Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?

Vierailija
03.04.2024 |

Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua. 

Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen. 

Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?  

Kommentit (381)

Vierailija
61/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua häiritse. Mutta tunnistan kyllä sen että joitakin häiritsee. Kyllä mä mietin miten pukeudun töihin (sillon nuorena) etten ärsyttäisi, harvemmin ärsytinkään, mutta pari tyyppiä töissä oli sellaisia että ulkonäköä piti kommentoida. Pitää esim nälväistä jostain vaatteesta, asusteesta tai luomiväristä jotain ikävää (vaikka oikeasti näyttää nätiltä).

Harvemmin kyllä ihan suoraan ääneen, vaan enempi on sellaisia nenänvartta pitkin katsomisia, silmien pyörittelyä, töykeyttä "ilman syytä". 

Vähemmistössä ne nälvijät kyllä ovat. Miksi lie joitain ärsyttää. Kateellisuudeltahan se auttamatta vaikuttaa. 

Vierailija
62/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut hoikka ja lihava, laitettu ja laittamaton. Olen luonnonkaunis.

Kun olin hoikka ja laittaiduin paljon, minun ei uskottu olevan suomalainen. Puhun hyvin englantia ja muitakin kieliä. 

Kun olin lihava, miehet flirttailivat paljon. Naiset saattoivat jopa vaikuttaa sääliviltä. 

Nykyään en jaksa ajatella tällaisia ollenkaan. Eikä kannata muidenkaan! Nautitaan ainoasta elämästämme niin kauan kuin sitä kestää. 

Itseäni tosin surettaa botoxit, silikonit ja muut toisilla naisilla, koska he tuhoavat omaa kehoaan. Lisäksi inhoan stringbikineitä, "perseshortseja" ja takapuoleen imeytyviä treenihousuja muilla naisilla, koska ne ovat mielestäni tyylittömät, rumat ja epähygieeniset. En halua joutua näkemään muiden takapuolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut. Olin nuorena tosi kaunis ja kadullakin joskus ihmiset pysäyttivät ja kysyivät olenko miettinyt mallin uraa. Olen aina yrittänyt olla ärsyttämättä muita naisia mm. En käytä korkokenkiä tai hameita. Meikkaan hillitysti. En jaksa kateellisia ihmisiä.

Vierailija
64/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Itse en enää jaksa pahemmin laittautua/ mun laittautuminen = siistit vaatteet ja tukka jotakuinkin siististi. Ylimielinen asenne ja hapan naama on mielestäni rumaa oli laittautunut tai ei. Ja sama toisinpäin. 

Tämä mua harmittaa että naamasta ja ilmeestä tehdään johtopäätöksiä ja se vaikuttaa niin paljon siihen mitä ajatellaan ihmisestä. Joillakin on luonnostaan resting bitch ilme eikä jaksa teeskennellä sitten hymyä. Itse ajattelen kokoajan niin paljon ja stressaan ihmisten seurassa, että hymyily ei oikein luonnistu. En silti ole ilkeä tai ajattele sinusta pahaa. Opettelen kyllä jollain tasolla hymyilyä sillä tiedän että hymy tekee paljon. Joskus kun olen ollut tosi onnellinen, on sitten kysytty sitäkin miksi hymyilen.

Vierailija
65/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniina hoikkana naisena ei ärsytä pätkääkään. En tiedä mitä on olla ruma, tai lihava, joten heidän puolesta en voi vastata. 

Vierailija
66/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittautuva ihminen ei triggeröi, mutta jonkin verran kyllä triggeröi ihminen, joka laittautuu ja sitten hokee, että ei kai tämä nyt triggeröi teitä muita, jotka ette ole yhtä laittautuneita (=kauniita). Laita mitä laitat, mutta älä hölise kuin olisit maailmankaikkeuden ainut laittautuva nainen.

Vierailija
67/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Itse en enää jaksa pahemmin laittautua/ mun laittautuminen = siistit vaatteet ja tukka jotakuinkin siististi. Ylimielinen asenne ja hapan naama on mielestäni rumaa oli laittautunut tai ei. Ja sama toisinpäin. 

Tämä mua harmittaa että naamasta ja ilmeestä tehdään johtopäätöksiä ja se vaikuttaa niin paljon siihen mitä ajatellaan ihmisestä. Joillakin on luonnostaan resting bitch ilme eikä jaksa teeskennellä sitten hymyä. Itse ajattelen kokoajan niin paljon ja stressaan ihmisten seurassa, että hymyily ei oikein luonnistu. En silti ole ilkeä tai ajattele sinusta pahaa. Opettelen kyllä jollain tasolla hymyilyä sillä tiedän että hymy tekee paljon. Joskus kun olen ollut tosi onnellinen, on sitten kysytty sitäkin miksi hymyilen.

Sama! Pitää varmaan mennä kirurgille ottamaan sellanen jokerihymy mikä on ja pysyy naamalla aina :)

Vierailija
68/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää,koska sitten pitää itsekin laittautua. Meillä siis töissä yksi fitness urheilija, ainakin olevinaan, laittautuu joka hemmetin päivä niin tip top. Meikit viimeisen päälle ja hiukset suoristettu , hajuvettä niin että lemuaa kilometrin päähän. Vaatteet yleensä ihonmyötäisiä urheilu tekstiilejä. Ja aina niin iloinen ja naurava kikattavs Lissu, varsinkin kun miehiä on ympärillä. Pakko itsekin laittautua aamulla ennen töihin menoa. Voisi ihan hyvin nukkua puoli tuntia , enemmänkin, pidempään jos ei tarvitsisi herätä aikaisin että ehtii laittautua. Miksei me naiset voitaisi sopia että ollaan niin kuin ennen, töissä ja arjessa ollaan perus meikillä ja laittaudutaan vasta kun on aihetta. Eli juhlat, bileet yms.

Vierailija
69/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ei ärsytä, mutta wannabe-kaunis, jolla tekoripset ja muut irtolisäkkeet, on ihan pohjasakkaa.

Vähän kuin se, että oikeasti rikas ei ärsytä, mutta logovaatteissa ja -laukuissa kulkevaa ei voi ottaa vakavasti.

En voi pitää älykkäänä naista, joka sössöttää huulitäytteiden takaa, vähän suhtautuu kuin pelleen tai friikkiin ilmiöön. En tietenkään toki sano heille mitään asiasta, olen niin kuin muitakin kohtaan olen, mutta. Muuten jokaisen laittautuminen on jokaisen oma asia. Tekoripsiinkin olen tottunut, ovat niin yleisiä.

Vierailija
70/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kiinnostaa

Vierailija
71/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta monia ärsyttää kun minä vanha akka en meikkaa, tukka on villi ja milloin mitenkin, pukeudun mukavasti, en käytä hameita tai korkokenkiä ja mennä viiletän tennareissa reppu selässä. Kuulemma näyttäisin nuoremmalta jos meikkaisin. Miksi haluaisin näyttää nuoremmalta kun kuitenkin olen vanha akka?! 

Vierailija
72/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi ihminen ylipäätään ärsyttää niin paljon, että sillä olisi väliä. Eikä kenenkään ulkonäkö riitä ärsyyntymään, kyllä syyt on aina silloin ihmisen ytimessä ja olemuksessa. 

Itse sain geenilotossa hyvät ulkoiset raamit, ehkä sen vuoksi on ollut helppo olla välittämättä ulkonäöstä tai ulkonäköpaineista. Jokainen hyvä tai kiva ihminen on omissa silmissäni ollut myös aina riittävän kaunis tai komea, ei ole tullut mieleeni, että kunhan tuo vain hieman tuunaisi itseään, niin olisi parempi. 

Kateus ei ketään kaunista, itsetunto ja itsensä kantaminen ylpeästi ja arvokkaasti sen sijaan tekevät ihmisestä mielenkiintoiden ja kiinnostavan. Ja sellainen ihminen on kaunis. 

Vierailija
73/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän usein se laittautua ei ole luonnonkaunis, vaan kokee tarvetta parannella itseään. Silloinhan se on vaan hyvä että laittautuu, näyttää paremmalta.

Vierailija
74/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa ollenkaan, päinvastoin :) mutta olenkin lesbo. 

Vierailija
75/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän usein se laittautua ei ole luonnonkaunis, vaan kokee tarvetta parannella itseään. Silloinhan se on vaan hyvä että laittautuu, näyttää paremmalta.

Minusta se on surullista. Ehkä laittautuminen ärsyttää, koska sen taustalta paistaa huono itsetunto?

Vierailija
76/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Se, että hymyilemätöntä naista usein pidetään ylimielisenä tai muuten ikävänä ihmisenä on jäänne siitä väsyneestä velvollisuushymystä, joka naisten aina kehotettiin loihtivan kasvoilleen. Enää ei onneksi naisille tulla yhtä usein sanomaan "hymyile vähän", mutta edelleen nämä piiloasenteet jylläävät.

Vierailija
77/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sanna näyttäisi Kristalta, emme olisi nähneet hänen rakettimasta nousuaan maapalloa risteileväksi puhujaksi. Se joka muuta väittää, valehtelee itselleen.

Silmää miellyttävä ulkonäkö takaa naiselle tiettyjä etuja. Plastiikkakirurgialla ulkonäköä yritetään sitten muuttaa, jos geeniperimä ei ole ollut suosiollinen.

Vierailija
78/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe. Ensisijassa muiden naisten yltiöpäinen laittautuminen ei haittaa, mutta koen että joskus heillä elämän arvot ja mielenkiinnonkohteet eroavat sen verran omistani, etten voi muodostaa syvää ystävyyssuhdetta heihin. Jokainen tapaus on toki yksilö, varovaisesti yleistän. 

Minun on myös vaikea ystävystyä naisten kanssa, joilla on paljon vapaa-aikaa esimerkiksi sen vuoksi, että mies toimii elättäjänä ja he saattavat miehen kustantama käyttää rahaa ja aikaa kauneudenhoitopalveluihin. Tai että mies maksaa pakolliset menot ja nainen käyttää omat osa-päivätyön tulot vain itseensä ja lapsiin. Vähän niinkuin Täydelliset Naiset -ohjelman tyyppiset ihmiset. Elämän arvot eivät vaan kohtaa ja täytyy sanoa että paheksun heitä. En vain voi samaistua epätasa-arvoisiin pari-suhteisiin. 

Vierailija
79/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä olen kateellinen, kun en itse uskalla näyttää hyvältä, kun pelkään "kuvitteleeko toi olevansa jotenkin hyvännäköinen reaktioita".

Näin pääsiäisen aikaan kaupassa naisen minihameessa ja kopisevissa korkkareissa ja olisi tehnyt mieli sanoa, että hän on upea, mutta en sitten kehdannut :(

Vierailija
80/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaditaanko miehiltä tai vaatiiko miehet toisiltaan hymyä?

Omalla työpaikalla saattaa kollegakin pyytää naispuolisia kollegoita hymyilemään enemmän, vaikka ei ole asiakaspalvelutyöstä kyse. Miesten ilmeet saa vapaasti olla mitä on.