Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri on sirkkelöinyt klo 10 alkaen

Vierailija
01.04.2024 |

Ei taida päässä liikkua mitään.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhajätettä ei saa viedä metsään.

Vierailija
42/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kerrostalossa vaan kukaan ole tänään sirkkelöinyt. Tuo on niitä paljon kehutun, rauhallisen, omakotiasumisen "hyviä" puolia. 😂

Ap. Omakotiasumista pienellä tontilla on hehkutettu ihan liikaa. 

Meilläkin on laskutavasta riippuen 5-7 naapuria. 

Kyllä meilläkin on, tosin matkaa niihin on sen verran etteivät häiritse, katsos kun rahalla saa ison tontin. Kuka käski postimerkin päälle rakentaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sallittuna aikana saa tehdä hommia. Minäkin aloitin seinään poraamisen kerrostalossa täsmälleen sallitun ajan alkaessa.

Vierailija
44/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin kevään merkki omakotitaloalueella on rakennusprojektien käynnistyminen. Sirkkelit laulaa ja vasarat paukkuu aamusta iltaan :D

Vierailija
45/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omaan metsään saa viedä. Sinne maatuvat, on hyvää maanparannusainetta.

Miksi oletat, että metsä tarvitsee maanparannusainetta todennäköisesti taudeista ja homeesta kärsivistä kasveista?

Vierailija
46/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni ei tee muuta kuin makaa vaikka omakotitalossa asutaan. Naapureita lähinnä ärsyttää talon ja pihan ulkonäkö.

Oletko sinä kädeton ja jalaton? Aivot sulta ainakin puuttuu kun tuommoista miestä katselet. Mies kiertoon ja talo kuntoon. Hopi hop. Puhun kokemuksesta, asuin lasteni kanssa isoa omakotitaloa liki 20 vuotta. Ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
47/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen metsänomistaja, jolla ei tule edes mieleen viedä puutarhajätettä omaan metsään. Miksi kukaan toimisi noin?

Tuohan kehuu tuossa ahkeruutta syyksi tuolle. Monet tekee ahkeruuttaan aivan päättömiä juttuja. Pääasia, että on koko ajan sellainen tekemisen meininki, niin ei jää aikaa miettiä kannattaako.

Itselle ei millään avaudu tuo tyhjänpäiväinen nurmikoiden haravointi. Siitä on pelkkää haittaa ja tulee kalliiksi viedä ravinteet pihasta pois, pahimmillaan roskikseen, mikä maksaa lisää ja on hurjan epäekologisia, mutta silti sitä olisi tehtävä, ettei haukuta laiskaksi.

Miksei niissä pihatalkoissa voi tehdä jotain hyödyllistä? 

Vierailija
48/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sahasi eilen kaikista puutarhan puista oksia, mutta vain käsisahalla. Raahasi ne metsään ja hyvältä näyttää. Näin me ahkerat tehdään.

Ei niitä saa viedä metsään. 

Tiesitkö, että joillakin on omaakin metsää?

Olen metsänomistaja, jolla ei tule edes mieleen viedä puutarhajätettä omaan metsään. Miksi kukaan toimisi noin?

Ei ollut puutarhajätettä, vaan mäntyjen alaoksia, jotka lahoavat sinnebja parantavat metsäpohjaa. Meillä on toki metsää vain 30 ha ja ollut vasta kolmen sukupolven ajan, joten en ehkä osaa vielä....

Vierailija
49/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sahasi eilen kaikista puutarhan puista oksia, mutta vain käsisahalla. Raahasi ne metsään ja hyvältä näyttää. Näin me ahkerat tehdään.

Sinä viet jäteasemalle auton peräkontissa.

Kumpikohan toimii tyhmästi.

Lähimetsään viedyt puutarhajätteet voivat aiheuttaa kasvillisuuden rehevöitymistä ja lajiston muuttumista.

Pihoja siistitään ja haravoidaan innokkaasti ja valitettavasti moni kotipuutarhuri päätyy kippaamaan risut ja haravointijätteet lähimetsään tai kuntien ja kaupunkien maille.

Se on kuitenkin kiellettyä ja aiheuttaa muun muassa haitallisten vieraslajien leviämistä, ojien tukkeutumista ja esteettistä haittaa.

Puutarhajätteet toisen maalle vievä syyllistyy myös jätelain roskaamiskiellon rikkomiseen sekä toisen kiinteistön hallinnan loukkaamiseen, josta säädetään rikoslaissa.

Vierailija
50/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni ei tee muuta kuin makaa vaikka omakotitalossa asutaan. Naapureita lähinnä ärsyttää talon ja pihan ulkonäkö.

Oletko sinä kädeton ja jalaton? Aivot sulta ainakin puuttuu kun tuommoista miestä katselet. Mies kiertoon ja talo kuntoon. Hopi hop. Puhun kokemuksesta, asuin lasteni kanssa isoa omakotitaloa liki 20 vuotta. Ei mitään ongelmaa. 

