Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ampuja oli koulukiusattu!

Vierailija
03.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4566319b-8320-4f29-8728-c31c9301b6c9

No nii! Ampuja oli koulukiusattu kuten aina ennenkin. Turha on kiusaajien nyt porata kun saivat mitä tilasivat.

Vai oletko kiusaajien puolustelija sitä mieltä, että heillä oli joku todella hyvä syy kiusata.

Ironistahan tässä on se, että jos Atso olisi ampunut omat kiusaajansa ennen kidutusmurhaa niin täällä syyllistetäisiin Atsoa:D Nyt huudetaan kiusaajille naama punaisena rangaistusta kun nämä ehtivät tappaa ensin.

Kommentit (3048)

Vierailija
1801/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kun TVssä sanotiin, että 12-vuotias on pieni lapsi, eikä osaa käsitellä asetta opettamatta. No kyllä minä alle kymmenen vuotiaana osasin tähdätä hirvikiväärillä, kun halusin tietää, että miten. Alle 12 vuotiaana ammuin Parabellumilla, joka on 9mm isopitooli. Veljeni ampui paukkupatruunan ja sanoi, ammu sinäkin. Hän teki jäynän. Piti sitä pistoolia taulun suuntaan ja käski minun ampua kaksin käsin. No minä ammuin. Sitten hän nauroi ja sanoi, että siellä oli kova piipussa. Etsittiin reikää, mutta ilmeisesti en osunut tauluun. No nyt siitä on 58 vuotta aikaa ja veljeni on pilven päällä.

Vierailija
1802/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajat ei ole päästä normaaleja eikä yhteiskunta kelpoisia. Kuka muistaa vielä koskelan tapauksen, niinpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei saa tappaa eikä kukaan ansaitse kuolemaa. Vaikka se toinen olisi kiusaaja, pahoinpitelijä, kidnappaaja, varas, rais kaaja tai toinen murhaaja.

Vierailija
1804/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokainen haukuttu ja kiusattu lähtisi ammuskelemaan ihmisiä, niin meiltä loppuisi ihmiset Maan päältä. Niin yleistä kiusaaminen on.

Moni kiusattu luulee olevansa erityisharvinainen tapaus. Ja sen vuoksi jotkut näistä oikeuttavat väkivaltaiset haaveensa. Surullinen fakta on se, että kiusattuja on paljon. Tälläkin tyypillä on voinut olla luokkakaverina joku paljon pahemmin kiusattu. Miksi tämä lähti ammuskelemaan ja joku toinen ei. Jotain on ollut vialla ihan muutenkin.

Vierailija
1805/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen ei murhaa. Mutta normaali ihminen ei myöskään kiusaa tai kohtele kaltoin toista.

Vierailija
1806/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö koskelan hirviöt ole jo vapailla 

Vierailija
1807/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka osoitatte sympatiaa murhaajalle, miettikää vähän mitä kirjoitatte. 

Lapsi on kuollut, toinen kuolee mahdollisesti pian, kolmas, jos selviää hengissä, ei tule koskaan toipumaan tästä. Vain siksi, että sosiopaatti hirviö ampui heitä ja esittää nyt itsensä uhrina. 

Laittakaa asiat perspektiiviin! 

Laitettiin, kunnes Suomi päätti antaa kaiken kunnian koulukiusaajalle suruliputuksen muodossa.

Tässä juuri näkee, miten nopeasti ihmiset muodostavat mielikuvan, josta ei enää korjauksillakaan pääse eroon.

On päätetty, että uhrit olivat koulukiusaajia, vaikka missään ei ole tällaista kerrottu.

Pahimmassa tapauksessa viattomat lapset muistetaan tästä lähin aina tyyliin "ai niin eikse ollu se amp

"Fakta on se että 12 vuotiaan mielenmaisema ei ollut terve ja siitä on koti vastuussa."

Mielenmaisemansa oli tosiaan nyrjähtänyt päivästä toiseen kestäneen kiusaamisen vuoksi. Jotenkinhan se oli saatava loppumaan, kun kerran aikuisista ei ollut apua! Koti ei koulun tapahtumille mahda mitään!

Vierailija
1808/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei saa vahingoittaa fyysisesti tai henkisesti. Tunteita ei saa loukata. 

Vierailija
1809/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kun TVssä sanotiin, että 12-vuotias on pieni lapsi, eikä osaa käsitellä asetta opettamatta. No kyllä minä alle kymmenen vuotiaana osasin tähdätä hirvikiväärillä, kun halusin tietää, että miten. Alle 12 vuotiaana ammuin Parabellumilla, joka on 9mm isopitooli. Veljeni ampui paukkupatruunan ja sanoi, ammu sinäkin. Hän teki jäynän. Piti sitä pistoolia taulun suuntaan ja käski minun ampua kaksin käsin. No minä ammuin. Sitten hän nauroi ja sanoi, että siellä oli kova piipussa. Etsittiin reikää, mutta ilmeisesti en osunut tauluun. No nyt siitä on 58 vuotta aikaa ja veljeni on pilven päällä.

Mulle isä opetti sotilaskiväärin käytön, ampuma-asennot, tähtäinasetukset ja laukauksen rakentamisen jo ennen kouluikää. On hyvä tietää jotakin aivan kaikista maailman asioista, jottei kasva samanlaiseksi vauhkoksi ääliöksi, kuin suurin osa tälläkin palstalla on!

Miten hölmö onkaan poliisi, joka väittää ettei 12 vuotias - viisi vuotta vanhempi, kuin minä tuolloin - osaisi ladata ja laukaista pienoispistoolia, joka on paljon kevyempi ja helpompi käsitellä!

