Onko nämä mielestäsi assistenttitason tehtäviä?
- EDI tilaussanomat, osto- ja kuljetustilaukset, osto- ja myyntilaskut
- myyntireskontra, raportointi, kustannuspaikkaseuranta, tilastojen laadinta
- intrastat -raportointi, viranomaisilmoitukset
- varastotietojen seuranta ja hallinta
- asiakaspalvelu puhelimitse ja sähköpostilla
- yhdessä tiimin kanssa osallistuminen markkinointiin mm. some
Kommentit (36)
Minä olen tehnyt mainittuja tehtäviä assistenttina. Riippuu toki täysin mikä assistentti on kyseessä.
Työnantajan mielestä on, mutta itse otin loparit, koska en tee tuollaista työtä 2400€ bruttopalkalla.
Kyllä jos osaa tehdä läheskään oikein.
Ihan pilipali hommia ja millä palkalla.
Varmaan kyseessä vähän pienempi firma? Kyllä nuo assarinhommilta kuulostaa organisaatioissa, joissa on vähemmän työntekijöitä ja jokaiselle tehtävälle ei ole omaa työntekijäänsä.
On nuo aika lailla sihteerin/assistentin tehtäviä, kyllä. Huomaa että noissa missään ei vaadita mitään omaa näkemystä, aloitteellisuutta tai kehitystarpeita: riittää että teet hommat annetun sapluunan mukaan. Mitään omaa ajattelua ei varsinaisesti tarvita eikä itse asiassa edes haluta. Nuo raportit ja ilmoitukset ym on tehtävä tietyn mallin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan mielestä on, mutta itse otin loparit, koska en tee tuollaista työtä 2400€ bruttopalkalla.
Mä tein tollasta työtä (ja paljon päälle) jollain 2000€ palkalla. Sain neuvoteltua itselleni 2700€ palkan jonkun ajan päästä. Mutta kyllä korpesi, kun samassa lafkassa eri osaston assarit, joista osa oli ihan turhia toimettomia, tienasivat jotain 3500€.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kyseessä vähän pienempi firma? Kyllä nuo assarinhommilta kuulostaa organisaatioissa, joissa on vähemmän työntekijöitä ja jokaiselle tehtävälle ei ole omaa työntekijäänsä.
Tänä päivänä isommassakin organisaatiossa assistentti hoitaa suunnilleen tuon verran työmääriä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo sun vanha työpaikka? :D
Kuulostaa minustakin sihteerin töiltä, joista halutaan maksaa assistentin palkkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä isommassakin organisaatiossa assistentti hoitaa suunnilleen tuon verran työmääriä.
Joo varmaan työmäärää, mutta esim myyntireskontralle on varmasti ihan oma työntekijänsä samoin kuin markkinointiin jne.
Kyllä, assistentti työskentelee monipuolisissa toimistotehtävissä .
Jos laskutus osallistuu markkinointiin, tulos on kauheaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa minustakin sihteerin töiltä, joista halutaan maksaa assistentin palkkaa.
Ap
Sihteeri, avustaja, assistentti, koordinaattori sun muut, samaa hommaa, eri nimikkeellä.
Jos tuo assistentti nimikkeenä ahdistaa niin onko susta esim johdon assistentti tai vaikka ministerin erityisavustaja jotain pilipalihommia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
sihteeri = nykyään assistentti, pääsääntöisesti.
Vai mitä eroa noiden palkkauksessa mielestäsi on?
Kyseessä on joku huonosti menestyvä insinöörivetoinen pulju, joka ei laita rahaa esim kunnon mainontaan?
Sihteerin hommiahan nuo on. Eli vastaus kysymykseesi on kyllä.