Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei viihdy isän luona, isä ei suostu luopumaan vuoroviikoista

Vierailija
03.04.2024 |

11-v tulee nykyään aina koulusta minun luokseni vaikka isälle olisi lyhyempi matka, minä sitten vien iltapäivällä isälle ja kuuntelen valitukset kun en kunnioita meidän sopimuksia ja rohkaisen lasta karkailemaan luokseni. Lapsi ei osaa sanoa mitään muuta kuin että ei halua asua isällä. Nuorempi sisarus viihtyy siellä hyvin eikä ole mitään ongelmia. Olen sanonut lapselle, että hänen pitäisi mennä isäviikolla isälle, mutta silti hän tulee aina minun luokseni. Tätä on jatkunut syksystä asti, alkuun kerran tai pari viikossa ja nykyään joka päivä. Isä ei suostu siihen että lapsi asuisi vakituisesti minun luonani ja kävisi isällä viikonloppuisin. Ei ole koulukiusaamista, lapsella on kavereita.

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 12 vuotiaana lapsi saa päättää kumman vanhemman luona asuu eli jos lapsi haluaisikin asua isällänsä riippumatta siitä kumpi on låhivanhempi  niin ei sitä voi kukaan estää eikä myöskään niin jos lapsi haluaakin asua äidillänsä. Oikeudessa ei päätetä lapsen tahdon vastaisesti jos oikeuteen menisi. 

Kyllä ne vanhemmat sen viime kädessä päätyä missä alaikäinen lapsi asuu. Mielipiteitä toki kuunnellaan.

Vierailija
182/204 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä sopia ettei lasta pakoteta isän luoksen. Reilua olisi tuossa tapauksessa myös, ettei isän tarvi osallistua lapsen elättämiseen. Vai onko äiti tyypillinen  h o r o  joka lypsää vain rahaa, eli tienaa  p e r s e e l l ä ä n?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ettei luovu. Itselläni kävi niin, että lapset eivät halunneet tulla luokseni, kun ei oikein samanikäisiä kavereita alueella. Eikä oikein ollut varaakaan tehdä mitään erityistä. Kulujen jälkeen jäi n. 350e kuukaudessa itselle ja lapsiin laitettavaksi. Lapset eivät tuoneet rahaa mukanaan, vaikka maksoin n. 1100e kuukaudessa elatusmaksuja.

Lapset eivät ymmärrä miksi ei rahaa tehdä mitään, vaikka kävin töissä, exä ei ja äiti osteli ja lomaili heidän kanssaan, vaikka työtön. Moni etävanhempi etääntyy/vieraantuu helposti lapsistaan ellei saa tavata säännöllisesti. Jos lapsilta kysyy, niin eivät tietenkään halua mennä toiselle ellei ole kavereita ja mukavaa tekemistä. 

Halusitko itse olla viikonloppuisä?

Vierailija
184/204 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anna asua sinun luona. Ei isä voi mitenkään pakottaa noin isoa lasta asumaan luonaan jos tämä ei halua ja tarjolla on toisenkin vanhemman koti.

Miten antaa asua, kun on sopimus vuoroviikoista ja isä pitää siitä sopimuksesta tiukasti kiinni? Lapsella ei edes ole mitään selkeää syytä miksi ei halua olla isällä, hän ei vain halua olla siellä.

ap

Milloin täyttää 12v, silloin het lastenvalvojalle sopimaan sun luona asumisesta!

Soittele ja kysele, perheneuvolat sun muut!

ISÄ EI VOI pakottaa!

Vierailija
185/204 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi saa pompottaa aikuisia? Hän menee koulusta sinne mihin aikuiset sanoo. Ja jos menee äidin luo eikä puhe auta, niin avain pois isäviikon ajaksi.

Vierailija
186/204 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi saa pompottaa aikuisia? Hän menee koulusta sinne mihin aikuiset sanoo. Ja jos menee äidin luo eikä puhe auta, niin avain pois isäviikon ajaksi.

Av-mammojen perheissä lapset määrää ja sitten ihmetellään kun mies lähtee ja kakarat on suoraan h*lvetistä.

Vierailija
187/204 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvattomia, kodittomia lapsia ja osa vain siksi, että vanhemmat saavat vapaata omasta lapsestaan. Ja sitten ihmetellään, kun lapset voivat huonosti. Niin surullista :(.

Lapset asuvat kotona n.20 vuotta. Loput 60 vuotta kukainenkin saa asua miten lystää. Miksi edes tuota aikaa se lapsi ei saisi olla haluttu ja huolehdittu eikä vaan heittopussina vanhempiensa uusien elämien tiellä :(.

Eipä ole nämä vanhemmatkaan saaneet omien vanhempiensa aikaa. Siihen aikaan ei lasten kanssa oltu samaan tapaan kuin nykyään, hyvä kun nähtiin päivän päätteeksi. Nykyvanhemmat ovat tässä mielessä upeita, monet oikeasti osaava luoda hyvät välit lapsiinsa. Ei se tarkoita etteikö joskus hengöhdys tekisi hyvää, oikeastaan juuri siksi pieni hengöhdys voisi olla tarpeen ajoittain, niin jaksaisi olla taas lämpimästi läsnä muina yhteisinä aikoina.

