Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies olla naiselle vaan kaveri?

Vierailija
03.04.2024 |

Kaverimies jonka tuntenut toistakymmentä vuotta alkanut pitää tiiviisti yhteyttä sen jälkeen kun tulin sinkuksi. Koska on tunnettu vuosikausia ja enemmän tai vähemmän pidetty yhteyttä koko ajan ajattelen häntä kaverina. Ollessani parisuhteessa yhteydenpito ollut harvaa ja nyt taas joka viikkoista hänen aloitteestaan.

Erottuani pyysi mua ulos kanssaan ja vastasin, että kaverina voin käydä vaikka pitsalla tms, ero oli tuore silloin. Mutta onkohan sillä nyt muutakin mielessään, ei sano mitään sellaista kyllä koskaan. Mut tosi tiiviisti haluaa jutella tai jotain yhdessä tehdä. Kertokaas miehet haluatteko olla ihan vaan kaveri naiselle vai onks siinä aina jotain muutakin? Toimiiko miehen ja naisen välinen kaveruus? 

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla useampikin nainen kaverina. Sulla ehkä on enempi aikaa kaveerata nyt, jos ei ole parisuhdetta.

Vierailija
2/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi nainen hyvänä ystävänä, ollut jo kolmekymmentä vuotta. Emme ole koskaan seurustelleet tai naineet mutta ystävyys vaan säilyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle se olisi vaikeaa, koska aina tulee mieleen seksi naisen kanssa. Tietysti jos nainen olisi niin ruma tai lihava, ettei voisi ajatellakaan seksiä niin sitten ehkä voisi olla "vain" kaveri.

Vierailija
4/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikeastaan. Aina siellä on toive seksistä tai ihastuminen taustalla. Just meni kaveriporukka rikki. Kun selvisi et yks jäsen on ollut 15v sairaalloisen ihastunut yhteen naiseen tästä jengistä.

Vierailija
5/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut yks hyvä mieskaveri sellaiset 15v. Koskaan ei ole ollut enempää kuin kaveruus, soitellaa  mm pari kertaa viikossa ja jaataan asioita. Joskus käydään muutamalla. Voi siis olla kaveri jos seksuaalista kemiaa ei ole mutta luottamus on ja jutut menee yksiin.

On mulla myös huippu mies "ystävänä" ja hänen kanssaan jaan "muutakin" kuin juttuja.

Tilanne ja tyyppikohtaista.

T. Naimisis

Vierailija
6/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi. Jos mies on homo.

Vierailija
7/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voinut olla. Jouduin huomaamaan ja ystävyyttä oli 15 vuotta. Nyt ei ole mitään.

Vierailija
8/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi. Jos mies on homo.

Entä kenen kanssa biseksuaalit saavat olla läheisiä kavereita tai ystäviä?

Kyllä. Allekirjoitan väitteen, että meitä biseksuaaleja kohtaan kokevat ennakkoluuloisuutta niin heterot kuin homot 

- Oman rajoittuneen ja täysin subjektiivisen kokemukseni mukaan naiset ovat ennakkoluulottomampia ja avoimempia  kuin miehet. - Itse olen mies

Vierailija
9/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi nainen hyvänä ystävänä, ollut jo kolmekymmentä vuotta. Emme ole koskaan seurustelleet tai naineet mutta ystävyys vaan säilyy. 

Muille kommentoijille:

- en ole homo

- tyttä/nainen kaunis vaalea,  kuin jumalatar

- molemmilla oli omat seurustelukumppanit, nyt puolisot

Vierailija
10/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi elää ja olla parisuhteessa, jossa kumppanini ei hyväksyisi vastakkaista sukupuolta olevia kavereitani tai ystäviäni. Tai pitäisi minua ni-in yksinkertaisena, että arvotan jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajjan enemmän tai vähemmän potentiaalisena seksikumppanina, jolloin olisi vain ajan kysymys milloin harrastaisin seksiä jonkun (tai joidenkin) muiden kuin "vain" hänen kanssa. 

Vierailija
11/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista kavereina ei ole muuta kokemusta kuin työkavereina, toki kaveripiiriin kuuluu naisia, mutta töissä tulee enemmän tilanteita, jolloin ollaan pidempiäkin aikoja ns. kahdelleen. En koe millään tavalla seksuaalisia tai romanttisia sävyjä, kun keskustelen tai työskentelen naisten kanssa. Jotkut ovat oikein nättejäkin, mutta en ole tuntenut ketään kohtaan minkäänlaista kemiaa, ainakaan mitään syvempää kuin kaveruutta. Eli omasta näkökulmasta voisin pitää varsin typeränä ajatusta, että joka toinen vastaan tuleva nainen koettaisiin miesten silmissä potentiaalisena seksikumppanina. Varmasti näitäkin miehiä on, mutta on myös muunlaisiakin. 

