Onko täällä ihmisiä, jotka ei oo kauheesti matkustelleet ja ikää yli 40 vuotta?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
54v nainen. Ruotsi, Viro ja lapsena vanhempien kanssa Norja.
Puoliso aikoinaan matkusteli työnsä puolesta ja hän ei vapaa-ajalla / loma-aikoina poistu kotoa.
Yksin en halua lähteä joten en ole käynyt vuosikymmeniin missään. Asun onneksi pk-seudulla joten pääsen lomien aikana (yksin) kiertelemässä päiväsaikaan paikkoja.
Tuleva kesäloma 5 viikkoa taas vähän kauhistuttaa, kun päivät ollaan kotona tekemättä mitään. Mies makaa sängyllä läppäri sylissä, minä kiertelen satunnaisesti keskustassa tai ajelen junan tai kehäradan junissa. Yksi kiva lomareissu on käydä Hki-Vantaa lentokentällä katselemassa.
Mites vaihteeksi vaikka saaristoreissu Helsingin edustalla? Upeat maisemat ja lautoilla voi kulkea useampaan saareen.
Tai junamatka Tampereelle. Aamulla sinne ja illaksi kotiin. Tai Turku? Moni paikka on Hesasta junalla saavutettavissa.
En ole käynyt koskaan Euroopan ulkopuolella, ja viimeisestä suomen rajan ylittävästä matkasta naapuriin 13 vuotta. Ehdottomasti haluaisin nähdä Rooman antiikin kaikki monumentit mm. Pietarin kirkko ja muita historiallisia juttuja, jopa raunioita, koska rakastan historiaa, mutta tuo kela kun ei myönnä edes niitä mitkä lain mukaan kuuluisi, niin ihan vaan lotto-voittoa odotellessa. (Ja en tarkoita että kelan pitäisi mitään matkoja maksaa, mutta sen verran että saisi edes terveytensä jollekkin tolalle, ja voisi auttaa itse itseään)
N53v.
En ole matkustanut enään pitkään aikaan, vihaan sitä. Lentokentät ovat ahdistavia paikkoja ja henkilökunta töykeää. Kerran erehdyin bussimatkalle Latviaan, never again. Riika oli kyllä kiva kaupunki mutta se dösässä istuminen humalaisten suomituristien kanssa oli yks pitkä piina. Tallinna ja Tukholma on niin lähellä etten edes matkustamiseksi laske, on nähty monta kertaa ja ne samat humalaiset laivalla, yöks.
Suomalaisten suosimat turistirysät eivät houkutttele yhtään.
Virossa ja Ruotsissa olen käynyt. En tykkää matkustella - liian vaivalloista.
- n67v -
Mies 45v...
Pari kertaa olen käynyt Ruotsissa ja Virossa. En muualla.
Ei kiinnosta. Ei todellakaan. Jokin viikon rantaloma olisi aivan karmeaa...
Suomessa on aivan tarpeeksi nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Työmatkoja olen tehnyt aika paljon, mutta vapaa-ajalla en juurikaan matkustele.
Muualla on täsmälleen yhtä tylsää kuin täälläkin.
Tätä en kyllä allekirjoita!!
54v nainen. Ruotsi, Viro ja lapsena vanhempien kanssa Norja.
Puoliso aikoinaan matkusteli työnsä puolesta ja hän ei vapaa-ajalla / loma-aikoina poistu kotoa.
Yksin en halua lähteä joten en ole käynyt vuosikymmeniin missään. Asun onneksi pk-seudulla joten pääsen lomien aikana (yksin) kiertelemässä päiväsaikaan paikkoja.
Tuleva kesäloma 5 viikkoa taas vähän kauhistuttaa, kun päivät ollaan kotona tekemättä mitään. Mies makaa sängyllä läppäri sylissä, minä kiertelen satunnaisesti keskustassa tai ajelen junan tai kehäradan junissa. Yksi kiva lomareissu on käydä Hki-Vantaa lentokentällä katselemassa.