Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?

Vierailija
03.04.2024 |

Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua. 

Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen. 

Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?  

Kommentit (381)

Vierailija
221/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kaunista naista ärsyttäisi?

Vierailija
222/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ärsyttää jos toinen nainen pukeutuu työpaikalle samoin kuin esim.baari-iltaan. Tilannetajua kysytään. Vaikka laittautuu,niin hame ei tarvi olla vesirajassa tai tissit tyrkyllä. Vähempi pakkelikerros riittää töissä. Tuohon kun vielä lisää työpaikalla keimailevan käytöksen ja kikatuksen, niin ärsytys on valmis. 

Komppaan tätä. Työtilaisuudessa ärsyttää jos joku on yliampuvan laittautunut, mutta ei sen takia että ärsyttäisi ulkonäkö vaan sen takia mitä se tekee ilmapiirille. Töissä haluan vaan saada asiat tehtyä enkä tuhlata työaikaa seuratakseni omituista soidonnenoa - näinkin nimittäin on käynyt. 

Ketjussa toistuu sana ärsyttää. Ärsyttäminen on aina sinusta itsestäsi, sinun ajatuksistasi kähtöisin. Sinä näet jonkun tälläytymisen soidinmenona tai jonakin muuna kielteisen

Tottakai ketjussa toistuu sana ärsyttää kun kerran otsikossa kysytään, että ärsyttääkö. Esimerkki työyhteisöstä ja työasioista kertoo enemmänkin siitä ,että aivoton tälläytynyt kana  häiritsee työtehtävän suoritusta ja tämä ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta olen huomannut että kaveriani ärsyttää. Hän tulee aina kateelliseksi jos näkee kauniita naisia. Itsetunnossa kai vikaa. Samoin  häntä ärsyttävät meikkaavat naiset, kun hän ei itse meikkaa.

Vierailija
224/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ymmärrä yhtään, että joku viitsii aikaa, ajatuksia, energiaa, rahaa jne käyttää itsensä koristelemiseen. Eli tavallaan elinpiirissäni on vain naisia, jotka eivät tuota tee vaan tekevätkin sitten kaikkea muuta. Kuten minäkin. Ja ovat kauniita jokainen omalla tavallaan ja löytäneet kumppaneiksi fiksuja miehiä. Koen siis itsensä ylenmääräisen laittautumisen turhamaisena ja egoistisena, en toisten huomioimisena. Toki puhdas saa olla ja ehjät vaatteet tilanteen mukaan, mutta muu on ihan typerää ajanhukkaa. Ja ympäristölle vahingollista myös. 

Pitäisikö muiden käyttäytyä niin että sinäkin voisit ymmärtää? Itse olen tuosta luopunut jo ajat sitten, että pitäisin tavoitteena ymmärtää kaiken mitä muut ovat ja ajattelevat. Toki omaa ymmärrystä on aina hyvä lisätä, miten se mielestäsi tapahtuu? Jotkut tuntuvat ajattelevan, että ei tarvitse lisätä ymmärrystä, se riittää, että tuomitaan kaikki mitä itse "ei ymmärrä" (kyse taitaa olla oikeasti enemmän hyväksymisestä, ärsyyntymisestä tms.).

Vierailija
225/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä yksikään ihminen joka on mukava ja ystävällinen. Oli hän sitten laittautunut tai ei.

Vierailija
226/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tottakai ketjussa toistuu sana ärsyttää kun kerran otsikossa kysytään, että ärsyttääkö. Esimerkki työyhteisöstä ja työasioista kertoo enemmänkin siitä ,että aivoton tälläytynyt kana  häiritsee työtehtävän suoritusta ja tämä ärsyttää."

Totta, se tulee otsikosta, mutta se mitä kirjoitin ärsyttämisestä on silti tässä olennaista.

Nimittelevä työkaveri kyllä on paljon vahingollisempi työyhteisölle kuin meikki tai irtoripset.

Vierailija
227/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa niistä arvioivista katseista. Kuin myrkyn nielleitä ja silmäilevät vaatteita ylös alas :D Yleensä boomereita, vanhat seniilit aina vahtaa muita.

Vierailija
228/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta jos ihmiset toistuvasti ärsyyntyvät sinusta, niin syy siihen on kyllä jossain aivan muussa kuin ulkonäössä.

Vierailija
229/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Muistan, kun olin 90-l. hetken työharjoittelussa paikassa, jossa oli vain naisia. Samaan aikaan harjoittelussa oli hyvin nätti, laittautunut ja todella ystävällinen tyttö - voi luoja, mitä ilkeilyä hän sai osakseen siinä käärmeenpesässä. Olimme sitten paljolti kaksin. Minä olin ilmeisesti kuitenkin riittävän ruma kelvatakseni myös muille.

