Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Latasin kesän alussa myyntiin noin 30 tuotetta, uusia, kerran luettuja pokkareita, käyttämättömiä laukkuja ja merkkikenkiä, pellavamekkoja. Sain kaupaksi muutaman kirjan, yhden nahkalaukun ja uudet lenkkarit. Muita oli merkitty suosikeiksi, mutta eivät menneet kaupaksi edes muutamalla eurolla. Sain kiitosta ostajilta hyvistä tuotteista ja nopeasta toimituksesta.
Mielestäni tarjontaa on niin valtavasti, että omat hukkuvat sinne muiden joukkoon. Pitää olla joku hittituote eikä hinta saa olla muutamaa euroa enempää. Liian halvalla menee, ne hinnat ovat hyviä vain ostajille. Ihan näppärä systeemi, mutta luovuin sitten kokonaan leikistä, vaikka ne harvat myynnit sujuivat niin kuin pitikin. Tarkkana saa myös olla, jotain huijausyrityksiä minullekin tuli sähköpostiin. Pitää vain tietää, miten sovellus toimii.
Kävin sitten oikealla kirpparilla myymässä, moninkertaisesti tienasin joka tuotteesta verrattuna Vintediin
Kannattaako eurolla tai muutamalla edes mitään myydä? Kuitenkin oma vaivannäkö. Sen takia itse laitan suurimman osan UFF:n konttiin. Emmyssä myyn jotain kalliimpia tuotteita, mutta vaikka tuotteet menisivät kaupaksi, on tuotto itselle kulujen jälkeen pieni. Ostopaikkana sekin hyvä.
Olen myynyt siellä lähes 100 tuotetta, tuottoa taitaa olla nyt sellainen 600e tms. Hyvin on mennyt. Ihan muutama onkin ollut viallinen kun ostaja sen saanut (pikkuvikoja joita en huomannut itse), niin olen mukisematta hyvittänyt koko summan.
Ostanutkin olen parisenkymmentä tuotetta, ykhdet vialliset lasten lenkkarit olen saanut, myyjä hyvitti rahan.
Kaikki on mennyt tosi hyvin, toki pitää vähän tietää miten sovellus toimii ja ettei mene huijauksiin ym. Sen olen huomannut että paljon ostajat laittaa suosikeiksi, mutta ei se tarkoita että ostaisivat, tosin itsekin teen tätä että merkkailen suosikeiksi kivoja, ei välttämättä ole aietta ostaa. Paljon olen alkanut tinkiä ja lähes aina saan ostettua tingitylläkin hinnalla.
Hyvin käy kauppa jos hinnat alakantissa. Harmittaa jotkut ostajat kun eivät merkkaa tuotetta saaduksi. Tekisi mieli laittaa negatiivinen palaute.
Siihen palautteeseen saa laittaa viestin/vastaksin takaisin ja laita ihmeessä tämä mitä tässä kerroit ja pahoittele tietenkin mutta tässä tilanteessa on oikein puolustautua ettei tapaus jää vain yksipuoliseksi mielipiteeksi:)
Juuri tämä! Olen halunnut tehdä kaupat ja kysynyt esimerkiksi jonkin takin/bleiserin pituutta (ihan oleellinen tieto) mutta myyjä katsoo ja näkee viestin mutta ei kommunikoi millään tavalla takaisin, todella outoa käytöstä. Sitten toiset vastaavat ja antavat tiedot joita pyydetään ystävällisesti ja usein syntyvät tämän seurauksena kaupat. Se on kauppapaikka ja eikö tavaroista olisi tarkoitus päästä eroon. Luulisi sen olevan jo hyvien tapojen mukaista vastata kysymykseen koskien myynnissä olevaa tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin käy kauppa jos hinnat alakantissa. Harmittaa jotkut ostajat kun eivät merkkaa tuotetta saaduksi. Tekisi mieli laittaa negatiivinen palaute.
Haloo, ei tuosta kuulu antaa mitään negatiivista palautetta. Kaupat sujuivat kuitenkin ja sinä sait rahasi.
Olen pitkään laittanut väh 1 per viikko myyntiin ja kauppa käy.
Myyn max 20 euron tuotteita.
