Haetteko enää olleenkaan osa-aikaisia töitä nyt kun suojaosa poistui?
Katselin tuossa osa-aikaista myyjän paikkaa mutta kun aloin laskeskella, paljonko työhön meneminen hyödyttäisi niin eipä paljon naurata. Käteen jäisi muutama satanen enemmän kuin työttömänä.
Kommentit (235)
En, itseasiassa juuri lopetin osa-aikaisen koska se syö työttömyyskorvauksesta liian ison osan, rikkaampi näin.
Totta kai haen. Nyt alkaa todennäköisyys paikan saamiselle selkeästi kasvaa, kun työttömät poistuvat hakijoiden joukosta.
t. opiskelija
Valitettavasti ei kannata. Nyt kokoaikatyön hakemista työttömänä ennen osa-aikaisena työntekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoudun toukokuussa kunhan viimeiset sovitellut ansiosidonnaiset ovat maksussa. Sitten kuukauden vuosilomat, karenssi ja 100% työttömänä 200-300 euroa vähemmän käteen kuussa. Sen verran tosin menee bussilippuun ja tuöpaikkaruokailuun kuussa. Toivottavasti Petteri ja Riikka ovat tyytyväisiä kun mahdollistan jonkun köyhemmän työttömän työskentelyn.
Eivätkö Petteri kumppaneineen ajattele tätä puolta asiasta, mitä seuraamuksia saavat aikaiseksi!?
Mitä pahaa siinä on, jos hyväosaiset lopettavat työnteon harrastamisen ja antavat paikkansa köyhälle työttömälle, jolle se 200-300€ tulee tarpeeseen?
Työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
En, itseasiassa juuri lopetin osa-aikaisen koska se syö työttömyyskorvauksesta liian ison osan, rikkaampi näin.
Vasta-aloittaneena työttömänä satunnaisista töistä, (enintään muutama tunti viikossa, joskus kuukausia ettei mitään) ilmoittaminen tuntuu työläältä ja hidastaa ansiosidonnaisen saamista. Eihän minulla ole niihin hommiin koskaan edes ollut työsopimustakaan. Ja nyt pitäisi saada jälkkeenpäin niihin työsopimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoudun toukokuussa kunhan viimeiset sovitellut ansiosidonnaiset ovat maksussa. Sitten kuukauden vuosilomat, karenssi ja 100% työttömänä 200-300 euroa vähemmän käteen kuussa. Sen verran tosin menee bussilippuun ja tuöpaikkaruokailuun kuussa. Toivottavasti Petteri ja Riikka ovat tyytyväisiä kun mahdollistan jonkun köyhemmän työttömän työskentelyn.
Eivätkö Petteri kumppaneineen ajattele tätä puolta asiasta, mitä seuraamuksia saavat aikaiseksi!?
Mitä pahaa siinä on, jos hyväosaiset lopettavat työnteon harrastamisen ja antavat paikkansa köyhälle työttömälle, jolle se 200-300€ tulee tarpeeseen?
Työttömyys.
Ei, vaan työllistyminen
t. se köyhä työtön, jolla ei ole varaa kieltäytyä osa-aikaisestakaan työstä
Ei kiinnosta elää jollain köyhäinavulla, vaan haluan ansaita omat rahani edes osittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys.
Työttömyyden kannalta tilanne on +/- 0, jos hyväosainen lopettaa työn ja köyhä menee hänen paikalleen tekemään työtä.
Olen aloittanut osa-aikatyössä jo 1,5 vuotta sitten ja nyt jää sitten nähtäväksi, miten kannattaa jatkaa siinä.
Jos saa palkkaa vaikka 300 euroa bruttona osa-aikatyöstä, niin se tarkoittaa, että puolet siitä palkasta eli 150 euroa vähennetään työttömyystuen bruttosummasta pois. Ja sitten vähennetään vielä verot. Joten kyllähän se vähän nipsaisee kk-tuloista. Ei tällä pidemmän päälle varmaankaan elä, mutta ensi alkuun kyllä pärjää, kun on vähän säästöjäkin.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan.
Saisin palkkaa sen verran että myös asumistuki pienenisi.
Lisäksi joutuisin käyttämään omaa autoa, jolloin palkka ei edes riittäisi bensaan, sekä muihin auton ylläpitomaksuihin ja kuluihin.
Eli ei kannata enää yrittää tienata edes vähän.
Meidän työpaikalta lopetti eilen kaksi osa-aikaista. Ei ollut mitään järkeä jatkaa, kun olis jäänyt miinukselle kaikesta ja olisivat tehneet työtä vaan työntekemisen ilosta ja siinähän ei ole mitään järkeä. Pomo ei palkkaa kokoaikasta ja noidenkin tilalle tulee 100% varmuudella työkkäristä kaksi 9e päivätyöläistä. Näin se kehitys menee.
Muutama satanen on aika paljon. Lisäksi kaupat antavat henkilökunta-alennusta, mikä on varsin hyvä etu.
Teen 96-120 tuntia kuussa kun 2022 YT-neuvotteluissa osa-aikaistettiin. Tämä ei haitannut kun oli suojaosa, lapsikorotus ja aiempaan palkkaan perustuva ansiosidonnainen. Nyt yrittivät saada kokoaikaiseksi, mutta huonommalla diililiä kuin ennen 2022. Vastaan siihen irtisanoutumalla kun ei kannata ottaa huonoa kokoaikaista sopimusta vastaan tai työskennellä osa-aikaisena.
Vierailija kirjoitti:
En. Lisäksi työkkärihän ei lopeta vainoamista vaikka saisit osa-aikaisen paikan, jos saat edes pientä soviteltua työmarkkinatukea. Sama pakkohakutykittely jatkuu.
Taitaa olla paikkakohtaista. Meilläpäin ovat erittäinkin tyytyväisiä, että mulla on työpaikka. Teen siis osa-aikaisena neljättä vuotta. Tälleen normaalisti 18 tuntia per viikko, sopii mulle. Loma-aikoina tulee enemmän tunteja, heinäkuussa pääsee jopa sovitellusta päivärahasta hetkeksi eroon. Mikäs siinä hiljaisia tunteja, kun vakkarit on lomilla ja mä mielelläni tuuraan silloin. Olen pitänyt myös lomaa loka-marraskuun. Lähden valoon kahdeksi kuukaudeksi, että taas jaksaa.
Työkkäri lähettää kirjeen puhelinkuulusteluun kerran vuodessa. Se puhelu hoidetaan vartissa ja ihan hymyssä suin toivottavat hyvää työpäivän jatkoa. Työntekijä on varmaan vaan tyytyväinen, ettei saa mua täysin riesakseen. ;)
Enkä mä nytkään ala hölkyilemään.
Kyllä mulle se muutama satanenkin on ihan oikeeta rahaa ja kelpaa. Sillähän saa jo vaikka mitä.
Tukia onneksi tullaan leikkaamaan jatkossa, ihan oikein näille lusmuille.
Vierailija kirjoitti:
Tukia onneksi tullaan leikkaamaan jatkossa, ihan oikein näille lusmuille.
Sosun masseista ei leikata, ovat jo nyt niin matalat, että Euroopan ihmisoikeustuomioistuin on antanut Suomelle nootin.
Nyt on oikea aika realisoida omaisuus, lopettaa matalapalkkatyö, nostaa kaapit täyteen käteistä, jättää velat maksamatta ja ruveta sossupummiksi. Vain niin köyhä voi turvata elintasonsa ja ihmisarvoisen elämänsä. On siinä sitten hallituksella mietittävää kun ostovoima sukeltaa, paskaduuneihin ei ole tekijöitä ja talous sakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Muutama satanen on aika paljon. Lisäksi kaupat antavat henkilökunta-alennusta, mikä on varsin hyvä etu.
Jaa kuten se S-ryhmän kolmen prosentin alennus päivittäistavaroista (huom. ruoasta ei sitäkään)? Huikeeta on.
Jatkossa kello 16.20 olen harrastusten parissa, en painamassa töitä pienellä palkalla.
Haen kyllä. Olen hakenut jo pitkään. En vaan ehkä iästä ja koulutuksesta johtuen ole päässyt, mutta ehkäpä sitten nyt kun muut lopettaa...