Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?

Vierailija
03.04.2024 |

Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua. 

Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen. 

Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?  

Kommentit (381)

Vierailija
41/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Itse en enää jaksa pahemmin laittautua/ mun laittautuminen = siistit vaatteet ja tukka jotakuinkin siististi. Ylimielinen asenne ja hapan naama on mielestäni rumaa oli laittautunut tai ei. Ja sama toisinpäin. 

Vierailija
42/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Olet ehkä huomannut myös että et triggeröi kaikkia ihmisiä ulkonäölläsi? Tosin jos kyselet tällaisia myös ystäviltäsi, että oletko liian laittaunut ja saako se ihmiset ärsyyntymään, niin se olisi minusta rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä vaan ihailen, vaikka itse en jaksakaan käyttää aikaani siihen, että laittautuisin suuresti. Puhtaana pidän itseni ja sen verran meikkaan töihin, etten näytä väsyneeltä. Arkena en jaksa meikata ja kuljen enemmän luonnonlapsena. 

Hajusteet ovat ainoa asia joka ärsyttää, mutta sekin sen takia, että niistä tulee huono olo. 

Vierailija
44/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö ei vaikuta tippaakaan, jos ihminen on sosiaalinen, ystävällinen, lähestyttävä ja osaa kommunikaatiotaidot. MUTTA, jos joka käänteessä tuo esille sen, että ulkonäkönsä vuoksi katsoo olevansa "parempi" kuin muut tai ei osaa/halua keskustella muusta kuin itsestään, niin ei ihme, että häntä karsastetaan.

Vierailija
45/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Jokainen laittautukoot sen verran kuin haluaa.

Tunnistan kyllä ongelman, jossa laittautunut nainen saa huonoa kohtelua osakseen. Meillä oli kerran eräs asiantuntija luennoimassa. Oli todella hyvä työssään ja luento oli mielenkiintoinen. Nainen oli kaunis ja kauniisti laittautunut. Kollegani tuhisivat hänestä, kuinka on bimbo ja muuta negatiivista. Todella asiatonta.

Ap laittaudu vain. Älä anna inhittavien ihmisten lannistaa sinua.

Vierailija
46/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ehkä vähän ärsyttää jos on kovin stereotyyppisesti naisellinen. Se tuntuu suorittamiselta ja vaatimiselta, että katsokaa, minä olen nainen, miksi te muut ette ole.

Voi olla että tässä on iän tuomaa jälkiviisautta, olen itsekin ollut traditionaalisesti ulkonäkökeskeinen kunnes ymmärsin, että se on vankila. Todella vapaa voi olla vain, jos ei ole riippuvainen muitten katseista.

Vierailija
47/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä ja mielestäni on kiva jos ihmiset jaksavat nähdä vaivaa näyttääkseen joltain muulta kuin harmaalta massalta.

Tuskin kaikkia muitakaan ärsyttää nimenomaan laittautuminen (vaikka näitäkin on), vaan ovat muuten vaan vittumaisia ihmisiä/on huono päivä/asiat elämässä huonosti. Joskus voi kyllä olla niinkin, että laittautuja vain kuvittelee kaikkien olevan heti hänelle kateellisia tms. ja on alitajuisesti puolustuskannalla tai käyttäytyy jotenkin alentuvasti muita kohtaan. Sellainen on kieltämättä ärsyttävää.

Vierailija
48/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Entisellä työpaikalla jos oli vähänkään laittautunut niin sai sellaista mikroaggressiota tietyiltä työkavereilta että huhhuh. Minäkin olen aina tosi ystävällinen kaikille ja hymyilen. Jos olen naama peruslukemilla, niin helposti pidetään ylimielisenä.

Minulla oli muutama vuosi sitten työkaverina hyvin nätti ja aina viimeisen päälle laittautunut nainen. Hänkin hymyili ja oli kaikille ystävällinen. 

Mikä hänessä minua ärsytti oli se, että hän oli myös tyhmä kuin saapas, ei osannut eikä halunnut tehdä koskaan mitään muuta kun vain oman yksitoikkoisen ja helpon työnsä. Kun häneltä pyysi apuja kiireaikana niin lupasi kyllä hymyssäsuin auttaa mutta ei kuitenkaan tehnyt mitään. Tuli työpaikalle, teki työnsä hymyillen ja lähti kotiin, muut joutuivat hoitamaan kaikki yllättävät kriisitilanteet. Kahvipöydässä hänen kanssaan ei v

Olet siis työpaikkakiusaaja.

Vierailija
49/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varsin näkyvästi erään alakulttuurin edustaja, enkä ole koskaan saanut ketään näkyvästi tai kuuluvasti ärsyyntymään olemuksellani, en nuorena enkä nyt keski-iässä. Liekö syynä suurempi kaupunki vai erilaiset piirit. Liehu rohkeasti menemään sellaisena kuin olet, kyllä tänne mahtuu kaikenlaisia.

Vierailija
50/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä enkä hyväksy naisilta tuollaista käytöstä. Se tuntuu vieläkin omituisemmalta, miten esim. asiakaspalvelijan käytös muuttuu, kun asiakaspalvelijana on keski-ikäinen tantta ja kaunis vaimoni tulee paikalle kesken asiointini. Voi sitä ilmeitten kirjoa, kun ensin oli niin mielin kielin, että saattoi jopa salaa haaveilla miten hän levittäisi reitensä ja ottaisi ahnaasti lemmensalkoni huostaansa.

Vierailija
51/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, kun itsekin tykkään meikata, laittautua ja pukeutua siististi. Joskus tulee pitkiä katseita, mutta en välitä. Minun puolesta muut saavat laittautua tai olla laittautumatta, tilanteeseen sopivaa pukeutumista kyllä toivoisin. Esim. Juhliin mennään juhlavaatteissa, ei farkuissa ja hupparissa. 

Meikkaamisesta olen saanut eniten suoraa palautetta miehiltä. Esim. Joku ei ymmärtänyt miksi käyn salilla meikattuna. No ihan siksi, että käyn siellä suoraan töistä, enkä ala siinä välissä naamaani pesemään. Naiset taitaa tyytyä sitten vaan antamaan pahaa silmää. 

Vierailija
52/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö ei vaikuta tippaakaan, jos ihminen on sosiaalinen, ystävällinen, lähestyttävä ja osaa kommunikaatiotaidot. MUTTA, jos joka käänteessä tuo esille sen, että ulkonäkönsä vuoksi katsoo olevansa "parempi" kuin muut tai ei osaa/halua keskustella muusta kuin itsestään, niin ei ihme, että häntä karsastetaan.

Moi Justiina

Vierailija
53/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Entisellä työpaikalla jos oli vähänkään laittautunut niin sai sellaista mikroaggressiota tietyiltä työkavereilta että huhhuh. Minäkin olen aina tosi ystävällinen kaikille ja hymyilen. Jos olen naama peruslukemilla, niin helposti pidetään ylimielisenä.

Minulla oli muutama vuosi sitten työkaverina hyvin nätti ja aina viimeisen päälle laittautunut nainen. Hänkin hymyili ja oli kaikille ystävällinen. 

Mikä hänessä minua ärsytti oli se, että hän oli myös tyhmä kuin saapas, ei osannut eikä halunnut tehdä koskaan mitään muuta kun vain oman yksitoikkoisen ja helpon työnsä. Kun häneltä pyysi apuja kiireaikana niin lupasi kyllä hymyssäsuin auttaa mutta ei kuitenkaan tehnyt mitään. Tuli työpaikalle, teki työnsä hymyillen ja lähti kotiin, muut joutuivat hoitamaan kaikki yllättävät kriisitilanteet. Kahvipöydässä hänen kanssaan ei v

No mut vissiin siinä ulkonäössä kuitenkin jokin ärsytti, kun päätit tulla naisten ulkonäköä koskevaan ketjuun haukkumaan kyseistä työkaveria.

Vierailija
54/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ehkä vähän ärsyttää jos on kovin stereotyyppisesti naisellinen. Se tuntuu suorittamiselta ja vaatimiselta, että katsokaa, minä olen nainen, miksi te muut ette ole.

Voi olla että tässä on iän tuomaa jälkiviisautta, olen itsekin ollut traditionaalisesti ulkonäkökeskeinen kunnes ymmärsin, että se on vankila. Todella vapaa voi olla vain, jos ei ole riippuvainen muitten katseista.

Juuri tämä, koska liian monella tuollaisista tietynlaisista laittautujista on sellainen asenne, että "minä olen parempi kun olen kaunis ja näen vaivaa ulkonäköni eteen". Jotkut ovat täysin pick me -tyyppejä. Sitä ei ehkä suoraan sanota ääneen, mutta välillä näitä tulee ilmi vähän kauttarantain.

Ei ole mitään niitä vastaan, jotka eivät suhtaudu muihin ylimielisesti vaan näyttävät nätiltä omaksi huvikseen.

Vierailija
55/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa että joku pitää omia stereotypioitaan noin totena että oikeuttaa ärsyyntymisensä niillä. 

Vierailija
56/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varsin näkyvästi erään alakulttuurin edustaja, enkä ole koskaan saanut ketään näkyvästi tai kuuluvasti ärsyyntymään olemuksellani, en nuorena enkä nyt keski-iässä. Liekö syynä suurempi kaupunki vai erilaiset piirit. Liehu rohkeasti menemään sellaisena kuin olet, kyllä tänne mahtuu kaikenlaisia.

Mullekin syntyy vaikutelma että ap on maalta. Ei kukaan isossa kaupungissa äesyynny ainakaan niin että se näkyisi.

Vierailija
57/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua, miten kenelläkään on aikaa ja intoa viettää peilin edessä tuijottamassa omaa naamaansa tyyliin puoli tuntia joka aamu, kun ei se ulkoinen kauneus kuitenkaan mitään merkitse. Mutta joo, meitä on moneen junaan. 

Mä itse en ole koskaan meikannut enkä ajatellut aloittaakkaan. Ajattelen asian niin, että jos ihmiset ei pidä musta sellaisena kuin olen, niin miksi mun pitäisi jotenkin laittaitua jotta musta pidettäisiin enemmän. Olisi varmaan eri asia jos jotenkin nauttisin itseni pynttäämisestä.

Ihan sama niin kuin jos joku laittautuu, niin sitten laittautuu, mutta mä en kommentoi sitä mitenkään. 

Usein näkee kyllä sellaisia ylilyöntejä että huh. Laittautuminenkin pitää osata tehdä tyylillä ja tilanteen mukaan. Tekoripsi-huulitäyte-tekokynsi hirvitykset on pelkästään ahdistavia. 

Vierailija
58/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa millään tavalla. Minulle tulee ainoastaan mieleen että ihanaa kun joku jaksaa pitää huolta itsestään ja itselleen. Itsekin haluan mutta ei aina jaksa niin ihmeesti laittautua , kunhan on puhdas ja vaatteet on puhtaat.

Vierailija
59/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, nuorempana minulla oli tapana laittautua itsekin, tosin en mihinkään irtohärpäkkeisiin tai täyteaineisiin kajonnut onneksi, mutta kukin tyylillään. 

Vierailija
60/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vastaus ei. Olen ainakin itse aika sinut itseni kanssa ja jos nään jonkun joka näyttää ns.paremmalta osaan arvostaa sitä panosta mikä siinä on. Elämä on vähän liian lyhyt kaikkien niiden ihmisten vihaamiseen jotka ovat minua jotenkin parempia.