Voi luoja että mä vihaan noita uusia korkkeja jotka on kiinni tölkissä/pullossa
Jos niitä ei revi irti, ne on kiinni naamassa juodessa, niitä pitää siirrellä, tai niistä tippuu nestettä päälle.
Jos ne repii irti, pitää vetää niin kovaa että nestettä läikkyy, ja sittenkin jää joku muovinrimpsu joka tökkii naamaan juodessa.
KETÄ VARTEN nää on keksitty? Oon eläessäni hävittäny pullon/tölkin korkin ehkä 10 kertaa max. Tää on taas näitä pahvipilli-sähköauto pelastaa maailman ydinvoima paha -juttuja. Kuulostaa hyvältä, todellinen vaikutus lähellä nollaa tai jopa negatiivinen.
Pellet johtaa tätä maailmaa.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Ohjaa juomistottumuksia terveellisempään suuntaan.
Kyllä ihan edelleen tästä huolimatta aion ostaa maitoa, joskus jopa kivennäisvettä. Sen sijaan että halvimpaan maitoon on läntätty tuollainen muovikorkki, olisi varmaan voinut senkin pitää perinteisenä kaatotölkkinä, mutta ei.
Toisaalta jos todella juomien ostamista aletaan tämän vuoksi vähentää, menee siinäkin sitten veroeuroja joilla olisi tätä systeemin tuikitarpeellista uudistamista kuitattu.
Helvetissä on oma paikkansa sille ihmiselle, joka on keksinyt kyseiset korkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkusen vetäiset niin varsi pitenee. Pätee muuallekin mutta tässä jutussa nyt pullonkorkkeihin.
Silti se on naamassa ja roiskii ympäriinsä, ei sitä muovinarua metritolkulla siinä ole.
Eikö sitä voi painaa sormella sivuin? Niin mä teen.
En pysty painamaan sormella samalla kun juon, ote herpaantuu kun keskityn hörppäämään. On yritetty kyllä tätäkin..
Siis et voi tehdä kahta asiaa yhtä aikaa?
No jos kannattaa eu:ta pitäisi olla innoissaan kaikesta mitä se paska eu tuo. Kun on meitä jotka ei koskaan ole siihen haluttu vaan pakotettiin liittymään.
Syyttäkää Kalle -Kustaa korkkia.
Miksei sitä korkkia voi repäistä irti jos se häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään pitää olla korkki noissa pakkauksissa?
Muovifirmojen onnistunut lobbaus.
Miksi ylipäätään pitää olla korkki noissa pakkauksissa?
Jaa että pulloon puutappi?
Erityisen sietämätön tämä korkki on paksummissa juomissa, esim. proteiinijuomat ja smoothiet. Niitä kun pitää ravistaa ennen juomista, niin avattaessa korkki on täynnä juomaa, joka lähmiintyy poskelle ja valuu pitkin rinnuksia ja vaatteita. Aivan mahdoton konsepti. Koitat kielellä kouria ne juomat sieltä korkista, mutta korkin moninaiset urat ja kierteet tekevät tämän mahdottomaksi ja/tai korkki räpsähtää päin kasvoja ja/tai koitat kielellä työstää korkkia niin että kuolaa kertyy suuhun ja juoman ja kuolan sekoitus valuu vaatteille tai pitkin leukaa.
voi hyvänen aika taas! miten nää korkki ongelmaiset pärjää arjessa noin muuten!? mutta kai se nyt on "vaikeeta" kun toisessa kädessä luuri josta tuijotetaan zombiena tiktok kuraa ja toisella kädellä yritetään juoda....tehtävä on mahdoton!
Sen tarkoitus on vähentää esim. merien saastumista, jostain syystä ne korkit tuppaavat joutumaan muualle kuin asianmukaiseen kierrätykseen.
Jos haluat, että lapsillesikin riittäisi muovitonta ruokaa, niin koeta nyt pärjätä niiden korkkien kanssa.
Ne ajan kanssa veistöön joutuessaan jauhautuvat pieneksi ja joutuvat sitten kalojen ruuaksi, missä aiheuttavat ongelmia.
