Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (312)
Pistin tavaraa myyntiin ja heti tuli "Witam" joltain portugalilaiselta mieheltä. Mulla on kyllä myynnissä miesten farkut, mutta tartteeko kauppoja varten alottaa joku hemmetin tsättäily? Ärsyttää, koska en tiedä kuinka kauppaprosessin oikeesti pitäisi sujua. Eikö henkilön kuuluisi tehdä ostotarjous, jos haluaa ostaa tuotteen.
Ja mitä tuo "varaa" nappi edes tarkoittaa..huoh. Vintedin sivut on surkeet mitä tulee ohjeisiin.
Nyt taisinkin ymmärtää. Ostaja aloittaa keskustelun, jos hän ei juuri sillä hetkellä pysty ostamaan tuotetta, mutta haluaa varata sen. En ala mitään varaamaan. Myyn ensimmäiselle kuka ostaa.
Olen käytännössä siivonnut kaappini tuonne. Kolmen viikon aikana myytyjä vaatteita ja roinaa yht. 76 kpl ja myyntisaldo 321€. Mielestäni ihan hyvin pelkästä siivoamisesta, kuvat on tosi nopea ladata äppiin ja paketit vien lähimmälle Ärrälle bussimatkalla aina sitä mukaa kun tarvitsee. Koodilla tosi helppo ja nopea hoitaa.
Täysin ilmaista rahaa mulle, olisin muuten heivannut uffin lootaan tai jopa roskiin noita turhuuksia kaapeistani. Vintedissä tuntuu menevän ihan kaikki, vanhoista joulukoristeista aikakausilehtiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin käy kauppa jos hinnat alakantissa. Harmittaa jotkut ostajat kun eivät merkkaa tuotetta saaduksi. Tekisi mieli laittaa negatiivinen palaute.
No ei siinä kauan tarvi odottaa, että Vinted merkkaa tuotteen automaattisesti vastaanotetuksi. Ei saa olla noin kärsimätön.
Vierailija kirjoitti:
Olen käytännössä siivonnut kaappini tuonne. Kolmen viikon aikana myytyjä vaatteita ja roinaa yht. 76 kpl ja myyntisaldo 321€. Mielestäni ihan hyvin pelkästä siivoamisesta, kuvat on tosi nopea ladata äppiin ja paketit vien lähimmälle Ärrälle bussimatkalla aina sitä mukaa kun tarvitsee. Koodilla tosi helppo ja nopea hoitaa.
Täysin ilmaista rahaa mulle, olisin muuten heivannut uffin lootaan tai jopa roskiin noita turhuuksia kaapeistani. Vintedissä tuntuu menevän ihan kaikki, vanhoista joulukoristeista aikakausilehtiin asti.
Korjaan: vien lähimmälle Ärrälle matkallani bussille. En siis matkusta bussilla minnekään lähetystä varten, vaan tiputan muutenkin kulkureittini varrella olevaan toimipisteeseen lähetykseni. Oikeasti superhelppo ja nopea tapa muuttaa itselle tarpeeton roina rahaksi.
Kyselin jo yhdessä puolikuolleessa Vinted-ketjussa asiasta, mutta kysyn vielä uudestaan täällä. Saako Vintedissä myytyä tavaraa hyvällä hinnalla? Tai pitäisikö kysyä järkevällä hinnalla..? Mulla on aika paljon kaikkea sellasta kertynyt kaappeihin, jota en ole koskaan oikeastaan käyttänyt, mutta josta olen aikoinaan ihan sievosia summia maksanut niin en mielelläni näitä tavaroita eurolla tai kahdella lähde mihinkään Puolaan postittamaan. Onko uudehkosta takista esim. 25 euroa liikaa Vintedissä? Tosi paljon siellä näyttää nimittäin olevan juurikin edellisen kirjoittajan mainitsemaa krääsää ja roinaa myynnissä halvalla. Mä yritän lähinnä päästä eroon vaatteista, mitkä on oikeesti laadukkaita ja hyväkuntosia lähes käyttämättömiä niin en niitä meinaa pilkkahintaan myydä.
Jatkoa edelliseen. Tinkiminen ja tarjousten teko on sallittua tuolla, eikä se itseäni mitenkään häiritse, mutta jos laitan laadukkaan, käyttämättömän 100 euron ratsastuskisapaidan myyntiin ja siitä tarjotaan 30 prossaa pyydetystä hinnasta, joka on jo valmiiksi aivan naurettavan alhainen niin pahoin pelkään, etten aio myydä tuotetta. Oma veikkaukseni on, että useilla myyjillä on tilanne, että haluavat vaan päästä tuotteistaan mahdollisimman äkkiä eroon ja ovat valmiita hyväksymään tuollaiset tarjoukset. Mulla tilanne on erilainen ja pelkään tuhlaavani aikaa tuolla. Noh..aika näyttää..
Vierailija kirjoitti:
Kyselin jo yhdessä puolikuolleessa Vinted-ketjussa asiasta, mutta kysyn vielä uudestaan täällä. Saako Vintedissä myytyä tavaraa hyvällä hinnalla? Tai pitäisikö kysyä järkevällä hinnalla..? Mulla on aika paljon kaikkea sellasta kertynyt kaappeihin, jota en ole koskaan oikeastaan käyttänyt, mutta josta olen aikoinaan ihan sievosia summia maksanut niin en mielelläni näitä tavaroita eurolla tai kahdella lähde mihinkään Puolaan postittamaan. Onko uudehkosta takista esim. 25 euroa liikaa Vintedissä? Tosi paljon siellä näyttää nimittäin olevan juurikin edellisen kirjoittajan mainitsemaa krääsää ja roinaa myynnissä halvalla. Mä yritän lähinnä päästä eroon vaatteista, mitkä on oikeesti laadukkaita ja hyväkuntosia lähes käyttämättömiä niin en niitä meinaa pilkkahintaan myydä.
Edellinen kirjoittaja tässä. Olen itsekin myynyt uusia kenkiä yms ja saanut useita kymppejä kerrallaan. Jos on hyvä tuote, se myy.
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa edelliseen. Tinkiminen ja tarjousten teko on sallittua tuolla, eikä se itseäni mitenkään häiritse, mutta jos laitan laadukkaan, käyttämättömän 100 euron ratsastuskisapaidan myyntiin ja siitä tarjotaan 30 prossaa pyydetystä hinnasta, joka on jo valmiiksi aivan naurettavan alhainen niin pahoin pelkään, etten aio myydä tuotetta. Oma veikkaukseni on, että useilla myyjillä on tilanne, että haluavat vaan päästä tuotteistaan mahdollisimman äkkiä eroon ja ovat valmiita hyväksymään tuollaiset tarjoukset. Mulla tilanne on erilainen ja pelkään tuhlaavani aikaa tuolla. Noh..aika näyttää..
Alin mahdollinen tarjous on käsittääkseni 60%, eli 30% ei ole mahdollinen edes. Eikä niitä ole pakko hyväksyä, en itsekään yleensä anna tinkiä ts mun hinnat on valmiiksi tingittyjä.
Vinted tiliäsi on rajoitettu. Jaa-a, mistäköhän tää nyt sitten johtuu. Toi viesti tuli heti sen jälkeen, ku lähetin yhdelle kyselijälle kuvia myymästäni tuotteesta se päällä. Myyntikuvissani vaate roikkuu henkareissa. Ei kai toi oo kiellettyä? Mitään muuta syytä en keksi..
Vierailija kirjoitti:
Ostin hiljattain erittäin hyvä -kuntomerkityn talvitakin ja maksoin siitä ihan mielelläni posteineen reilut parikymppiä vaikka se oli Puolassa, en lähtenyt tinkaamaan kun takki oli juuri minun tyyliseni. Tuo mainitsemasi 25 € on ihan ok takin hinta Vintedissä, voihan sitä sitten laskea jollei mene kaupaksi tietyssä ajassa.
Hei kyselläänkö muilla nyt tuota hetua kun on myynyt 30 kohdetta? Uskaltaako antaa? Tämä on uusi EU-direktiivi jotta pääsevät kyttäämään yksityishenkilöiden vertaismyyntejä ja iskemään ne verolle mutta korpeaa antaa tuo hetu palveluntarjoajalle. Koko ajan tulee viestejä vintedissä asiasta ja sähköpostiinkin.
Harmittaa, kun Suomen postikulut tuplaantui vähän aikaa sitten yhdestä eurosta kahteen. On vähän hidastanut omaa kauppaa selvästi, kun jos myyntihinta on huokeat 2€ niin ostaja kuitenkin maksaa tuotteesta 5€ sisältäen sen ostajan turvan (eli Vintedin välirahan) ja postituksen. Ei ole enää niin halpoja nuo. Meinaakohan nostaa postikuluja vuodenvaihteessa lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan: vien lähimmälle Ärrälle matkallani bussille. En siis matkusta bussilla minnekään lähetystä varten, vaan tiputan muutenkin kulkureittini varrella olevaan toimipisteeseen lähetykseni. Oikeasti superhelppo ja nopea tapa muuttaa itselle tarpeeton roina rahaksi.
Superhelppo ja nopea mutta kuitenkin joudut kuvaamaan, kirjoittamaan tuotekuvauksen, paketoimaan, postittamaan, laittelemaan palautteita ym., ei ole oma käsitykseni superhelposta ja nopeasta. Ihan kivaa puuhastelua varmasti ja saahan siinä vähän taskurahaa millä ostella lisää tavaraa Vintedista vuorostaan.
Minä tilasin vintedistä hupparin ja ei kysynyt verkkopankki tunnuksia ei kortti tietoja. Ihmettelin kun pyysi vaan osoitteen ja puhelin numeron.
Onko joku uskaltanut antaa hetun tuonne Vintediin kun sitä kyselevät? Nyt tuli ukaasi, että tienaamani saldo ei ole käytettävissä 3.1. jälkeen jos en ole antanut hetua. Aika törkeää, nuo rahat olen tienannut jo omilla myynneillä, miten ne voivat jäädyttää homman.
Vinted pyytää HETUa kun olen myynyt yli 30 tuotetta. Ei vaan tee mieli sitä antaa. Onko muille tullut sama pyyntö?