Vierailija
188/204 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi tasapainoista tai siis tuota noin.

Vierailija
189/204 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lapsi nyt jonkin syyn osaa sanoa? Ehkä asialle voidaan tehdä jotain, kunhan tiedetään mikä siinä on ongelmana.

Vierailija
190/204 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se syy pitää lapsen eritellä. 

Vierailija
191/204 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on siellä missä on hyvä olla, ja lapsen pitää aina päästä kotiin. Ihan kamalaa, että annetaan ohjeita "vanhemnat päättävät" ja "avain pois isä viikolla".

Lapsilla on nykyisin liikaa päätäntävaltaa asioihin, mutta koti ehdottomasti on sellainen asia, jonka lapsi päättää itse. Kahdesta kodista se toinen on aina parempi. 

Vierailija
192/204 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei jaksa vuoviikkosysteemiä. Kuka aikuinenkaan jaksaisi. Varaa aika lastenvalvojalle, saatte ajan ehkä parin kuukauden päähän. Kysy samalla, miten lasta kuullaan, jotta osaatte valmistautua. 12 v saa kyllä itse päättää. Jo 10 v täyttäneenkin mielipide otetaan huomioon. Mielenterveyden ongelmat vain lisääntyvät Suomessa, yritä toimia ennakoivasti jo nyt. Muuten lapsi voi todella huonosti parin vuoden päästä. Minä lopetin pakottaminen isälle, kun lapsi oli 13,5 v. Kuraattori mainitsi, että jossain kohtaa lapsi alkaa kysellä, miksi te erositte. Mietin, että minä en kestänyt  yhtään enempää. Miten siis voin pakottaa lastani kestämään. Eikä kyse ollut päihteistä tai väkivallasta, vaan miehen yhden (hänen) totuuden ajattelusta. 

Vierailija
193/204 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se isästään vieroitus on toiminut.

Vierailija
194/204 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se isästään vieroitus on toiminut.

Isät osaa sen vieroittamisen ihan itse. Se vain on niin, että harva isä osaa tai haluaa laittaa lapsen edun oman edun eteen. Johan tämäkin aloitus sen kertoo.

Hyvä vanhempi antaisi lapsen asua siellä, missä lapsi kokee voinnin hyväksi. Isä voisi säilyttää hyvät välit lapseen antamalla lapsen päättää. Pahimmassa tapauksessa oikeusjuttu ja välit ikuisesti pilalla. 

Vierailija
195/204 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kotona iltapäivällä.Sosialivirasto lastenvalvoja autaa teitä asiassa jotta lapsi mene sovitusti isälle.Emme me.Isällä tietysti säänöt sinulla ei.Lasella on esi murrosikä ja sinä antamassa aihesta periksi ja tällä syylistämässä isää.

Vierailija
196/204 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te eroperheiden aikuiset , eikö teistä olisi raskasta reissata viikosta ja vuodesta toiseen ilman aikaa palautua ollenkaan ? Minä ainakin rasitun jo kyläilyistä ja työviikosta niin että tarvitsen viikonlopun rauhoittumiseen kotona . Tein muutaman vuoden reissutyötä enkä tekisi sitä enää . Käy sääliksi lapset joita pallotellaan paikasta toiseen kuuntelematta jaksavatko he sitä . 

Vierailija
197/204 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se syy pitää lapsen eritellä. 

Ja mielellään kirjallisesti kolmena kappaleena. Yksi isälle, yksi äidille ja yksi asianajajan kassakaappiin tulevia huoltajuuskiistoja varten.

Vierailija
198/204 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti on siellä missä on hyvä olla, ja lapsen pitää aina päästä kotiin. Ihan kamalaa, että annetaan ohjeita "vanhemnat päättävät" ja "avain pois isä viikolla".

Lapsilla on nykyisin liikaa päätäntävaltaa asioihin, mutta koti ehdottomasti on sellainen asia, jonka lapsi päättää itse. Kahdesta kodista se toinen on aina parempi. 

Höpö höpö, lapset tekee niinkuin vanhemmat määrää, myös tässä asiassa.

Vierailija
199/204 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla vuoroviikko lapsilla on selvää että sinne toisen kotiin ei mennä ainakaan kysymättä ensin. Tässä on taas niin vanhemmuus hukassa ettei mitään järkeä.

Vierailija
200/204 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut ihmettelee miksei se isä voi esim. hakea koulusta. Hmm.. miksiköhän? Voisiko olla vaikkapa työelämä syynä. Miksi se äiti on päivällä kotona, tekeekö etää vai eikö jaksa käydä töissä? Toinen juttu mikä osassa kommentteja ihmetyttää on, että vuoroviikkolapsia sanotaan kodittomiksi. Mikäli molemmat vanhemmat ovat ns. normaaleja ihmisiä niin lapsella on kaksi kotia. Lapsella tulee myös olla molemmissa kodeissaan omat tavarat ja vaatteet. Luonnollinen asia, koulukirjat toki pitää kuljettaa mukanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän