Haetteko enää olleenkaan osa-aikaisia töitä nyt kun suojaosa poistui?
Katselin tuossa osa-aikaista myyjän paikkaa mutta kun aloin laskeskella, paljonko työhön meneminen hyödyttäisi niin eipä paljon naurata. Käteen jäisi muutama satanen enemmän kuin työttömänä.
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen jos siitä saa enemmän mitä työttömänä saa.
Onneksi tukia leikataan, niin moti työn vastaanottamiseen kasvaa.
Tekisitkö sinä töitä 1300e bruttopalkalla?
Et ole seurannut uutisia. Sanna Marinin hallitus ei ole enää vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Lusmut ei hae töitä nyt muutenkaan, huutaa vaan että lisää vastikkeetonta rahaa.
Vielä niille tulee vilu ja nälkä, alkaa kaikki työ kelvata.
Prostituoitu ja huuumekauppa tulevat lisääntymään, todennäköisesti myös ammattirikollisuus ja harmaa talous.
Vierailija kirjoitti:
Lusmut ei hae töitä nyt muutenkaan, huutaa vaan että lisää vastikkeetonta rahaa.
En ole lusmu. Takana on 30v. työssä olemista. Sairauden takia en voi tehdä mitä vaan.
lainaus: Käteen jäisi muutama satanen enemmän kuin työttömänä.
Tuet ovat siis edelleenkin aivan liian suuret, koska edes muutaman satasen tähden ei kannata töitä tehdä.
Minä tekisin jo senkin takia, että pää hajoaisi kotona tekemättä mitään ja muutaman satanen kuussa on muutama tonni vuodessa ja kymmenessä vuodessa jo muutama kymmenen tuhatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen jos siitä saa enemmän mitä työttömänä saa.
Onneksi tukia leikataan, niin moti työn vastaanottamiseen kasvaa.
Tekisitkö sinä töitä 1300e bruttopalkalla?
Et ole seurannut uutisia. Sanna Marinin hallitus ei ole enää vallassa.
Täh? Ja sä tiedät kaikkien palkat?
En ymmärrä näitä "ei kannata tehdä töitä, koska sossusta saa saman" -tyyppejä. Kyllähän uusia töitä on huomattavasti helpompi saada, jos on jo töissä tai on työkokemusta. Ei kukaan palkkaa mitään pitkäaikaistyötöntä, joka on vuosikausia "maksimoinut" tuet. Tein itse pari vuotta vuokratyöfirman kautta hommia ja kun siellä huomattiin, että olen asiallinen työntekijä, lisää hommia sai koko ajan. Vuoden alusta pääsin vakitöihin, minkä lisäksi pääsen takaisin vuokrahommiin heti, jos jostain syystä tämä uusi työ loppuisi.
Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä; niitä jotka elävät vain hetkessa ja niitä, jotka osaavat panostaa tulevaisuuteen. Pieni epämukavuuden sietäminen nyt tarkoittaa usein palkintoa tulevaisuudessa. Ei se vuokratyö alussa mitään herkkua ollut, mutta kun läpäisi jonkinlaisen seulan, lisää hommia alkoi tulla kunnolla.
Tilastojen perusteella jo kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen työnsaanti vaikeutuu todella. Puhumattakaan siitä, että olisi vuosikausia pois työelämästä. Kannattaa oikeasti käyttää järkeä ennen kuin on työkyvytön ja haluton syrjäytyjä.
Vierailija kirjoitti:
Tuet ovat siis edelleenkin aivan liian suuret, koska edes muutaman satasen tähden ei kannata töitä tehdä.
Minä tekisin jo senkin takia, että pää hajoaisi kotona tekemättä mitään ja muutaman satanen kuussa on muutama tonni vuodessa ja kymmenessä vuodessa jo muutama kymmenen tuhatta
Sijoittamalla tämän edelleen saisi jo mukavan pesämuna. omaan asuntoon tai eläkesäästöön.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen töitä 1500 bruttopalkalla. Ei ole paljo korvausta isompi summa. Kun verot on otettu pois. Ja työmatkakulut menee.
Vierailija kirjoitti:
En hae, koska olen jo osa-aikatyössä. Sopii minulle paremmin kuin kokoaikatyö ja asumistuen avulla pärjään rahallisesti ihan hyvin.
No kyllä mua harmittaa, että siitäkin vähästä mitä tähän mennessä on saanut, lähtee puolet pois. Lisäksi lähti lapsikorotus ja asumistuki kokonaan. Kirpaisee kyllä viedä pyörä huoltoon, että pääsee "tienaamaan".
Vierailija kirjoitti:
Sulta voitaisiinkin puolittaa samantien tuntipalkka kun sulle se työ maistuu. Et varmaan huutaisi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta voitaisiinkin puolittaa samantien tuntipalkka kun sulle se työ maistuu. Et varmaan huutaisi yhtään.
Minulta viedäänkin lähes puolet, jotta osan ei tarvitse mennä töihin. Juputtaminen on siis sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Öö eihän ne muutama satanen säästöön mene. Pelkillä työkkäreillä on tähän mennessä ollut varaa vain välttämättömään. Kyllä sitä silloin alkaa kertyä asioita mitä pitää hankkia, sitten kun saa edes jotain töitä. Itse esimerkiksi kitkuttelin pitkään rikkinäisellä puhelimella, ja laskeskelin bussikortin matkoja. Ne hankinnat mistä voi vain haaveilla, ovat täysin arkipäiväisiä kokoaikaisille (jos joku kuluu loppuun tai hajoaa, ostetaan vain uusi). Ja tiedän mistä puhun, muistan kyllä mitä oli olla täysin työtön, sekä osa-aikainen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä "ei kannata tehdä töitä, koska sossusta saa saman" -tyyppejä. Kyllähän uusia töitä on huomattavasti helpompi saada, jos on jo töissä tai on työkokemusta. Ei kukaan palkkaa mitään pitkäaikaistyötöntä, joka on vuosikausia "maksimoinut" tuet. Tein itse pari vuotta vuokratyöfirman kautta hommia ja kun siellä huomattiin, että olen asiallinen työntekijä, lisää hommia sai koko ajan. Vuoden alusta pääsin vakitöihin, minkä lisäksi pääsen takaisin vuokrahommiin heti, jos jostain syystä tämä uusi työ loppuisi.
Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä; niitä jotka elävät vain hetkessa ja niitä, jotka osaavat panostaa tulevaisuuteen. Pieni epämukavuuden sietäminen nyt tarkoittaa usein palkintoa tulevaisuudessa. Ei se vuokratyö alussa mitään herkkua ollut, mutta kun läpäisi jonkinlaisen seulan, lisää hommia alkoi tulla kunnolla.
Tilastojen perusteella jo kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen työnsaanti vaikeut
Okei sulle ei ole juolahtanut mieleen, että kaikki työnhakijat eivät ole duunareita, ja moni tekee niitä oman alan osa-aikaisia, jotta saisi kenkää oven väliin, ja mahdollisesti lisäkouluttautuu samalla. Jos tuhlaisi aikansa johonkin vuokrafirmahommiin, ei välttämättä pääsisi koskaan etenemään sinne mihin elämässään haluaa. Tähän asti se on ollut ok, ja sitä on pidetty järkevää, että työ tekijät ovat päteviä ja ettei koulutus mene hukkaan, mutta nyt halutaan että ollaan kaikki jotain kiinalaisia neljän halpatyön raatajia. Siinä sitten menikin elämä ja terveys.
Tässä ketjussa oli kyse osa-aikatyön tekemisestä, josta ollaan tekemässä mahdotonta. Sit ä ehdit tehdä osa-aiksisuutesi jo silloin kun siitä sai PUOLET ENEMMÄN.
Nettosin työkkärimasseilla Kenosta muutaman tontun, ei tarvitse hetkeen laittaa muuta kuin hupihakemuksia. Näillä Kenorahoilla teen kesällä parin kuukauden reilimatkan Tukholmasta Kreikkaan ja syksyllä tulen lentäen takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, ellei siitä makseta niin hyvin, etten enää tarvitse tukia. En myöskään aio jatkaa nykyistä osa-aikatyötä, kun sopimus keväällä päättyy. Syksyllä jatkuisi, muttei kannata sitoa itseään muiden aikatauluihin muutaman viikkotunnin vuoksi, ellei palkka ole hyvä. Palkka ei tietysti muutu, mutta käteen jää niin vähän hyötyä, ettei kannata.
Karenssiin joudat ja töihin mentävä on kun töitä tarjolla on. Minä tein 60-luvulla neljää eri työtä ja asuin vintillä kylmässä ja vetoisassa ullakkohuoneessa. Ei ollut vettä ei sähköä.
Ja mitä teit 60-luvun jälkeen? Kaikki me ollaan nuorena jossain käppäisissä luukuista asuttu, mutten silti toivo, että tämän hetken nuoret joutuu johonkin sähköttömään koppiin, sinne kun ajetaan nyt vaikka mitä tekisi.
Leikataan eläkkeitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen töitä 1500 bruttopalkalla. Ei ole paljo korvausta isompi summa. Kun verot on otettu pois. Ja työmatkakulut menee.
Meinaat ettei tuntuisi missään, jos saisit 600 e vähemmän?