Ampuja oli koulukiusattu!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4566319b-8320-4f29-8728-c31c9301b6c9
No nii! Ampuja oli koulukiusattu kuten aina ennenkin. Turha on kiusaajien nyt porata kun saivat mitä tilasivat.
Vai oletko kiusaajien puolustelija sitä mieltä, että heillä oli joku todella hyvä syy kiusata.
Ironistahan tässä on se, että jos Atso olisi ampunut omat kiusaajansa ennen kidutusmurhaa niin täällä syyllistetäisiin Atsoa:D Nyt huudetaan kiusaajille naama punaisena rangaistusta kun nämä ehtivät tappaa ensin.
Kommentit (3048)
Tajutonta pas.an jauhamista taas. Yksinkertaistetaan tapahtuma. Häiriköksi tiedetty kakara tulee maskilla naamioituneena ja huppu päässään, korvalaput korvissaan, ja täräyttää sukulaiseltaan helposti saamaansa käsiaseella ensin ikäisensä toisen pojan kuoliaaksi kahdella luodilla ja sitten ampuu kahta tyttöä, jotka ovat nyt kuoleman partaalla sairaalassa.
Nyt sitten alkaa monenlainen asian pehmennys, paijaus ja sossutanttojen läpsytys. Ampuja ihannoi aseita , tiktokissa on hänellä niitä kuvina esillä. Määrätietoista toimintaa ja murhaa. Mitä tekevät viranomaiset. Tämä maa on totaalisesti sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin äsken M. Info-sivun ketjua aiheesta. Siellä jotkut kirjoittivat, että ampuja olisi ollut itse kiusaaja ja että se poika, jonka hän ampui ja joka kuoli, olisi ollut ampujalle velkaa 40 euroa sähkötupakasta ja ei ollut maksanut velkaansa. Eli että olisi ollut tällainen jengityyppinen motiivi.
No miksi sitten ampui kahta muutakin. Kamalasti nyt tämmöisiä erilaisia huhuja levitellää, rikkinäinen puhelin - efekti
SATTUMANVARAINEN. Kysy äidiltäsi, mitä se sana tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin äsken M. Info-sivun ketjua aiheesta. Siellä jotkut kirjoittivat, että ampuja olisi ollut itse kiusaaja ja että se poika, jonka hän ampui ja joka kuoli, olisi ollut ampujalle velkaa 40 euroa sähkötupakasta ja ei ollut maksanut velkaansa. Eli että olisi ollut tällainen jengityyppinen motiivi.
Hyvin todennäköistä,sillä ampuja on man.. romaa..siis ravimiesten jälkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi on sanonut, että poika sanoi motiiviksi koulukiusaamisen. Toisaalta on kerrottu ninenomaan tämän ampujan olleen se häirikkö. Eli ampujapojan motiivi on voinut olla nimenomaan koulukiusata luokkakavereita ampumalla ne.
Kannattaa nyt malttaa mielensä ja odottaa lisätietoa tapauksesta poliisin tutkinnan edetessä.
Poliisi on vahvistanut tähän mennessä motiiviksi kiusaamisen. Häiriköksi häntä ovat nimittäneet yksittäiset tahot, näitä väitteitä ei ole poliisi tähän mennessä vahvistanut.
Osa väitteistä on pelkkiä kuulopuheita, eikä niihin pidä suhtautua faktoina, ennen kuin asiasta tiedotetaan/tiedetään enemmän viranomaisten taholta.
Vuosia sitten eräässä mammuttikoulussa oli pieniä ongelmia, vanhemmat pikkasen kritsoivat. Asioista päättävät totesivat, että hyvin selviytyvät voivat vallan hyvin opettaa pudokkaita. En päästäisi lastani moiseen opinahjoon ikinä😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viertolan koulu, opettajat, oppilaat ja näiden vanhemmat väittävät edelleen, että tätä poikaa ei ainakaan koulussa tai koulukavereiden taholta kiusattu. Ampuja oli vasta vaihtanut tähän kouluun, oli ollut yksinäinen ja häiriköinyt luokassa.
Koulun on jatkossa syytä miettiä miten uusi oppilas saadaan heti mukaan ja ystävystymään, integroitumaan luokkaan. Yksinäisyys ei kuulosta hyvältä ja normaalilta.
Minua häiritsee vähän tuo yhdistelmä "yksinäinen ja häiriköinyt luokassa". Apuahan tuollainen lapsi tarvitsee, se on selvä, mutta onko tosiaan koulukavereiden velvollisuus olla ystävä ja terapeutti häiriköivälle luokkatoverille? Mitä jos yksinäinen tyyppi ei osaa hallita reaktioitaan ja käyttäytyy jopa väkivaltaisesti muita kohtaan? Miten valitaan, kenet luokasta "uhrataan" tämän lapsen "kaveriks
9-vuotiaana yritin auttaa yhtä tuollaista tapausta. Selitin muille, että "sillä on vaan vaikea luonne". Projektini loppui, kun tämä lapsi hakkasi minut ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Ei haiskahda keksityltä eihän?
Kiusaajat kyllä keksivät selityksiä, se tiedetään. Sitäpaitsi: Siihen velanperintään olisi riittänyt 1 luoti jossain syrjässä eikö?
Katsoin jo kuvasta että komia kulmahousun alku😖
Oli miten oli niin ikinä ,ei IKINÄ silloin kun koulua vielä kävin, pojat koskeneet tyttöihin fyysisesti! Ei edes luunapin vertaa. Sellainen jätkä olisi niin saanut turpaansa muilta pojilta samantien.
Vierailija kirjoitti:
Ai täällä syyllistetään jo uhrit ennen kuin tiedetään edes sitä , olivatko juuri he kiusaajia vai oliko tekijä vaan valmiiksi sekaisin kun oli koko ala-aste kiusattu jossain toisessa koulussa ja kun joku katsoi uudessa koulussa väärällä tavalla niin kaikki vaan purkautui. Hyvin te mammat vedätte joo.
Tämäpä. Lukutaidottomat taas vauhdissa. "Koska se ampui tuon, kiusaamista ei ole voinut tapahtu missään muualla tai kenenkään muun toimesta". Mahtava logiikka! Varsinkin kun on hyvin tiedossa, että aiemmissa koulusurmissa ammustelu oli täysin sattumanvaraista vailla suunniteltua kohdehenkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin jo kuvasta että komia kulmahousun alku😖
Missä siitä on kuvia?
Poliisi joutuu käymään pääkaupunkiseudun kouluissa viikoittain
Poliisi vierailee pääkaupunkiseudun kouluissa viikoittain nuorten uhkailujen vuoksi.
Monikulttuurisuus on rikkaus.
Onneksi en asu tuolla paskaseudulla.
"Minua ei koskaan kiusattu koulussa kun olin näkymätön lapsi. En ollut edes kiusaamisen arvoinen, olishan se ollut kiusaajallekin noloa että huomio minut, mulla oli 1 kaveri ja olimme aina kahdestaan, hylkiöinä.
Mutta en myöskään koskaan puolustanut ketään kiusattua koska silloin minut olisi voitu ottaa silmätikuksi. Aikuisena olen kärsinyt tästä asetelmasta ja se on vienyt minulta itsetunnon nollaan. Mutta säilynpähän sentään hengissä kouluvuosien yli."
Ei kannata syyllistää itseään. Minä kirjoitin kiusaamisestani jo yhteen viestiin. Olin silti myös vähän samankaltaisessa tilanteessa kuin sinäkin. Lopulta täysin unohdettu ja yksin. Kuin näkymätön. Monet päivät menivät, etten puhunut kenellekään mitään. Yleensä se meni niin. Olen myös itse surrut varsinkin muutamaa todistamaani kiusaamistapausta. Niin alakoulun kuin myöhempien koulujen osalta. En itsekään uskaltanut puuttua, kun en halunnut kiinnittää huomiota itseeni. Silti kyllähän se ahdisti minuakin ja mietin kumpa olisin uskaltanut edes jälkeenpäin sanoa kiusatulle jotain hyvää.
Huomasin myös sen mikä kävi monille, että syksyllä porukassa ja vähitellen täysin yksin. Niin kuin minäkin. Joidenkin kanssa juttelimme välillä ja vietin aikaa heidän kanssaan. Silti ei minustakaan ollut puolustamaan ketään. Pahinta oli varmasti, kun eräs samassa alakoulussa ollut kertoi joskus myöhemmin muille, kuinka oli kiusattu lapsuudessaan ja minä sattumalta kuulin sen ja muistin hetkiä, kun hän oli ollut kiusattu ja minäkin olin katsonut sitä kaikkea. Tuntui pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kiusattu koko ala-asteen, koska olin ujo tyttö. Onneksi pääsin luokasta eroon yläasteelle siirtymisen myötä ja sain kavereita, pääsin roolistani, joka minulle muodostui ala-asteella. Tälläkin pojalla olisi kohta ala-aste päättynyt, mutta olisikohan luokka pysynyt sitten samana yläasteellakin vai miksihän ei nähnyt muuta ulospääsyä, vaikka pari kuukautta jäljellä. Minulla ei ollut koskaan kostofantasioita, mutta tietenkin olin tyytyväinen että kiusaajani oli lastensuojelun asiakkaita ja elämä meni heillä pieleen (huumekokeiluja jo peruskoulussa jne.) Kyllä ala-asteikäiset osaa olla julmia ja en toisaalta ylläty, että joskus joku tekee näin äärimmäisen teon. Minunkin ala-asteluokkani opettaja joutui hermolomalle kusaajien takia eikä suostunut palaamaan opettajaksemme. Rehtoria kiusaajat haukkuivat h u o r a k s i. Hyvä edes, ettei tämä poika
Lässyn lää, teitä naisiahan paapotaan yhteiskunnassa prinsessoina joilla ei ole aikuisenakaan mitään vastuuta elämästään. Miehen saa vankilaan kun vähän sepittää rai.sk,auskertomuksia
Vierailija kirjoitti:
Poliisi vierailee pääkaupunkiseudun kouluissa viikoittain nuorten uhkailujen vuoksi.
Miten monikulttuurisuus liittyy siihen, että kantasuomalaiset "veetit" tekevät uhakauksia netissä "läpällä".
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi selvästi mielenvikaista lasta "ymmärretään" täällä tapoista ja vain siksi, että oli koulukiusattu. Kyllä siitä traumat jää, elämä pilalla, mutta tarvitsee myös jotain muutakin, vaikka piilevän persoonallisuushäiriön, että tappaa kylmäverisesti muitakin. Psykopaatti todennäköisesti tuo lapsi, mutta toki kamalaa, että koulukiusaamisen ja varmasti muunkin pahoinvoinnin vuoksi elämä on nyt usealla pilalla. Toivottavasti tämä ei laukaise mitään väkivallan iskuaaltoa kouluissa. Jospa nyt hallitus osaisi lisätä rahaa sinne, missä sitä todella tarvitaan, eli opetus, luokkakoot pienemmiksi, jokainen koululainen juttelisi ainakin pari kertaa vuodessa psykologin kanssa jne.
Aina ei rahalla asioita saada ratkaistuksi. Suurin osa siitäkin menisi vain jonkun toisen taskuun hyödyn ollessa nolla.
Laeilla, asetuksilla ja säädöksillä, koskien ihmisten (myös koululaisten, siinä määrissä kuin mahdollista) käyttäytymistä ja toimintaa esim kouluissa voitaisiin ohjata käytösmalleja. Tietysti ihmistä itseään loukkaamatta, mutta kuitenkin edes ohjeistamalla. Löytyykö kykyä ohjeistaa oikein? Mikä olisi oikein? Toiselle oikein voi olla myös väärin, joten pohdinnan kautta ehkäpä voisi jokin ratkaisu löytyä.
Jottai tarttis tehrä, mut mitä ja kuka tekee jos tekee lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten monikulttuurisuus liittyy siihen, että kantasuomalaiset "veetit" tekevät uhakauksia netissä "läpällä".
Herää kysymys miksi puolustelet monikulttuurisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten ampui kahta muutakin. Kamalasti nyt tämmöisiä erilaisia huhuja levitellää, rikkinäinen puhelin - efekti
SATTUMANVARAINEN. Kysy äidiltäsi, mitä se sana tarkoittaa.
Ei nyt vttu tyttöjä ammuta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys miksi puolustelet monikulttuurisuutta
Herää kysymys, miksi et osaa lukea suomen kieltä. Esitin kysymyksen, en puolustellut ketään.
Ai täällä syyllistetään jo uhrit ennen kuin tiedetään edes sitä , olivatko juuri he kiusaajia vai oliko tekijä vaan valmiiksi sekaisin kun oli koko ala-aste kiusattu jossain toisessa koulussa ja kun joku katsoi uudessa koulussa väärällä tavalla niin kaikki vaan purkautui. Hyvin te mammat vedätte joo.