Ei ole mun talo vaan miehen talo. Ei minulla ole mitään omaisuutta.

Vierailija
51/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan kehuu tuossa ahkeruutta syyksi tuolle. Monet tekee ahkeruuttaan aivan päättömiä juttuja. Pääasia, että on koko ajan sellainen tekemisen meininki, niin ei jää aikaa miettiä kannattaako.

Itselle ei millään avaudu tuo tyhjänpäiväinen nurmikoiden haravointi. Siitä on pelkkää haittaa ja tulee kalliiksi viedä ravinteet pihasta pois, pahimmillaan roskikseen, mikä maksaa lisää ja on hurjan epäekologisia, mutta silti sitä olisi tehtävä, ettei haukuta laiskaksi.

Miksei niissä pihatalkoissa voi tehdä jotain hyödyllistä? 

Et ymmä lukemaasi ko, henkilö vei puun oksia metsään.

Vierailija
52/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä viet jäteasemalle auton peräkontissa.

Kumpikohan toimii tyhmästi.

Lähimetsään viedyt puutarhajätteet voivat aiheuttaa kasvillisuuden rehevöitymistä ja lajiston muuttumista.

Pihoja

Ei ollut puutarhajätteestä kyse.

Vierailija
53/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut puutarhajätettä, vaan mäntyjen alaoksia, jotka lahoavat sinnebja parantavat metsäpohjaa. Meillä on toki metsää vain 30 ha ja ollut vasta kolmen sukupolven ajan, joten en ehkä osaa vielä....

En ymmärrä logiikkaasi. Mitä parannusta se metsäpohja tarvitsee kasvaakseen? Teetkö kyseistä metsäpohjanparannustoimenpidettä koko 30 ha alueelle vai ainoastaan tontin reunalle? Viet sinne mäntyjen alaoksia, joita jostain syystä et halua tontille maanparannusaineeksi, vaikka todennäköisesti ne tontin männyt hyötyisivät aika lailla metsäkarikkeesta.

Meillä on ollut metsää noin 9 sukupolven ajan eikä koskaan ole käynyt mielessä, että pihapuiden tauteja pitäisi levittää talousmetsään.

Vierailija
54/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon homman olisi saanut aloittaa jo klo. 7:00 joillekin on työn äänet kauhea asia

Vierailija
55/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kunnan ympäristönsuojelumääräyksissä on kerrottu millaista melua saa aiheuttaa ilman lupaa/ilmoitusta. 

Vierailija
56/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmin kevään merkki omakotitaloalueella on rakennusprojektien käynnistyminen. Sirkkelit laulaa ja vasarat paukkuu aamusta iltaan :D

Missä te asutte, joilla naapurit metelöi koko ajan?  Olen asunut omakotitaloissa vuoden vanhasta, nyt olen 70 v, eipä ole naapurit häiriöksi olleet. Toki on puita tehty jne., aina on jokainen naapurit ottanut huomioon. Täällä pohjois-Pohjanmaalla ihmisillä on ihmisten tavat. 

Vierailija
57/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kunnan ympäristönsuojelumääräyksissä on kerrottu millaista melua saa aiheuttaa ilman lupaa/ilmoitusta. 

Esimerkiksi Vihdistä

Häiritsevää melua aiheuttavien koneiden ja laitteiden kuten esimerkiksi iskuvasaran, sirkkelin, kulmahiomakoneen tai moottorisahan käyttäminen sekä häiritsevää melua aiheuttavien toimintojen suorittaminen on kielletty yöaikaan klo 20.00 - 7.00 välisenä aikana sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 20.00 - 12.00 välisenä aikana.

Edellä olevasta yöaikaa koskevasta kiellosta huolimatta on maatalouselinkeinon harjoittamisen vuoksi välttämätön tilapäinen tai lyhytaikainen häiritsevää melua aiheuttavaa toiminta kuten esimerkiksi leikkuupuimurin, heinän/viljankuivurin tai sadetuslaitteen käyttö sallittu.

Vierailija
58/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meluterroristit on syytä haastaa oikeuteen. Pyhäpäivät ja viikonloput on pyhitetty lepäilyyn ja palautumiseen, jotka nämä adhd naapurit pilaavat ainaisella touhuamisella ja meluamisella.

Vierailija
59/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä logiikkaasi. Mit

Mitä tauteja on terveen näköisissä, mutta liian isoissa männyissä? Miksi niiden oksat pitäisi jättää kulkureiteille pihaan, kun ne voi viedä omaan metsään muiden männynoksien luo? En ymmärrä logiikkaasi!

Vierailija
60/92 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä vierottautuneet ei näköjään edes siedä työn ääniä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän