Tietääkö kukaan mikä oli Jeesuksen sukunimi
Kommentit (113)
Jeesus Muhammed Nasaretilainen, näin lukee Vanhassa Testamenstissa.
Vierailija kirjoitti:
varmaan sama sukunimi kuin äitin ihmiskumppanilla.
Jeesus Isosedänpoika.
Vierailija kirjoitti:
Oletko lähettämässä postia?
Puhelinnumero on 50:15 psalmi
Vierailija kirjoitti:
"Syntyikö Paavalinkin kirjeet hänen kuolemansa jälkeen?
Ja Pietarin opetuslapsen ja Jeesuksen veljien Jaakobin ,Juudan?"
Minä luulin, että on ihan yleistä tietoa, ettei Paavali koskaan tavannut Jeesusta. Kaikki Uuden testamentin tekstit ovat toisen ja kolmannen käden tietoa parhaimmillaan. Lähinnä ne ovat toiveiden värittämiä huhupuheita. Vanhimmat niistä kirjoitettiin 50 - 100 vuotta Jeesuksen väitetyn kuoleman jälkeen.
Myös Siddharta Gautaman ja Muhammedin historiallisuus on kyseenalaista. Näiden ihmisten olemassaolo on toki mahdollista. Mikään ei kuitenkaan muuta sitä, että kukaan heistä ei ollut jumala tai jumalan lähettiläs, eikä mitään yliluonnollista ole koskaan tapahtunut.
Jos tosissaan uskoo johonkin veden viiniksi muuttamiseen puhumattakaan ruumiin henkiin herättämiseen, on lääkityksen tarpeessa.
Shakya-klaanin jäsenten mukaan kyllä. Ao instanssi on yhä olemassa. Mohammedin myöhemmästä elämästä tiedetään aika paljon.
"Minä luulin, että on ihan yleistä tietoa, ettei Paavali koskaan tavannut Jeesusta"
Toistetaan nyt uudelleen että tapasi Damaskon tiellä ja myöhemminkin. Löydät siitä kirjasta johon usko perustuu.
Älkää taas poistako oikeaa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lähettämässä postia?
Puhelinnumero on 50:15 psalmi
Kuulee kaikki rukoukset 24/7.
Tyhmä kysymys, oikea vastaus on tietenkin Teippi, Jeesus Teippi.
Nasaretilainen. Samoin kuin meillä Suomessa Hämäläinen, Savolainen, Karjalainen, Suomalainen, Lappalainen, Salolainen jne.
Jeesuksen aasin nimi oli Halle, kun jesse ratsasti aasilla jerusalemiin niin kansa kannusti katujen varsilla halle lujaa !
Vierailija kirjoitti:
Nasaretilainen. Samoin kuin meillä Suomessa Hämäläinen, Savolainen, Karjalainen, Suomalainen, Lappalainen, Salolainen jne.
INRI = Iesus Nazarenus, Rex Iudaeorum
Tuosta voi päätellä, että siihen maailmanaikaan kotipaikka oli se nykyaikaisen sukunimen "korvike".
Juutalaiset alkoivat käyttää varsinaisia sukunimiä vasta myöhäiskeskiajalla.
Ei siihen aikaan ollut keksitty sukunimiä nykyisessä merkityksessä. Saat ihan itse valita, miellyttääkö sinua enemmän Nasaretilainen vai Daavidinpoika.
Pekkarinen tai Räsänen. Jeesus on sukunsa musta lammas, joka kehotti hallituksen vastustamiseen esimerkiksi sanomalla että "rakasta lähimmäistäsi" tai että "sen minkä teette yhdelle, teette minulle." Kehotti myös sellaisia tulemaan syömään samaan ruokapöytään, jotka eivät siitä maksaneet. Vaarallinen vasemmistolainen toisinajattelija, ja vasta nyt sukulaisensa tämän tajuavat ja suurieleisesti eroavat kirkosta.