Vierailija
1810/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykypäivän kakarat on hulluja, saa pelätä 

Vierailija
1811/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli uskomaton onni saada olla pikkupoika silloin Kekkosen aikana suomalaisessa, itsenäisessä Suomessa ennen tätä woke-woke-EU-kommunistihelvettiä!

Silloin tavallinen duunari saattoi ostaa talon, auton ja kesämökin, kun nykyään saa olla iloinen, jos saa pitää pienen osakkeensa!

Silloin isä, vaari ja isot pojat opettivat asioita ja 12-vuotiaana tehtiin itse ruutia raketteihin ja tehtiin kaikkea kivaa, mikä nykyään toisi karhukoplan paikalle ja päätyisi lehtiin maanlaajuisesti!

Vierailija
1812/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kouluissa kiusataan. Maailman kaikissa kouluissa kiusataan! Ihmiset kiusaavat toisiaan! Koiluissa siihen yritetään puuttua kaikin keinoin, välillä onnistuen mutta usein epäonnistuen. Ihmisen luonto on peruspaha, ja joillain vaan on kerta kaikkiaan ns. lyhyet piuhat. Eli tunteidensäätely surkea jos sitä on lainkaan. Tähän lukeutuu myös aikuisia.ä, 3i vain lapsia. Kostetaan kun koetaan vääryys. 

Keskusteluyhteys ja asioiden puiminen ja tunteiden avoin käsittely olisi tarpeellista kaikissa yhteisöissä ja varsinkin kouluissa. Mutta kenellä on aikaa ja missä riittävästi aikuisia joilla pinnaa riittää vaikeampienkin tapausten kohdalla? Entäs ne vanhemmat joilla huonot tunnetaidot? Mallioppimisen on se tehokkain. Jos ei kotoa saa tervehenkistä mallia seuraukset ovat ikävät.

Vierailija
1813/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nykypäivän kakarat on hulluja, saa pelätä 

Kristillinen ohjenuora on unohdettu kasvatuksesta: KÄÄNNÄ TOINEN POSKI! Pitää itse nousta kiusaamisen yläpuolelle eikä alentua samaan ja vielä pahempaan.

Vierailija
1814/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jotensakin inhottavaa katsella eilen bussin ikkunasta puolitangossa olleita Suomen lippuja. Näin itse aikoinani koulukiusattuna tämä hysteerinen koulukiusaajien kunnioittaminen suruliputuksella oli kyllä vastenmielistä ja suorastaan yököttävää. Siihen aikaan kun ne liput näin, oli jo selvinnyt, että koulukiusaajiahan ne ammutut olivat. 

Melkein viidenkymmenen vuoden jälkeenkin kiusaamisen haavat ovat minussa vielä syvät. Se raivo, mitä lippujen näkeminen minussa eilen herätti, todisti sen. 

Vierailija
1815/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö koskelan hirviöt ole jo vapailla 

Ovat kyllä. 

Vierailija
1816/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli jotensakin inhottavaa katsella eilen bussin ikkunasta puolitangossa olleita Suomen lippuja. Näin itse aikoinani koulukiusattuna tämä hysteerinen koulukiusaajien kunnioittaminen suruliputuksella oli kyllä vastenmielistä ja suorastaan yököttävää. Siihen aikaan kun ne liput näin, oli jo selvinnyt, että koulukiusaajiahan ne ammutut olivat. 

Melkein viidenkymmenen vuoden jälkeenkin kiusaamisen haavat ovat minussa vielä syvät. Se raivo, mitä lippujen näkeminen minussa eilen herätti, todisti sen. 

Elämä on testi. Maailma heittää kapuloita rattaisiin. Joillekin enemmän ja joillekin vähemmän. Sinä et läpäissyt testiä, jos jäät kiinni katkeruuteen ja vihaan. 

Vierailija
1817/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin. Se ei ole vielä selvinnyt, että ammutut olisivat olleet kiusaajia. Poliisi ei edes vielä tiedä, onko tässä uudessa koulussa kiusattu. 

Hirvittävää, miten tätä asiaa on tulkittu tietämättä edes todellista tilannetta. 

Vierailija
1818/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli uskomaton onni saada olla pikkupoika silloin Kekkosen aikana suomalaisessa, itsenäisessä Suomessa ennen tätä woke-woke-EU-kommunistihelvettiä!

Silloin tavallinen duunari saattoi ostaa talon, auton ja kesämökin, kun nykyään saa olla iloinen, jos saa pitää piene

Joo, elin itse pikkutyttönä samoihin aikoihin, mutta ei se hyvä aika Kekkosesta ja sen kepukavereista johtunut, vaan ihan muista asioista. Kekkonenhan oli ihan kamala diktaattori, joka mielellään suolsi isot kasat rahaa Isoille Isännille maakuntiin. Onneksi oli yhteiskunnassa sentään sille hiukan vastapainoa niiden duunareidenkin hyväksi. 

Toisin kuin nyt. 

Vierailija
1819/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihme, että on kiusaamista ja ristiriitoja, kun aikuiset ihmiset kehittelevät päässään kuka millaisiakin tulkintoja tilanteesta. Omista lähtökohdistaan. 

Vierailija
1820/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poliisi tutkii sitä, minkä takia ampujan perhe muutti Vantaalle? Liittyykö jotenkin aiempaan kouluun? Siihen, miksi perheessä oli ase? Mihin?

Ketju on lukittu.