Hei te naiset, joille on tehty sterilisaatio!
Minkälainen oli keskustelu lääkärin kanssa, jolta saitte lähetteen sterilisaatioon? Riittikö teille yhden lääkärin "hyväksyntä"? Oliko lähete helppo saada?
Itselläni on aika lääkärille ylihuomenna ja toiveena saada lähete sterilisaatioon. Olen yli 30v ja ymmärtänyt, että yhden lääkärin hyväksyntä riittäisi minun kohdallani. Nyt vähän alkaa jännittämään, kun kuulee tarinoita ettei lähetettä ole aina irronnut helpolla.
Kiitos vastauksista ja kokemuksista 😊
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tavannut lääkäriä, puhuin sen kanssa puhelimessa ja kesti ehkä neljä minuuttia se puhelu. Ei ollut vaikea saada kun hän totesi että lain mukaan sen minun kuuluu saada kun pyydän. Samahan pätee sinuun.
Hyvä kun pääsit näin helpolla. Joillakin tulee urputusta lääkäreiltä koska he tietävät muka paremmin mitä ihminen saa tehdä kehollaan ja että "katuu" päätöstä elää lapsivapaana. Just joo, tämä siis muutaman minuutin keskustelun perusteella ventovieraan kanssa. Jos ovat niin hyviä ennustajia, näiden ennustajalääkäreiden kannattaisi perustaa ennustusfirma pystyyn koska tienaisivat siellä paljon paremmin.
Yli 40- vuotiaana äitinä, entisenä punkkarina ymmärrän kyllä lääkäreitä. Ei joku 25- vuotias voi olla varma ko.asiasta, ennen kuin elämä ja tulevaisuus näyttää. Ter
Sinun mielestäni "joku 25-vuotias" ei saa päättää lapsien hankkimatta jättämisestä, mutta on kuitenkin kypsä hankkimaan lapsia? Puhut ihan soopaa, ja luuletko että 40 vuotiaalle annetaan sterkka, kun sitten selitellään että vaihdevuodet tulee ja ei enää kannata.
Naisvihaa ja naisten itsemääräämisoikeuden vähättelyä kannattaa hyvin moni nainenkin, ja tää sun viesti vaan alleviivaa asiaa.
Menin yksityiselle, kerroin haluavani sterin, kysyi olenko varma päätöksestäni ja kauanko olen harkinnut asiaa, sanoin olevani enemmän kuin varma ja odottaneeni koko perkeleen seksuaalisesti aktiivisen ikäni vaadittavaa 30 vuoden ikärajaa kuin kuuta nousevaa, jotta pääsen vihdoin nauttimaan seksielämästäni ilman jatkuvaa pelkoa (tupla)ehkäisyn pettämisestä. Kysyi mitä puoliso ajattelee asiasta, totesin ajattelevan samoin ja hänen olevan jonossa vasektomiaan, totesi asian olevan sillä selvä ja kirjoitti lähetteen ja se siitä.