Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?
Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua.
Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen.
Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?
Kommentit (381)
Omaan tuttavapiiriin kuuluu yksi edustusvaimo, joka tosiaan pynttää ja laittautuu kauppareissuillekin. On juuri sellainen "kaikki ovat kauniita"-hymistelijä, vaikka itse todellakin on jopa tehnyt kauneusleikkauksiakin itselleen. Eli kaksinaamainen valehtelija, tai sitten ei tajua ristiriitaa puheidensa ja tekojensa välillä. Jos kaikki olisivat hänen mielestään kauniita, ei kai hän olisi suostunut leikkaamaan rintojaan ja nenäänsä erinäköisiksi kuin ne luonnostaan olisivat?
Sama monella tälläytyjällä. Esitetään muka, että ulkonäkö ei ole heille tärkeää, vaikka haluavatkin näyttää kauniilta. Sehän tarkoittaa vaan, että he todellisuudessa pitävät niitä luonnollisen näköisiä naisia rumina. Ja myös itseään ilman leikkauksia ja meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ärsytä yhtään. Ehkä joskus ihmettelen jonkun asiakaspalvelijan todella vahvaa meikkiä, ja vähän säälin hänen heikkoa itsetuntoaan. Sitäkin ihmettelen, että joku nainen on ottanut kalliit tekokynnet ja överit tekoripset. Eihän se ketään kaunista.
Minä kyllä itse kuulun siihen porukkaan, joka pukeutuu naisellisesti. Saan hyvää kohtelua sekä miehiltä että naisilta.
Tuskinpa se itsetuntoon liittyy, vaan tiettyyn nuorisokulttuuriin. Itiksessä melkein kaikilla nuorilla on hyvin näyttävät (överit) irtoripset ja kynnet, mutta eteläisen Stadin nuorisolla ei kenelläkään.
Sen voi oikeasti lopettaa, että tekee yksioikoisia päätelmiä toisen ulkonäön perusteella. Se ei ole kovin älykästä.
Paheksut yksioikoisia päätelmiä ulkonäön perusteella, mutta sama
Millä tavalla minä luokittelin ihmisiä tuossa?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa kulkee useampiakin rinnakkaislankoja jotka eivät tunnu lainkaan keskustelevan keskenään. Näistä ehkä mielenkiintoisin on mielestäni tämä parivaljakko:
1. Mitä se ketään muuta haittaa jos minä laittaudun ja koen siitä mielihyvää, itsetuntoni kohoaa. Kaikki joita se haittaa ovat itse heikolla itsetunnolla varustettuja (kuten minä, jos en meikkaa?) ja/tai kateellisia.
2. Jos itsetunto on merkittävissä määrin kiinni keinotekoisten lisäosien asentamisesta tai omien luonnollisten piirteiden muunlaisesta peittämisesta, niin riippumatta siitä mitä nämä keinot ovat, on tällaisen henkilön tilanne surullinen. Henkilölle itselleen olisi hyötyä rakentaa itsetuntonsa kestävämmälle ja aidommalle perustalle.
Kun 1. ryhmän edustajan kommenttiin vastataan 2. ryhmän perspektiivistä, niin 1. ryhmän edustajan tuntuu olevan lähes mahdoton edes nähdä mitä kommentti tarkoittaa, saatik
Minusta taas tässä nostetaan jatkuvasti esille naisen ns. lisäosat kuten irtoripset, joita käyttää lähinnä nuoriso. Tuskin tässä ketjussa on montaakaan naista, joilla olisi lisäosia, mutta tämä yksi ryhmä vetoaa jatkuvasti niihin kuin ne olisivat sääntö eikä poikkeus. Toki on olemassa nuoria naisia (vaikkapa tuolla mainitsemassani Itiksessä), joille irtoripset ovat enemmän sääntö eikä poikkeus, se on vain heidän kulttuuriaan. Ei siitä voi välttämättä päätellä yhtään mitään heistä paitsi sen, että Itiksessä tämä tällainen on normi. Westendissä taas ei.
Juuri tuota samaa juttua mitä aiemmin jo nostin esille eli eri ympäristöissä on eri "normaalit".
Vierailija kirjoitti:
Omaan tuttavapiiriin kuuluu yksi edustusvaimo, joka tosiaan pynttää ja laittautuu kauppareissuillekin. On juuri sellainen "kaikki ovat kauniita"-hymistelijä, vaikka itse todellakin on jopa tehnyt kauneusleikkauksiakin itselleen. Eli kaksinaamainen valehtelija, tai sitten ei tajua ristiriitaa puheidensa ja tekojensa välillä. Jos kaikki olisivat hänen mielestään kauniita, ei kai hän olisi suostunut leikkaamaan rintojaan ja nenäänsä erinäköisiksi kuin ne luonnostaan olisivat?
Sama monella tälläytyjällä. Esitetään muka, että ulkonäkö ei ole heille tärkeää, vaikka haluavatkin näyttää kauniilta. Sehän tarkoittaa vaan, että he todellisuudessa pitävät niitä luonnollisen näköisiä naisia rumina. Ja myös itseään ilman leikkauksia ja meikkiä.
Aika ikävään sävyyn puhut tuttavastasi. Ehkä olet itse se "kaksinaamainen valehtelija", joka esittää olevansa hyväkin tuttava.
En huomannut ketjussa yhtään tälläytyjää, joka olisi väittänyt, ettei ulkonäkö olisi hänelle tärkeä. Sen sijaan tässä on lukuisia kommentteja, joissa sanotaan, ettei ulkonäöllä ole mitään merkitystä, mutta siitä huolimatta nähdään vaivaa haukkuakseen muita naisia heidän ulkonäkönsä johdosta (tälläytyminen, lisäosat tms.) mitä ilkeimmin tavoin.
Ei. Enemmän ärsyttävät naiset, jotka vaativat ettei saisi laittautua tai muutoinkaan välittää ulkonäöstään, koska täytyy olla luonnollinen.
Ärsyttäähän se, ihmisiähän tässä ollaan ensisijaisesti eikä jotain sukupuolta. Tuntuu jotenkin niin vanhanaikaiselle se sukupuolen korostaminen, niin se kyllä ärsyttää!
Miksi ihmeessä ärsyttäisi? Itsekin olen sellainen ollut.
Nyt alkaa jo ikä näkyä ja mukavuudenhaluakin sen verran, etten enää niin paljon jaksa laittautua, joskaan en ihan riihipirulta näytä vieläkään.
Kauniita ihmisiä niin kuin kaikkea muutakin kaunista on kiva ja virkistävää katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ikävään sävyyn puhut tuttavastasi. Ehkä olet itse se "kaksinaamainen valehtelija", joka esittää olevansa hyväkin tu
Sittenhän asia on selvä. Tälläytyjille ja muille itsensä leikkelijöille, täyttelijöille ja paklaajille ulkonäkö on tärkeä asia. Kysymys kuuluukin: miksi? Miksi he kokevat, etteivät riitä omina itsinään? Mikä on se mekanismi, joka heille tuottaa tyydytystä oman luonnollisen itsen ehostelussa, muokkaamisessa, korostamisessa? Olisiko se kuitenkin lopulta egon pönkitystä, heikon itsetunnon hoitoa, pyrkimystä saada hyväksyntää edes vastakkaiselta sukupuolelta muokkautumalla heidän tahtonsa (usein kuvitellun sellaisen) mukaisesti?
Itselleni ihan sama, turhamaisuus ja pinnallisuus vaan ovat mielestäni typeriä eikä lopulta palvele kenenkään oikeaa etua. Paheita muiden joukossa. Ja kyllä, itse olen ilkeä, mutta en pinnallinen enkä turhamainen.
Joskus ihmettelin yhtä häävierasta, joka näytti siltä, että oli lähdössä strippiclubille töihin, eikä kesähäihin ja kirkkoon.
