Voi luoja että mä vihaan noita uusia korkkeja jotka on kiinni tölkissä/pullossa
Jos niitä ei revi irti, ne on kiinni naamassa juodessa, niitä pitää siirrellä, tai niistä tippuu nestettä päälle.
Jos ne repii irti, pitää vetää niin kovaa että nestettä läikkyy, ja sittenkin jää joku muovinrimpsu joka tökkii naamaan juodessa.
KETÄ VARTEN nää on keksitty? Oon eläessäni hävittäny pullon/tölkin korkin ehkä 10 kertaa max. Tää on taas näitä pahvipilli-sähköauto pelastaa maailman ydinvoima paha -juttuja. Kuulostaa hyvältä, todellinen vaikutus lähellä nollaa tai jopa negatiivinen.
Pellet johtaa tätä maailmaa.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Jos mietit muoviroska/muovipullo-ongelmaa hiukan laajemmin ymmärrät ehkä miksi on pitänyt yrittää keksiä ratkaisua. Etkä enää kehtaa valittaa jos korkki hieman sinua häiritsee.
Kuinka laajasti minun pitäisi vielä ajatella, koko universumin kannaltako? Tähän mennessä ole ajatellut Euroopan ja Tyynen valtameren jätepyörteen kannalta. En usko, että sinne päätyy montakaan eurooppalaista muovikorkkia.
Tiesitkö, että tavallisin ja eläimille vaarallisin muoviroska on tupakantumppi? Miksi niitä ei kielletä eikä edes vaadita, että e valmistetaan jostakin muusta materiaalista niin kuin juomapillit?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ne on käteviä. Ei huku se korkki minnekään.
Ei sitten tule enää astuttua korkin päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ongelmaa. Kevyt sivulleveto ja korkki lepää nätisti ohuen muovinauhan päässä pullon kaulaa vasten. Eikä osu silmiin juodessa.
Pullon? Entä sitten niissä pienissä mehutölkeissä ja maitopurkeissa?
Juuri join tällaisen eikä korkki edes kosketa kasvoja. En edes ymmärrä miten tuon saisi jotenkin raapimaan naamaansa.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-proteiinijuoma-250ml-suklaa-…
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä korkillisia juomia ole pakko ostaa, jos on niin vaikeaa. En edes muista milloin tässä taloudessa olisi ollut joku muovikorkillinen neste, suurin osa niistä tuotteista on ihan turhia.
Ei, kaikissa Alkon pulloissa sellaisia ei ole. Muovikorkillinen neste minulla on yleensä mukana sellaisilla reissuilla, joilla on muutakin evästä.
Sitä pulloa ja varsinkin siinä kiinni olevaa korkkia on vaikea pestä, kun aikoo täyttää vesipullon uudestaan.
Lidlissä ei ole korkkeja tölkeissä, hyvä Pohjolan Meijeri.
Eilen illalla kaupassa käydessäni näin kyllä jotain järkyttävän typerää. Mies oli palauttamassa pulloa ja siihen asti oli sietänyt sitä korkkia, ja vasta siinä tilanteessa repäisi korkin irti.
Kuinka pihalla pitää olla, että tuossa vaiheessa repii korkin irti ja heittää roskiin? Jo vuosia pullot on palautettu korkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mietit muoviroska/muovipullo-ongelmaa hiukan laajemmin ymmärrät ehkä miksi on pitänyt yrittää keksiä ratkaisua. Etkä enää kehtaa valittaa jos korkki hieman sinua häiritsee.
Kuinka laajasti minun pitäisi vielä ajatella, koko universumin kannaltako? Tähän mennessä ole ajatellut Euroopan ja Tyynen valtameren jätepyörteen kannalta. En usko, että sinne päätyy montakaan eurooppalaista muovikorkkia.
Tiesitkö, että tavallisin ja eläimille vaarallisin muoviroska on tupakantumppi? Miksi niitä ei kielletä eikä edes vaadita, että e valmistetaan jostakin muusta materiaalista niin kuin juomapillit?
Lue tämä artikkeli.
"Suurin osa merten muovista ei päädykään avomerten pyörteiksi vaan herkkiin rannikkovesiin ja rannoille"
Totuttelun jälkeen nuo nyt jo menee jos on täysin juoksevasta nesteestä kyse, mutta esimerkiksi valion proteiinipirtelö on vähän sakeampaa, jää korkkiin ja valuu juodessa korkista paidalle. Mikäli ei irrota korkkia tai nuole sen sisäpuolta.
Aina välillä käy mielessä, että pitääkö ne korkit todellakin alkaa heittämään maahan, niin ehkä silloin joku huomaisi, että noita kiinni olleita korkkeja päätyy luontoon enemmän. Ja silloinhan kaiken jäjen mukaan pitäisi palata vanhaan:)
Mulla ei ole ongelmaa sen korkin kanssa muuten, mutta ne avautuu jotenkin "löysästi ". Ennen napsahti kunnolla, nyt tuntuu että ehkä olikin jo avattu aikaisemmin. Karmivaa, kun on just ostanut sen..
Pullon? Entä sitten niissä pienissä mehutölkeissä ja maitopurkeissa?