Onko kotisi aina yllätysvieraskunnossa?
Kommentit (151)
Ei ole, eikä meille voi tulla yllätysvieraita, koska rappumme ovi on aina lukossa ja aukeaa vain avaimilla: kaikkien yllärivieraiden on siis sovittava etukäteen tulonsa meidän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi ja saa tulla vieraita. Joskus on siistimpää, tavaroita hujan hajan mutta aina viikkosiivous tehdään. Viikonloppuisin on mallikelpoista muuten miten milloinkin. Ei oteta stressiä.
Mitä teidän kaikkien viikkosiivoukseen kuuluu noin niinku ihan rehellisesti?
Ei tosiaankaan, kaikkea muuta. Sinkkuna jonka luona ei koskaan kukaan käy ei jaksa vaivautua.
Ei valitettavasti ole ja häpeän kotiani. Jostakin syystä tämä tilanne katsotaan minun puuttekseni, vaikka kuitenkin itse sottaan vähiten ja siivoan ja järjestän enemmän kuin muut perheenjäsenet. Siihen pitäisi vain satsata kymmeniä tunteja enemmän. Mutta miksi vain minun?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mä en ihan joka päivä jaksa ja kerkiä siivoilla, kun on kaikkea muutakin tekemistä ja harrastamista. Lisäksi mulla on kaksi hyvin kovapäistä teiniä, joiden kanssa viimeiset vähän yli 10 vuotta harjoiteltu sitä, että tavarat varsinkin keittiössä voisi laittaa käytön jälkeen paikalleen, mutta ei ne vielä oo oppineet. Saatan siivota keittiön supersiistiksi ja sitten kun tulen töistä kotiin niin näyttää, että hullu supikoira on käynyt siellä riehumassa... :D
Jatkakaa sinnikkäästi harjoittelua. Kolmekymppiset lapseni saattavat vielä jättää mukin tai lautasen olohuoneen pöydälle lojumaan kotona käydessään. Ehkä hekin oppivat, kun vielä muutama vuosi harjoitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei valitettavasti ole ja häpeän kotiani. Jostakin syystä tämä tilanne katsotaan minun puuttekseni, vaikka kuitenkin itse sottaan vähiten ja siivoan ja järjestän enemmän kuin muut perheenjäsenet. Siihen pitäisi vain satsata kymmeniä tunteja enemmän. Mutta miksi vain minun?
Minäkin häpesin, kunnes laitoin elämäni ja kotini siihen kuntoon, että se pysyy koko ajan siistinä. Lapsen huone saa olla sotkuinen, jos hän haluaa olla sotkun keskellä.
On yllätysvieraskunnossa, niin kaupunkikoti kuin mökki. Ja molempiin tupsahtelee vieraita ilman erilliskutsuja. Kaupungissa piipahtavat yleisimmin aikuiset lapset tai työkaverit, mökillä naapurit. Ja koti ei ole kummassakaan viimeisen päälle puunattu, ei niin vaarallista vaikka koirankarvoja lattialla. Pidämme vanhasta suomalaisesta tavasta, jossa tupsahdetaan juttelemaan. Kahvit keitetään ja tarjolle laitetaan mitä sattuu olemaan, lapset puoliskoineen yleensä syövät jos sattuvat tuohon aikaan olemaan käymässä.
Asuin 90-luvun puolessa välissä Ruotsissa. Siellä kylästely oli jo yhtä vakava juttu kuin nykyään Suomessa, vaati siivouksen ja tiukan tarjoamismenun miettimisen. Kummastelin tuota ja eniten seurusteltiinkin sitten muiden suomalaisperäsiten kanssa jotka ymmärsivät spontaanimman vuorovaikutuksen päälle.
Joskus voi olla dildo kylppärissä kuivumassa, mutta ei pidä antaa häiritä.
Koti on ihan OK, minä itse en ole aina yllätysvieraskunnossa!
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä tunteja. Tuttavaperheessä lapset vei 15 minuuttia tavaroitaan omiin huoneisiin ja koti näytti heti ihan erilaiselta. Mutta tunti kesti kyllä siinä että ne sai tekemään tuon.
Ei meillä mitään kasoja ole, ei ole koskaan ollut, aina on sohvalla tilaa vieraalle vaikka pötköttää ja keittiö on siivona. Kahvia ja teetä ja voileipää löytyy, pullaa ei välttämättä. Koirankarvaa voi olla lattialla.
En tykkää sotkusta ja silloin kun kun lapset oli pieniä, meillä oli järjestys. Leluja nyt saattoi olla, mutta esim. olohuoneessa syöminen oli kielletty ja myöhemmin kun oltiin itse vieraisilla, parikin kehui miten meidän lapset ei vaella olkkariin syömään sotkukäsillä.
On. Pahimmillaan keittiössä on altaassa muutama likainen astia ja imurointi tarpeen. Mutta ei sen ihmeempää. Ihan itseni takia pidän huolen, että tavarat ovat paikallaan ja vessa puhdas jne. Meillä ei ikinä ole esimerkiksi jotain ihmeellisiä kasoja ja roskia ympäriinsä. Näiden kertymistä ihmettelen. Miksi sohvalla on röykkiö vaatteita tai keittiön pöydällä metrin kasa ilmaisjakelulehtiä tms? Pyykkien kaappiin laittaminen heti ei ole sen työläämpää kuin parin päivän päästä. Ja roskat heti roskiin, mitä niitä hilloamaan.
On. En ymmärrä ihmisiä, jotka pystyy elämään sotkuläjien keskellä ja ylpeilevät sillä, että on karmea sotku himassa. Muukin elämänhallinta sellaisella sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
On. En ymmärrä ihmisiä, jotka pystyy elämään sotkuläjien keskellä ja ylpeilevät sillä, että on karmea sotku himassa. Muukin elämänhallinta sellaisella sekaisin.
Huusholli on kauhea, mutta muuten olen oikein pilkunviilaaja perfektionisti.
Me olemme kieltäneet yllätysvierailut.
Heh, todella. 2-vuotias taapero pitää siitä taatusti huolen!
Ei ole, eikä se haittaa. Yllätysvieraita käy silti. En usko että kukaan kuvittelee minun olevan siisti. Työhuoneella käy joku harva se päivä, ja tämä on yksi paperipinojen, kaikenlaisten kasojen, likaisten kahvikuppien ja sekalaisen roinan kaatopaikka.
Vierailija kirjoitti:
On. Pahimmillaan keittiössä on altaassa muutama likainen astia ja imurointi tarpeen. Mutta ei sen ihmeempää. Ihan itseni takia pidän huolen, että tavarat ovat paikallaan ja vessa puhdas jne. Meillä ei ikinä ole esimerkiksi jotain ihmeellisiä kasoja ja roskia ympäriinsä. Näiden kertymistä ihmettelen. Miksi sohvalla on röykkiö vaatteita tai keittiön pöydällä metrin kasa ilmaisjakelulehtiä tms? Pyykkien kaappiin laittaminen heti ei ole sen työläämpää kuin parin päivän päästä. Ja roskat heti roskiin, mitä niitä hilloamaan.
Minun mies on tuollainen kasaihminen, ihan kaikki pitää olla käden ulottuvilla. Minä vien miehen puhtaat pyykit olohuoneen sohvalle, mies saa viedä ne kaappiinsa. Siinä se kasa vaan on, sohva ei ole ikinä tyhjä. Kun tuntuu itse tykkäävän, niin ei haittaa minua.
Joo. Jos joku tulee yllätysvieraana niin saa olla sen asian suhteen sitten sinut että kämpässä on sotkua koska siivoan super harvoin.