Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?
Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua.
Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen.
Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?
Kommentit (381)
Ainahan suominaiset haukkuu japanilaisia naisia siitä, kun ne ei alistu feminismiin vaan sen sijaan hemmottelevat miehiä pukeutumalla ja laittautumalla. M28
Vierailija kirjoitti:
Okei jos rehellisiä ollaan niin pidän kauniita ja laittautuvia naisia kilpailijoinani...Olen oma itseni sellaisten naisten kanssa jotka ovat ihan tavallisen näköisiä mutta jos näen oikein kauniin (siis sellaisen nuoren Megan Foxin näköisen naisen) tunnen pistävää kateutta kun näen kuinka miehet ja jola naisetkin hänen ympärillään tuijottavat häntä häkeltyneinä... Siis olen itsekin ihan ok:n näköinen nainen, en nyt mikään tyrmäävän kaunis ole, mutta standardisen perusnätti. Jostain syystä pidän myös niitä superkauniita naisia jollain lailla ylimielisinä koska heistä huokuu se itsetietoisuus omasta viehättävyydestään ja vaativat myös jotain erityiskohtelua (jos omaavat vielä narsistisia piirteitä).
Tuosta voi päätellä, ettet koskaan ole ystävystynyt tuollaisen kauniina pitämäsi naisen kanssa. Ehkä se on hyväkin asia, jos pidät häntä kilpailijana tai olet kateellinen. Mutta olen tyytyväinen, että itselläni ei ole tuollaisia ulkonäköön liittyviä "juttuja", koska muuten olisi tuttavuuksia ja ystävyyksiä jäänyt syntymättä. Esimerkiksi moni "ylimielinen" on usein ujo.
Ei ärsytä. Mutta jos nainen tuntuu käyttävän huomattavan osan ajastaan ja rahavaroistaan ulkonäkönsä ehostamiseen ja vaatettamiseen tai noiden miettimiseen en todennäköisesti ystävysty hänen kanssaan. Arvomme ovat niin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan suominaiset haukkuu japanilaisia naisia siitä, kun ne ei alistu feminismiin vaan sen sijaan hemmottelevat miehiä pukeutumalla ja laittautumalla. M28
Minusta tuntuu, ettet kovin hyvin tunne japanilaisia naisia ja japanilaista kulttuuria.... En minäkään mikään ekspertti ole, mutta sentään jotain tiedän ystävyyksieni kautta.
Ilahduttaa!! Kaunista on kiva katsella nainen tai mies.
Miehetkin voisivat 40 ikävuoden jälkeen vähän tsempata.
Ei ärsytä.
Jokaisella tyylinsä.
Hygienian laiminlyönti todellakin inhottaa.
Oi, olen huomannut samaa. Mutta en välitä nuivista ja tylyistä kommenteista tai kohtelusta naisilta. On naisia jotka näkee ihmisen eikä pelkän kuoren Riitän onneksi itse itselleni enkä tarvitse ketään itseäni pönkittämään. Jos näillä naisilla on niin huono itsetunto, että se vaatii muiden lyttäämistä niin näen sen ennemmin heidän häpeänä. Tykkään itsekin kaunistautua. kivat siistit vaatteet ja siisti meikki, yleensä vain ripsaria. 😊Ihastelen itsekin kauniita naisia, voi kun se ei ole keneltäkään pois
Ei teen rahaa kauneudella ja myyn alapäätä
Vierailija kirjoitti:
Japani on taivas meille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japani on taivas meille miehille.
Se on taivas myös hyvän ja terveellisen ruuan ja siisteyden ystäville. Jos olisin rikas, palkkaisin itselleni japanilaisen kokin, joka tekisi mulle perinteistä japanilaista ruokaa. Not going to happen, koska en oikeasti halua työntekijöitä kotiini.
Mua ärsyttää enemmän se kun liian suuri osa naisista ei enää laittaudu. Edes katso kivoja vaatteita päälleen. Meikata ei ole pakko mutta voisi pukeutua muuhunkin kuin mustaan telttaan.
Plastiikkakirurgiaa en hyväksy. Enkä isoja tekoripsiä ja huulitäytteitä. Sellaista en pidä enää normaalina laittautumisena vaan jonain sairautena jo.
Eniten juuri siksi kun heistä usein huokuu juuri tuo asenne, joka sinustakin heti ensimmäisellä sivulla. Eli: "sinäkin olet varmasti kaunis, laita vain vaatekaappisi kuntoon, sutaise hieman ripsaria ja kiharra hiuksiasi!". Oletetaan siis, että kaikki ovat yhtä ulkonäköä keskeisiä ja haluavat/jaksavat laittautua ja kadehtivat sinua, kun näytät miltä näytät. Eli tavallaan vaadit itsellesi kehonrauhaa ja et toivo, että muut eivät kyräile tai ajattelevat sinusta pahaa, mutta silti itse mietit kuinka tuo ja se näyttäisi paremmalta, kunhan vain miettisi vähän vaatteitaan/hiuksiaan/meikkiään.
Ainakin minulle usein riittää se tieto, että saan itseni näyttämään erittäin hyvältä halutessani. Kun tulee juhlat tms. Tilaisuus, niin on ihan kiva pistää ykköstä päälle, meikkiä pärstään ja hiukset kuntoon. Tiedän kyllä minkälaista erityiskohtelua saan laittautuneena ja se hieman ällöttää minua.
Vierailija kirjoitti:
Eniten juuri siksi kun heistä usein huokuu juuri tuo asenne, joka sinustakin heti ensimmäisellä sivulla. Eli: "sinäkin olet varmasti kaunis, laita vain vaatekaappisi kuntoon, sutaise hieman ripsaria ja kiharra hiuksiasi!". Oletetaan siis, että kaikki ovat yhtä ulkonäköä keskeisiä ja haluavat/jaksavat laittautua ja kadehtivat sinua, kun näytät miltä näytät. Eli tavallaan vaadit itsellesi kehonrauhaa ja et toivo, että muut eivät kyräile tai ajattelevat sinusta pahaa, mutta silti itse mietit kuinka tuo ja se näyttäisi paremmalta, kunhan vain miettisi vähän vaatteitaan/hiuksiaan/meikkiään.
Ainakin minulle usein riittää se tieto, että saan itseni näyttämään erittäin hyvältä halutessani. Kun tulee juhlat tms. Tilaisuus, niin on ihan kiva pistää ykköstä päälle, meikkiä pärstään ja hiukset kuntoon. Tiedän kyllä minkälaista erityiskohtelua saan laittautuneena ja se hieman ällöttää minua.
Tuo oli hyvä pointti. En ole koskaan tuollaista harrastanut, mutta olen vastannut, jos joku kysyy neuvoa tai apua meikkaukseen tms.
Ei sitä omaa tyyliä ole tarvis kenenkään naamaan hieroa, mulla ei ole vaikeuksia kenenkään tyylin kanssa. En kiinnitä ulkonäköihin juuri mitään huomiota itseäni lukuunottamatta, ellei toisen ulkonäkö ole jotenkin huomiotaherättävä. Harvalla on.
No jaa, ainakin keskimääräistä vähemmän tyrkyllä ulkonäöllä saa olla rauhassa vääränlaiselta huomiolta. Fiksut kyllä huomaavat muut ihmiset muidenkin ominaisuuksien kuin tällätyn ulkonäön perusteella.
Ainoastaan ap saattaa ylimielisyydessään ärsyttää.
En itse laittaudu, mutta ei ärsytä tippaakaan. Lähinnä ehkä jos näen oikein laittautuneen naisen, niin mietin että miten joku muu voi olla niin kiinnostunut laittautumisesta ja meikeistä, korkokengistä ja merkkivaatteista kun ne eivät itseäni kiinnosta juurikaan.
Japanilaisten hoikkuuteen yhtenä syynä on puikoilla syöminen. Ihan hyvin meilläkin voi sitä hidasta syömistä opetella. Silloin ehtiin tulla kylläinen olo nopeammin. Emme ole mitään susia, joilla on hirmuinen kiire ahtaa suuhunsa niin paljon kuin ehtii ennen lajitovereiden jaolle tulossa.
Eli laske haarukka ja veitsi välillä lautaselle. Eli pidä pieniä taukoja syödessä. Sanotaan, että 20 minuuttia vie, ennen kuin elimistö huomaa saaneensa tarpeeksi ruokaa. Samaten joku kevyt alkupala voi olla hyvä ajatus, koska siihen kuluu aikaa. Yksi tutkimus osoitti, että ensin olisi hyvä syödä jälkiruoka, koska silloin jo tietää syöneensä ja tulee syötyä vähemmän ruokaa. Ja ehkä se usein makea myös nostaa nopeasti veren sokeria, ja ei sitten ole enää fyysistä tarvetta syödä paljon.
Tiedän miehen, joka on vauhdikasta syömistään selittänyt sillä, että köyhässä isossa perheessä piti pitää puolensa ja syödä äkkiä-
"Tässä ketjussa kulkee useampiakin rinnakkaislankoja jotka eivät tunnu lainkaan keskustelevan keskenään. Näistä ehkä mielenkiintoisin on mielestäni tämä parivaljakko:
1. Mitä se ketään muuta haittaa jos minä laittaudun ja koen siitä mielihyvää, itsetuntoni kohoaa. Kaikki joita se haittaa ovat itse heikolla itsetunnolla varustettuja (kuten minä, jos en meikkaa?) ja/tai kateellisia.
2. Jos itsetunto on merkittävissä määrin kiinni keinotekoisten lisäosien asentamisesta tai omien luonnollisten piirteiden muunlaisesta peittämisesta, niin riippumatta siitä mitä nämä keinot ovat, on tällaisen henkilön tilanne surullinen. Henkilölle itselleen olisi hyötyä rakentaa itsetuntonsa kestävämmälle ja aidommalle perustalle.
Kun 1. ryhmän edustajan kommenttiin vastataan 2. ryhmän perspektiivistä, niin 1. ryhmän edustajan tuntuu olevan lähes mahdoton edes nähdä mitä kommentti tarkoittaa, saatikka olla ottamatta sitä henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
Monelle ei näytä tulevan mieleen, että molemmat näkökulmat voivat olla totta yhtäaikaa, kun asiaa tarkastellaan eri tasoilta: laittautuja kohottaa itsetuntoaan meikillä/rihkamalla, mikä on surullista."
Tämä oli hyvä kommentti. Kaivoin esille kun aamulla näin puoli seiskan uusinnan, Eva Kela puhui siinä mm. ulkonäön rapistumisen vaikutuksista. Puhuivat, kuinka vanhenemisen hyväksyminen hankalampaa naisille joilla "paljon kauneuspääomaa". Kuten tuo Eva itse. Tuli surullinen olo. Eva kertoi kuinka hänellä latentissa vaiheessa oleva MS-tauti, tuosta huolimatta tärkein asia josta tehdä ohjelmaa on vanhenevien naisten ulkonäkö ja sen aiheuttamat ongelmat. Kertoo paljon ajasta ja ihmisistä.
Ei ärsytä, vaan päinvastoin musta on kiva kun joku muukin laittautuu enkä mä ole ainoa.