Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jätät perinnöksi?

Vierailija
04.04.2024 |

Mitä sinulta/teiltä jää perinöksi lapsillenne? Meiltä jää omakotitalo ja kesämökki. Mies haluaisi myydä talon ja asua talvet ulkomailla lämpimässä. Minä haluaisin että lapsiemme lapsuudenkoti jäisi heille. Miten muilla?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme asuntoa pääkaupunkiseudulta, osakkeita, rahaa, mökinpuolikas, metsää ja pelto myös puoliksi meidän. Saavat tällä heykellä ilmaisen ylläpidon, kun on ihan turha maksaa meille elämisestä, kun voivat säästää omansa, kun niistä ei tarvitse maksaa perintöveroa.

Vierailija
62/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jää ainoalle lapselleni 42 neliön kämppä Kalliosta. (Velaton) N45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asuntoa. Kumpaakaan ei saa myytyä. Suosittelen heille, että jättävät yhtiävastikkeet maksamatta. Taloyhtiö ottaa huoneistot haltuun ja ongelma siirtyy taloyhtiöille. Asia kunnossa.

Vierailija
64/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, ei ole perillisiä.

Vierailija
65/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kylmiä ihmisiä, kun käytätte rahat itseenne, vaikka on lapsia. Tulevaisuudessa elinolot ja työelämä tulee kurjistumaan niin paljon, että itse yritän ainakin kerätä niin paljon rahaa säästöön kuin vaan ehdin lapsia varten, jotta heidän elämä ei olisi yhtä kurjuutta.

Vierailija
66/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot, tavat, viisaus.

Vierailija
67/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kylmiä ihmisiä, kun käytätte rahat itseenne, vaikka on lapsia. Tulevaisuudessa elinolot ja työelämä tulee kurjistumaan niin paljon, että itse yritän ainakin kerätä niin paljon rahaa säästöön kuin vaan ehdin lapsia varten, jotta heidän elämä ei olisi yhtä kurjuutta.

He voivat opiskella hyvät ammatit niin ei ole kurjuutta. Jokainen ansaitsee itse oman elantonsa.

Vierailija
68/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on useita perintöjä jaettu viime vuosina ja täytyy sanoa että metsä, lapsuudenkoti ja mökki ovat kyllä aika painajaisia erityisesti jos jakautuvat usealle. Perintö kiinni kiinteässä mitä on vaikea realisoida rahaksi ja ikävä hallita kun jakautuu usealle. En todellakaan jättäisi itse mitään näistä perinnöksi ellei kyseessä olisi aitoja arvokiinteistöjä tai poikkeuksellisen merkittävä. 

Jos en yllättäen kuole niin tulen jättämään vaan erilaisia sijoituksia ja rahaa.  Jos nyt tässä lähiakoina kuolen niin toki koti jossa nyt asun toisen lapsen kanssa (toinen muuttanut omilleen) jää myös. Jos vanhaksi elän niin pyrin muuttamaan asuntoon josta saavat sijoitusasunnon tai sitten muutan vuokralle. Riippuu tilanteesta. 

Vierailija
69/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuteni talosta (tai asunnosta jos muutamme tästä pois) sekä toisesta talosta etelä-Euroopassa. Ihan tapeeksi jaettavaa neljälle

Vierailija
70/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He voivat opiskella hyvät ammatit niin ei ole kurjuutta. Jokainen ansaitsee itse oman elantonsa.

Juuri näin. Meillä ainakin jo opiskelijakuopusta lukuunottamatta kaikilla on omat asunnot ja vähintään yhtä isot tulot kuin meillä joten eivät ole perinnön perässä. 

Muutimme isosta talosta pienempään ja hankimme lomatalon josta kaikki voivat nauttia heti. Mekin vielä eläessämme! Win win, olisi ollut typerää säilöä sitä rahaa rahastossa tmv "lapsia varten".