Vaimoni reissasi joskus harrastustensa puolesta miespuolisen kaverinsa kanssa, mikä oli täysin ok minulle ja luotan häneen 100%. Itsellä ei tällaisia kaveruuksia ole ollut, nykyisin on tiukassa ystävystyä edes miesten kesken.

Vierailija
12/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla naispuolisia kavereita ja en tunne heihin seksuaalista vetoa. Kavereita vaan ovat mulle.

M31

Vierailija
13/112 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties kuinka mones samanlainen ketju.

Vastaus lyhyesti: Ei voi olla, piste. Ei voi edes homomieskään, koska täyshomot eivät naisia arvosta senkään vertaa. Heterot taas haluavat enemmän tai vähemmän paneskella nais"ystävää". Jotkut enemmän, jotkut vähemmän, jotkut salaavat aatoksensa paremmin.

Mutta kuka tahansa mies"ystävä" vähintään masturboi ja fantasioi nais"ystävästä" ja nuuhkisi tämän käytettyjä pikkareita kalu kovana jos voisi.

Vierailija
14/112 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voihan sitä kaveriakin joskus panna.

Vierailija
15/112 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Mä olen mies jolla on ollut muutama naiskaveri. Ainoa syy on ollut se että mä olen ihastunut heihin. Menee vuosi -2 ja jos en ole päässyt kaveri sateelta pidemmälle, alan miettiä miks edes olen tän naisen kaveri ja häippäsen. 

Mulla on myös yks naiskaveri ollut koulusta asti 16vuotta. Olen niin hemmetin rakastunut häneen ettei mitään järkeä. Pahinta tossa on se että tajusin vasta äskettäin eläneeni elämääni odottaen häntä.  Olin ihan ok parisuhteessa ja tää kaveri sattui eroamaan silloisesta suhteestaan. Mun suhde alkoi samantien tuntua huonolta ja erosin kanssa. Jälkikäteen tajusin että syy oli taas mahdollisuus saada tuo nainen.

Vierailija
16/112 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kaveri jonka kanssa voi käydä kaljalla ja yhdessä haukkua työkavereita, yhteiskuntaa ja säätä. Voi keskustella auton ja asunnon hankinnasta ja lasten koulusta.

Sitten on se kaveri jonka kanssa keskustelu lipsahtaa aina syvemmille vesille. Puhutaan tunteista, omasta perheestä, puolisoista ja välillä ehkä kaverillisesti intiimiasioistakin.

Suhde eka kaveriin ei johda seksiin tai avioeroon.

M48

Vierailija
17/112 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Mä olen mies jolla on ollut muutama naiskaveri. Ainoa syy on ollut se että mä olen ihastunut heihin. Menee vuosi -2 ja jos en ole päässyt kaveri sateelta pidemmälle, alan miettiä miks edes olen tän naisen kaveri ja häippäsen. 

Mulla on myös yks naiskaveri ollut koulusta asti 16vuotta. Olen niin hemmetin rakastunut häneen ettei mitään järkeä. Pahinta tossa on se että tajusin vasta äskettäin eläneeni elämääni odottaen häntä.  Olin ihan ok parisuhteessa ja tää kaveri sattui eroamaan silloisesta suhteestaan. Mun suhde alkoi samantien tuntua huonolta ja erosin kanssa. Jälkikäteen tajusin että syy oli taas mahdollisuus saada tuo nainen.

Toimi hyvä mies. Mietit lopun ikäsi jos et tee mitään. Nyt vain kerrot hänelle tunteesi. Jos kaveruus loppuu, on sinullakin helpompi jatkaa elämää.

Vierailija
18/112 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jos esim harrastaa tanssimista. Niitä naiskontakteja on niin paljon ettet voi jokaisen tussun perässä juosta.

Vierailija
19/112 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimi hyvä mies. Mietit lopun ikäsi jos et tee mitään. Nyt vain kerrot hänelle tunteesi. Jos kaveruus loppuu, on sinullakin helpompi jatkaa elämää.

Olen kertonut joskus. Ei johda mihinkään. Ollaan vähän aikaa etäisiä jne mutta sitten taas palataan alkuun.

Vierailija
20/112 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos haluaa pitää parisuhteensa, niin parempi, ettei kummallakaan ole kaverina vastakkaista sukupuolta. Tottakai voi olla esim. pariskuntia, mutta ei ketään sellaista vastakkaista sukupuolta olevaa, jonka kanssa vietetään kahdestaan aikaa. Ehkä olen kyyninen, ja jollain voi toimia, mutta mitä itse olen nähnyt, niin ei vaan onnistu. Jossain vaiheessa tulee joku ihastus, tai pettäminen, ja perhe on hajalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme