Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos haluaisit lähteä toiselle paikkakunnalle viettämään ystäväsi syntymäpäivää mutta puoliso sanoo että ei käy

Vierailija
04.04.2024 |

Miten toimisit tässä tilanteessa? Ahdistaa ja haluaisin mennä ja en ole nähnyt kyseisiä kavereita pitkään aikaan mutta mies ei suostu että lähden yöksi toiselle paikkakunnalle kun ei pääse mukaan.

Menisitkö silti ja ottaisit riskin isosta riidasta ja erosta vai miten tekisit? 

Mitä tekisit?

Vaihtoehdot

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pettänyt millään tasolla miestäsi ja jäänyt kiinni?

Mies vaan haluaa estää kaikki mahdollisuudet siihen, niin toimii kontrolloija. Vaikkei mitään aihetta epäilyyn olisi. "Siellähän voi olla muita miehiä", ja itse tietää ettei ole mikään varsinainen unelmamies niin pelottaahan se. 

Vierailija
42/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän palstan huono puoli tulee esiin just tälläisissä keskusteluissa. 

Mä olen itse ihan älyttömän onnellisessa suhteessa naisen kanssa. Tää nainen on mustasukkaista sorttia ja just tälläiset tilanteet on niitä jotka on hänelle vaikeimpia. Mäkin joudun sen 1-2x vuodessa "pelkäämään" hänen reaktiota kun olen lähdössä kaverien kanssa reissuun/ bilettää. Tiedän jo valmiiksi että hän ei tykkää ajatuksesta yhtään ja yrittää kontrolloida.

Tän palstan mukaan mun kannattaisi tai pitäisi jättää hänet koska hän kontrolloi, harjoittaa henkistä väkivaltaa jne.. 

Todellisuudessa hän on aivan ihana ihminen, parasta mitä mä olen koskaan kokenut ja olen onnellisempi kuin ikinä. Tuo pari pv mitä näistä riidellään/ ollaan surullisia on ihan yks hailee kun muuten on mukavaa 360pv vuodesta.

Kai vielä onnellisempaa olisi jos ei tarvitsisi niitä muutamaakaan päivää kärsiä? Eikä potea huonoa omaatuntoa siitä että on omia kavereita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän palstan huono puoli tulee esiin just tälläisissä keskusteluissa. 

Mä olen itse ihan älyttömän onnellisessa suhteessa naisen kanssa. Tää nainen on mustasukkaista sorttia ja just tälläiset tilanteet on niitä jotka on hänelle vaikeimpia. Mäkin joudun sen 1-2x vuodessa "pelkäämään" hänen reaktiota kun olen lähdössä kaverien kanssa reissuun/ bilettää. Tiedän jo valmiiksi että hän ei tykkää ajatuksesta yhtään ja yrittää kontrolloida.

Tän palstan mukaan mun kannattaisi tai pitäisi jättää hänet koska hän kontrolloi, harjoittaa henkistä väkivaltaa jne.. 

Todellisuudessa hän on aivan ihana ihminen, parasta mitä mä olen koskaan kokenut ja olen onnellisempi kuin ikinä. Tuo pari pv mitä näistä riidellään/ ollaan surullisia on ihan yks hailee kun muuten on mukavaa 360pv vuodesta.

Kai vielä onnellisempaa olisi

Joo, oikeassa olet.. Mutta  en usko että löytäisin koskaan itselleni yhtä hyvin sopivaa naista muilta osin.  Pitäisin mailman typerimpänä ideana erota ton takia.

Vierailija
44/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vaan haluaa estää kaikki mahdollisuudet siihen, niin toimii kontrolloija. Vaikkei mitään aihetta epäilyyn olisi. "Siellähän voi olla muita miehiä", ja itse tietää ettei ole mikään varsinainen unelmamies niin pelottaahan se. 

Mistä sä tiedät tämän, kukaan ei ole tuota kysynyt?

Mitä jos tää nainen on edellisessä illanvietossa pettänyt ja jäänyt kiinni. Mitä jos hän on pettänyt muuten ja osoittanut ettei häneen voi luottaa 

Vierailija
45/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tää nainen on edellisessä illanvietossa pettänyt ja jäänyt kiinni. Mitä jos hän on pettänyt muuten ja osoittanut ettei häneen voi luottaa 

Tämä, neuvoja ei pitäisi pyytää eikä antaa ilman oleellisia tietoja. Mun muija ei tykkää yhtään mun lapsuuden kaveri reissuista. Siihen on syynä kokemus. Noi kaverit saa musta kännissä kaikki pahimmat puolet esiin, vedän kirkkaita kaksin käsin " olen meinannut mm hukkua" näillä reissuilla. Olen saanut palovamman yhdellä reissulla, olen hävittänyt auton avaimia ymym.  Ollaan sovittu että yksin en enää mene.

Vierailija
46/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä päättelet että näin on käynyt? Kaikesta mitä ap on kertonut, voi päätellä mitä tässä tapahtuu. Hän ei käy missään, mies mököttää jos edes sattumalta joku tuttu tulee parkkipaikalla vastaan, kielletään kavereiden tapaaminen... mutta tokihan naisen viaksi pitää kääntää. Kaikkihan me kerjätään oikein että meitä kohdeltais huonosti? 

Vierailija
47/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, neuvoja ei pitäisi pyytää eikä antaa ilman oleellisia tietoja. Mun muija ei tykkää yhtään mun lapsuuden kaveri reissuista. Siihen on syynä kokemus. Noi kaverit saa musta kännissä kaikki pahimmat puolet es

Tässä tuskin on kyse mistään känniääliöstä. 

Vierailija
48/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, neuvoja ei pitäisi pyytää eikä antaa ilman oleellisia tietoja. Mun muija ei tykkää yhtään mun lapsuuden kaveri reissuista. Siihen on syynä kokemus. Noi ka

Niin tuskin, mutta senpä tietää vaan ap ja nyt hän saa lähinnä eroon kannustavia viestejä ihmisiltä ketkä ei tiedä mitään.

Vierailija
49/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tärkeintä on, että ei loukkaa kumppania, jonka kanssa elää. Jos ei ole vuosiin tavannut ns. Ystäviä, onkohan se nytkään tarpeellista. 

Vierailija
50/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ hän kuitenkin mainitsee että ahdistaa ja pelottaa miehen reaktiot, eikä parisuhteessa kuulu pelottaa ja ahdistaa. 

Vierailija
51/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Sun puoliso harjoittaa henkistä väkivaltaa jos kieltää sua menemästä kaverisi synttäreille! 

Tässähän on se, että se ei jää vain tuohon. Varmasti tulee kieltämään sulta myöhemminkin.

Tästä aiheesta pitäisi puhua paljon enemmän ja kuuluvammin ja yrittää kitkeä ja opettaa jo nuorille ettei tuollainen käytös sovi.

Tämä voi olla myös yksi niistä syistä miksi nuorten naisten ja miesten välillä on iso kuilu. Miehet haluaisivat edelleen pitää valtaa naisiin. Ja kun naisista on tulossa itsenäisempiä ja ne saa enemmän oikeuksia, miehiä harmittaa.

Se miksi en pidä uskovaisuudesta juontuu juurikin vallankäyttöön ja vanhoilliseen hyvyys ajatteluun.

Vierailija
52/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein tärkeintä on, että ei loukkaa kumppania, jonka kanssa elää. Jos ei ole vuosiin tavannut ns. Ystäviä, onkohan se nytkään tarpeellista. 

Miten niin "ns. ystäviä"? Ei kai muualla asuvia ystäviä usein tapaakaan, sehän tässä on pointti että haluaisi pitkästä aikaa tavata, mutta mies tässä haluaa loukata ja eristää. 

Vierailija
53/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Sun puoliso harjoittaa henkistä väkivaltaa jos kieltää sua menemästä kaverisi synttäreille! 

Tässähän on se, että se ei jää vain tuohon. Varmasti tulee kieltämään sulta myöhemminkin.

Tästä aiheesta pitäisi puhua paljon enemmän ja kuuluvammin ja yrittää kitkeä ja opettaa jo nuorille ettei tuollainen käytös sovi.

Tämä voi olla myös yksi niistä syistä miksi nuorten naisten ja miesten välillä on iso kuilu. Miehet haluaisivat edelleen pitää valtaa naisiin. Ja kun naisista on tulossa itsenäisempiä ja ne saa enemmän oikeuksia, miehiä harmittaa.

Se miksi en pidä uskovaisuudesta juontuu juurikin vallankäyttöön ja vanhoilliseen hyvyys ajatteluun.

Uskomattoman monet nuoret naiset edelleen luulee että heidän kuuluu muovautuu miehen mieleiseksi ja unohtaa omat juttunsa, mistä ihmeestä sellainen ajatus vieläkin tulee? 

Vierailija
54/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin että peruisin menoni. Jos puolisoni vastustaisi lähtöäni, se olisi hyvin, hyvin, siis äärimmäisen poikkeuksellista. Niin poikkeuksellista että siihen täytyisi olla joku todella hyvä syy. Kunnioittaisin sitä syytä ja puolisoni mielipidettä ja peruisin menoni. 

Aloittajalla ei ilmeisesti ole kyse mistään tällaisesta - todellakin luin vain aloituksen ja vastasin kyselyyn. Mutta omalla kohdallani, peruisin ja syy on yllä. Mulle on tärkeää kunnioittaa puolisoni toiveita. 

Vierailija
55/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo on ilmoitusluontoinen asia.

Vierailija
56/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin että peruisin menoni. Jos puolisoni vastustaisi lähtöäni, se olisi hyvin, hyvin, siis äärimmäisen poikkeuksellista. Niin poikkeuksellista että siihen täytyisi olla joku todella hyvä syy. Kunnioittaisin sitä syytä ja puolisoni mielipidettä ja peruisin menoni. 

Aloittajalla ei ilmeisesti ole kyse mistään tällaisesta - todellakin luin vain aloituksen ja vastasin kyselyyn. Mutta omalla kohdallani, peruisin ja syy on yllä. Mulle on tärkeää kunnioittaa puolisoni toiveita. 

Kynnysmatto. Hyppäät varmaan kaivoonkin, jos puolisosi toivoo sitä?

Vierailija
57/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen asenteelle ja kielloille on monta syytä, joita voisin analysoida. En jaksa. Jos mies kuitenkin itse sen ymmärtäisi ja miksi ajattelee menostasi niin mustavalkoisesti pystyisitte aikuismaisesti keskustelemaan asiasta. 

Nyt vastassasi on lapsen asenteen ottanut kumppani. Puhu siis kuin lapselle. Kysele ja lohduttele ja lähde sitten reissuun. 

Vierailija
58/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynnysmatto. Hyppäät varmaan kaivoonkin, jos puolisosi toivoo sitä?

Jos puolisoni pyytäisi minua hyppäämään kaivoon, siihen olisi varmasti erittäin hyvä syy :) Kuten totesin, mun puoliso ei kontrolloi tai määräile ja aloittajan kaltaisessa tilanteessa kannustaisi lähtemään (koska todennäköisesti itse empisin jaksanko). Jos jotain niin harvinaista tapahtuisi että hän toivoisi että en lähde, siihen täytyisi olla erittäin hyvä syy. Ilmeisesti tällainen on muille vieras ajatus. Näin kuitenkin ajattelen. Ja itse asiassa tiedän että puolisoni ajattelee samoin minusta. Hän myös kunnioittaa minua ja toiveitani. Jos jokin on tärkeää minulle, siitä tulee automaattisesti tärkeää myös hänelle. Mun mielestä se on meidän suhteen ihania asioita - meillä on niitä paljon muitakin. 

Vierailija
59/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun edellä. Peruisin reissun jos suhde on muuten hyvä.  Tiedän että miehelleni olisi tuohon hyvä peruste.

Vierailija
60/74 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni voisi sanoaälä mene, jos hän olisi mm viikonlopun töissä. Ei lapsia voi keskenään jättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän