Sähköautojen ostajat ongelmissa - Autojen arvo romahtaa murto-osaan ostohinnasta jopa muutamassa kuukaudessa
Esimerkkinä tapaus jossa uuden auton sähköauton kaupasta ostanut maksoi autostaan 69 000 ja auton arvioitu hinta kahden kuukauden jälkeen on enää 21 000
Toivottavasti valtio tulee apuun jos näin huonosti käy. Valtiohan on buustannut sähköautoon ostamista joten on myös osa-syyllinen ongelmaan.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Parin vuoden päästä akuilla ajaa jo yli 1000km ja akun lataa täyteen parissa minuutissa ja nämä 400-500 km ajosäteet ovat historiaa
Järjetöntä raahata tonnien painoista akkua koko ajan mukana jotta pääsee kerran vuodessa ajamaan 1000km. Ympäristön kannalta hybridi on kaikkein paras. Ajetaan pienellä akulla ne lyhyet ajot joita on kaikkein eniten ja bensalla sitten ne muutamat harvat pitkät matkat.
Samalla lailla käy sähköautoille kuin mille tahansa elektroniikalle on vanha jo markkinoille tullessaan, varmaankin joskus tasoittuu polttomoottoritasolle kun kehitys on kehittynyt tarpeeksi noissa vatkaismissa.
Taasko ollaan tulossa valtion kukkarolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin vuoden päästä akuilla ajaa jo yli 1000km ja akun lataa täyteen parissa minuutissa ja nämä 400-500 km ajosäteet ovat historiaa
Järjetöntä raahata tonnien painoista akkua koko ajan mukana jotta pääsee kerran vuodessa ajamaan 1000km. Ympäristön kannalta hybridi on kaikkein paras. Ajetaan pienellä akulla ne lyhyet ajot joita on kaikkein eniten ja bensalla sitten ne muutamat harvat pitkät matkat.
Tulevaisuudessa akut saattavat painaa murto-osan nykyisestä kun tekniikka kehittyy ja löydetään uusia materiaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin hybridin kulutus on painosta johtuen suurempi kuin minun polttomoottorin. Minulla on lisäksi isompi auto. Kumpi on ekologisempi?
Ja lentävät autot ovat jo oven takana, pääsee suoraan mökin laiturille linnuntietä 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Missä on myynnissä pari kuukautta vanha sähköauto alle puoleen hintaan? Voisin heti huomenna mennä ostamaan sen itselleni käyttöautoksi.
No tämä kyseinen auto on ostettu Yhdysvalloissa joten sinne vaan kaupoille. Ongelma on kuitenkin maailmanlaajuinen.
Hah hah, lopetettu Fisker
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluan ostaa edullisen käytetyn sähköauton. Mistä niitä saa?
Jossain kuulema myydään ilmaisia dieseleitäkin. Missä?
Lienee joku aivohäiriö jos kuvittelee että auto on hyvä sijoitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos se fiksua raahata sitä polttomoottoria mukana kesät talvet niitä muutamaa harvaa pitkää matkaa varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Missä on myynnissä pari kuukautta vanha sähköauto alle puoleen hintaan? Voisin heti huomenna mennä ostamaan sen itselleni käyttöautoksi.
No tämä kyseinen auto on ostettu Yhdysvalloissa joten sinne vaan kaupoille. Ongelma on kuitenkin maailmanlaajuinen.
Hah hah, lopetettu Fisker
Myös monien muiden merkkien hinnat romahtaneet. Ei ainoastaan Fiskerin
Vierailija kirjoitti:
Ja lentävät autot ovat jo oven takana, pääsee suoraan mökin laiturille linnuntietä 😊
Menee varmasti vuosia että ihmiset luottavat noiden pysyvän ilmassa
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kieltämättä vituttaisi jos naapurilla on parin vuoden päästä puolet halvempi uusi peli mitä itsellään on kallis vanha kosla pihassa ja vanhalla akkutekniikalla vielä kaiken lisäksi.
Elämässä kannattaa oivaltaa sellainen juttu, että unohtaa ihan kokonaan tuollaiset naapurin aidan yli kateellisena kyttäämiset. Elämä on paljon onnellisempaa kun keskittyy niihin asioihin mitä minulla on ja mikä tekee minut onnelliseksi. Ennemmin kuin etsimällä etsii mitä jollain on paremmin kuin minulla.
Jos minulla on hyvä toimiva auto pihassa joka tekee sen mihin minä sitä tarvitsen niin mitä sillä on väliä mitä naapurilla on? Autoa ostaessa olen miettinyt minkälaisen auton tarvitsen ja olen ostanut sellaisilla ominaisuuksialla varustetun kulkupelin sillä hetkellä parhaaksi katsomallani hinnalla. Ihan turhaa jossitella onko joku muu tehnyt paremman diilin. Ehkä on, mutta mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin hybridin kulutus on painosta johtuen suurempi kuin minun polttomoottorin. Minulla on lisäksi isompi auto. Kumpi on ekologisempi?
Näiden tietojen pohjalta sitä on mahdoton tietää. Siksi on olemassa ihan oikeita virallisia laskelmia ja mittauksia autojen päästöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelma vaan on, että Keski-Suomessa ja siitä ylöspäin on vuodessa pitkä ajanjakso, jolloin sähköllä ei pysty yksinomaan ajamaan tai auton säilytyspaikka pitää olla talli tai parkkihalli. Ja polttomoottoria pitää joka tapauksessa paapoa, ettei ruostu kiinni. Hybridit eivät myöskään ole autoina kevyimmästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Lienee joku aivohäiriö jos kuvittelee että auto on hyvä sijoitus
Näinpä. Itse saimme hyvin ruusuisen kuvan edellisen auton kulutuksesta, kun vaihdoimme keväällä. Seuraavana talvena paljastui, miten kulutus nousi pakkasilla korkeammaksi kuin millään entisellä autolla alle 30 kilometrin ajomatkoilla. Saman suuntaisia tuloksia on saatu lataushybrideillä, joten päädyimme sähköautoon. Kulutus kasvaa, mutta sähkön hinta on edullinen. Molemmissa lisämukavuutena on esilämmitys, pm-autoon pitää asentaa webasto. Sisätilanlämppäri ei oikein aja samaa asiaa.
Yleispätevää vastausta ei ole, vaan jokaisen pitää tietysti itse laskea, mikä ratkaisu sopii omaan tilanteeseen parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan miten teknologia muuttuu kun nythän tilanne on se, että valmistajat yksi toisensa jälkeen ilmoittaa luopuvansa sähköautoista ja siirtyvänsä takaisin polttomoottoriautoihin. Sähköautot on pelkkä ympäristökatastrofi. Voi tietenkin olla, että tulevaisuudessa sähköauto on jotain ihna muuta ja toimiva vaihtoehto + ympäristöystävällinen. Sen näkee aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kieltämättä vituttaisi jos naapurilla on parin vuoden päästä puolet halvempi uusi peli mitä itsellään on kallis vanha kosla pihassa ja vanhalla akkutekniikalla vielä kaiken lisäksi.
Miten se naapurin auto vituttaa ? Ei vituta naapurin muijakaan.
Aprillia! Sähköauton arvo putoaa vain 30% ensimmäisen vuoden aikana.