Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?

Vierailija
03.04.2024 |

Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua. 

Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen. 

Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?  

Kommentit (381)

Vierailija
341/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, laittaudun itsekin juhliin ja tärkeisiin tapahtumiin. Arkeen en jaksa vaivautua - tietoinen valinta itselläni. 

Vierailija
342/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sellainen. Ulkonäöllä ei ollut mitään merkitystä, fyysinen terveys meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä kaunis laittautuva nainen, eikä ruma laittautuva nainen.

Ruman se vasta pitää yrittää! On laitettava tekotukkaa ja kilo meikkiä.

Eteerisen kaunis on kaunis ilman meikkiä.

Vierailija
344/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään se harmita.

Muutama kaveri on tällainen laittautuja ja muodin seuraaja. Se vähän harmittaa kun lapsiperheiden äidit valittavat jatkuvaa rahapulaa. Kuitenkin on rahaa käydä kampaajalla, kosmetologilla, kynsiteknikolla jne. jatkuvasti ja uusia vaatekaappi neljä kertaa vuodessa muodin mukaiseksi.

Vierailija
345/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, koska itselleni on ihan se ja sama miltä muut ihmiset näyttävät. Jos siis perus siistejä ovat ja hygieniastaan huolehtivat.

Ennemminkin ehkä jopa säälittää kyseinen laittautuja, koska itsekin olen joskus ollut samanlainen ennen kuin tajusin että pintaa on ihan turha kiillottaa vaan sisin ratkaisee. Itse en todellakaan enää käyttäisi kallisarvoista aikaani peilin edessä kiillottaen jotain joka ei ole tärkeätä, käytän sen ajan mieluummin johonkin oikeasti oleelliseen.

Sinullehan tuo ulkoasu ei näytä pelkästään olevan tärkeää, vaan näyttää ratkaisevan kaiken, kommentistasi päätellen :D

Lisäksi käytät "laittautujia" myös oman paremmuutesi pönkittämiseen. Se ei anna kovin hyvää kuvaa sinun arvoistasi, että ajattelet rumasti muista ja moralisoit heidän ajankäyttöään. 

Monikin tässä ketjussa hyötyisi

Teet kommentistani omituisia ja paikkansapitämättömiä tulkintoja minusta.

Jos sanon, että ihmisten ulkonäkö on minulle yksi hailee niin todellakin tarkoitan sanomaani vaikka yrität siitä jotain muuta vääntää. Käytännössä tämä arvo ilmenee elämässäni siten, että en enää käytä kallisarvoista aikaani peilin edessä tai siihen että ruotisin muiden ihmisten ulkonäköä päässäni tai ääneen. Eli elän arvoni mukaista elämää tässä suhteessa. Sen, että säälin ulkonäköönsä keskittyviä ihmisiä on tarkoitus vahvistaa omaa nykyistä käytöstäni ulkonäön suhteen. Eli tehdä perusteellinen pesäero menneisyyteeni koskien entistä ulkonäkökeskeisyyttäni. Pidän itseäni nykyään paljon syvällisempänä ihmisenä ja yksi syy siihen on huomattava muutos ajankäytössä (eli käytän aikani oleellisempiin asioihin).

Toki muut saavat käyttää aikansa miten haluavat ja vetää elämänsä vessanpöntöstä alas niin halutessaan. Itse haluan arvomuutokseni olevan pysyvä ja jos se vaatii sen, että tilapäisesti halveksun aikaansa väärinkäyttäviä ihmisiä niin sitten olkoon niin. Itse en aio ulkonäkökeskeisyyteen palata koska aikansa voi käyttää paljon paremminkin.

Jos tämä perus käyttäytymispsykologiaan perustuva kikka ei sinulle aukene niin sille en voi mitään. En usko että voimme saada aitoa dialogia aikaiseksi.

