Haetteko enää olleenkaan osa-aikaisia töitä nyt kun suojaosa poistui?
Katselin tuossa osa-aikaista myyjän paikkaa mutta kun aloin laskeskella, paljonko työhön meneminen hyödyttäisi niin eipä paljon naurata. Käteen jäisi muutama satanen enemmän kuin työttömänä.
Kommentit (235)
En. Ei jää käteen mitään ja riski että tulee karenssi kun voivat tulkita yrittäjäksi. Freelancer.
Tietysti. En tee töitä saadakseni tukia, vaan saadakseni palkkaa.
Olen tehnyt osa-aikatyötä jo 15 vuotta. En tarvitse siihen te-toimistoa.
Vierailija kirjoitti:
Joo juuri sinuahan tämä aloitus koskikin jos tienaat osa-aikaisena sellaisia summia ettei mitään tukia tarvita.
Enpä taida.
Pärjätkööt penskat vaikka ilman ohjaajaa.
Haen. Mulla on käyttöä/tarvetta niille muutamille satasille, joita siitä saan
Vierailija kirjoitti:
Teen vaan pimeitä hommia 😎
Niin minäkin! Myös maksan käyttämistäni palveluista pimeänä. Laitatin uudet lattilaatat ja maksoin pimeänä alle puolet firmojen hinnoista!
En. Jos ei henkilökuntaa ole riittävästi, niin lasten vanhemmathan voivat sitten vuorotella aamu- ja iltapäiväkerhossa valvomassa.
En todellakaan.
Saisin palkkaa sen verran että myös asumistuki pienenisi.
Lisäksi joutuisin käyttämään omaa autoa, jolloin palkka ei edes riittäisi bensaan, sekä muihin auton ylläpitomaksuihin ja kuluihin.
Eli ei kannata enää yrittää tienata edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo juuri sinuahan tämä aloitus koskikin jos tienaat osa-aikaisena sellaisia summia ettei mitään tukia tarvita.
Ei otsikossa tai aloitustekstissä sanottu, että "saa kommentoida vain, jos tarvitsee tukia".
Mitä järkeä niitä on tehdä kun verot vievät yli puolet ja päivärahat viivästyy? Jos liksa on kympin tunti, niin 30 tunnis8 valtio veisi 17 ja ylikin. Ei kannusta.
Ei tieteänkää haeta!
Enää ei kannata tehdä edes vähää töitä. Kiitos hallituksen työttömyyttä lisäävän politiikan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen vaan pimeitä hommia 😎
Niin minäkin! Myös maksan käyttämistäni palveluista pimeänä. Laitatin uudet lattilaatat ja maksoin pimeänä alle puolet firmojen hinnoista!
Me ostetaan aina polttopuut paikalliselta maajussilta. Käteismaksu ilman kuittia. Samaten puiden kaadot ja vastaavat.
En hae, koska olen jo osa-aikatyössä. Sopii minulle paremmin kuin kokoaikatyö ja asumistuen avulla pärjään rahallisesti ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Haen. Mulla on käyttöä/tarvetta niille muutamille satasille, joita siitä saan
Sinulla on sitten hyvä tilanne. Itse en saa siitä niin suurta palkkaa, että jäisin voitolle. Päinvastoin.
En. Lisäksi työkkärihän ei lopeta vainoamista vaikka saisit osa-aikaisen paikan, jos saat edes pientä soviteltua työmarkkinatukea. Sama pakkohakutykittely jatkuu.