Syy on Intialaisten, Vietnamilaisten, Bangladeshilaisten, Indonesialaisten ja Kiinalaisten, jotka viskovat kaikki muovit jokiin ja sitten ne löytyvät meristä. Eu päätti korjata ongelman ja siksi meillä läikkyy limsat syliin.
Vinkki: Se muoviklipsi on niissä pullon kierteissä kiinni ja irtoaa korkin kanssa kun kiertää samaan suuntaan kuin korkkiakin. Sitten voi "narun" ja rinkulan irroittaa korkista ja heittää pahimman ketutuksen poistamiseksi sen rimpsukan vaikka metsään tai auton ikkunasta pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Sen tarkoitus on vähentää esim. merien saastumista, jostain syystä ne korkit tuppaavat joutumaan muualle kuin asianmukaiseen kierrätykseen.
Jos haluat, että lapsillesikin riittäisi muovitonta ruokaa, niin koeta nyt pärjätä niiden korkkien kanssa.
Ne ajan kanssa veistöön joutuessaan jauhautuvat pieneksi ja joutuvat sitten kalojen ruuaksi, missä aiheuttavat ongelmia.
Vaikka jokainen suomalainen kaataisi säkillisen korkkeja mereen vuosittain niin menisi useampi vuosituhat että saataisiin sama muovimäärä mereen mitä Intiasta menee kuukaudessa.
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia noiden uusien korkkien kanssa, eikä vanhojenkaan, mut en silti ymmärrä mikä tän uudistuksen idea on? Miksi?
Kohta päästään noistakin, kun EU:n viisaat tuhoaa meidän panttijärjestelmän ja siirrytään kruunukorkkeihin ja lasipulloihin. Saa taas lapset alkaa keräilemään erilaisia kruunukorkkeja kokoelmiinsa kuten allekirjoittanut. Kalliotkin olivat kivoja kun jokapaikassa kimalteli erivärisiä lasinpaloja.
Uteliaisuudesta, ymmärtävätkö ihmiset miksi noihin korkkeihin on siirrytty? Eivät ne mustakaan ole kivoja käyttää, mutta olen aikuinen ja ymmärrän että asia on tärkeä. Kyllä sen saa käännettyä niin ettei töki naamaa. Eikä tarvi enää vahtia sitäkään, että eihän korkki vahingossa tipu maahan ja kieri ulottumattomiin.
Jos nämä harmittaa niin olis voinut miettiä aiemmin, että kannattaako irtokorkkeja heitellä minne sattuu niin että niitä löytyy joukoittain merestä ja todetaan yhdeksi isoimmista roskaamisen haitoista. Täällä Suomessa ei kenenkään valittajan mielestä sellaista satu, no mä olen varmaan nähnyt omiani kun pullonkorkkeja löytyy luonnosta harva se päivä ja panttipalautuksista ne puuttuu tämän tästä. Jos yksikin korkki jää nyt pois metsästä tai merestä eikä aiheuta luonnolle harmia, niin on ollut sen arvoinen uudistus.
Jos porukka ei ymmärrä sen verran yksinkertaista asiaa että pantin mukana palautetaan korkki, niin se on voi voi sitten kun muut oikeasti tekevät asialle jotain ja yrittävät saada sekoilun loppumaan. Kuten monessa muussakin asiassa, niin ihmiskunta on itse aiheuttanut omat riesansa.
Mä aion ehdottaa tätä vuoden turhakkeeksi. Liittyykö joku joukkoon?
Nuo saa sitä paitsi tällainen hentokin täti ihan vaan repäisemällä irti, joten mitä hyötyä? Turhake siksi että ne saa kuitenkin irti, niitä on tölkeissä joita harvoin luonnossa edes käytetään ja ne jotka noita korkkeja mereen heittävät, irrottavat ne kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
voi hyvänen aika taas! miten nää korkki ongelmaiset pärjää arjessa noin muuten!? mutta kai se nyt on "vaikeeta" kun toisessa kädessä luuri josta tuijotetaan zombiena tiktok kuraa ja toisella kädellä yritetään juoda....tehtävä on mahdoton!
Hyvin. Mutta se korkki on turhaa muovin kulutusta. Repäisen sen aina irti.
Ohjaa juomistottumuksia terveellisempään suuntaan.