Vierailija
346/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan Ap:n kuvaaman käytöksen ja tilanteet, sillä olen itse kokenut samaa. Olen kaunis ja hoikka nainen ja olen aina tykännyt laittautua. Liikun ja urheilen myös paljon, ja jopa siitä olen saanut kommentteja. Kiharran viikottain hiuksiani, meikkaan joka päivä vähintäänkin kevyesti, käytän huulipunaa ja lakkaan kynnet jne. Teen nuo itseäni varten. Tykkään näyttää nätiltä ja huolitellulta. Pukeudun myös melko naisellisesti. Voin siis hyvin käyttää myös farkkuja hupparin ja tennareiden kanssa tai liikkua koko päivän urheiluvaatteissa. Mutta tykkään käyttää mekkoja ja korkkareita myös. Olen huomannut muiden naisten suhtautuvan välillä nihkeästi tai jopa negatiivisesti, ja uskon sen johtuvan aika varmasti kateudesta. Saan huomiota miehiltä helposti, joten ehkä se ärsyttää joitakin ympärilläni. Läheskään aina en kuule kommentteja suoraan vaan kuulen jälkeenpäin, että selän takana on jotain puhuttu. Myös kun raskauden jälkeen sain vi

Kovasti täällä ollaan näkevinään kateutta ja katkeruuttakin muissa naisissa - niissä rumissa ja huomaamattomissa. Mutta kuinka varmaa se on, että nämä eivät ole vain laittautujan omassa päässä?

Kateus on varmaan mukava asia olla havaitsevinaan muissa, sehän imartelee itseä, mutta onko se totta. Entä jos kukaan ei välitä pätkääkään.

Vierailija
347/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei ole koskaan haitannut. 

Ihmiset ovat erilaisia.

Mukavaa, että huolehdit itsestäsi.

N

Vierailija
348/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Saako kaunis, laittaituva nainen enemmän lapsia? Onko kauniilla, laittautuvalla naisella enemmän lapsia? Vaikuttaako kaunis, laittautuva nainen siltä, että hänellä on paljon lapsia?

Kaikki eivät ole lestadiolaisia ja ajattele vain sitä, miten saisi mahdollisimman paljon lapsia. Rahanahneutensa lisäksi tottakai.

Vierailija
349/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että tämä ajatus siitä, että muut kadehtivat, on usein vain henkilön itsensä päässä. Oikeasti ketään ei kiinnosta lainkaan. Sen hyväksyminen olisi itselle liian raskasta, kun on laittautunut, niin siksi sitä keksii itselleen tällaisia "muut kadehtivat"-ajatuksia. 

Vierailija
350/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita, voisinhan itsekin laittautua, ei vaan lainkaan kiinnosta.

Ap on muuten mies, kukaan nainen ei kirjoita "naislaumasta".

Tämä on totta, kirjoitinkin tänne jo aiemmin, että ap on sama tyyppi, joka täällä avasi joku aika sitten (miehenä) pitkästyttävän ketjun aiheesta "miksi naiset vaihtavat beta miehensä alfoihin"  tjsp. Tympeästä kirjoitustyylistä tunnistaa. Ja siitä, että se ei osaa vastata suoraan kommentteihin, vaan käyttää kommenttien numeroita. Nähtävästi tämä huomioni on  kirpaissut ap:ta sen verran, että hänen on pitänyt poistattaa kommenttini.  Puiseva tyyppi, ja ilmeisesti joku no-life, kun on aikaa vastailla itselleen päivät pitkät.

Vierailija
351/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon suoraan niin minua ei tippaakaan ärsytä naisten laittautuminen tai kauneus, päinvastoin kauniita, ystävällisiä, hymyileväisiä ihmisiä on itsekin mukava katsella ja olla tekemisissä.

Mutta myönnän että minua ärsyttää se, jos nainen pukeutuu todella paljastavasti muualla kuin iltaelämässä. Rinnat ja rintavako syvälle esillä, minihame juuri vesirajalle. Silloin on melkein sama miten ihminen muuten käyttäytyy, asiallista kuvaa ei hänestä saa.

Vierailija
352/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut yli siitä. Äitini opetti vihaamaan "kanoja" (näin hän heitä kutsui) mutta itse olen onnistunut kyseenalaistamaan hänen ajatuksensa ja olen muutenkin paljon vapaamielisempi. Ja tarpeeksi kuin raapii pintaa syvemmältä, voi sisältä löytyä mitä sattuu eikä se liity laittautumisen tasoon. Jokainen tyylillään. Jokainen voisi kysyä itseltään, miksi tietynlainen ulkonäöllinen ilmaisu ärsyttää. 

Vierailija
353/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä kaunis laittautuva nainen, eikä ruma laittautuva nainen.

Ruman se vasta pitää yrittää! On laitettava tekotukkaa ja kilo meikkiä.

Eteerisen kaunis on kaunis ilman meikkiä.

Aika moni luonnonkaunis laittautuu, usein aivan turhaankin. Esim nuoret kauniit naiset laittavat täyteaineita vaikka eivät ulkonäkönsä puolesta tarvitsisi minkäänlaista "parantelua".

Vierailija
354/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että tämä ajatus siitä, että muut kadehtivat, on usein vain henkilön itsensä päässä. Oikeasti ketään ei kiinnosta lainkaan. Sen hyväksyminen olisi itselle liian raskasta, kun on laittautunut, niin siksi sitä keksii itselleen tällaisia "muut kadehtivat"-ajatuksia. 

Minä voin ihan suoraan myöntää että olen kateellinen kauniille ihmisille. En tietenkään kohdista heihin vihaa sen vuoksi, mutta haluaisin itsekin olla. Elämä olisi paljon helpompaa.

Vierailija
355/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan Ap:n kuvaaman käytöksen ja tilanteet, sillä olen itse kokenut samaa. Olen kaunis ja hoikka nainen ja olen aina tykännyt laittautua. Liikun ja urheilen myös paljon, ja jopa siitä olen saanut kommentteja. Kiharran viikottain hiuksiani, meikkaan joka päivä vähintäänkin kevyesti, käytän huulipunaa ja lakkaan kynnet jne. Teen nuo itseäni varten. Tykkään näyttää nätiltä ja huolitellulta. Pukeudun myös melko naisellisesti. Voin siis hyvin käyttää myös farkkuja hupparin ja tennareiden kanssa tai liikkua koko päivän urheiluvaatteissa. Mutta tykkään käyttää mekkoja ja korkkareita myös. Olen huomannut muiden naisten suhtautuvan välillä nihkeästi tai jopa negatiivisesti, ja uskon sen johtuvan aika varmasti kateudesta. Saan huomiota miehiltä helposti, joten ehkä se ärsyttää joitakin ympärilläni. Läheskään aina en kuule kommentteja suoraan vaan kuulen jälkeenpäin, että selän takana on

Päinvastoin, ei kateus tai katkeruus ole kiva huomata ympärillä. Sehän juuri hämmentääkin. Tuntuu oudolta ja turhalta, jos huomaa ympärillä jonkun olevan kateellinen. Jokainen on omanlaisensa, joten miksi tuhlata energiaa moiseen? Eivätkä ne kateelliset ympärillä ole välttämättä mitään rumia kuten veikkasit, vaan ihan nättejä naisia. Mutta tällaista käytöstä olen huomannut aina silloin tällöin, eli ainakin omalle kohdalleni on osunut. Ehkä sinulla ei vain ole omaa kokemusta asiasta. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö sellaista tapahtuisi.

Vierailija
356/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita, voisinhan itsekin laittautua, ei vaan lainkaan kiinnosta.

Ap on muuten mies, kukaan nainen ei kirjoita "naislaumasta".

Tämä on totta, kirjoitinkin tänne jo aiemmin, että ap on sama tyyppi, joka täällä avasi joku aika sitten (miehenä) pitkästyttävän ketjun aiheesta "miksi naiset vaihtavat beta miehensä alfoihin"  tjsp. Tympeästä kirjoitustyylistä tunnistaa. Ja siitä, että se ei osaa vastata suoraan kommentteihin, vaan käyttää kommenttien numeroita. Nähtävästi tämä huomioni on  kirpaissut ap:ta sen verran, että hänen on pitänyt poistattaa kommenttini.  Puiseva tyyppi, ja ilmeisesti joku no-life, kun on aikaa vastailla itselleen päivät pitkät.

En ole kumpikaan noista mainituista, olen käyttänyt vastauksen numeroa tässä ketjussa. Moni muukin käyttää, koska tuo vastaamistoiminto ei toimi.

Vierailija
357/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin ihan suoraan myöntää että olen kateellinen kauniille ihmisille. En tietenkään kohdista heihin vihaa sen vuoksi, mutta haluaisin itsekin olla. Elämä olisi paljon helpompaa.

Sama. Olen välillä salaa ystävälleni, joka on klassisen kaunis ja vielä tosi mukava. Jos ollaan tyttöporukalla ulkona, niin miehet lähestyvät häntä paljon. Olen tietysti iloinen hänen puolestaan ja toivon hänelle vain hyvää, mutta samalla toivon että itsekin olisin enemmän näkyvä vastakkaisen sukupuolen suuntaan.. Uskon myös kuten edellinen kirjoittaja laittoi, että elämä saattaisi olla hitusen helpompaa, jos olisin kauniimpi.

Vierailija
358/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päinvastoin, ei kateus tai katkeruus ole kiva huomata ympärillä. Sehän juuri hämmentääkin. Tuntuu oudolta ja turhalta, jos huomaa ympärillä jonkun olevan kateellinen. Jokainen on omanlaisensa, joten miksi tuhlata energiaa moiseen? Eivätkä ne kateelliset ympärillä ole välttämättä mitään rumia kuten veikkasit, vaan ihan nättejä naisia. Mutta tällaista käytöstä olen huomannut aina silloin tällöin, eli ainakin omalle kohdalleni on osunut. Ehkä sinulla ei vain ole omaa kokemusta asiasta. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö sellaista tapahtuisi."

Ehkä se onkin tämä kateuden etsiminen muista, joka ulkonäkökeskeisissä ärsyttää. Ei niinkään ulkonäkö.

Vierailija
359/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kirjoittamaan oman kokemukseni. Olen noin 4 vuotta sitten muuttanut kumppanin luokse toiselta paikkakunnalta ja olen alusta lähtien yrittänyt ujona ihmisenä päästä täällä naisporukkaan, olen porukan pienikokoisin ja hoikka, meikkaan ja pukeudun näyttävästi melkein aina kun tavataan yhdessä kumppanin kanssa niitä muita mutta olen ollut aina ujo ja arka, naiset ovat käyttäytyneet minua kohtaan passiivis-agressiivisesti koko tämän neljän vuoden ajan illanistujaisissa, baarissa yks katsoi mua todella nuivasti kerran ja oli niin hämmentävä tilanne kun kuitenkin juteltiin ihan mukavia mutta aistin herkästi nämä katseet (olin laittautunut ja pukeutunut näyttävästi) on myös ollut selän takana puhumista, pahimmillaan jopa omilla synttäreilläni kuiskuttelua ja päästävarpaisiin katsomista, houkuttelin heitä siis tarjoilun ja bileiden avulla paikalle, ei niitä varsinaisesti kiinnostanut minun seura, ovat siis minun ja miehen yhteisiä kavereita. Nyt yritin yhdessä yhteisessä whatsapp ryhmässä kysyä mukaan yhteen tapahtumaan hyvissä ajoin kuukautta ennen, kukaan naispuoleisista ei vastaa ja kävi tälläviikolla ilmi että ovatkin keskenään menossa, näin tapahtui myös viimevuonna, menin festareille yksin katsomaan yhden keikan. Isoveljeni on ainoita tukipilareitani kumppanin lisäksi ja hän sanoi suoraselkäisesti ''kateuskin voi olla syynä mutta sitä ei naiset halua myöntää koskaan ja kun olet hissukka, sut tulkitaan ylimielisenä tai se triggeröi sekä olet siskonani mielestäni myös aika nätti'' en enää tiedä millaisena minut nähdään kun olen yrittänyt korjata myös omaa epäsosiaalisuuttani, välillä olen raatorehellisesti halunnut syntyä joksikin muuksi ja enää ei uskalla edes laittautua kohta enää miten itseä haluaisi, itken koska olen yli 2 vuotta yrittänyt jaksaa ottaa kontaktia näihin ihmisiin muuta en saa vastakaikua ja kavereita on nykypäivänä niin vaikea enää saada. Käyn kaikkea mahdollista läpi päässä että enhän vain näyttänyt vihaiselta tai enhän sanonut mitään väärin.

N26

Vierailija
360/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  kun  tiedän että  hän on  tehnyt  sen  eteen  paljon  töitä  ja  tököttiä  naamaan.