Otan kuvat viikonloppuisin ja lataan kuvat alkuviikosta. Postitan vain lauantaisin ja tästä tulee ongelma, jos joku ostaa jotain sunnuntaisin.
Vielä on puoliso suostunut ottamaan ja viemään ärrälle.
Itse myin äsken hameen. Tekstissä luki että hame mahtuu xs-s ja on 2000-luvulta. Hameen lapussa lukee S. Ostaja valittaa että hame on liian pieni ja vika on yhtäkkiä minun. Vinted ei anna muuta vaihtoehtoa kuin että pitää hyvittää tai hyväksyä palautus. Väittää että hame on naurettavan pieni vaikka itse olen xs ja hame oli vähän löysä aivan turhauttavaa koska vinted ei ole mitenkään myyjän puolella vaan aina ostajan. Ei anna mitään sanan valtaa myyjälle ostajan valituksesta.
Hei onko kellään kokemusta vintedistä kun myyjänä lähetin paketin ruotsiin ja ostaja lähetti kuvan kun laatikkoni oli kuljetuksessa mennyt ihan linttaan ja toinen tuotteista oli mennyt rikki siinä käsittelyssä. Vintedistä ei löydy kohtaa missä halaisin vastauksen kuljetuksessa tulleeseen vaurioon, että kai minullekkin korvataan tuotteeni eikä vain ostajalle. Ja toinen tuotteista oli pysynut ehjänä niin on odoteltu ostajan kanssa ohjeita mutta ei tule kunnolla vastausta.
Onko teidän siellä tuotteitanne myyneiden täytynyt suorittaa joku ayden pankin kyc menettely? Voivat siis pyytää kopiota henkiökortista tai tilioteesta, mikä kuulostaa omituiselta ja en kyllä sellaiseen rupeaisi. Jos ei suostu niin tekemään, voivat evätä saldon (eli myyntivoiton nostamisen tilille).
Tämä kiinnostaa nyt, kun sain siellä ensimmäisen myynnin mutta huomasin vasta jälkikäteen nämä säännöt ja alkoi kuulostaa aika omituiselta.
Haluaisin antaa tässä nyt kaikille uusille Vinted-käyttäjille ja iphonen omistajille vinkin! En suosittele rekisteröitymään Vintediin Apple-id:llä, tai jos rekisteröidyt, niin anna Vintedin nähdä sähköpostiosoitteesi äläkä piilota sitä!
Itselleni tuli paniikki, kun sain myytyä tuotteita ja meinasin lisätä pankkitilin rahan siirtoa varten, niin vahvistuskoodi useasta yrityksestä huolimatta koskaan tullut (kaikki kansiot tarkistettu). Ymmärsin että aika yleinen ongelma tämä. Ja asiakaspalvelun vastausta saa kyllä ihan rauhassa odotella :D
Itsellä sama ongelma - Vahvistusviestit ei saavu perille, jonka myötä en saa nostettua rahojani ulos Vintedinistä. Samalla kylläkin huomasin, että Vintedinistä ei ole tullut yhtäkään sähköpostia perille moneen kuukauteen.
Minullakin käytössä siis tuo Iphonen sähköpostin kätkemistoiminto. Eikä auta sen pois päältä ottaminen. Eikä mikään keino mitä Vintedinin ohjesivut neuvovat.
Ja asiakaspalvelun automaattiviestit puhuvat ihan höpöjä..
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin antaa tässä nyt kaikille uusille Vinted-käyttäjille ja iphonen omistajille vinkin! En suosittele rekisteröitymään Vintediin Apple-id:llä, tai jos rekisteröidyt, niin anna Vintedin nähdä sähköpostiosoitteesi äläkä piilota sitä!
Itselleni tuli paniikki, kun sain myytyä tuotteita ja meinasin lisätä pankkitilin rahan siirtoa varten, niin vahvistuskoodi useasta yrityksestä huolimatta koskaan tullut (kaikki kansiot tarkistettu). Ymmärsin että aika yleinen ongelma tämä. Ja asiakaspalvelun vastausta saa kyllä ihan rauhassa odotella :D
Täällä sama tilanne. Miten sait ratkaistua?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama ongelma - Vahvistusviestit ei saavu perille, jonka myötä en saa nostettua rahojani ulos Vintedinistä. Samalla kylläkin huomasin, että Vintedinistä ei ole tullut yhtäkään sähköpostia perille moneen kuukauteen.
Minullakin käytössä siis tuo Iphonen sähköpostin kätkemistoiminto. Eikä auta sen pois päältä ottaminen. Eikä mikään keino mitä Vintedinin ohjesivut neuvovat.
Mikä ihmeen Vintedinistä ja Vintedinin? Firman nimi on Vinted, joten ei luulisi olevan ylivoimaista taivuttaa Vintedistä ja Vintedin.
Vierailija kirjoitti:
Itse myin äsken hameen. Tekstissä luki että hame mahtuu xs-s ja on 2000-luvulta. Hameen lapussa lukee S. Ostaja valittaa että hame on liian pieni ja vika on yhtäkkiä minun. Vinted ei anna muuta vaihtoehtoa kuin että pitää hyvittää tai hyväksyä palautus. Väittää että hame on naurettavan pieni vaikka itse olen xs ja hame oli vähän löysä aivan turhauttavaa koska vinted ei ole mitenkään myyjän puolella vaan aina ostajan. Ei anna mitään sanan valtaa myyjälle ostajan valituksesta.
Eikö siellä voi laittaa ihan mittaa hameen vyötärönympäryksestä? Se ja pituus ovat olennaisia mittoja. Kaikki eivät tajua sitä, ettei aiemmin vaatteita tehty venyviksi kuten nykyään tehdään. Vaate ei veny mihinkään suuntaan ilman elastaania.
Myyn hyvin, mutta tinkijät ärsyttävät. Olen laittanut hinnat jo valmiiksi alas ja lisäksi saa paljousalennuksen, silti 9/10 yrittää pyytää jopa 40% (!!!) alennusta. En vastaa näihin mitään, tuleehan heille sitten ilmoitus kun tuote on myyty (jollekulle toiselle siihen itse määrittelemääni hintaan).
Yksi juuri eilen itki uuden tuotteen äärellä, että tuleehan hinta alas kun on postikulutkin. No voi herranjestas, ainahan ostaessa tulee postikulut 😅 ja kun tätä tuotetta et kivijalasta saa ja olen sen 20 min sitten sovellukseen tietyllä hinnalla upannut, niin mitäpä luulet paljonko mua kiinnostaa jonkun postikulut. Seuraava osti tuotteen mun laittamalla hinnalla tunnin sisällä tinkijän nenän edestä.
Ja nää siis tosiaan tinkii muutaman euronkin tuotteesta. Yleensä sen 40% 😅 kai nyt olisin alkujaankin laittanut tuotteen myyntiin puolet halvemmalla, jos olisin sitä siihen hintaan myymässä 😅 en edes vaivaudu vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä just lähetin sinne asiakaspalveluun ukaasin, että jos eivät korjaa tätä ongelmaa niin teen rikosilmoituksen. Kaikki muut äpit toimivat ihan normaalisti vaikka sähköposti meneekin uudelleenohjauksen kautta. Vintedistäkin tuli kyllä se rekisteröitymisviesti, mutta sen jälkeen ei mitään, eikä pankkitiliä tosiaan saa lisättyä. Selvä huijaus.
Itse sain vaihdettua sinne sitten sähköpostin ei salattuun niin aloin saamaan viestejä ja koodin jolla sain rahat nostettua
laitoin siin vintedille viestiä
Sama ongelma täälläkin. En saa laitettua millään tilinumeroani ja saldoa jo yli 100€.. ei tule mitään viestiä, vaikka apple id:stä tarkastettu, että edelleen lähetys käytössä. Laitoin juuri asiakaspalveluun viestiä.
Todella ärsyttävää tällainen!😮💨
Kaupaksi menee jos myy (lähes) käyttämättömiä vaatteita max 4 eurolla. Olen itse vain halunnut vaatteista eroon. Ostajana on tullut muutama ihan huippulöytö, mutta myös muutama reikäinen tuote. Uskaltaakohan tuolla monikaan antaa negatiivista palautetta. Itse kerran annoin 3 tähden arvion ostamastani viallisesta tuotteesta, niin sain kostoksi myös ostajana huonon arvion.