Lapsuudenkodissani äitini oli aina selän takana lällättelemässä jos joku nainen laittautui ja etenkin hän riemuitsi, jos joku "rikas" laittautuva mokasi jotenkin. Muuten äitini on ihan kiva, tavallinen ihminen, mutta tuo on joku ihan sairas piirre naisten keskuudessa mitä ei ehkä edes tajuta. Valitettavasti tuo myös siirtyy herkästi sukupolvelta toiselle. Aikuisena suorastaan hämmästyin monesti, kun joku meikkaava nainen saattoi olla mukava, ihan kuin he nyt olisivat jotain hirveitä harppuja! Anoppini on varmaan maailman kivoin ihminen, joka on aina ollut kiinnostunut muodista. Äitini onkin ollut aina vähän vaikea suhtautua häneen...

Vierailija
230/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ärsyttää jos toinen nainen pukeutuu työpaikalle samoin kuin esim.baari-iltaan. Tilannetajua kysytään. Vaikka laittautuu,niin hame ei tarvi olla vesirajassa tai tissit tyrkyllä. Vähempi pakkelikerros riittää töissä. Tuohon kun vielä lisää työpaikalla keimailevan käytöksen ja kikatuksen, niin ärsytys on valmis. 

Komppaan tätä. Työtilaisuudessa ärsyttää jos joku on yliampuvan laittautunut, mutta ei sen takia että ärsyttäisi ulkonäkö vaan sen takia mitä se tekee ilmapiirille. Töissä haluan vaan saada asiat tehtyä enkä tuhlata työaikaa seuratakseni omituista soidonnenoa - näinkin nimittäin on käynyt. 

Ketjussa toistuu sana ärsyttää. Ärsyttäminen on aina sinusta itsestäsi, sinun ajatuksistasi kähtöisin. Sinä näet jonkun tälläytymisen soidinmenona tai jonakin muuna kielteisen

Sinä teet nyt aivan omia tulkintoja, minä en meinaan mitään tuollaista sanonut :) Yliampuva ulkonäkö esim hyvin voimakas silmämeikki, iso kiharapilvi ja avara paita eivät vaan kuulu asialliseen työpukeutumiseen. Työpaikalla pääsääntöisesti edustaa työnantajaansa, ei itseään ja hillitylle ulkonäöllä on sitä kautta ihan paikkansa. Ei nämä itsestäänselvyyksiä vaikuta olevan koska esim aiemmassa työpaikassani tämä jouduttiin säännöllisesti ottamaan esille uusien työntekijöiden kanssa että mitä tarkoittaa esim asiallinen työasu. Sille on syynsä miksi esim asuntolainaneuvottelussa pankin edustaja ei ole hawaji-paidassa ja flip-flop -sandaaleissa :D

T.se äskeinen

Vierailija
231/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Päinvastoin ärsyttää, että suomalaiset naiset päästävät itsensä lihomaan ja rupsahtamaan. Eivät käy kampaajalla tai osta koskaan uusia vaatteita tai kenkiä. Ihailen ihmisiä, jotka viitsivät huolehtia ulkonäöstään ja näyttävät freesiltä.

Vierailija
232/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää mikä määrä pakkelia kasvoilla! En viitsi yli 5 kymppisenä perustaa. En tainnu välittää 2 tai 3 kymppisenäkään. Olen tämän näköinen enkä muuta voi. 

Toki tottahan se on, että oikein laitettuna vientiä on. Olin n. 2 kymppinen, kun kosmetologi meikkasi minut iltaa varten. Vientiä olisi ollut, ei kiinnostanu. 

Vierailija
233/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ihaillen niitä, jotka jaksaa laittautua ja panostaa. Minäkin olen kyllä ihan nätti ja laittautumalla olisin kaunis, mutta en jaksa panostaa niin paljon. 

Uskoisin kuitenkin, että jonkinlainen oma epävarmuus voi olla taustalla jos ap kokee nuivaa suhtautumista. Ihmisille tulee epävarma olo ja ajattelevat, että laittautuja pitää perus harmaavarpusia laiskoina tai jotain, kun eivät panosta.  

Vierailija
234/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, mutta tiedostan kyllä ilmiön. Äitini kauhisteli laittautuneita naisia, mitä tuokin yrittää, kuka luulee olevansa, tikkurilan värikartta-tyylillä. Minua alkoi se tympäistä jo teininä. Kukin tehkööt mitä haluaa! Omasta epävarmuudesta se kumpuaa. 

Minä luulen, että se ei tuon ikäluokan naisilla (kuten äitisi) ollut mitään omaa epävarmuutta, vaan hirveästi maalaaviin naisiin ei ollut totuttu ja ennen niitä pidetiin jopa epäsiveellisinä:D Yhteiskunta oli silloin sellianen. Oma äitini, joka oli ollut nuoruudessaan mielettömän kaunis sanoi aina, että nuori ihminen on kaunis, eikä tarvitse meikkiä. Ajattelin aina, että hyvä hänen on puhua, kun on ollut niin kaunis, ihan vaan saunapuhtaana. Itsekin olen ihan ok, enemmän kaunis kuin ruma, ja meikkasin kyllä nuorena jonkin verran, ehkä enempikin sen takia, että se kuului asiaan. En ollut siinä koskaan hyvä ja lopetinkin sitten meikaamisen lähes kokonaan. Omat tyttäret on hyviä meikaamaan ja tekevät luonnollisia meikkejä, joissa näyttävät hyviltä. En ole kuullut, että heille olisi koskaan oltu katkeria siitä, että ovat nuoria, nättiä ja vielä hoikkiakin. Ovat kovinkin pidettyjä ystäviä ja työkavereita. 

Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että jokainen tekee kuten tykkää. Eipä se ainakaan minua ole koskaan hetkauttanut, meikkaako joku vai ei. Ihan sama.

Omilla työpaikoilla ei ole koskaan ollut kovasti meikkaavia ihmisiä, mutta superkauniita kylläkin, mutta en ole koskaan ymmärtänyt syytä, miksi heitä olisi sen takia pitänyt karsastaa. 

Vierailija
235/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä teet nyt aivan omia tulkintoja, minä en meinaan mitään tuollaista sanonut :) "

Kommentoin viestiä, jossa puhuttiin soidinmenoista ja käytin samoja ilmauksia kuin viestissä oli, oliko se sinun viestisi? Jos halusit puhua soveliaasta työpukeutumisesta, niin se on eri aihe.

Minä olen koko työurani tehnyt bisnespukeutumisen kontekstissa eikä kiharapilven koolle ole standardeja. Mutta amerikkalaisten firmojen pukukoodi on kyllä tarkka, edelleen jopa Suomessa on joissakin yrityksissä naisilla hamepakko toimistolla asiakastapaamisissa (en ole itse työskennellyt tuollaisessa firmassa).

Vierailija
236/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Päinvastoin ärsyttää, että suomalaiset naiset päästävät itsensä lihomaan ja rupsahtamaan. Eivät käy kampaajalla tai osta koskaan uusia vaatteita tai kenkiä. Ihailen ihmisiä, jotka viitsivät huolehtia ulkonäöstään ja näyttävät freesiltä.

No just tän ajattelutavan takia ne lihavat ja rupsahtaneet välttelee kauniita ja laittautuvia. Oletus on, että noin ne ulkonäköönsä panostavat ajattelee muista (vaikka peittäisivät sen ystävällisen hymyn taakse). 

Vierailija
237/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ärsytä yhtään. Ehkä joskus ihmettelen jonkun asiakaspalvelijan todella vahvaa meikkiä, ja vähän säälin hänen heikkoa itsetuntoaan. Sitäkin ihmettelen, että joku nainen on ottanut kalliit tekokynnet ja överit tekoripset. Eihän se ketään kaunista. 

Minä kyllä itse kuulun siihen porukkaan, joka pukeutuu naisellisesti. Saan hyvää kohtelua sekä miehiltä että naisilta. 

Vierailija
238/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ärsytä. Saan yleensä muilta naisilta kivempaa kohtelua, jos olen itsekin laittautunut.

Vierailija
239/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on ollut aina oletuksena, että naiset laittautuvat ja meikkaavat. Mummoni aina haukkui ihmisiä jotka eivät viitsineet laittautua :D Nyt taas olen kaveripiirissäni huomannut tätä, että ollaan kateellisia niille jotka laittautuvat. Itselleni on ihan sama laittautuvatko muut vai eivät. Itse laittaudun joskus, ja toisinaan en. 

Vierailija
240/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, mutta tiedostan kyllä ilmiön. Äitini kauhisteli laittautuneita naisia, mitä tuokin yrittää, kuka luulee olevansa, tikkurilan värikartta-tyylillä. Minua alkoi se tympäistä jo teininä. Kukin tehkööt mitä haluaa! Omasta epävarmuudesta se kumpuaa. 

Minä luulen, että se ei tuon ikäluokan naisilla (kuten äitisi) ollut mitään omaa epävarmuutta, vaan hirveästi maalaaviin naisiin ei ollut totuttu ja ennen niitä pidetiin jopa epäsiveellisinä:D Yhteiskunta oli silloin sellianen. Oma äitini, joka oli ollut nuoruudessaan mielettömän kaunis sanoi aina, että nuori ihminen on kaunis, eikä tarvitse meikkiä. Ajattelin aina, että hyvä hänen on puhua, kun on ollut niin kaunis, ihan vaan saunapuhtaana. Itsekin olen ihan ok, enemmän kaunis kuin ruma, ja meikkasin kyllä nuorena jonkin verran, ehkä enempikin sen takia, että se kuului asiaan. En ollut siinä

Minä luulen myös, että ei se ole se ulkonäkö ongelmana, yleisesti kauniista naisista pidetään kyllä. Mutta jos kovasti laittautuu ja panostaa ulkonäköönsä, antaa ulospäin varsin pinnallisen vaikutelman. Että se ulkonäkö on henkilölle tärkeää. Ja moni ei sitten arvosta sellaista tai koe omaavansa paljoakaan yhteistä sellaisen naisen kanssa. Osalla se korostuneen naisellinen tyyli voi tosiaan yhdistyä ajatuksiin kevytkenkäisyydestä, varsinkin niillä vanhemmilla naisilla.