69

Vierailija
71/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari asuntoa, vähän säästöjä. Kaiken turhan romun siivosin pois. Sen mitä jäi voi heittää roskiin kun sen aika koittaa.

Vierailija
72/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat on voittajia kun ketjua lukee.

Mietin ihan samaa. Mut silti ne kissojen pelastuskodit on ihan köyhiä ja joutuvat lopettamaan kissoja kun rahaa ei ole. Missä mättää? Joku omistaja vie perinnöt? En antaisi noille paikoille mitään.

Vierailija
73/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman vähän. Vanhempani kun testamenttaavat kaiken lapselleni ja saan itse pikkupalan vain. Joten ei tarvitse itse jättää mitään. Mikä on hyvä. 

Vierailija
74/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerää säästää jotain lapsuudenkotia lapsille. Siitä on vain harmia. Lapset joutuu maksamaan perintöverot ja kämppä lahoaa käsiin. Jos oikeasti ajattelet lapsiasi, jätät pankkitilille rahaa.

Harva varsinaisesti säästää kotia lapsilleen, ellei kyse ole jostain sukutilasta mutta jossain on kuitenkin asuttava siihen asti kunnes lähtö tulee. Toisin sanoen useimmat tarkoittavat tällä sitä että lapsille jää asunto, joka hyvin monessa tapauksessa sattuu olemaan myös lasten lapsuuden koti.

Mutta mitä ne sillä asunnolla tekee? Aika harva haluaa muuttaa lapsuudenkotiinsa, ellei se ole just joku suvun kartano. 

Kiinnostaisi tietää onko ap yhtään kertaa kysynyt lapsiltaan haluaako kukaan muuttaa siihen lapsuudenkotiin? Tai onko sillä edes mökkikäyttöä? Muuten se on silkka riesa lapsille.

Vierailija
75/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuutta jonkin verran helpottamaan elämää. Ja toinen perintö on se, että omalla esimerkilläni näytän sen kuinka nainen ottaa ja kantaa vastuun omasta taloudestaan ja toimeentulosta. Miehestä ei pidä olla koskaan taloudellisesti riippuvainen. 

Vierailija
76/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset jättäkö perinnöksi mitään taloja tai mökkejä! Ihan tuskaa alkaa niitä tyhjentää ja myymään. Myykää hyvissä ajoin ja jättäkää mieluummin rahaa. Appiukko kysyi halutaanko sen mökki. No ei todellakaan haluta, onneksi miehen sisko osti sen siltä pois. En kyllä tiedä miksi, sillä on omakin mökki. 

Vierailija
77/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman vähän. Vanhempani kun testamenttaavat kaiken lapselleni ja saan itse pikkupalan vain. Joten ei tarvitse itse jättää mitään. Mikä on hyvä. 

Mutta kysymys on mitä sinä jätät? Etkö itse ole saanut kerättyä mitään omaisuutta mikä sinulta jää jäljelle? Outoa, että jotkut täällä vastaa kuten sinä, että mitä sinä saat perinnöksi.

Vierailija
78/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuutta n 5 miljoonaa euroa kun laskee kaiken yhteen. Mutta jakajiakin on 4 kpl. Tosin saattahan tässä elämässä tapahtua vielä vaikka mitä jos elää vielä 20-40 vuotta. Tulee maailmansota ja kaikki menee, ei voi tietää.

Vierailija
79/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimme myös tuhlata omaisuutemme eläkepäivinä. Lapselle tarjoamme elinaikanamme kaiken tarvittavan, ettei ole enää perinnöstä riippuvainen vanhuksena.

Vierailija
80/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni vaali työkalujaan ja vanhoja rojujaan elinaikanaan. Taloa tyhjentäessä mietiskelin että parempi olisi vaan keskittyä elämään ja jättää maalliset mammonat muiden murheiksi. Nautitaan lasten kanssa olemisesta ja tuhlataan rahat vaikka lomamatkoihin tai muihin elämyksiin.