Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomi on oikeistolaistunut viime vuosina?

Vierailija
04.04.2024 |

Mikäselittää?

Kommentit (350)

Vierailija
41/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt maksamaan etenkin ulkomailta väkisin tuotettujen elättämisen, kuten myöskin maahantuottamis"teollisuuden" virka/toimihenkilöiden liksat. Omat köyhät etusijalle.

Nimim +75ke vuodessa veronmaksua.

Tämä on varmaan aika tavallinen ajattelutapa. Harmi vaan, että sellaista puoluetta ei oikeistosta löydy, jota suomalaisten köyhien avustaminen kiinnostaisi.

Itse luulen, että suomalaiset ovat yksilötasolla hyvin epäempaattisia. Nyt ilmeisesti riittävän monella menee niin hyvin, että ovat unohtaneet täysin lähtökohtansa ja kuvittelevat, että köyhyys on köyhien syy ja joutavat kuollla pois. Ei ole mitään sisäistä moraalia, mitä esim. ruotsalaisilla on. Siksi ei pidetä kiinni hyvinvointivaltiosta, koska se ei alunperinkään ollut suomalainen juttu. Useimmat suomalaiset ovat pikkuamerikkalaisia, juntteja typeryksiä, joiden elämässä ei ole mitään

Elätit ovat elättejä väristä riippumatta. Ei minulla ainakaan ole mitään herkkää kohtaa kantisroskajoukolle, joka välttelee töitä jo useammassa sukupolvessa ja jolla on ainoastaan oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia. 

Vierailija
42/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itäisessä suuressa naapurimaassamme toteutettiin 70 vuotta kestänyt yhteiskuntakokeilu nimeltään sosialismi. Tuo kokeilu ei ollut kovin onnistunut ja kaatui omaan mahdottomuuteensa. Aika monet heräsivät todellisuuteen, jotkut vielä näkevät unta ja haaveilevat sosialismin ihanuudesta

Nythän Orpon hallitus ajaa tuota neuvostoliiton mallia esim. Toimeentulotuen työvelvoite on kopioitu Neuvostoliitosta jossa työläinen teki työtä mitätöntä korvausta vastaan eikä hänellä saanut olla säästöjä tilillä tai varallisuutta. Samaa ajaa Orpo Ja Purra Suomeen.

Ruotsissakin on  vastikkeellinen työttömyyskorvaus. Eli jotain pitää tehdä, jos on työtön. Esimerkiksi siivoavat katuja ja pihoja kerran viikossa.

Kyllä minäkin kannatan sitä, että jaetaan vain edelleen rahaa pohjattomast

Tämä ei tietenkään koske niitä vastikkeettomia miljardien vuosittaisia yritystukia jotka maksaa duunari verorahoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoaate ei ole johtanut missään pysyvään hyvinvointiin, vaan aina taloudelliseen romahdukseen. Siksi. 

Vierailija
44/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko ja tietämättömyys. Se sukupolvi ei pysty enää informoimaan, joka on nähnyt sen oikeistolaisen haikaileman maailman. Isoäitini oli oikeistolaisen poliitikon piikana ja vihasi sitä maailmaa ihan konkreettisista syistä. Minäkin itse asiassa olen, mutta alihankintaketjun kautta se on huomattavasti miellyttävämpää ja vapaampaa elämää. Jos olisin tyhmä ja pikkumainen eikä tieto olisi kulkenut minulle asti, ehkä minäkin uskoisin oikeistolaisten maalailuihin ymmärtämättä, mihin ne johtavat. 

Kaikki äärilaidat yksinään luovat katastrofin. Ongelma on siinä, että joitain muutoksia on tarpeen tehdä, ja riittävän maltillinen eli muiden jarruttama politiikka ei pysty niihin tarpeellisiin muutoksiin ennen kuin yhdennellätoista hetkellä ja silloinkin vesityksenä, joka pilaa enemmän kuin korjaa. Ja viime kädessä kaikki poliittiset puolueet ovat jollain lailla omaa äärilaitaansa tai sitten yksinkertaisesti ahneita ja periaatteettomina myy

Erinomaisia huomioita, kiitos niistä.

Vierailija
45/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei enää riitä kylvettäväksi joka suuntaan.

Rahaa riittää kylvettäväksi kavereiden taskuihin ja pankkitileille Panamaan. Hallitus ottaa megavelat, johonkin ne rahat menee. Kokoomus on taitava puolue kadottamaan rahoja jonnekin mustaan aukkoon josta kukaan muu ei tiedä kuin Kokoomus ja kokoomuksen kaverit.

Kepu tietää kyllä. 

Vierailija
46/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuuntelen vasemmistopoliitikoita, esiin nostetaan toinen toistaan ihanampia asioita.

Kukaan ei vain koskaan selitä miten ne ihanuudet maksetaan?

En usko idealisteihin, jotka eivät elä tosimaailmassa.

Vierailija
47/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta se on valitettavaa. Ihmisistä on tullut itsekkäämpiä.

Tuo itsekkyys on kyllä vassareiden aikaansaaamaa

Vierailija
48/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto onnistui peloittelemaan kansaa Marinin hallituksen velka jutuilla. Muutenkin oikeiston retoriikka purrut osaan kansaa mmuuttajien osalta. Populismista se on. En ymmärrä keneen nämä uppoaa, mutta vaalituloksesta päätellen aika moniin.

Ai sekin on vaan retoriikkaa kun valtion velkavuori kasvaa? Mielipide niinkuin sukupuoli?

Hyvin te vedätte. Älkää toki ihmetelkö uskottavuutenne katoamista. Mitäpä suotta, pelkkää retoriikkaa vaan kaikki.

Paitsi tietysti omat epätoivoiset ikivalheenne.

Vierailija
49/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lukenut uutisia, niin tiedät että ihmiskunta on tyhmentynyt. Ja oikeistolaisuus perustuu pelkästään ahneuteen ja ahneus on aina tyhmää. Siinä asia yksinkertaistettuna

Mihis vasemmistolaisuus perustuu? Jalomieliseen vaatimattomaan anteliaisuuteen? 😂

Vierailija
50/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa koko Eurooppa ja luultavasti maailmakin on oikeistunut. Ei olla oltu tyytyväisiä siihen toiseen vaihtoehtoon. Vasemmiston johtamia maita on enää ne, joissa ei ole ollut vaaleja muutamaan vuoteen.

Vasemmalla olevilla tai olleilla mailla yheiskuntajärjestys päätyy aina diktatuuriin, siksi. Venäjä tietysti, mutta esimerkiksi Argentiina on kärsinyt vuosikymmeniä sosialismin kauhuista. Valtava inflaatio alkaa vasta nyt talttua kun julkisen sektorin paisutus pysäytetty.  

Oikeistolaisuus on lähempänä ihmisen luontoa ja perustoimeliaisuutta. Suomessakin vasemmalla ajatellaan, että kansalainen on erilaisten yhteiskunnan toimien kohde ja niiden varassa, jolloin julkinen rahanmeno on aivan pohjaton. Perusluonteeltaanhan ihminen on aktiivinen ja toimelias, innostuva ja yrittävä. Aikaansaamisen motiivi jää vasemmistolaisuudessa kokonaan pois, kun kaiken pitäisi tulla valtiolta.

Vierailija
51/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa koko Eurooppa ja luultavasti maailmakin on oikeistunut. Ei olla oltu tyytyväisiä siihen toiseen vaihtoehtoon. Vasemmiston johtamia maita on enää ne, joissa ei ole ollut vaaleja muutamaan vuoteen.

Vasemmalla olevilla tai olleilla mailla yheiskuntajärjestys päätyy aina diktatuuriin, siksi. Venäjä tietysti, mutta esimerkiksi Argentiina on kärsinyt vuosikymmeniä sosialismin kauhuista. Valtava inflaatio alkaa vasta nyt talttua kun julkisen sektorin paisutus pysäytetty.  

Oikeistolaisuus on lähempänä ihmisen luontoa ja perustoimeliaisuutta. Suomessakin vasemmalla ajatellaan, että kansalainen on erilaisten yhteiskunnan toimien kohde ja niiden varassa, jolloin julkinen rahanmeno on aivan pohjaton. Perusluonteeltaanhan ihminen on aktiivinen ja toimelias, innostuva ja yrittävä. Aikaansaamisen motiivi jää vasemmistolaisuudessa kokonaan pois, kun kaiken pitäisi tulla val

Ketjun voi sulkea, tässä se pointti on.

Vierailija
52/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joka on ollut aiemmin m.muutto myönteinen on kyllästynyt jengiytymiseen ja grooming tapauksiin jne. Näin ainakin itse olen kuullut, ja luulen että on ainakin yksi tekijä. En itse ole äänestänyt oikeistoa mutta en osaa sanoa mitä pitäisi tehdä...

Vierailija
53/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vasemmiston keinot on nähty ja ne epäonnistuneiksi todettu. Suomessa tämä oikeistolaistuminen on ottanut vaan montaa muuta maata tiukemmalle.

Vierailija
54/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston liian pitkälle viety identiteetti ja woke -politiikka. Kukaan ei enää jaksa kuulla sanaakaan jostain muunsukupuolisten vessoista tai siitä saako miehet urheilla naisten sarjoissa. 

Suomessa onneksi politiikan pendulumi on liikkeiltään nopea ja yleensä joka toinen hallitus on oikeistolainen ja seuraava taas vasemmistolainen. Se kertoo siitä että ollaan kohtuu lähellä sitä kultaista keskitietä mitä haetaan. Harmi vaan että molemmilla politiikan reunoilla on tapana vetää kaikki aina överiksi oman reunaansa kohti. Nyt oikeisto tukien tiukennuksilla ja sitä ennen vasemmisto sukupuoliasioillaan.

Järkevin kommentti koko ketjussa.

Vierailija
55/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsytty lokkeihin, minä ainakin. Voisi ne köyhät välillä kokeilla ihan omilla rahoilla elämistä.

Vierailija
56/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto onnistui peloittelemaan kansaa Marinin hallituksen velka jutuilla. Muutenkin oikeiston retoriikka purrut osaan kansaa mmuuttajien osalta. Populismista se on. En ymmärrä keneen nämä uppoaa, mutta vaalituloksesta päätellen aika moniin.

Ai sekin on vaan retoriikkaa kun valtion velkavuori kasvaa? Mielipide niinkuin sukupuoli?

Hyvin te vedätte. Älkää toki ihmetelkö uskottavuutenne katoamista. Mitäpä suotta, pelkkää retoriikkaa vaan kaikki.

Paitsi tietysti omat epätoivoiset ikivalheenne.

Ja sinä olet ideologiassasi sokea. Orpon hallitus ottaa järkyttävät määrät velkaa. Rikkaat ja yritykset eivät velkaa tule maksamaan ja kansa on dumpattu köyhyydyn alhoon niin mitä Suomesta on kohta enää jäljellä? Euroopan kaatopaikka ja Venäjän puskurialue. 

Vierailija
57/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei enää riitä kylvettäväksi joka suuntaan.

Ei niin, sitä riittää kylvettäväksi vain yhteen suuntaan. 

Vierailija
58/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoaate ei ole johtanut missään pysyvään hyvinvointiin, vaan aina taloudelliseen romahdukseen. Siksi. 

Tuo on kyllä paksu vale! 

Vierailija
59/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjassa vaalit voitti Demarit 2022 ja Tanskassa viimevuonna.

Norja ja Tanska ovatkin rikkaita maita, joilla on varaa pitää vasemmistoa hallituksessa ja seurata vastikkeetonta rahan jakoa. Siis toistaiseksi. Kun niiden maiden kassat on tyhjiä, niin oikeisto joutuu sielläkin korjaamaan tuhot.

Vierailija
60/350 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta se on valitettavaa. Ihmisistä on tullut itsekkäämpiä.

Tuo itsekkyys on kyllä vassareiden aikaansaaamaa

Käsittämättömän typeriä kommentteja...