Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kotisi aina yllätysvieraskunnossa?

Vierailija
05.04.2024 |

Sisustuslehtisiisti?

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valitettavasti ole ja häpeän kotiani. Jostakin syystä tämä tilanne katsotaan minun puuttekseni, vaikka kuitenkin itse sottaan vähiten ja siivoan ja järjestän enemmän kuin muut perheenjäsenet. Siihen pitäisi vain satsata kymmeniä tunteja enemmän. Mutta miksi vain minun?

Ei välttämättä tunteja. Tuttavaperheessä lapset vei 15 minuuttia tavaroitaan omiin huoneisiin ja koti näytti heti ihan erilaiselta. Mutta tunti kesti kyllä siinä että ne sai tekemään tuon.

Joo, meille tuli pääsiäisvierailulle miehen sukua. Tyyppejä oli toista kymmentä, ja kun ydinporukka saapuessaan alkoi järjestellä ja organisoida, vaikutelma muuttui radikaalisti. He on isona parvena huikean tehokkaita toimimaan yhdessä, minä taas ainokaisena menen ihan sekaisin kun pitäisi katsoa, mihin suuntaan muut kottaraiset lentävät. Luulen, että alan muutaman vuoden sisään oppia, ja tunne on kyllä ihana kun porukalla tapahtuu. Ja uskomaton se tehokkuus. Yksin tehden aika menee kaikenlaiseen soutamiseen ja huopaamiseen ja lopulta vene pyörii valtaosin ympyrää, kun yrittää hahmottaa, pitääkö ensin siivota pöytä vai tiskata, kun tiskikaapista olisi järkevämpi lajitella sinne kertyneet jutut eteenpäin ensin, mutta kaapeissakaan ei oikein ole tilaa edes niille pöydälle kertyneille jutuille... Ja jos tekee jotain pienempää mikä onnistuu ilman isompaa miettimistä, se taas ei näy missään.

Mutta juu, meille voi tulla yllätysvieraita, mutta he saattavat yllättyä. Onneksi ne yleisemmin pistäytyvät tietävät jo tilanteen. Usein he yllättyvät positiivisesti, kun kyynärpäät saa pöydälle ilman, että siihen ensin hätäraivataan heille paikka nostelemalla tavarat seuraavan tason murheeksi.

Vierailija
42/151 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kahdestaan miehen kanssa asumme ja siisteyskäsityksemme on samanlainen. Tiskit koneessa, pyykit pyykkikorissa, puhtaat vaatteet kaapeissa, takit henkarikaapissa. Tavaraa aika vähän. Lapsien lähdön jälkeen muutimme pienempään asuntoon ja karsimme turhat kamat. Helppo pitää siistinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tärkeämpää on että yllätysvieras on kotini ansaitsemassa kunnossa. Aina ei näin ole ollut ja tulee surullista jälkeä.

Vierailija
44/151 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina siinä kunnossa kuin se meidän jäljiltä on. Jos "yllätysvieraita" tulee, niin ehkä ne selviää siitä hengissä ja ilman traumaterapiaa

Vierailija
45/151 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä.

Vierailija
46/151 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pyrkiä siihen, että olisi perussiisti. Haastavaa pitää yllä siivoa, kun kotona asuu lisäkseni muitakin. Yksin ehkä olisi helpompaa olla jatkuva siisteys.

Vierailija
47/151 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sisustuslehdistä. Makkarin ovi kiinni, jos ei oo sänkyä petattu. Muutoin on siisti ja puhdas koti. Meillä se on luonteessa. 

neljän pojan äiti oon

Vierailija
48/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 

Yllätysvieraat on perseestä. Lukuun ottamatta omia lapsia perheineen. 

Vierailija
49/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en avaa ovea kenellekään, jos ei olla etukäteen sovittu. 

Vierailija
50/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Tai minuahan ei haittaisi, mutta vaimo menee paniikkiin ja joskus raivoaakin asian vuoksi.

Vierailija
51/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Enkä tykkää yllätysvieraista. 

Vierailija
52/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä.   Mutta jos just silloin on pytty pesemättä  vierasvarat täydentämättä...ylimääräistä roinaa näkyvillä, niin...

Vierailija
53/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en avaa ovea kenellekään, jos ei olla etukäteen sovittu. 

Sama täällä.

Vierailija
54/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini ei näytä sisustuslehdeltä, inhoan nykyistä suomalaisten sisustuslehtien tyyliä. Siistiä meillä aina on siitä huolimatta ja yllätysvieraita saa tulla.

Vierailija
55/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina siisti

Vierailija
56/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi ja saa tulla vieraita. Joskus on siistimpää, tavaroita hujan hajan mutta aina viikkosiivous tehdään. Viikonloppuisin on mallikelpoista muuten miten milloinkin. Ei oteta stressiä.

Mitä teidän kaikkien viikkosiivoukseen kuuluu noin niinku ihan rehellisesti?

Ei meillä mitään viikkosiivousta tarvi, kun joka päivä ylläpidetään siisteyttä

Vierailija
57/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta sisustuslehtisiisti ja yllätysvierassiisti ovat eri asioita. Yllätysvierassiistiä on aina. Meillä tavaroille on paikka, johon ne heti palautetaan ja vessan ja keittiön siisteydestä huolehditaan päivittäin. Mutta pölyt voi olla pyyhkimättä tai lattialla muruja ja peilissä vähän tahroja, joten sisustuslehtiin ei aina voisi kuvata.

Vierailija
58/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellaisessa kunnossa kuin haluan. Tuli vieraita tai ei.

Vierailija
59/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan. Noin sanoi yks sukulainen.

Mutta joo, on mulla koti silleen perussiisti ettei tavarat ja vaatteet ole hujanhajan. Mutta jos joku pyyhkäisee sormella hyllyn tai telkun päältä saataa sieltä löytyä pöylyä. Imuroin kerran viikossa (tarvittaessa kaks kertaa) mutta pölyjen pyyhkiminen saattaa jäädä. Kylppärikin ihan perussiisti vaikka peileissä ja saunan lasiovessa saattaa olla joitain tarhroja, sormien jälkijä tms.

Vaan eipä meille ketään yllättäen tule, yleensä ihan sovitusti. Joskus joku voi soittaa että oonko kotona jos tulee vaikka10 min. päästä käväseen. Mutta sekin on tavallaan ennalta ilmoitettu.

Vierailija
60/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei käy yllätysvieraita, tiedän kuka ja milloin on tulossa kun en muuten avaa ovea, eikä tänne kyllä nykyään pääsekään kun alaovi on lukossa. Mun koti on aina siisti ja kaikki on aina paikallaan, jos jotain otan esim sakset niin vien käytön jälkeen sinne mihin ne kuuluu. Se on kotoa opittu.  Viihdyn siistissä kotona, ja tykkään siivota vaikka on pakkokin pölyallergian vuoksi. Matot otan aina kesäksi pois koska pyyhin lattiat ja pölyt joka päivä, koivun pölistessä kahdesti..