Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea suhde, en osaa otsikoida paremmin, en tiedä mikä tilanne on

Vierailija
02.04.2024 |

Minulla hajoaa pää, kun en tiedä milloin mies on taas "jättänyt" minut ja milloin on tosissaan. Minä yritän aina selvittää asiat ja erota niin, että se on selkeää. Tällä hetkellä en todellakaan tiedä onko mies vihainen vai eronnut vai mitä. Sen tiedän, että hän on lukuisia kertoja "ollut eroamassa" minusta ja sitten taas palannut takaisin, vain suuttuakseen pian uudestaan ja sama kaava jatkuu. En luule sellaisen olevan tervettä, mutta olemme avautuneet kaikenlaisista traumoista heti alussa ja ymmärrän mistä tuo sekoilu johtuu.

Lisäksi tiedän sen, että mies kuvitteli omiaan yhdessä asiassa, suuttui ja blokkasi minut. Ei antanut edes vastata ensin.

Tätä epävakaata jätän, enpäs jätäkään-juttua on toistunut niin monta kertaa etten voi enää tietää mitä hän milloinkin oikeasti tarkoittaa.

Kommentit (327)

Vierailija
301/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin todennäköistä että käy panemassa muita aina noilla sekoilu hetkillään ja jättää sut roikkumaan kun kiltisti odotat että herra palaa luoksesi takaisin. Ei tarvitse odottaa mitään selitystä tai vastausta kun voit itse sanoa että et jaksa enää ja tämä oli tässä. 

Juu no ei ole sellainen ihminen. En ole kertaakaan epäillyt mitään panemisia. 

On niin ruma ettei oikein edes saisi mahdollisuutta? 

Vierailija
302/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin halusit vain tietää mitä mies ajattelee, nyt haluat muutosta. Maalitolppien siirtelyä.

Ehkä tämä keskustelu toimi ap:lle terapiana.

no toivottavasti avasi silmiä omalle toiminnalleen

Uskomatonta ja uskomattoman hauskaa. Mitkä toimet? Minulla on suhteeni kanssa kaikki hyvin, enkä valita kumppanistani julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pitkä aika siitä kun vastailin yhdelle epävakaalle miehelle, joka nimitteli minua törkeästi. Kiinnosti tietää mitä hän yrittää ja miksi. Lopulta blokkasin ja sille tielle jäi se mies. Hän vielä sanoi, että jos en haluaisi jutella, olisin jo hänet blokannut. Vastasin tähän viestiin ja heti perään blokkasin. Mitä luulette tämänkin miehen saaneen minusta siksi, että vastasin hänelle? Hän sai viestejäni, siinä kaikki. Ei hän saanut minusta mitään.

Nyt nainen valoja päälle,  onko siis kaikki exäsi jotain epävakaita hulluja? Ja tuokin blokkasi sinut. Millä perusteella valitset nuo äijät? Miksei kukaan kunnioita sinua? 

Minä yritän välttää tällaisia miehiä. Silti sellaisiin aina törmään, ikävä kyllä. Tiedän, että minun pitäisi keskittyä aivan päinvastaisiin m

Sä olet kävelevä traumaenergia ap. Ja tarttet siihen apua.

Vierailija
304/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuollainen sekopää blokkaaminen olisi niin nöyryyttävää ja epäkunnioittavaa käytöstä etten todellakaan voisi enää luottaa mieheen. Olen blokannut vain sellaisia henkilöitä, joilta on tullut jotain loukkaavaa tai häiriköivää yhteydenottoa. Esimerkiksi monta kertaa peräkkäin pommittamista kun en halua vastata. Parisuhteeseen sellainen ei kuulu. Tai on entinen suhde.

Itse en ole eläissäni joutunut blokkaamaan ketään. Olen kyllä vastaamatta ollut tilanteessa, kun olin itse varattu ja toinen rakkauspommitti. Sanoin kerran painavasti, että olen varattu, enkä muutoinkaan ole kiinnostunut, joten en vastaa enää viesteihin. Sen jälkeen poistelin muutaman viestin heti kun tulivat ja siihen ne viestit viimein vain hiipui. Samoin yleensä ihmisten kanssa, vähennän vain yhteydenpitoa. Toisaalta varmaan totaalikuspäähän tai narsistiin en ole törmännytkään, vaan normaaleihin ihmisiin, jotka ymmärtävät vinkkejä ja joiden kanssakäyminen on siten helppoa.

Joten tosiaankin olisin aivan järkyttynyt, jos parisuhteessa joutuisin tilanteeseen, jossa ensinnäkin esitetään ihan sekopääsyytöksiä ja sen jälkeen blokattaisiin. Kellot kilkattaisi ja liput viuhuisi, että muutakin henkistä väkivaltaa on varmaan tulossa.

Vierailija
305/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin halusit vain tietää mitä mies ajattelee, nyt haluat muutosta. Maalitolppien siirtelyä.

Ehkä tämä keskustelu toimi ap:lle terapiana.

Ei hyödytä, kun vuodesta toiseen samat jankkaukset täällä

Sori nyt vaan mutta tämä on ensimmäinen ketjuni.

Vierailija
306/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tuolla yhdellä on jokin pakkomielle jankuttaa, että minä jankutan palstalla, vaikka ensimmäistä kertaa kirjoitan tästä aiheesta. Huomaa kyllä että on vähän pipipäitä täällä palstalla notkumassa. Se on pelottavaa.

Vierailija
307/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi tuolla yhdellä on jokin pakkomielle jankuttaa, että minä jankutan palstalla, vaikka ensimmäistä kertaa kirjoitan tästä aiheesta. Huomaa kyllä että on vähän pipipäitä täällä palstalla notkumassa. Se on pelottavaa.

Harmi, että olet itse isoin pipipää.

Vierailija
308/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä on vika tai kummassa, ap:ssä vai miehessä, mutta se on tullut jo tässä selväksi, että ap on käsittämätön jankkaaja, jolle totuus ei uppoa. 1. ketju täällä tai missään, ei eroa. 

Vierailija
309/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa hänen hakata päätään seinään. Jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Kantapään kautta sitten elämä opettaa mitä tuosta hommasta seuraa. Tsemppiä koetukseen. Tulee aika raskas tie. Voit vielä kääntää kelkan ja jättää tuon suhteen menneisyyteen ja mennä terapiaan. Tosin kohdallasi tuskin toimisi terapiat, kun ei näytä olevan ollenkaan itsereflektio kykyä.

Vierailija
310/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina vaikea neuvoa, kun tietää vain yhden osan tarinasta. Mitä saatoin nähdä tässä paitsi alkuperäisen tarinan, että ap ei kuule neuvoja ja jopa joskus on töykeä, kun hän kohtaa kritiikkiä. Jatkuva muiden kielioppivirheiden osoittaminen ei myöskään anna hyvää vaikutelmaa.

Vierailija
311/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopputulema tässä on se, että kohta palataan yhteen. Mies sanoo, että rakastaa kyllä. Sit kuumaa sovintoseksiä ja parin viikon päästä (max) tulet taas tänne kyselemään tyhmiä. Tämä on se looppi ja se looppi sinun pitää oppia ihan itse katkaisemaan.

Niinpä. Taas mennään ja kohta jompi kumpi tai molemmat blokkaavat, kun on ensin vähän pantu. On katsottu mallia Idasta ja Archiesta. 

Vierailija
312/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin todennäköistä että käy panemassa muita aina noilla sekoilu hetkillään ja jättää sut roikkumaan kun kiltisti odotat että herra palaa luoksesi takaisin. Ei tarvitse odottaa mitään selitystä tai vastausta kun voit itse sanoa että et jaksa enää ja tämä oli tässä. 

Juu no ei ole sellainen ihminen. En ole kertaakaan epäillyt mitään panemisia. 

Aika naivi olet. Ikä oli mikä?

Vierailija
313/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aina vaikea neuvoa, kun tietää vain yhden osan tarinasta. Mitä saatoin nähdä tässä paitsi alkuperäisen tarinan, että ap ei kuule neuvoja ja jopa joskus on töykeä, kun hän kohtaa kritiikkiä. Jatkuva muiden kielioppivirheiden osoittaminen ei myöskään anna hyvää vaikutelmaa.

Huom.: kuviteltujen kielioppivirheiden. 

T. Yks joka osaa eikä nypi muita :)

Vierailija
314/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap:lla taustalla neuroepätyypillisyyttä? Voisi selittää sokeuden ihmisten käytökselle ja tuon kirjaimellisen ilmaisun tärkeyden. Ei tajua blokkaaminen sosiaalista viestiä vaan miehen pitäisi se vielä selittää kirjaimellisesti. 

Vierailija
315/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tehdään aina syyllinen loppujen lopuksi riitaan. Elät hullun kanssa, eroa itse!

Vierailija
316/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tarvitsevat draamaa. Jos kaikki on hyvin, he ovat vain tylsiä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5528804/ihan-hyva-suhde-mutta-en-tunne-…

Vierailija
317/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
318/327 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tarvitsevat draamaa. Jos kaikki on hyvin, he ovat vain tylsiä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5528804/ihan-hyva-suhde-mutta-en-tunne-…

Ei.Kun asiat ovat hyvin, ei ole draamaa eikä ole tylsää. On hyvää tasapainoista elämää. 

Vierailija
319/327 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on adecvate-nainen? Näitä termejä tulee vähän liian nopeella tahdilla, eikä missään ole ajantasasta listaa. 

Vierailija
320/327 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ollut silmiäavaava ketju. Olen joskus jäänyt jumiin yhteen mieheen moniksi vuosiksi, tosin ei se ihan näin lapsellista ollut. Mutta pohjalla sama ongelma: en halunnut päästää irti, vaikka kaikki merkit osoittivat, että vastoin puheitaan tämä mies ei minua arvostanut. Oli vaikeaa jättää mies, jota rakastan yhä, mutta pakko se oli. Käytös ei tule muuttumaan, koska mies on katkera, vihainen ja haluton voimaan paremmin. En halunnut seurata samaan synkkyyteen ja vihaan, joten oli pakko repiä itseni vuosien on/off-suhteesta. Tästä on puolisen vuotta, ja vaikka vieläkin vatsanpohjasta ottaa, kun ajattelen häntä, en myöskään voi ymmärtää, miksi roikuin  hänessä niin pitkään. 

AP: Minkä ikäisiä olette? Perustuuko suhteenne pääasiassa viestittelyyn, jos tuo blokkailu on teillä yleinen kommunikointitapa ja vissiin ainoa keino ratkoa erimielisyyksiä? Vai onko teillä erimielisyyksiä; onko suhteenne pelkkä valtapeli?

Oikeasti, blokkaa se lopullisesti ennen kuin nyrkki heilahtaa. Mustasukkaisuus ja radiohiljaisuus on vakavia merkkejä manipuloinnista. Älä jää odottamaan fyysistä väkivaltaa, kun psyykkinen väkivalta on jo arkipäivää.

Älä myöskään itse alennu lapsen tasolle blokaten ja kiukutellen. Etenki kun ryömit joka kerta takaisin sopua anellen. Se sopu kestää juuri niin pitkään kuin miestäsi juuri sillä kertaa huvittaa, ja sinun pinnasi ja sietokykysi kasvaa kerta kerralta, samaa kun omanarvontuntosi ja itsekunnioituksesi kaivautuu aina vain syvemmälle pohjamutiin. . 

Ja opettele kunnioittamaan itseäsi. Osaisinpa kertoa, miten tämä tapahtuu, valitettavasti en osaa. Ehkä joku muu osaa auttaa tässä? Minäkin kaipaan neuvoja tähän.