Ihan kaunis nainen oli, mutta pientä harkintaa voi kyllä käyttää vaatteiden osalta muiden virallisissa juhlissa. Joskus se läpinäkyvä vesirajaglittermekko, ei vaan ole oikea vaatevalinta. Yökerhoonhan nuo käy tai käyttäköön kukin halutessaan vaikka kauppareissulla noita minun puolestani muuten.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihmettelin yhtä häävierasta, joka näytti siltä, että oli lähdössä strippiclubille töihin, eikä kesähäihin ja kirkkoon.
Ihan kaunis nainen oli, mutta pientä harkintaa voi kyllä käyttää vaatteiden osalta muiden virallisissa juhlissa. Joskus se läpinäkyvä vesirajaglittermekko, ei vaan ole oikea vaatevalinta. Yökerhoonhan nuo käy tai käyttäköön kukin halutessaan vaikka kauppareissulla noita minun puolestani muuten.
Mulle on tullut vastaava näky vastaan hautajaisissa. Mustaa pitsiä, huimat tolppakorot ja vesirajamekko oli vähän hätkähdyttävä yhdistelmä siellä konservatiivisempien surijoiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut vastaava näky vastaan hautajaisissa. Mustaa pitsiä, huimat tolppakorot ja vesirajamekko oli vähän hätkähdyttävä yhdistelmä siellä konservatiivisempien surijoiden joukossa.
Ja jos joku häntä katsoi kaksi kertaa, omasta mielestään tämä johtui varmaan kateudesta.
Kukapa sitä vaivaituisi omasta mielestään kaunista muokkaamaan tai mitenkään tälläämään? Kyllähän toiminnan tarkoitus on selvästi tehdä kohteesta kauniimpi tai ainakin vähemmän ruma. Eli ehostajan mielestä lähtötilanne kaipaa parannusta.
"Sittenhän asia on selvä. Tälläytyjille ja muille itsensä leikkelijöille, täyttelijöille ja paklaajille ulkonäkö on tärkeä asia. Kysymys kuuluukin: miksi? Miksi he kokevat, etteivät riitä omina itsinään? Mikä on se mekanismi, joka heille tuottaa tyydytystä oman luonnollisen itsen ehostelussa, muokkaamisessa, korostamisessa? Olisiko se kuitenkin lopulta egon pönkitystä, heikon itsetunnon hoitoa, pyrkimystä saada hyväksyntää edes vastakkaiselta sukupuolelta muokkautumalla heidän tahtonsa (usein kuvitellun sellaisen) mukaisesti?
Itselleni ihan sama, turhamaisuus ja pinnallisuus vaan ovat mielestäni typeriä eikä lopulta palvele kenenkään oikeaa etua. Paheita muiden joukossa. Ja kyllä, itse olen ilkeä, mutta en pinnallinen enkä turhamainen."
Vastaahan sinäkin omasta puolestasi, että mistä olet saanut sen käsityksen, ettemme me meikkipellet riittäisi omina itsenämme? Koko ajattelusi näyttää lähtevän siitä perusoletuksesta. Miksi meikki tekisi minusta vähemmän oman itseni? Aika merkillinen ajatus mielestäni. En ole milloinkaan kuullut tuollaista oletusta eikä ole tullut mieleenkään, että joku voisi ajatella noin. Minä olen ihan yhtä minä meikillä ja ilman. Aivan kuin sinäkin olet yhtä sinä, vaikka sinulla olisi vaatteet päällä tai olisit alasti tai hiukset mallissa a tai b - meikkaaminen on mielestäni samaa asiaa.
Näytät ajattelevan, että tietynlainen tyyli ja meikkaus ovat jotenkin perusteellisesti erilaisia kuin sinun oma tyylisi, mutta ihan samaa asiaahan se on. Sinulla on ilman meikkiäkin oma tyylisi niin pukeutumisessa kuin muuussakin olemisessasi. Kaikilla on jokin tyyli, sekin on tyyli, jos pukeutuisimme kaikki samanlaisiin pioneeriasuihin ja leikkaisimme itsemme kaljuiksi emmekä meikkaisi.
