Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jätät perinnöksi?

Vierailija
04.04.2024 |

Mitä sinulta/teiltä jää perinöksi lapsillenne? Meiltä jää omakotitalo ja kesämökki. Mies haluaisi myydä talon ja asua talvet ulkomailla lämpimässä. Minä haluaisin että lapsiemme lapsuudenkoti jäisi heille. Miten muilla?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia. Tarkoituksella en jätä kenellekään yhtään mitään, mutta tod näk jotain jäljelle jää. Asunto, sijoituksia ja rahavaroja löytyy. Ja auto. 

Testamentilla exälleni, joka on paras kaverini. Seurusteltiin joskus 8 vuotta ja sen jälkeen suhde muuttui erittäin hyväksi ystävyydeksi. Jos tarvin jossain apua, niin K tulee varmuudella auttamaan ja soitellaan ihan huvin vuoksi pitkiä puheluita. 

Äiti jo 80 v ja pärjää hyvin, sisko ja miehensä hyväpalkkaisissa töissä, niin eivät tarvitse. Ehkä siskon lapsille joku euromäärä. Kaikki muu K:lle. 

asianajaja, sinkku ja lapseton

Vierailija
22/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiankyvyn, sivistystä ja keskustelutaitoa. Kyvyn ajatella kriittisesti. Loogista ajattelukykyä. Rakkautta ja ihmisten ja luonnon arvostusta, eli humanistinen kasvatus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tulevat todennäköisesti kiroamaan moneen kertaan, jos jätät heille perinnöksi lapsuudenkotinsa. Etenkin, jos se on joku puolilaho omakotitalo muuttotappiokunnassa.

t. kokemusta on

Vierailija
24/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran rahaa varmaan jää. Katsotaan kuinka niitä itseeni käytän elinaikanani. Muutoin olen realisoinut omaisuuden, jottei jää mitään myytäviä asuntoja tai roinaa riesaksi. Vuokrakaksioon mahtuu koko omaisuuteni. Velaton auto parkkipaikalla. Sen myyn tässä lähivuosina. 

Vierailija
25/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ja eläkevakuutukset, jotka otetaan molemmille kun saan loput perinnöt. 

Myyn perikunnan omistukseni ja ehkä myös asuntoni ajoissa. 

Vierailija
26/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on "vain" 19 vuotta minua nuorempi. Hän ei ehdi nauttia perinnöstä, enkä tiedä haluaako itse jälkeläisiä. Jos niitä ei tule, käytämme omaisuuden pääpiirteittäin pois yhdessä miehen ja lapsen kanssa. Mahdolliselle lapsen lapselle jäisi meiltä kesämökki, rivitaloasunto ja kaksi tai kolme kerrostaloasuntoa. Ellemme sitten siirrä yhtä lapselle jo lähivuosina. Velkaa on vielä, eli sitä jäisi perinnöksi noiden lisäksi jos nyt kuoltaisiin.

Vierailija
27/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset alusvaatteet ja ruosteisen auton.toivottavasti myös ikävät muistot kaikille jotka toivovat pikaista kuolemaani.

Vierailija
28/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän lapsille omaisuutta ohi kuolinpesäselvittelyjä.

Vierailija
29/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon pk-seudulla, osakesalkun ja vuoden -23 auton ja toivottavasti vähän käteistä.

Vierailija
30/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on "vain" 19 vuotta minua nuorempi. Hän ei ehdi nauttia perinnöstä, enkä tiedä haluaako itse jälkeläisiä. Jos niitä ei tule, käytämme omaisuuden pääpiirteittäin pois yhdessä miehen ja lapsen kanssa. Mahdolliselle lapsen lapselle jäisi meiltä kesämökki, rivitaloasunto ja kaksi tai kolme kerrostaloasuntoa. Ellemme sitten siirrä yhtä lapselle jo lähivuosina. Velkaa on vielä, eli sitä jäisi perinnöksi noiden lisäksi jos nyt kuoltaisiin.

Lahjoita ennakkoon ja säästä verot. Niin minäkin teen. Oma esikoinen on 18 vuotta nuorempi kuin minä. 

Vierailija
31/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia. Tarkoituksella en jätä kenellekään yhtään mitään, mutta tod näk jotain jäljelle jää. Asunto, sijoituksia ja rahavaroja löytyy. Ja auto. 

Testamentilla exälleni, joka on paras kaverini. Seurusteltiin joskus 8 vuotta ja sen jälkeen suhde muuttui erittäin hyväksi ystävyydeksi. Jos tarvin jossain apua, niin K tulee varmuudella auttamaan ja soitellaan ihan huvin vuoksi pitkiä puheluita. 

Äiti jo 80 v ja pärjää hyvin, sisko ja miehensä hyväpalkkaisissa töissä, niin eivät tarvitse. Ehkä siskon lapsille joku euromäärä. Kaikki muu K:lle. 

asianajaja, sinkku ja lapseton

Et jätä kenellekään mitään, mutta jätät eksälle ja siskon lapsille.

Asianajajaksi ajattelusi on kumman jäsentymätöntä.

Vierailija
32/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta tulee jäämään asuntoja, osakkeita ja rahastoja luultavasti lähemmäs miljoonan euron arvosta. Kaikki menee kodittomille kissoille.

Vierailija
33/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä perittävää olisi puolikas 100m2:n rivarikämpästä keskustan läheisyydessä kasvavassa suurkaupungissa ja n. 20k säästöt. Kultakoruista saisi muutaman tonnin.

Tulevasta ei tiedä. Pienen pieni eläke, kaikki menee mitä tuleekin. 1 perillinen on.

Vierailija
34/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erokirjeen ja hatullisen Paskaa

Vierailija
35/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perintö on henkinen ja emotionaalinen ja olen jakanut sitä lapsilleni jo 20 vuotta. Taloudellisesti katson sen, että jäänyt raha kattaa kulut. Mitä on ollut, olen antanut opintoihin.

Vierailija
36/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle kun ei ole lapsia? Mutta joku saa ryysyni ja vaihdepyörän. Asun vuokralla niin ei saa edes asuntoa.

Vierailija
37/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapset siis toivoneet sitä taloa perinnökseen vai miksi noin höhlä toive sulla?

Jotkut kuvittelee, että se itselle rakas koti olisi muillekin joku unelmien täyttymys. Oma lapsuudenkotini oli kerrostaloasunnossa kauheassa slummissa, mutta äidilleni, joka sen pienestä palkastaan maksoi, se oli joku elämää suurempi juttu. Aina hän puhui, että voi kun joku lapsista muuttaisi siihen hänen jälkeensä. Meitä ei todellakaan kiinnostanut se ankea asunto, mutta ei se mennyt äidille perille.

Lapsuudenkoti voisi olla ihan ok säästettävä, jos se olisi joku kiva talo järvenrannalla, mitä voisi käyttää kesämökkinä. Mutta noin muuten, jos lapsia on useampia, niin mitä järkeä sitä taloa on heille säästää, varsinkaan jos kukaan lapsista ei sitä itselleen halua?

Kyllä ap:n mies on oikeassa! Talo joutaa myyntiin.

Vierailija
38/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mitä mun asunnossa on. Ei ole säästöjä tai omaisuutta.

Vierailija
39/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia tai puolisoa. Kissojen katastrofi yhdistykselle jätän 280 000€ omakotitalon, kesämökin, auton ja yli 100 000€ rahaa.

M47

No se KKY on kyllä melkoinen katastrofi, mutta omathan ovat rahasi.

Vierailija
40/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mystisen arvoituksen ja kirouksen suvun ylle, no tuossa ei kyllä mua juuri tarvita. Ja hulvattomat muistot itsestäni. Ehkäpä teetän källinä nakumaalauksen itsestäni, jonka testamenttaan siskolleni.