Onko täällä ihmisiä, jotka ei oo kauheesti matkustelleet ja ikää yli 40 vuotta?
Kommentit (67)
Olen 40+ ja käynyt vain Ruotsissa, kerran Virossa ja Norjassa, sekä Australiassa. Eli aika suppeaksi on matkustelu jäänyt.
En ole käynyt kun perinteiset ruotsin risteilyt nuorena. Pari kertaa Virossa ja kerran Lontoossa viikon klielimatkalla. Ei vaan ole ollut matkustavaa seuraa ja yksin en viiitsi minnekkään lähteä. Elämä on vaan mennyt näin.
N.51.
En oo paljoa matkustellut, koska en hirveästi nauti semmoisesta. Olen myös luonteeltani herkästi stressaava ja hyvin mukavuudenhaluinen.
Joskus lapsena ja nuorena aikuisena olen käynyt Espanjassa, Ranskassa, Norjassa ja Kroatiassa.
Ruotsissa olen käynyt useamman kerran. Aion ehkä siitä huolimatta matkustaa vielä muutaman kerran. Kokeilen, että voisiko se olla näin vanhemmiten mukavampaa.
En vaan tiedä mitkä olisivat parhaimmat kohteet. Mitään pitkiä lentoja en halua. Enkä pelkkää rannalla löhöilyä.
Tukholman risteily kerran n. vuonna 2004. Se on ainoa, mutta en käynyt edes maissa siellä.
Yksinkertaisesti minua ei kiinnosta ulkomaan matkailu.
38-vuotias. Olen käynyt ulkomailla elämäni aikana 4 kertaa. Ei ole koskaan kiinnostanut matkustella.
Toki olen myös elänyt koko elämäni yksin. Olen työelämässä, korkeakoulututkinto ja valtion turvallinen virka eläkkeelle asti, tulot hieman yli suomalaisten keskitulon.
Ulkomailla masentaisi katsella muita onnellisia pariskuntia, jossa miehellä on söppänä nainen käsipuolessa. Ja itse en taviksena saa kuin jotain kassialmaspurguja, joita en voi hyväksyä.
M38
Tykkään reissata töiden puolesta, mutta vapaa-ajalla viihdyn parhaiten kotona. Matkustelusta saa upeita elämyksiä ja oppii paljon. Sen vuoksi suosittelen kaikille. Olen käynyt n. 40 maassa ja n. 350 kaupungissa (pl Suomi ja Ruotsi).
Työn puitteissa matkustaessa myös pääsee sellaisiin paikkoihin ja piireihin, mihin turistina ei pääse. Näin erityisesti Euroopan ulkopuolella.
N42
Ruotsissa ja Virossa, ikää 52v. Yli 20v sitten ajettiin Ruotsin halki autolla pariinkin otteeseen.
Elämä on vienyt sellaiseen kurimukseen, ettei matkustelulle ollut sijaa. Lasten, omaa ja puolison sairastelua.
Eipä noilla turistikohteissa ramppaavilla tuttavilla juuri muu ole avartunut kuin lompakko.
Vierailija kirjoitti:
38-vuotias. Olen käynyt ulkomailla elämäni aikana 4 kertaa. Ei ole koskaan kiinnostanut matkustella.
Toki olen myös elänyt koko elämäni yksin. Olen työelämässä, korkeakoulututkinto ja valtion turvallinen virka eläkkeelle asti, tulot hieman yli suomalaisten keskitulon.
Ulkomailla masentaisi katsella muita onnellisia pariskuntia, jossa miehellä on söppänä nainen käsipuolessa. Ja itse en taviksena saa kuin jotain kassialmaspurguja, joita en voi hyväksyä.
M38
Muuten ihan hyvä kommentti mutta.. tavismiehille kassialmaspurguja? Jännä jos tavisnaisille ei tavismies kelpaa. Vai ovatko ihan tavalliset naiset silmissäsi kassialmoja joita et hyväksy?
Eipä tämä maapallo ainakaan lentämistä kestäkään. https://www.ilmasto-opas.fi/artikkelit/video-lentomatkustaminen-kasvatt…
Itse olen lopettanut matkustamisen.
Parikymmentä maata. En pidä tuota kovin suurena lukuna ikäiselleni. Matkustelut on tehty enimmäkseen täysi-iän jälkeen niin tuo ei tee edes yhtä maata per vuosi. Muutamassa maassa olen käynyt toki useampaan kertaan.
Olen käynyt kerran Tunisiassa ja kerran Tukholmassa, siinä kaikki. Voitin vuosituhannen vaihteessa Hartwallin arpajaisista matkalahjakortin, jonka käytin noihin matkoihin. Ikää mulla nyt 48 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
Muuten ihan hyvä kommentti mutta.. tavismiehille kassialmaspurguja? Jännä jos tavisnaisille ei tavismies kelpaa. Vai ovatko ihan tavalliset naiset silmissäsi kassialmoja joita et hyväksy?
Samaa mieltä siitä, että viimeinen kappale pilasi muuten hyvän kommentin - onko siinä kuvattu asia jotenkin erilainen ulkomailla kuin kotimaassa?
Eri
Oli vaihe jolloin matkustin paljon ja asuinkin ulkomailla. Hankalien elämänvaiheiden kestettyä liian kauan ei olisi enää voimia mennä edes lentokentälle. En usko pystyväni.
Täällä on varmasti paljon sellaisia? Usein netissä 24/7 viihtyvät sosiaalisesti rajoittuneet, ehkäpä monisairaat ihmiset eivät luultavasti paljoa matkustele?
Opintomatka keski Eurooppaan ainut lentomatka.
Itseäni häiritsi pitkään että minulta puuttui ns peruskokemukset: että olisin käynyt risteilyllä, ja että olisi joskus ollut lentokoneessa ja nähnyt palmuja, kuullut vieraita kieliä jne. Nämä koin vasta kun olin ollut aikuinen jo hyvän aikaa. Sen sijaan en koe mitenkään tarpeelliseksi, että olisin matkustanut mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on varmasti paljon sellaisia? Usein netissä 24/7 viihtyvät sosiaalisesti rajoittuneet, ehkäpä monisairaat ihmiset eivät luultavasti paljoa matkustele?
Itse olen kroonisesti sairas. Ennen sairastumista matkustelin paljonkin, mutta koska sairastumisen aiheuttaa kipuja ja uupumusta, matkustaminen on minulle varsin rasittavaa ja toisaalta, koska ole työkyvytön ei pahemmin ole varaakaan matkustella. Kaipaan kyllä kovasti matkustelua.
Olen käynyt Lahessa ja Helsingissä.
t. Pulkkisen Jortsu
(faija ei käyttänyt kortsua)
Työmatkoja olen tehnyt aika paljon, mutta vapaa-ajalla en juurikaan matkustele.
Muualla on täsmälleen yhtä tylsää kuin täälläkin.
En tiedä missä asut mutta jos Turkukin on tuntematon kaupunki niin suosittelen kesäreissua sinne :)