Kaikilla lienee omanlaisensa suhde meikkaamiseen ja tälläytymiseen, sinulla se on tuo mikä kysymyksistäsi näkyy eli meikkaaminen on sinulle jonkun muun esittämistä aivan kuin olisi olemassa jokin luonnollinen itse, joka meikkaamisella peittyy. Näinhän asia ei ole, vaan sinun luonnollisuutesi on sinun tyylisi nimeltä luonnollinen. Yksi on luonnollinen pitkällä peikkotukalla, toinen kaljuna, molemmilla on oma tyyli. Myös jokaisella meikkaavalla naisella on oma tyyli, joita on lukuisia.
Tuo inhoamasi naistyyppi on peräisin jostain ihan muusta kuin meistä naisista, jotka käyttävät meikkiä ja pitävät tälläytymisestä. Meillä on oma tarinamme jokaisella, minulla esimerkiksi tälläytyminen alkoi jo pikkutyttönä, olin hyvin tarkka vaatteistani jo alle kouluikäisenä ja meillä oli valitettavasti äidin kanssa täysin erilainen maku. Eli hän halusi pukea minut käytännöllisesti, minä halusin pukeutua kuin pop-tähti, järjettömästi todellakin, mutta joka tapauksessa minulla oli jo tuolloin halu tälläytyä. Eikä se liittynyt miehiin mitenkään, ajatuskin on suht perverssi.
Me olemme erilaisia, me ihmiset. Mutta tuo sinun käsityksesi tälläytyjistä varmasti kytkeytyy tärkeisiin arvoihisi tai joihinkin kokemuksiin, jotka ovat määrittäneet sinua. Samanlaisia on monilla, itselläni se on parrakkaat miehet, en pidä parroista, koska sain trauman eräästä parrakkaasta miehestä esiteini-ikäisenä.
Ei kaunis nainen ärsytä, mutta turhamaisuus ärsytää varsinkin silloin, jos joudun toisen turhamaisuuden oheiskärsijäksi. Esimerkiksi kaverin naisystävän turhamaisuuden takia melkein myöhästyttiin paluulennolta.
Itse olen juuri tuollainen nainen enkä koe triggeröiväni ketään. Kaikki suhtautuvat pääsääntöisesti ystävällisesti.
Ei ärsytä, vaikka en itse pynttäydy enkä ole mikään kedon kaunein kukkakaan :D
Olen itse aina ollut harmaahiirulainen. En vaan jaksa panostaa ulkonäkööni ja se maksaakin paljon, varsinkin jos aloittaa ihan nollasta.
Mutta työpaikallani on eräs nainen joka tykkää laittautua. Ja jostain syystä hänestä ei pidetä. Minusta hän on ihan mukava. En tiedä mitä mielikuvia se laittautuminen joissakin aiheuttaa, mutta selvästi se herättää huomiota, niin negatiivista kuin positiivista.
Tavallaan koen pääseväni helpommalla olemalla tällainen naapurintyttö. Kukaan ei noteeraa minua millään tavalla. Mutta ymmärrän senkin, että ihmiset on erilaisia, kaikki ei halua olla huomaamattomia.
ei haittaisi. OIkesataan ois kiva jos oisi tollainen kaveri niin vois opettaa meikkaus ja tyylivinnkejä <3
Voiko nämä yksilöt niputtaa yhteen niiden mm. käyttäytymisensä perusteella, eli tässä tapauksessa ne kaikki naiset, jotka ärsyyntyvät muiden naisten laittautumisesta? Ja kun sanotaan, että niillä naisilla on huonot itsetunnot, olisinko väärässä? Koita uudestaan fiksuliini :D lol
T. Sigma joka servaa vauvapalstan naisia menneen tulleen