Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kotisi aina yllätysvieraskunnossa?

Vierailija
05.04.2024 |

Sisustuslehtisiisti?

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itseäni varten siisti.

Vierailija
62/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa on. Ainoastaan sisääntuloaulaa voisi siistiä tiheämmin. Meillä on tapana tehdä ylläpitosiivousta joka päivä niin ei sitten tarvitse mitään isompaa tehdä edes juhlapyhiä ennen.

Oho, sisääntuloaula. Meillä on vain kapea eteinen.

Meidänkin aiemmassa asunnossa oli sisääntuloaula. Tolkuttomasti käytetty neliöitä eteistilaan, jolla ei ollut mitään käyttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja en tykkää yllätysvieraista. Epäkohteliasta, täytyy ilmoittaa hyvissä ajoin ja en välttämättä ole edes kotona jos paukahtaa yllätysvieras tulemaan. Itse en mene ikinä yllättäen. 

Vierailija
64/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siistiä, mutta en vastaa ovikellon soittoihin. Puhelimitse yritykset miehittää kotini taklaan kohteliaasti vaikka valehtelemalla mitä vain. Kuppiloissa ja yhdistyksisä ynnä muissa riennoissa voi tavata muita ihmisiä. Koti on pyhä paikka.

Vierailija
65/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä aina koti siisti, koska pidän puhtaudesta ja siisteydestä. Asiaa helpottaa tietysti se, että asun yksin. Jos olisi lapsia niin epäjärjestystä olisi tietenkin suvaittava enemmän. En kylläkään ota yllätysvieraita vastaan. Muutenkin tapaan mielummin ihmisiä jossain ulkona,  kahviloissa, harrastusten parissa jne. 

Mummi
66/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yllätysvieraista ja tuttavani ja sukulaiseni tietävät tämän, joten eivät tuppaa yllättäen.

moi

Vierailija
67/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mä en ihan joka päivä jaksa ja kerkiä siivoilla, kun on kaikkea muutakin tekemistä ja harrastamista. Lisäksi mulla on kaksi hyvin kovapäistä teiniä, joiden kanssa viimeiset vähän yli 10 vuotta harjoiteltu sitä, että tavarat varsinkin keittiössä voisi laittaa käytön jälkeen paikalleen, mutta ei ne vielä oo oppineet. Saatan siivota keittiön supersiistiksi ja sitten kun tulen töistä kotiin niin näyttää, että hullu supikoira on käynyt siellä riehumassa... :D

Jatkakaa sinnikkäästi harjoittelua. Kolmekymppiset lapseni saattavat vielä jättää mukin tai lautasen olohuoneen pöydälle lojumaan kotona käydessään. Ehkä hekin oppivat, kun vielä muutama vuosi harjoitellaan.

Missä ne sinun lapsesi oikein oleilevat kun vain käyvät kotona? Vähän hassua ajatella, että minä olisin juuri nytkin käymässä kotonani, kun olen ja nukun kaikki yöni tässä asunnossa, jossa olen kirjoilla:) 

Sinunkin lastesi oikea koti on siellä missä he asuvat!

Vierailija
68/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei pääse yllätysvierailulle. Äiti kerran yritti 20v sitten, en avannut ovea. Oppi kerrasta sen jälkeen aina soittanut olenko kotona.

Vierailija
69/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ei pääse yllätysvierailulle. Äiti kerran yritti 20v sitten, en avannut ovea. Oppi kerrasta sen jälkeen aina soittanut olenko kotona.

Siistiä kuitenkin on. En tykkää asua missään pölyssä ja sekamelskassa.

Vierailija
70/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysystäviä varten on aina kunnossa. Vieraita en ota vastaan kuin kutsuttuna ja se on harvoin.

Vierailija
71/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska yllätysvieraat eivät odota tiptop-kuntoista asuntoa vaan normaalia asuttua kotia.

Vierailija
72/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa on. Ainoastaan sisääntuloaulaa voisi siistiä tiheämmin. Meillä on tapana tehdä ylläpitosiivousta joka päivä niin ei sitten tarvitse mitään isompaa tehdä edes juhlapyhiä ennen.

Oho, sisääntuloaula. Meillä on vain kapea eteinen.

Meidänkin aiemmassa asunnossa oli sisääntuloaula. Tolkuttomasti käytetty neliöitä eteistilaan, jolla ei ollut mitään käyttöä. 

Mellä on nykyisessä. Minusta se on sellainen luksusasia, koska harvoin uusiin taloihin sellaisia tehdään (meidän talo on 100 vuotta vanha). Mutta totta sekin, ettei sillä kummempaa käyttöä ole.

Yllätysvierassiistiä meillä on melkein aina, jos vierasta ei haittaa lattioilla hujan hajan lojuvat vinkulelut ja puruluut ja muutama likainen astia tiskialtaassa. Tarjottavaa taas ei ole, jollei vieras ilmoita tulostaan. Meillä käy niin harvoin ketään, etten ole ottanut tavaksi pitää vierasvaraa ja itse emme syö mitään keksiä tai pullaa paitsi joskus harvoin. Sisustuslehtisiistiä ei ole ikinä. Ei tästä vanhasta saisi sellaista puunattua, vaikka miten yrittäisi, eikä ole tarpeenkaan. Riittää, kun on puhdasta ja asiat, paitsi koirien lelut, löytävät käytön jälkeen omille paikoilleen.

Vierailija
73/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen. Jos saan vartin aikaa niin sitten ainakin. 

Vierailija
74/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lakanan äkkiä vaihtaa kun uuden naisen tuo baarista.

Vierailija
75/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimme on aina siisti, koska molemmilla on samanlaiset siisteyskäsitykset: tuo tullessasi, vie mennessäsi. Tavarat laitetaan aina paikoilleen, vaatteet kaappiin, likaiset pyykkikoriin jne. Sänky pedataan aamulla. Keittiö siistitään kokkailun ja ruokailun jäljiltä. Kumpikin huolehtii wc:n puhtaaksi jäljiltään. Näkyvä lika ja pöly pyyhkäistään saman tien, roskat harjalla ja rikkalapiolla tarvittaessa, muuten siivooja huolehtii imuroinnista ja lattioiden pesusta sekä pölyjen pyyhkimisestä kerran viikossa.

Kyllä minun puolestani voi sisutuslehtikin tulla ottamaan kuvia. Mitään ei ole liikaa eikä väärissä paikoissa, harvat koriste-esineet ovat huolella valittuja ja sopivat paikkaansa. Huonekalut ja lamput ovat pääosin design-tuotteita, taulut seinillä aitoja.

Vierailija
76/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja miten sairas ihmisen pitää olla, että ajattelee onko kämppä vierailu kunnossa? Talo makaa tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. 

Ja olen huomannut yhteyden siinä, että mitä siistimpi kämppä, niin sekaisempi pää on omistajalla.

Vierailija
77/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua kun lukee, niin ei ihmetytä enää miksi asiat ovat huonosti. Paljon on sekaista porukkaa ilman apua ja vapaana terveiden ihmisten joukussa.

Vierailija
78/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, mutta saa tänne tulla, jos ei välitä sotkuista. 

Vierailija
79/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kovin siistiä, mutta vieraita voi kyllä tulla. Sotkuisuus on heidän ongelmansa, jos on, ei minun.

m38

Vierailija
80/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.