Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri on sirkkelöinyt klo 10 alkaen

Vierailija
01.04.2024 |

Ei taida päässä liikkua mitään.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni ei tee muuta kuin makaa vaikka omakotitalossa asutaan. Naapureita lähinnä ärsyttää talon ja pihan ulkonäkö.

Oletko sinä kädeton ja jalaton? Aivot sulta ainakin puuttuu kun tuommoista miestä katselet. Mies kiertoon ja talo kuntoon. Hopi hop. Puhun kokemuksesta, asuin lasteni kanssa isoa omakotitaloa liki 20 vuotta. Ei mitään ongelmaa. 

Ei ole mun talo vaan miehen talo. Ei minulla ole mitään omaisuutta.

No kai sinä kuitenkin jotain voit oman viihtyvyytesi eteen tehdä? Mutta ei, pitää lokkeilla sinun laiskimuksen miehen talossa ja haukkua mies julkisesti vielä lisäksi. 

Vierailija
62/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sahasi eilen kaikista puutarhan puista oksia, mutta vain käsisahalla. Raahasi ne metsään ja hyvältä näyttää. Näin me ahkerat tehdään.

Ei niitä saa viedä metsään. 

Tiesitkö, että joillakin on omaakin metsää?

Olen metsänomistaja, jolla ei tule edes mieleen viedä puutarhajätettä omaan metsään. Miksi kukaan toimisi noin?

Ei ollut puutarhajätettä, vaan mäntyjen alaoksia, jotka lahoavat sinnebja parantavat metsäpohjaa. Meillä on toki metsää vain 30 ha ja ollut vasta kolmen sukupolven ajan, joten en ehkä osaa vielä....

Siis sun  mies on niin laiska, ettei viitsi niitä oksia hakettaa? No ei ihme, että monen omakotitalon lähimetsä muistuttaa enemmän kaatopaikkaa kuin metsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossunpummeille on vaikea ymmärtää, että jotkut käyvät töissä arkisin ja kotitöitä ehtii tekemään vain juhlapäivinä

Vierailija
64/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on arkipyhä.

Vierailija
65/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on arkipyhä.

eli niitä harvoja päiviä, jolloin työtätekevä ehtii kotitöihin

Vierailija
66/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sahasi eilen kaikista puutarhan puista oksia, mutta vain käsisahalla. Raahasi ne metsään ja hyvältä näyttää. Näin me ahkerat tehdään.

Olen metsänomistaja, jolla ei tule edes mieleen viedä puutarhajätettä omaan metsään. Miksi kukaan toimisi noin?

Tunnollinen metsänomistaja tietenkin latoo oksat kärryyn ja vie kaatopaikalle.  Kyllä maailma pelastuu ja metsän puut ei pahoita mieltään oudoista tunkeilijoista.

Vierailija
67/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on arkipyhä.

Maalla käydessä niihin moottorisahan ääniin on tottunut ettei edes ole juolahtanut mieleen että on voitu rajoittaa kunnan ympäristönsuojelumääräyksillä vai mahtaneeko koskea vain taajamia.  

Vierailija
68/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me aloitettiin klo 8 aikaan puuhommat. Muutamasta naapurista aukesi sälekaihtimet aika äkkiä ja mulkoilivat perkuleet.

Meilläpäin puuhommat on niin tavallsisia ettei ketään hätkähdytä. Täällä kaikki tekevät sitä.

Vierailija
69/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut puutarhajätettä, vaan mäntyjen alaoksia, jotka lahoavat sinnebja parantavat metsäpohjaa. Meillä on toki metsää vain 30 ha ja ollut vasta kolmen sukupolven ajan, joten en ehkä osaa vielä....

Siis sun  mies on niin laiska, ettei viit

Ja mitä sillä hakkeella? Kun on isio piha ja paljon puita, sitä haketta tulee varsin runsaasti. Siitäkin haketuksestakin tulee kova ääni.

Vierailija
70/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään vihaa niin kuin naapureiden sirkkelöintiä minäkään.

Vedä vttu päähäsi ja muuta kerrostaloon.

Vierailija
71/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kyllä saa viedä omaan metsään. Et sit tajua ,että sinne ne häipyy ja on hyvää lannoitusta.

Vierailija
72/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahkerat? 

Siis mies katkoi oksat ja raahasi metsään ne ja sinä kehuskelet itseäsi, kun olet vain levittänyt leveähköä per*ettäsi. Tosi hienoa!

Minä haravoin oksasilput, pesin ikkunat ulkoapäin ja raivasin kukkapenkeistä roippeita, toinpa vielä saunapuut valmiiksi. Ahkeroin sisällä tietysti ruuan kanssa. Kyllä oli hienoa. Mitähän tänään keksittäisiin ajankuluksi? Mitä sä teet?

Polttopuita olis pienittävä ja haettava sisälle. Ajattelin siivota vinttiä ja hakea samalla kevätvaatteita ja tietysti muita kotitöitä. 

Vierailija
73/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnollinen metsänomistaja tietenkin latoo oksat kärryyn ja vie kaatopaikalle.  Kyllä maailma pelastuu ja metsän puut ei pahoita mieltään oudoista tunkeilijoista.

Jos haluaa metsäänsä pihapuutarhan homeet ja tuhohyönteiset, niin miksipä ei kantaisi oksia metsäänsä. Fiksumpi hakettaa ne. Talousmetsään ei kannata ehdoin tahdoin viedä vieraslajeja yhtään enempää kuin kantaa niitä naapurin harmiksi.

Vierailija
74/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosissasiko kysyt, miksi hakettaa pihaansa ilmaista maanparannusainetta? Miksi ei ostaa sitä kaupasta, niin muutkin tekevät!

Vierailija
75/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sossunpummeille on vaikea ymmärtää, että jotkut käyvät töissä arkisin ja kotitöitä ehtii tekemään vain juhlapäivinä

Eli muutamana päivänä vuodessa? Onko sirkkelöinti kotityö?

Vierailija
76/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri aloitti remontoimisen klo 7.30. Ei ole harvinaista, että vasara paukkuu vielä klo 22 jälkeen. 

Vierailija
77/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työstä vierottautuneet ei näköjään edes siedä työn ääniä

Hyvin sait työttömien haukkumisen mukaan vaikka ÄO sulla on sama kuin kengän numerosi.

Vierailija
78/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmin kevään merkki omakotitaloalueella on rakennusprojektien käynnistyminen. Sirkkelit laulaa ja vasarat paukkuu aamusta iltaan :D

Missä te asutte, joilla naapurit metelöi koko ajan?  Olen asunut omakotitaloissa vuoden vanhasta, nyt olen 70 v, eipä ole naapurit häiriöksi olleet. Toki on puita tehty jne., aina on jokainen naapurit ottanut huomioon. Täällä pohjois-Pohjanmaalla ihmisillä on ihmisten tavat. 

Onpa yllättävää ettei takahikiällä ole naapureista vaivaa.

Vierailija
79/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Täytyykin tästä viedä joka viikonloppu tästä alkaen matot ulos tampattavaksi klo 7.

Ja kesällä nurmenleikkuu siihen perään about klo 7.30.

Koiratkin voin laittaa räksyttämään ulos klo 6. Ne kun tykkää haukkua ohikulkijat.

Herään kuudelta myös viikonloppuisin joten herätköön muutkin.

Ja märkiä risuja voinkin poltella muutamana viikonloppuna. Tuskin se muita haittaa.

Nämä kaikki ovat työn ääniä joten täysin sallittuja.

Itse olen tyhmänä luullut että omakotialueillakin on jotkut säännöt eikö voi elää kuin pellossa.

Vierailija
80/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on arkipyhä.

Eli teet vain yhtenä päivänä kotitöitä? Ja sirkkelöinti kuuluu kotitöihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi