Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos haluaisit lähteä toiselle paikkakunnalle viettämään ystäväsi syntymäpäivää mutta puoliso sanoo että ei käy

Vierailija
04.04.2024 |

Miten toimisit tässä tilanteessa? Ahdistaa ja haluaisin mennä ja en ole nähnyt kyseisiä kavereita pitkään aikaan mutta mies ei suostu että lähden yöksi toiselle paikkakunnalle kun ei pääse mukaan.

Menisitkö silti ja ottaisit riskin isosta riidasta ja erosta vai miten tekisit? 

Mitä tekisit?

Vaihtoehdot

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, ihan vain siksi että haluaisin määritellä uudelleen ne rajat mitä puoliso voi minun puolestani päättää. Tuo asia kuuluu itseni päätettäviin asioihin. 

Toki jos kyse on siitä, että puolisosi on tehnyt kaksi viikkoa ylitöitä, teillä on kolme pientä lasta, sinä olit viime viikonloppunakin jossain ja hän ei kerta kaikkiaan jaksa huolehtia yksin lapsista juuri nyt, niin kuuntelisin häntä. Mutta mustasukkaisuuden takia en jättäisi menemättä, koska mustasukkaisen kanssa toista pitää opettaa siihen että ei voi aina vahtia.

Vierailija
22/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Sun puoliso harjoittaa henkistä väkivaltaa jos kieltää sua menemästä kaverisi synttäreille! 

En sanoisi että henkistä väkivaltaa kuitenkaan mutta ärsytystä aiheuttaa , mutta täällä moni on vastannut että menisi silti, niin nyt harkitsen oikeesti että jos vaan sanon että kyllä mä nyt silti saan mennä ja menen ja sitten menisin oikeasti. Kyllä vaan vähän pelottaa sekin, mutta oikeasti haluan mennä ja moni muukin menisi näköjään niim kyllä ehkä jopa menen ja sanon että haluan mennä silti vaikka suuttuisit. 

Sä kirjoitat että sua pelottaa, ja että huolestuttaa miehen suuttuminen, soittaako mitään kelloja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin puolisolle eka, että "mennään kavereitten kanssa Thaimaaseen juhlimaan mun synttäreitä".

Sit kun puoliso olis rauhoittunut raivokohtauksestaan sanoisin että okei, mennään sit vaan tohon naapurikaupunkiin.

Vierailija
24/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisen kanssa kannata olla. Onko tää nyt ensimmäinen kerta kun näin käy? 

En juuri mene minnekään vaan olen paljon kotona, yhtä kaveripariskuntaa näin ja mies ei halunnut tulla mukaan mutta odotti parkkipaikalla ja tapaaminen jäi lyhyeksi, kaveri sanoi että etkö voi sanoa sille että tuut omia aikojaan takasin ja mieskin sanoi eka että käy kiertelemään kaupoissa ja tulee sitten hakemaan . Ei siitä tullut mitään kun oikeasti odotti siinä parkkipaikalla ja laitteli viestiä että tuletko kohta ja sanoin että tuun bussilla että voit mennä jo kotiin , mutta jäi siihen ja lähdin aikasemmin.

Ei ollut siis mitenkään vihainen tai mitään mutta häiritsevä, ei myöskään käskenyt mitään että tule heti pois sieltä tai mitään muuta tälläistä mutta ihan p a s k a fiilis jäi ja lähdin aikasemmin ja hävetti oikeasti se käytös. 

Se on sairas päästään ja tuo tulee vain pahenemaan.

Vierailija
25/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juuri mene minnekään vaan olen paljon kotona, yhtä kaveripariskuntaa näin ja mies ei halunnut tulla mukaan mutta odotti parkkipaikalla ja tapaaminen jäi lyhyeksi, kaveri sanoi että etkö voi sanoa sille että tuut omia aikojaan takasin ja mieskin sanoi eka että käy kiertelemään kaupoissa ja tulee sitten hakemaan . Ei siitä tullut mitään kun oikeasti odotti siinä parkkipaikalla ja laitteli viestiä että tuletko kohta ja sanoin että tuun bussilla että voit mennä jo kotiin , mutta jäi siihen ja lähdin aikasemmin.

Ei ollut siis mitenkään vihainen tai mitään mutta häiritsevä, ei myöskään käskenyt mitään että tule heti pois sieltä tai mitään muuta tälläistä mutta ihan p a s k a fiilis jäi ja lähdin aikasemmin ja hävetti oikeasti se käytös. 

Suututko itse koskaan? Tuossa olisi nimittäin paikka suuttua ihan kunnolla. Vaikutat sellaiselta luonteelta, joita tuon tyyppiset mustasukkaiset miehet juuri etsii ja saa valtaansa. Eli vähän nynnyltä.

Vierailija
26/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lähde tuosta suhteesta ÄKKIÄ!

Vierailija
27/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on ilmoitusasia. Aina ollaan reissattu kavereiden kanssa, erikseen yksin ja yhdessä. Samoin mökkeilyt, koulutukset, kurssit yms.

Hyvään kotiin kaipaa takaisin ja on kiva palata, kun on vähän tuuletuttu!

Käy useammin reissuissa, jos vaan talous sallii. Jos suhde on kunnossa, niin silloin kotiinpaluu on juhlaa hauskan, virkistävän reissun jälkeen.

Mies on väärä, jos tulee p-amyrsky niskaan.

Vierailija
28/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta on vallankäyttöä, jonka avulla pyritään hallitsemaan ja kontrolloimaan toista. Väkivalta voi etenkin aluksi olla niin hienovaraista, että sitä on vaikea tunnistaa. Henkinen väkivalta voi alkaa pikkuhiljaa esimerkiksi tapojen, ystävien, työn tai harrastusten arvostelemisena.

Eristäminen on tyypillinen henkisen väkivallan muoto. Tällöin tekijä kontrolloi kumppaninsa ajankäyttöä, tekemisiä ja yhteydenpitoa muihin ihmisiin, pyrkien tuhoamaan tämän läheiset ihmissuhteet. Eristämällä kumppaninsa muista ihmissuhteista tekijä pönkittää omaa valtaansa ja asemaansa tämän elämässä. Eristämisen seurauksena väkivallan kokijalla ei ole lopulta ketään, joka tukisi häntä tai auttaisi näkemään, mihin suuntaan suhde on ajautumassa.

Väkivalta usein lisääntyy ja raaistuu ajan myötä. Se voi myös muuttaa muotoaan esimerkiksi sanallisesta väkivallasta fyysiseen väkivaltaan. Väkivalta voi olla myös digitaalista, esim. jatkuvaa soittelua ja viestittelyä, ja suuttuminen jos et vastaa samantien.

Lisää tietoa väkivallasta ja apua: www.naistenlinja.fi

Vierailija
29/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn tietenkin lapsettomana sinkkuna, niin ei tarvitse lupia keneltäkään mihinkään. Saa siis tehdä 247 mitä ikinä haluaa *bliss*

Vierailija
30/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies voisi lähteä, mutta palaaminen olisi eri juttu. Löytäisi lukot vaihdettuna ja tavarat pihalle heitettynä. Meikämimmi nyt vaan on semmoonen uskollisuutta arvostava ja nollasta sataan kiihtyvä että oksat pois. 

Vierailija
31/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huolestuttavalta, että pitää pelätä toisen reaktiota tavatessaan omaa lapsuudenystävää. 

Mieti ap, mitä ajattelisit, jos nuo sun tekstit olis täällä jonkun toisen kirjoittamana? Kuulostaisko terveeltä suhteelta, jossa molemmat voi hyvin ja saa olla omia itsejään? 

Vierailija
32/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mutta miehesi on kamala. Jos se tuollaisista normaaleista omista menoista suuttuu, niin anna suuttua ja pistä mies menemään. Ei ole normaalia toimintaa tuollainen, ja luultavasti tuolloinen kontrollointi vain pahenee, kun annat pikkuhiljaa periksi. 

Nyt se vaan ärsyttää, mutta ennen pitkää huomaat ettei sulla ole enää yhtään ystäviä eikä elämää parisuhteen ulkopuolella. 

Vierailija
33/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa pisti silmään sana ahdistaa. Miksi ihmeessä nuoret naiset roikkuvat näissä ahdistavissa suhteissa?

N 69 v

Vierailija
34/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi entinen puoliso, joten se olisi sit siinä.

Vierailija
35/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menisin. En alkaisi yhtään katselemaan miestä joka kuvittelisi voivansa kieltää minulta mitään menoja. 

Vierailija
36/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo mieheltä aivan sairasta käytöstä! 

Vierailija
37/74 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla ei ole mitään oikeutta puuttua menemisiisi. Tämä on vapaa maa ja naisilla on itsenäisyys. Vähän selkärankaa nyt. Jos annat miehen määräillä sehän määräilee. 

Vierailija
38/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on siis lapsia edellisestä suhteesta? Kysypä joskus mieheltä, mikä oli syynä silloiseen eroon. Ei kai vaan liiallinen kontrollointi?

Todellakin jos kyse sen verran aikuisesta ihmisestä, että on ehtinyt lapsiakin tuottaa maailmaan ja erota lapsen toisesta vanhemmasta, pitäisi ymmärtää, että puolisolla voi olla myös omia menoja. Jos ei ymmärrä, sen miehen voi antaa mennä omia menojaan ja lopettaa tuollainen kontrolloiva suhde.

Vierailija
39/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pettänyt millään tasolla miestäsi ja jäänyt kiinni?

Vierailija
40/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän palstan huono puoli tulee esiin just tälläisissä keskusteluissa. 

Mä olen itse ihan älyttömän onnellisessa suhteessa naisen kanssa. Tää nainen on mustasukkaista sorttia ja just tälläiset tilanteet on niitä jotka on hänelle vaikeimpia. Mäkin joudun sen 1-2x vuodessa "pelkäämään" hänen reaktiota kun olen lähdössä kaverien kanssa reissuun/ bilettää. Tiedän jo valmiiksi että hän ei tykkää ajatuksesta yhtään ja yrittää kontrolloida.

Tän palstan mukaan mun kannattaisi tai pitäisi jättää hänet koska hän kontrolloi, harjoittaa henkistä väkivaltaa jne.. 

Todellisuudessa hän on aivan ihana ihminen, parasta mitä mä olen koskaan kokenut ja olen onnellisempi kuin ikinä. Tuo pari pv mitä näistä riidellään/ ollaan surullisia on ihan yks hailee kun muuten on mukavaa 360pv vuodesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme