Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Umpisolmutilanne, rakkautta kyllä on. Mitä tekisit?

Vierailija
01.04.2024 |

Päädyin parisuhteeseen, jossa kaikki vaikutti ensin tosi hyvältä. Missään vaiheessa mikään ei kuitenkaan ollut liian hyvää ollakseen totta, eikä vaikuttanut siltä. Oli hyvä fiilis, ei mitään hälytyskellojen soimista.

Aika pian kumppanille selvisi vahingossa, että olin tehnyt jotain mitä hän ei hyväksy. Minä en todellakaan ymmärtänyt tekeväni mitään epäilyttävää. Ei ollut minkäänlaisia tunteita, ei mitään flirttiä, ei mitään fyysistä. Tästähän alkoi sitten sota, joka sovittiin kyllä, mutta...

Uskon tämän jättäneen tietynlaisen katkeruuden kumppaniin (huom. Heterosuhde, vaikka käytän sanaa kumppani, halusin vain täsmentää :DDD)

No tästä lähtien kumppani on sitten saanut milloin mistäkin päähänsä, että haikailen teiniaikojeni poikaystävän perään yms. Ylipäätään paljon epäilyä.

Itse ei suostu näyttämään viestejä, joita olen pyytänyt saada nähdä. Tai no rehellisesti sanoen vaatinut, koska kaikki tuo epäily on saanut minutkin epäileväiseksi. Ei ole suostunut.

Nyt päästään siihen pääongelmaan: nyt en enää tiedä onko tämä kaikki kumppanin aitoa luonnetta, vai onko hän nyt vain niin katkeroitunut minulle, että on sen takia mahdollisimman vaikea ja veemäinen. Kyllä minä häntä rakastan, mutta en yksinkertaisesti hyväksy sitä, etten saa halutessani nähdä viestejä. Minä suostun olemaan vain ykkönen suhteessa, en jotain sinnepäin.

Minäkin näyttäisin viestit, jos sellaisia olisi.

Sisimmässäni uskon, että syytä huoleen ei ole eikä kumppani tee mitään hämärää selkäni takana, mutta kaikki tuo epäilyn määrä on tarttunut minuun.

Aina välillä kumppani on sovitteleva ja kertoo kuinka ikävöi. Sitten kun sanon jotain, hän ottaa taas kerran esiin kaikki minun syntini (:DDD) ja suuttuu niistä. Suureksi osaksi se on hänen omaa kuvitelmaansa, johon hän uskoo, eikä kuuntele minun sanaani.

Koen, että tämä on ja olisi ajan kanssa suurimpia ongelmiamme. En näe mitään suuria uhkakuvia tulevaisuudessa, eli siis toisin sanoen uskon, että olisin oikein onnellinen kumppanin kanssa, jos tätä kaikkea draamaa ei olisi.

Ymmärrän kyllä, että puhuminen olisi tärkeää ja on sitä kai jollain tavalla yritettykin. Mutta se ajautuu aina aiheeseen minä ja minun tekoni. Koen, että joudun taipumaan liikaa kumppanin tahtoon ja että hän saa aina puhuttua kaiken niin, että hänen ei tarvitse muuttaa omassa käytöksessään mitään, mutta minun luonteessani kyllä riittää korjailtavaa.

Mitäs sinä tekisit? Asialliset vastaukset huomioidaan, muut ignoorataan. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaatii sun viestit nähdä mutta ei nöyrä omiaan, tarkoittaa että se pettää itse ja sen takia epäilee myös sua pettämisestä. 99 prosentin varmuudella. Tai se 1 prosentti noin käyttäytyviä on muuten vaan sekoja. Juoksisin.

Vierailija
42/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se vaatii sun viestit nähdä mutta ei nöyrä omiaan, tarkoittaa että se pettää itse ja sen takia epäilee myös sua pettämisestä. 99 prosentin varmuudella. Tai se 1 prosentti noin käyttäytyviä on muuten vaan sekoja. Juoksisin.

Ei ole vaatinut nähdä viestejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta mitään voi tulla. Tai siis voi, paljon surua, katkeruutta ja ajan hukkaa.

Teillä on yksinkertaisesti erilaiset ajatukset siitä, mitä toisiltanne haluatte. Olet jäänyt kiinni jostain mitä mies ei voi hyväksyä mutta omastwmielestäsi et ole tehnyt mitään väärin. Tämä on nähdäkseni aika selvä osoitus, että odotukset ei käy yksiin. Nyt sinä et tiedä, onko mies luonteeltaan vaikea vai vaan vihainen kusipää, ja minusta sillä ei ole mitään väliä, kumpaa hän on, koska molemmat osoittavat, että te ette voi olla onnellisia.

Oikeasti, teidän suhde on jo ohi, eikä sen olisi pitänyt koskaan alkaakaan. Ennen seuraavaa suhdetta kannattaa miettiä tarkkaan, mitä itse haluat suhteesta saada ja mitä voit siihen antaa - näiden pitäisi olla sekä keskenään tasapainossa, että vastata sen toisen osapuolen odotuksia ja valmiuksia.

Kun on itse "jäänyt kiinni", alkaa tietysti epäilemään, että kumppanillakin on salattavaa. Tuo on sitten loputon kierre.

Vierailija
47/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mun ystävien puolisot ei vaadi viestejä nähtäväksi. Ei kuulu yhtään muille, mitä olen kertonut ystävälleni. 

Vierailija
48/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun on itse "jäänyt kiinni", alkaa tietysti epäilemään, että kumppanillakin on salattavaa. Tuo on sitten loputon kierre."

Ymmärtäkää nyt jo, että KUMPPANI ALOITTI EPÄILYN, EN MINÄ. 

Vierailija
49/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mun ystävien puolisot ei vaadi viestejä nähtäväksi. Ei kuulu yhtään muille, mitä olen kertonut ystävälleni. 

Sanoin mielestäni aika selkeästi, että kumppani ei käy syvällisiä keskusteluja viesteillä. Lisäksi kyseessä on eksän viestit.

Vierailija
50/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä edelleen: kumppani aloitti minun epäilyni ja syyttelyn. Minulla ei ollut mitään epäilyksiä hänen suhteessa. Siinä vaiheessa kun kieltäytyi näyttämästä viestejä, alkoi minua epäilyttämään. EI AIEMMIN. 

Vierailija
51/53 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen suhteensa* 

Vierailija
52/53 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En hyväksyisi samaa asiaa kumppanilta". Siinä kai se oleellisin. Vaadit siis, että hänen pitäisi "hyväksyä", anteeksiantaa, unohtaa jne.

Vierailija
53/53 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa narsismilta. Narsisti ei osaa asettua toisen saappaisiin, vaan näkee kaiken vain omasta vinkkelistään ja maksimoi oman hyvän. Narsisti näkee luonnollisena sen, ettei sinulla saa olla muita suhteita, mutta hänellä saa. Hänellä on eri säännöt avoimuudesta kuin sinulla. Voisit miettiä, pystytkö jotenkin testaamaan hänen empatiaansa. Esim. jos jollekin on käynyt kurjasti ehkä omasta syystään ja hän kärsii, osoittaako kumppanisi mitään empatiaa? Kokemukseni mukaan narsisti ei ymmärrä, miksi hänen pitäisi surkutella toisen kärsimystä, koska kysehän ei ole sen narsistin omasta kärsimyksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme