Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja että mä vihaan noita uusia korkkeja jotka on kiinni tölkissä/pullossa

Vierailija
04.04.2024 |

Jos niitä ei revi irti, ne on kiinni naamassa juodessa, niitä pitää siirrellä, tai niistä tippuu nestettä päälle.

Jos ne repii irti, pitää vetää niin kovaa että nestettä läikkyy, ja sittenkin jää joku muovinrimpsu joka tökkii naamaan juodessa.

KETÄ VARTEN nää on keksitty? Oon eläessäni hävittäny pullon/tölkin korkin ehkä 10 kertaa max. Tää on taas näitä pahvipilli-sähköauto pelastaa maailman ydinvoima paha -juttuja. Kuulostaa hyvältä, todellinen vaikutus lähellä nollaa tai jopa negatiivinen.

Pellet johtaa tätä maailmaa.

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa juomien ostaminen toistaiseksi, eiköhän tule vanhat hyvät korkit takaisin.

Tässä on kirjoittaja oikeassa, itkeminen ei auta mitään, ainoastaan lompakolla äänestäminen.

Vierailija
42/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ne korkit mentiin muuttamaan jos niistä ei saa itkeä? Miksi tänne sitä valitat, olisit valittamassa sinne mikä taho tätä muutosta rupesi ajamaan?

Joko koneesi kuumenee heh heh,ota iisisti,maailma kuolee te itkette korkeista yhhyhhyyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa se irti

Vierailija
44/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma kuolee te itkette korkeista,no isot on murheet teillä.Sama juttu jukurtti purkeista,voi kun jää niin paljon hyvää kamaa pohjalle kun lusikalla ei yllä kaapimaan,ei tullut mieleen katkaista se purkki  ja sen jälkeen herkut lusikalla naamaan.

Tuskin ne korkit kenenkään isoin ongelma on. Saa kai niistä silti olla mielipide.

Itseäni ne "ärsyttävät" kanssa. Joskus revin irti, joskus se asettuu nätisti. Riippuu vähän pakkauksesta.

Ehkä tottuu ajan kanssa. 

Samoin mua ärsyttää,että rainbow vaihtui coopiksi niin halvemmista wc paperirullista tuli samalla pieniä. Ja sama pienentyminen rullissa tapahtui k-menun paperille.

Silti mun elämässä on isompiakin murheita. Voi joku juttu ärsyttää,vaikka se ei olisi "maailman isoin ongelma".

Sitten ärsyyntymisestä puhuu tai vaihtaa muutaman sanan ja se siinä.

Vierailija
45/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä nyt vaikea juttu. Onneksi moni muu asia on vuosien varrella helpottunut. Esim ennen telkkarista piti mennä painamaan nappia, kun halusi vaihtaa kanavaa tai säätää äänenvoimakkuutta. Ja auton ovi piti avata avaimella. Eikä ollut langattomia kuulokkeita. Kyllä te ehkä pärjäätte näiden korkkien kanssa, hengittäkää syvään ja keskittykää positiiviseen. 

Vierailija
46/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus noita uusia korkkeja on myös vaikea sulkea, vaikka kiskoisi sen varren pitemmäksi.

Vierailija
47/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulee markkinoille pohjasta avattavat kaljatölkit?

Vierailija
48/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta noissa uusissa korkeissa ei ole mitään vikaa!

Ai viinipulloissakin on nykyään samanlaiset korkit..

Vierailija
49/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saranakorkki on epäluottamuslause meitä kaikkia kohtaan. Se on olemassa sen takia, koska muuten heittäisimme muovikorkin totta kai luontoon. Saranakorkki piti ottaa käyttöön, koska emme vain osaa käyttäytyä. Ei siihen mitään muuta syytä ole.

Jos ei hyvällä, niin sitten pahalla. Opimmepa olemaan!

Vierailija
50/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma kuolee te itkette korkeista,no isot on murheet teillä.Sama juttu jukurtti purkeista,voi kun jää niin paljon hyvää kamaa pohjalle kun lusikalla ei yllä kaapimaan,ei tullut mieleen katkaista se purkki  ja sen jälkeen herkut lusikalla naamaan.

Ihan sama. Ärsyttää että surkea korkki pilaa autenttisen kokis nautinnon. Varsinkin kun juo kokista ehkä 2 kertaa vuodessa niin senkin ilon vie joku itu hippi.

Vierailija
51/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne korkit mentiin muuttamaan jos niistä ei saa itkeä? Miksi tänne sitä valitat, olisit valittamassa sinne mikä taho tätä muutosta rupesi ajamaan?

Kuvitteletko sinä tosissasi, että ne korkit muutettiin SEN TAKIA, jotta ihmiset alkaisivat itkeä niistä?! 🤦🏻 Niinhän sinä tuossa sanot, Hoonosoomi....

Ja eihän tuo yksi niistä ole valittanut, päinvastoin. Tehän täällä sitä valitatte. Miksi? Olisitte valittamassa sinne mikä taho tätä muutosta rupesi ajamaan!

Eri

Vierailija
52/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kiva tietää, kuinka suuri osa korkeista heitetään jonnekin luontoa saastuttamaan. Kuka niin tekee? Itse en ainakaan muista ikinä heittäneeni korkkia minnekään, mitä järkeä siinä edes olisi?

Joskus on ehkä autossa korkki pudonnut penkkien väliin, mutta kyllä sekin on sieltä sitten esiin kaivettu. 

Vierailija
53/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon meni taas tähänkin rahaa? Oli varmasti sen arvoista näpertelyä taas.

Helvettiinkö se korkki tuosta keittiöstä putoaa vaikkei olisi kiinnitetty purkkiin. Enkä kodin ulkopuolellakaan ole pullon korkkia onnistunut kadottamaan, siinä täytyy jo olla tahallista yritystä.

Vierailija
54/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees  niin minäkin, ne roiskii ja ovat mahdottomia avata vanhahkoilla sormilla.

Mutta tämä kaikki on niiden vihreiden vaatima luonnonsuojeluun kuuluva toiminta. Ihan sietämätön. Maitotölkitkin niitä rimpuleita. Mehuja en niin ostakaan. Mulla on muovinen-kuminen avaaja jopa autossa. Niitä avaajia kuten Vmuotoinen mutta muotoiltu. Ihan hermoihin käy ja sydämestä ottaa.

Ja tää systeemi senkun vaan laajenee, se on täältä Saksasta, missä asun, lähtöisin. Harmi kun Suomi menee järjettömään asiaan mukaan.

Vierailija
55/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännät sen tölkin ylösalaisin?

Vierailija
56/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiva tietää, kuinka suuri osa korkeista heitetään jonnekin luontoa saastuttamaan. Kuka niin tekee? Itse en ainakaan muista ikinä heittäneeni korkkia minnekään, mitä järkeä siinä edes olisi?

Joskus on ehkä autossa korkki pudonnut penkkien väliin, mutta kyllä sekin on sieltä sitten esiin kaivettu. 

Lukisitte lehtiä ja uutisia. Sivistäkää itseänne, niin tietäisitte vastaukset noihin kysymyksiin! 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

KVG. Luulisi onnistuvan palstamammaltakin...

Vierailija
57/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä Saksasta tämä idea (grrrr) on lähtöisin jaEU on sen typeryyttään ottanut käyttöön.

Myös kaljapurkit ja viinikorkit muuttuvat  osittain tähän malliin ajan myötä. Pahvitölkit ovat sietämättömiä grrrr.

Vierailija
58/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems.

Svidu sentään.  Ei vaadi hirveästi voimaa irroittaa se korkki jos noin kovasti harmittaa...

Vierailija
59/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan helposti pääsisi joksikin EU:n virkamieheksi säätelemään kaikenlaisia kivoja pikku jäyniä kansalaisten iloksi? Olisi varmaan mukavaa duunia.

Ymmärrän että muoviroska, kierrätyksen vähyys ja huonous on ongelma monissa maissa. Täällä kun kuitenkin on tuo panttisysteemi, todellako ihmiset heittävät sen korkin mäkeen ja kanniskelevat pulloja kauppaan ilman korkkeja?

Olen joka tapauksessa vahingossa kiskonut tämän uudenkin korkin irti kun olen yrittänyt saada sitä pois tieltä juomaa kaataessa. Olisivat edes tehneet siitä paremman kun kerran oli taas pakko uudistaa.

Vierailija
60/170 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukisitte lehtiä ja uutisia. Sivistäkää itseänne, niin tietäisitte vastaukset noihin kysymyksiin! 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

KVG. Luulisi onnistuvan palstamammaltakin...

Kyllä minä tätä olen yrittänyt selvittää. Se on toki kiistämätön fakta, että muoviroskaa on esimerkiksi meressä vaikka kuinka paljon, mutta onko sitten pullonkorkkien osuus tuosta kuinka mittava? En ole akateemisen loppututkinnon omaavana onnistunut löytämään minkäänlaisia tietoja tähän liittyen. Näillä tiedoilla tuntuu siltä, että kyseessä on suhteeton toimenpide. Jaa toki tietosi, jos sinulla sellaista aiheeseen liittyen on, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi