä ennen.
Oho, sisääntuloaula. Meillä on vain kapea eteinen.
Ei ole. Mä en ihan joka päivä jaksa ja kerkiä siivoilla, kun on kaikkea muutakin tekemistä ja harrastamista. Lisäksi mulla on kaksi hyvin kovapäistä teiniä, joiden kanssa viimeiset vähän yli 10 vuotta harjoiteltu sitä, että tavarat varsinkin keittiössä voisi laittaa käytön jälkeen paikalleen, mutta ei ne vielä oo oppineet. Saatan siivota keittiön supersiistiksi ja sitten kun tulen töistä kotiin niin näyttää, että hullu supikoira on käynyt siellä riehumassa... :D
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kyllä taas pääsiäisenä v i t u t t i ovikellon rimputtelijat!
Eikö helevetti vanhemmat vois ohjeìstaa kakaroitaan olla häiritsemättä tuntemattomia ihmisiä?!
Ovikellon voisi tosiaan laittaa äänettömälle, mutta jos tarvitsisin apua niin se ei käy.
On. Oli kiireinen lapsiperheaika, jolloin koti oli usein kaaoksessa, sen jälkeen aika teinien kanssa, jolloin keittiössä oli aina likaisia patoja ja pannuja. Nyt rauhallinen elämä kahden. Aina siistiä.
Ei sisustuslehti-siistiä mutta siistiä ja puhdasta, aina. Ihan itseä varten, koti on turvasatama jossa voi latautua kauniissa ympäristössä. Tarjottavat on sitten eri asia. En syö itse keksejä enkä pullaa, kahvista puhumattakaan. Yllätysvieraat saavat hedelmiä, laadukasta vihreää teetä ja täysjyväkorppuja :)
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Jos joku tulee yllättäen oven taakse vedän maihin ja leikin etten ole kotona.
Onneksi ei ole enää telkkarilupatarkastajia.
Muistan edelleen sen tietoiskun, jossa esiintyi Martti Suosalo; vapisi hikeä valuen jossain vaatekomerossa.
- n67v -
Vastuu näkymästä on yllätysvieraalla. Jos puolipitoiset vaatteet, tiskit, pöly telkkarin päällä, ostokset keittiön pöydällä ja kosteat käsipyyhkeet häiritsee, niin ei pidä tulla yllättäen. Toisaalta jos vieras sanoo käyvänsä vessassa, annan hänelle puhtaan pyyhkeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kyllä taas pääsiäisenä v i t u t t i ovikellon rimputtelijat!
Eikö helevetti vanhemmat vois ohjeìstaa kakaroitaan olla häiritsemättä tuntemattomia ihmisiä?!
Ovikellon voisi tosiaan laittaa äänettömälle, mutta jos tarvitsisin apua niin se ei käy.
Miksi et itse vaan laita sellaista lappua virpojille kuin että "hei täällä asuu av-mamma eli VIRPOJAT V ITTUUN MUN OVELTA".
Normaalit ihmiset ovat ok tuon perinteen kanssa.
Ei todellakaan.
Hirvittää ajatus kiinnijäämisestä.