Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haetteko enää olleenkaan osa-aikaisia töitä nyt kun suojaosa poistui?

Vierailija
02.04.2024 |

Katselin tuossa osa-aikaista myyjän paikkaa mutta kun aloin laskeskella, paljonko työhön meneminen hyödyttäisi niin eipä paljon naurata. Käteen jäisi muutama satanen enemmän kuin työttömänä. 

Kommentit (235)

Vierailija
221/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hae, koska olen jo osa-aikatyössä. Sopii minulle paremmin kuin kokoaikatyö ja asumistuen avulla pärjään rahallisesti ihan hyvin. 

Eikö asumistukikin leikkaannu?

Yleinen asumistuki leikkaantuu. Siitäkin poistuu suojaosa sekä kattavuus pienenee. Osa-aikatyössä käyvä yhden vanhemman YH menettää helposti 200-300€ / kk asumistuessa + heikennys ansiosidonnaisessa. Saattaa olla yhteensä yli 500€ nettona. Kyllä sossun massit kutsuvat monia, muuten ei enää pärjää.

Jep. Kohta pitää maksaa että on töissä.

Kyllä huomaa että mitään vertaisarviointia ei ole tehty.

Mutta hei, ulkomaille riittää edelleen miljardeja lapioitavaksi.

Vierailija
222/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä ja teen monenlaista keikkaa useammalle asiakkaalle. Mietin, onko osa keikkalaista lopettanut, kun töitä on yhtäkkiä tarjolla aiempaa enemmän. 

Maksa enemmän palkkaa että tuo suojaosa kuittaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hae, koska olen jo osa-aikatyössä. Sopii minulle paremmin kuin kokoaikatyö ja asumistuen avulla pärjään rahallisesti ihan hyvin. 

Eikö asumistukikin leikkaannu?

Yleinen asumistuki leikkaantuu. Siitäkin poistuu suojaosa sekä kattavuus pienenee. Osa-aikatyössä käyvä yhden vanhemman YH menettää helposti 200-300€ / kk asumistuessa + heikennys ansiosidonnaisessa. Saattaa olla yhteensä yli 500€ nettona. Kyllä sossun massit kutsuvat monia, muuten ei enää pärjää.

Jep. Kohta pitää maksaa että on töissä.

Kyllä huomaa että mitään vertaisarviointia ei ole tehty.

Mutta hei, ulkomaille riittää edelleen miljardeja lapioitavaksi.

Ihme sekoilua.

Ei töissäkäymisestä pidä mitään maksaa, vaan sieltä saa palkkaa.

Mullekin maksetaan kahden viikon välein n. 1500€ tilille.

Kannattaisi kokeilla joskus töissä käymistä, niin ei tarvitsisi turhaan heilutella huulia.

Vierailija
224/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanpa Suomen työttömyyslukuja vuoden päästä :D Saattaa Petterin naama venähtää. 

Vierailija
225/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä ja teen monenlaista keikkaa useammalle asiakkaalle. Mietin, onko osa keikkalaista lopettanut, kun töitä on yhtäkkiä tarjolla aiempaa enemmän. 

Maksa enemmän palkkaa että tuo suojaosa kuittaantuu.

Olen yksinyrittäjä, minulla ei ole työntekijöitä. Kilpailen keikoista näiden muiden keikkalaisten kanssa. Eli osa "kilpailijoistani" on kadonnut, jolloin minulle tarjotaan enemmän keikkaa. 

Vierailija
226/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutokset muuttavat matalapalkka-alojen osa-aikatyöt hyvin kannattamattomaksi, koska asumistukea leikataan, siitäkin siis poistetaan myös se suoja-osa, omavastuu osaa kasvatetaan ja sitten tuo soviteltu päiväraha leikkaantuu. Minä tuossa laskin, että jäisi ehkä 200-300 euroa enemmmän kuukaudessa käteen 25 tunnin työviikolla verrattuna työttömänä olemiseen, koska tuloton saa toimeentukeen vietyä sen asumistuen leikkauksen, sähkö- ja vesilaskut sekä indeksikorotettu perusosa, kun taas päiväraha on jäädytetty inflaation osalta vuosiksi.

Että kiitos hallitukselle. Työttömiä kannustetaan olemaan työttöminä ja osa-aikaisia kannustetaan työttömiksi tai kokopäiväisiksi erittäin huonolla hyötysuhteella. Keskipalkkaisilla ei ole hätää edelleen, koska eivät saa tukia kuitenkaan. EU.-neuvosto toteaa joka vuosi Suomen sosiaaliturvan heikoksi, mutta silti jaksetaan huutaa Suomessa liian hyvistä

Riippuu palkasta. 1800 e / kk?

Vierailija
227/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa on rahaa. Kyllä se kannattaa ottaa, vaikka harmittaakin, että tulot putoavat.

Vierailija
228/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni sanoo että ei aio hakea. Eli sosiaalitukien leikkaus oli hyvä alku, vaan ei selvästikään riittävä. Pitää leikata selvästi vielä lisää, niin joskohan alkaisi ne työt sitten kiinnostamaan.

No katsotaan mihin hallituksen rahkeet riittävät. Hallitukset vaihtuvat ja muutoksia tulee ja menee. Perustuslakiakin voidaan tulkita mutta rajansa kaikella. 

