Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?
Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua.
Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen.
Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?
Kommentit (381)
No ei. Alkaa vaan ärsyttämään tällaiset kyselyt. Siis kuinka huono itsetiunto ap:lla oikein on?
Kyllä minä enemmän ihmettelen niitä likaisissa hiuksissa ja puliakan näköisinä kulkevia. Toki sellainen ihan överi laittautuminenkin näyttää tyhmältä.
Minäkin pukeudun naisellisesti ja meikkaan ja hiukset on ihan luonnostaan kiharapilvi. Hyvää palautetta saan sekä miehiltä että naisilta. Toki tyylini on silleen hillitty että ei ole tekoripsiä tms lisäkkeitä vaan melko luonnollinen meikki eikä vaatteet ole paljastavia, vaikka useimmiten onkin mekkoa tai hametta.
Tässäkin ketjussa on näitä meikittömyydellään pätijöitä. Säälittävää. Samaan hengenvetoon moititaan mekoista tykkäävät egoistiksi, kun kehutaan omaa moraalista ylemmyyttä, eikä edes huomata omaa kaksinaismoralismia.
Palstalla on ollut paljonkin keskusteluja siitä näkökulmasta, että kotona on opetettu olemaan luulematta itsestä liikoja, vaatimatta mitään, kiinnittämättä itseen huomiota, olemaan se harmaavarpunen. Aikuisena on sitten vaikeaa laittaa huulipunaa tai värikästä hametta, vaikka itse asiassa haluaisi. Varsinkin alitajuisena tämä varmasti saa pintaan katkeruutta ja osattomuutta, joka heijastetaan siihen tuttavaan, joka nauttii muodista, hoitaa itseään, näyttää että uskoo ansaitsevansa kaikkea kaunista.
Minä en ihmettele yhtään, jos joku ei pukeudu tai laittaudu, eikä semmoinen voi olla mikään oletusarvo. Mutta sellaisessa tyypissä, joka on valmis vähättelemään toisen koko luonnetta ja persoonaa vain sen takia, että hän kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköönsä, on jotain pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ärsytä. Saan yleensä muilta naisilta kivempaa kohtelua, jos olen itsekin laittautunut.
Siis miten se vaikuttaa kivempaan kohteluun, jos laittautuu?! Mistä voit tietää miten ko. henkilöt sinua kohtelee erilailla, jos et laittaudu? Oletko testannut?
toki sinun itsetunto voi olla korkeammalla laittautuneena ja jaksat hymyillä tasavertaiselle.
Ei ärsytä. Olen tyytyväinen omaan, hyvin vähän laitettuun ulkonäkööni. Joskus kyllä ihailen oikein taidokkaasti tehtyjä meikkejä muilla, vaikka ne eivät olekaan oma juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ärsytä yhtään. Ehkä joskus ihmettelen jonkun asiakaspalvelijan todella vahvaa meikkiä, ja vähän säälin hänen heikkoa itsetuntoaan. Sitäkin ihmettelen, että joku nainen on ottanut kalliit tekokynnet ja överit tekoripset. Eihän se ketään kaunista.
Minä kyllä itse kuulun siihen porukkaan, joka pukeutuu naisellisesti. Saan hyvää kohtelua sekä miehiltä että naisilta.
Tuskinpa se itsetuntoon liittyy, vaan tiettyyn nuorisokulttuuriin. Itiksessä melkein kaikilla nuorilla on hyvin näyttävät (överit) irtoripset ja kynnet, mutta eteläisen Stadin nuorisolla ei kenelläkään.
Sen voi oikeasti lopettaa, että tekee yksioikoisia päätelmiä toisen ulkonäön perusteella. Se ei ole kovin älykästä.
naisilla on vaan huonot itsetunnot.
T. Sigma Male
Ap on varmaan se Dannyn naisystävä 🤔
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣 kuvaus kieltämättä täsmäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ärsytä yhtään. Ehkä joskus ihmettelen jonkun asiakaspalvelijan todella vahvaa meikkiä, ja vähän säälin hänen heikkoa itsetuntoaan. Sitäkin ihmettelen, että joku nainen on ottanut kalliit tekokynnet ja överit tekoripset. Eihän se ketään kaunista.
Minä kyllä itse kuulun siihen porukkaan, joka pukeutuu naisellisesti. Saan hyvää kohtelua sekä miehiltä että naisilta.
Tuskinpa se itsetuntoon liittyy, vaan tiettyyn nuorisokulttuuriin. Itiksessä melkein kaikilla nuorilla on hyvin näyttävät (överit) irtoripset ja kynnet, mutta eteläisen Stadin nuorisolla ei kenelläkään.
Sen voi oikeasti lopettaa, että tekee yksioikoisia päätelmiä toisen ulkonäön perusteella. Se ei ole kovin älykästä.
Paheksut yksioikoisia päätelmiä ulkonäön perusteella, mutta samalla teet melkoisia yleistyksiä ja luokittelet ihmisiä ulkonäön perusteella 😅
Minulle on se ja sama miten kukakin laittautuu. Välillä vaan nämä ketkä laittautuu paljon, katsoo sitten ikävästi meitä, ketkä ei niin vaivaa nähdä. Eli kyllä sitä esiintyy molemmin puolin. Itse toki huolehdin hygieniasta ja katson että on puhtaat ja ehjät vaatteet. Meikata en yleensä jaksa. Mielestäni olen nätimpi luonnollisena ja ainakin oma mieheni tykkää myös luonnollisista naisista. Ja onhan se jotenkin outo ajatus että miksi näitä laittautuvia naisia sanotaan että ovat niitä kauniita. Kun mielestäni kaunis on kaunis myös ilman meikkiä ja missä vaatteissa tahansa.
Tässä ketjussa kulkee useampiakin rinnakkaislankoja jotka eivät tunnu lainkaan keskustelevan keskenään. Näistä ehkä mielenkiintoisin on mielestäni tämä parivaljakko:
1. Mitä se ketään muuta haittaa jos minä laittaudun ja koen siitä mielihyvää, itsetuntoni kohoaa. Kaikki joita se haittaa ovat itse heikolla itsetunnolla varustettuja (kuten minä, jos en meikkaa?) ja/tai kateellisia.
2. Jos itsetunto on merkittävissä määrin kiinni keinotekoisten lisäosien asentamisesta tai omien luonnollisten piirteiden muunlaisesta peittämisesta, niin riippumatta siitä mitä nämä keinot ovat, on tällaisen henkilön tilanne surullinen. Henkilölle itselleen olisi hyötyä rakentaa itsetuntonsa kestävämmälle ja aidommalle perustalle.
Kun 1. ryhmän edustajan kommenttiin vastataan 2. ryhmän perspektiivistä, niin 1. ryhmän edustajan tuntuu olevan lähes mahdoton edes nähdä mitä kommentti tarkoittaa, saatikka olla ottamatta sitä henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
Monelle ei näytä tulevan mieleen, että molemmat näkökulmat voivat olla totta yhtäaikaa, kun asiaa tarkastellaan eri tasoilta: laittautuja kohottaa itsetuntoaan meikillä/rihkamalla, mikä on surullista.
Vierailija kirjoitti:
naisilla on vaan huonot itsetunnot.
T. Sigma Male
Yksi ainut lause ja näytät tyhmyytesi. Tusinatollolle tiedoksi: Nainen on yksilö ja jokaisella terveellä (= ei-jakomielitautisella) yksilöllä on vain yksi itsetunto.
Miksi ärsyttäisi? Olen ihan tyytyväinen omaan ulkonäkööni.
Ei ärsytä. Joskus vaan harmittaa oma saamattomuus, kun en ole jaksanut käyttää aikaa niin paljon laittautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣 kuvaus kieltämättä täsmäisi.
Onneksi Danny näyttää hyväksyvästi peukkua.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa on näitä meikittömyydellään pätijöitä. Säälittävää. Samaan hengenvetoon moititaan mekoista tykkäävät egoistiksi, kun kehutaan omaa moraalista ylemmyyttä, eikä edes huomata omaa kaksinaismoralismia.
Palstalla on ollut paljonkin keskusteluja siitä näkökulmasta, että kotona on opetettu olemaan luulematta itsestä liikoja, vaatimatta mitään, kiinnittämättä itseen huomiota, olemaan se harmaavarpunen. Aikuisena on sitten vaikeaa laittaa huulipunaa tai värikästä hametta, vaikka itse asiassa haluaisi. Varsinkin alitajuisena tämä varmasti saa pintaan katkeruutta ja osattomuutta, joka heijastetaan siihen tuttavaan, joka nauttii muodista, hoitaa itseään, näyttää että uskoo ansaitsevansa kaikkea kaunista.
Minä en ihmettele yhtään, jos joku ei pukeudu tai laittaudu, eikä semmoinen voi olla mikään oletusarvo. Mutta sellaisessa tyypissä, joka on valmis vähättelemään toisen koko luonnetta ja persoonaa vai
Kylläpä sinuun nyt kalikka kalahti.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta ei ärsytä. Laittaudun itsekin aina ennenkuin lähden ovesta ulos.
Olen eri, mutta minun äitini on terveysintoilija ja 60-70-luvulla nuoruutensa elänyt, hänen estetiikkansa oli hippimäinen, meikitön ja luonnollinen marimekkotyyli, sekin on varmaan ollut yleistä vanhemmissa ikäluokissa. Kemikaaleja pidetään vaarallisina, naisen elämän turhina tekijöinä samaan tapaan kuin tässä ketjussa. Äitini siis on 75+, hyvin näköjään ovat nekin ajatukset periytyneet, mutta eivät minuun, tyttäreen. On monenlaista voidetta nassussa päivittäin ym.