Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?
Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua.
Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen.
Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
En, tulee itsellekkin sellainen olo että haluan laittautua. Minusta on kiva katsella ihmisiä jotka laittautuneet kivasti, hiukset on puhtaat eikä haise hielle jne. Jos hajuvettä on liikaa se ärsyttää ja tulee migreeni.
Mahtavaa! Ehkä me naiset voidaan myös näin inspiroida toinen toisiamme. Itse myös katson mielestäni upeita naisia hymyillen, ihaillen ja jos joku juttu tyylissä iskee nappaan sen itselleni talteen. Todellakin, kannattaa suhtautua asioihin lempeydellä ja uteliasuudella, yleensä sille omalle ulkonäölle on paljonkin tehtävissä kun vaan haluaa. Luonnetta sitten voi olla hiukan vaikeampi muuttaa, joten siihenkin kannattaa panostaa ajattelemalla enemmän hyvää kun pahaa. Se näkyy myös ulospäin!
Ap
Ei ärsytä. Olen itse laittautuva, hoikka ja ihan objektiivisestikin tarkasteltuna kaunis nainen. En ole koskaan saanut toisilta naisilta mitään negatiivista kuraa tai edes piiloaggressioita ulkonäkööni liittyen. Olen tehnyt koko ikäni töitä naisvaltaisella alalla ja sekä ystävä- että harrastuspiirini ovat naisvaltaisia.
Jos jonkun yksittäisen ihmisen kanssa on ollut hankaluuksia, se on aina johtunut kohtaamattomista henkilökemioista, ei ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä jos ihmiset antaisi toisilleen kehorauhan kaikin puolin. Itse en halua laittautua yhtään ja pohtia mitä vaatetta päälleen laittaisi. Tunnen kuitenkin painetta, sillä kuulee näitä juttuja että jotain ärsyttää jos ei ole kauniit vaatteet.
Täytyy myöntää että joskus kun nään oikein laittautuneen ihmisen niin tulee mieleen että kaikki ajatukset on pinnallisia ja elämä keskittyy ulkonäköön.
Minusta joistakin ihmisistä näkyy, että pinnallisuus onkin ehkä se elämän ykkösasia. Itse näiden kohdalla ajattelen, että heillä on vielä matkaa kuljettavana ja elämää opittavana. Välttämättä se tyylikkyys ja pinnallisuus ei kuitenkaan kulje käsi kädessä. Itse uskon, että voin olla yhtäaikaa montaa. Kaunis, tyylikäs ja älyttömän mukava. :) ja siis mitenkään sitä liikaa korostamatta. Osaan myös vetää rajani ja sanoa, että nyt riittää. Jostakin syystä miehille on helpompi vetää rajoja, toisten naisten ilkeydelle en ole oppinut laittamaan rajaa vaan yleensä vaan alan poistua paikalta.
Ap
Mietin miten paljon menee rahaa vaatteisiin ja meikkeihin, miten paljon kuluttaa maapalloa kaiken valmistus. Mihin nuo rahat voisi laittaa paremmin. On niin paljon tärkeämpiä asioita. Itsekkyys tulee mieleen, oman nautinnon tavoittelu. Turhuus.
Minä en ole koskaan meikannut, ja täytyy sanoa että kyllä sekin on laumasieluisia naisia ärsyttänyt. Kaikki joukosta poikkeaminen tuntuu olevan joillekin punainen vaate. Onneksi olen alalla, jolla noin puolet on miehiä.
Ei kiinnosta, kuinka paljon kukin haluaa laittaa aikaa ja rahaa laittautumiseen. Muut asiat ratkaisevat.
Toki jos laittautuminen ja oman ulkomuodon ihastelu on sitä luokkaa että kuralätäköstäkin pitää pysähtyä peilaamaan itseään, niin sitten on ihmisessä jotain pahasti vialla päässä.
Ihailen kauniita ja huoliteltuja naisia. Itse pidän hiukseni puhtaina, kevyt meikkivoide, kulmakarvat pigmentoidut, yläluomet leikattu, huulipunaa, kynnet lakattu, puhtaat vaatteet, hymy huuleen jne. Ei enempiä, olen 75 v, olen kelvannut näin.
Tykkään kaikista ihmisistä. Kyllä minusta on kiva katsoa ihmistä ja näen rumatkin ihmiset kauniina. Meikkaamisesta en tykkää enää, vaikka jostain syystä nuorena se kiinnosti.
Jos on kivat persoonalliset kuteet niin saatan ihailla tyyliä koska itselläni on huono tyylitaju. Ja olen aina vähän kadehtinut sellaisia naisia jotka osaa yhdistellä vaatteita ja näyttää kivalta. Ja kulkevat itsevarmasti, kun itse olen sellainen seinäruusu. Meikeistä en niin välitä.
Mua ei häiritse ns. laittautuminen.
Mutta voin huonosti kauniin ihmisen puolesta, joka on lisännyt huulitäytteet ja siten pilannut keskeisen osan viehättävyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan meikannut, ja täytyy sanoa että kyllä sekin on laumasieluisia naisia ärsyttänyt. Kaikki joukosta poikkeaminen tuntuu olevan joillekin punainen vaate. Onneksi olen alalla, jolla noin puolet on miehiä.
Voin kuvitella! Tämä sama varmaan toimii toisinkinpäin, kiitos kun toit tämän esille. Itseäni ei tämäkään ärsytä yhtään, jokainen itselleen parhaaksi katsomalla tavallaan. Varmaan juuri tuo joukosta poikkeaminen on se, mikä monia tuntuu jollain lailla uhkaavan. Pidä vaan linjasi! Hienoa, että uskaltaa ja saa olla oma itsensä. Ja sehän se ainoa oikea tie onkin tässä maailmassa. Toisten seassa, muita kunnioittaen, mutta omaa tietään kulkien.
Ap
Kyllä kai luulisin? Meikkaan aika vähän eli ripsari,kulmakynä ja huulipuna. Olen kuullut kommentteja miks pitää aina olla meikkiä, pitääks aina meikata, miks meikkaat :D Vastaavasti jos olen ollut ilman meikkiä Näytät oudolta, Miks näytät tolta tänään :D Aivan järkyttävää. Niin tai näin niin ei oo ok! Kai ihmisiä ärsyttää lähinnä kaikki
Kaunis ei ärsytä, mutta wannabe-kaunis, jolla tekoripset ja muut irtolisäkkeet, on ihan pohjasakkaa.
Vähän kuin se, että oikeasti rikas ei ärsytä, mutta logovaatteissa ja -laukuissa kulkevaa ei voi ottaa vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Mietin miten paljon menee rahaa vaatteisiin ja meikkeihin, miten paljon kuluttaa maapalloa kaiken valmistus. Mihin nuo rahat voisi laittaa paremmin. On niin paljon tärkeämpiä asioita. Itsekkyys tulee mieleen, oman nautinnon tavoittelu. Turhuus.
Aika harva ihminen laittaa rahojaansa oikeasti järkeviin asioihin. Tuskin sinäkään
Kyllä minua vähän ärsyttää se, että naisen pitäisi olla just kuvailemasi mukainen. Korkokengät jne. epämukavat asiat ovat totta kai miesten mieleen. Ei se silti sitä tarkoita, etten ihmistä hyväksyisi tai inhoaisin tai mulkoilisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Entisellä työpaikalla jos oli vähänkään laittautunut niin sai sellaista mikroaggressiota tietyiltä työkavereilta että huhhuh. Minäkin olen aina tosi ystävällinen kaikille ja hymyilen. Jos olen naama peruslukemilla, niin helposti pidetään ylimielisenä.
Minulla oli muutama vuosi sitten työkaverina hyvin nätti ja aina viimeisen päälle laittautunut nainen. Hänkin hymyili ja oli kaikille ystävällinen.
Mikä hänessä minua ärsytti oli se, että hän oli myös tyhmä kuin saapas, ei osannut eikä halunnut tehdä koskaan mitään muuta kun vain oman yksitoikkoisen ja helpon työnsä. Kun häneltä pyysi apuja kiireaikana niin lupasi kyllä hymyssäsuin auttaa mutta ei kuitenkaan tehnyt mitään. Tuli työpaikalle, teki työnsä hymyillen ja lähti kotiin, muut joutuivat hoitamaan kaikki yllättävät kriisitilanteet. Kahvipöydässä hänen kanssaan ei voinut keskustella oikein mistään kun hän ei seurannut uutisia eikä tiennyt mitä maailmalla tapahtuu. Tauoilla hän lähinnä katseli vaatteita ja meikkejä nettikaupoista.
Olin varmasti välillä mikroaggressiivinen mutta se ei johtunut hänen laittautumisesta ja ulkonäöstä vaan ihan muista seikoista.
Ihailen naisia jotka jaksavat laittautua kauniisti! Itse olen nimittäin patalaiska asian suhteen.
Toki kauniisti laittautuminen on vaihtelee monella naisella maun mukaan. Ihailen niitä, jotka ovat minun mielestäni tyylikkäitä, mutta toki välillä saatan katsoa hieman pitkään myös sen takia, että minun mielestä ulkonäkö on hieman hassu. Nuorilla se menee harjoittelun piikkiin. Mutta keski-ikäinen nainen vahvoilla lisäkkeillä ja meikeillä, ei minusta ole kaunis.
Minusta on hyvä jos ihmiset antaisi toisilleen kehorauhan kaikin puolin. Itse en halua laittautua yhtään ja pohtia mitä vaatetta päälleen laittaisi. Tunnen kuitenkin painetta, sillä kuulee näitä juttuja että jotain ärsyttää jos ei ole kauniit vaatteet.
Täytyy myöntää että joskus kun nään oikein laittautuneen ihmisen niin tulee mieleen että kaikki ajatukset on pinnallisia ja elämä keskittyy ulkonäköön.