Varsinkin kun ulkomaille riittää miljardeja lapioitavaksi.

Miksi nämä leikkaajat eivät kiinnitä näihin menoihin huomiota ? Siellä ne massit liikkuu. Mutta ei, työttömien ja pienituloisten sentit pelastaa talouden heidän mielestä.

Kyllä sivistys on ohuella pohjalla, vähän kun raaputtaa niin tulee leirin vartijat esiin.

Vierailija
229/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni sanoo että ei aio hakea. Eli sosiaalitukien leikkaus oli hyvä alku, vaan ei selvästikään riittävä. Pitää leikata selvästi vielä lisää, niin joskohan alkaisi ne työt sitten kiinnostamaan.

No katsotaan mihin hallituksen rahkeet riittävät. Hallitukset vaihtuvat ja muutoksia tulee ja menee. Perustuslakiakin voidaan tulkita mutta rajansa kaikella. 

Miksi nämä leikkaajat eivät kiinnitä näihin menoihin huomiota ? Siellä ne massit liikkuu. Mutta ei, työttömien ja pienituloisten sentit pelastaa talouden heidän mielestä.

Kyllä sivistys on ohuella pohjalla, vähän kun raaputtaa niin tulee leirin vartijat esiin.

Yritystuista ei leikata, sillä on moraalisesti oikein tukea elinkelvottomia yrityksiä ja suurpääomaa, mutta väärin tukea työtöntä tai huono-osaista. Työttömyys ja huono-osaisuus ovat aina omia valintoja, huonosti menevät liiketoimet olosuhteiden tai kommunistien syy.

Vierailija
230/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein aikoinaan vuosia osa-aikatöitä, eikä silloin ollut mitään suoja-osia, vaan jokainen tienattu euro vähensi suoraan työttömyyskorvausta. Minä ajattelin silloin niin päin, että teen ennemmin paskalla palkalla osa-aikatöitä, kuin sillä paskalla palkalla kokopäivätöitä. Kun sai kuitenkin työttömyyskorvausta osittain päälle, niin summa ei ollut loppujaan paljoa pienempi kuin kokopäivätyössä. Oisko ollu ehkä 1600€ vs 1250€. Koskaan ei tullut mieleenkään etten kävisi töissä ollenkaan. Sen jälkeen sitä nyt ei ainakaan työllisty, kun rupeaa jäämään pitkää aukkoa työhistoriaan.

Vierailija
231/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein aikoinaan vuosia osa-aikatöitä, eikä silloin ollut mitään suoja-osia, vaan jokainen tienattu euro vähensi suoraan työttömyyskorvausta. Minä ajattelin silloin niin päin, että teen ennemmin paskalla palkalla osa-aikatöitä, kuin sillä paskalla palkalla kokopäivätöitä. Kun sai kuitenkin työttömyyskorvausta osittain päälle, niin summa ei ollut loppujaan paljoa pienempi kuin kokopäivätyössä. Oisko ollu ehkä 1600€ vs 1250€. Koskaan ei tullut mieleenkään etten kävisi töissä ollenkaan. Sen jälkeen sitä nyt ei ainakaan työllisty, kun rupeaa jäämään pitkää aukkoa työhistoriaan.

Ennen ehkä kannatti. Palkat ovat nousseet 20 vuodessa vain vähän, mutta hinnat huomattavasti enemmän. Suomalaisten ostovoima on samaa luokkaa portugalilaisten kanssa. Rahamiehet voivat täällä hyvin kun eletään ikuista talouden talvisotaa.

Vierailija
232/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän täytyy näyttää mallia muille, että olemme yksi länsimaa, jossa vallitsee luokkahierarkia ja pääoman valta. Eliittimme haluaa näyttää valtansa ja pistää rahvaan nöyräksi.

Vierailija
233/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen osa-aikatöitä ainoastaan punakaartilta ja mustilta panttereilta, nyt kun RAF on maissa Baskit köysissä.

Vierailija
234/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, mutta palkkatoiveeni on nykyään 30% korkeampi kuin vielä viime vuonna.

Vierailija
235/235 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ehkä kannatti. Palkat ovat nousseet 20 vuodessa vain vähän, mutta hinnat huomattavasti enemmän. Suomalaisten ostovoima on samaa luokkaa portugalilaisten kanssa. Rahamiehet voivat täällä hyvin kun eletään ikuista talouden talvisotaa.

Ei se silloinkaan kummoisesti leiville lyönyt, ja suurin osa ei tehnyt osa-aikatyötä samasta syystä kuin mitä nyt porukka pohtii, että ei kannata kun menettää työttömyyskorvausta. Minulla vaan oli jo lähtökohtiaan eri ajatusmalli. En ajatellut, että kuinka vähän enemmän saan osa-aikatyötä tehden verrattuna täystyöttömyyteen. Ajattelin niin päin, että kuinka lähelle pääseen osa-aikatyöllä plus päälle maksettavalla työttömyyskorvauksella kokoaikatyön palkkaa. Lisäksi ajattelin, että olemassa oleva osa-aikainenkin työsuhde on aina parempi kuin täystyöttömyys, jos tulee mahdollisuus hakea sitten jotain itselle mielekästä mahdollista kokopäivätyö-pestiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan