Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia jotkut ihmiset eivät pysty muodostamaan pitkiä parisuhteita?

Vierailija
31.03.2024 |

Mietin että miksi jotkut ovat enemmän pariutuja- ja sitoutujatyyppejä, ja toiset taas eivät pysty minkäänlaiseen pitkäaikaiseen seurusteluun. Muutaman vuoden välein vaihtuu sitten kumppani ja kukaan ei ole pysyvä.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutumista hinnalla millä hyvänsä!

Vierailija
2/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräsuolen laskeuma voi olla syynä.

Niin mikä se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta kumpuavat hoitamattomat traumat ja kiintymyssuhdevauriot. Sitten kun ikää yli 25-30 v niin vauriot jäävät pysyviksi. Ei rakkaussuhdeainesta. Pystyvät kyllä valheelliseen kuvaan siitä mutta eivät aikuiseen sellaiseen.

Vierailija
4/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon että mun nykyinen suhde kestää. On ollut huono miesten suhteen. 

Vierailija
5/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikas avaus. Kiitos ap siitä! 

Vierailija
6/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn sitoutumaan, vaikka loppuelämäksi. Ongelma on siinä, ettei ole vastaan tullut toista, jonka kanssa haluaisi sitoutua. Olen siis ollut 20v suhteessa jo aiemmin. 

Vierailija
7/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudesta kumpuavat hoitamattomat traumat ja kiintymyssuhdevauriot. Sitten kun ikää yli 25-30 v niin vauriot jäävät pysyviksi. Ei rakkaussuhdeainesta. Pystyvät kyllä valheelliseen kuvaan siitä mutta eivät aikuiseen sellaiseen.

Veikkaan itsekin jotain lapsuuden malleja, jotka voivat pilata yksilön luottamista toisiin ihmisiin. Luulisi silti että traumat karisee pois jossain vaiheessa ja tulee se kasvaminen aikuiseksi.

Vierailija
8/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini taitaa olla yksi tälläisistä. Nykyään haukkuu kaikki miehet maanrakoon. Yhden miehen olisi aikoinaan halunnut mutta se mies oli outo juoppo ja ei taas halunnut äitiäni koska äitini oli 12v vanhempi. On ollut lyhyitä suhteita, mutta ei koskaan oikein rakkaudellista suhdetta. En kyllä osaa edes nähdä äitiäni sellaisessa, koska hän on vähän "kylmähkö" joskus. Mutta tietysti toivoisiin sitä hänelle, jos vain itse haluaa. Kai siinä jotain traumaakin on taustalla, nuoruudessa hänellä oli kai outoja miestyyppejä ympärillä.

Vierailija
9/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on ainakin kahdenlaista tyyppiä olemassa, silleen ihan jo biologisessa ja historiallisessakin merkityksessä. Eli siittäjää ja perheen perustajaa. Toisesta ei ole perheenperustajaksi, vaan esim narsistisia ja psykopaattisia piirteitä on liikaa siihen hommaan. Ja toisessa taas on enemmän empatiaa, jota esim lasten kanssa toimiessa on hyvä löytyä.

Mutta silleen yleisesti voi olla, että henkilöllä ei vaan oo napannu useampaankaan otteeseen, toisesta saattaa paljastua siinä alkuhuuman jälkeen sellaisia piirteitä joita ei aiemmin oo huomannut, tai sitten henkilö itse ei ole ollut oma itsensä suhteen alusta lähtien ja maskin alettua rakoilemaan se suhde kariutuu.

Vierailija
10/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään hyvä ole jos sitoutuu suhteeseen eikä uskalla irtautua vaikka suhde ei toimi eikä tule koskaan toimimaan.

Vierailija
11/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen levoton sielu. En jaksa olla samassa työpaikassa tai samassa asunnossakaan kovin pitkään. Itse en näe siinä mitään pahaa enkä ihan ymmärrä miksi kaikki sitoumukset pitäisi olla loppuelämän kestäviä ratkaisuja. Parempi elää tässä hetkessä.

Vierailija
12/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä suhde on pitkä suhde?

Vierailija
13/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä se on?

se on yksi vakiotrolli, joka ei osaa kirjoittaa muuta

Vierailija
14/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen levoton sielu. En jaksa olla samassa työpaikassa tai samassa asunnossakaan kovin pitkään. Itse en näe siinä mitään pahaa enkä ihan ymmärrä miksi kaikki sitoumukset pitäisi olla loppuelämän kestäviä ratkaisuja. Parempi elää tässä hetkessä.

Sinä saat sitä olla. Mutta olethan ollut tuota aina rehellisesti muille ihmisille. Koska epärehellisyys on aika kuvottava piirre ihmisessä. Eikö totta?

Vierailija
15/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on ainakin kahdenlaista tyyppiä olemassa, silleen ihan jo biologisessa ja historiallisessakin merkityksessä. Eli siittäjää ja perheen perustajaa. Toisesta ei ole perheenperustajaksi, vaan esim narsistisia ja psykopaattisia piirteitä on liikaa siihen hommaan. Ja toisessa taas on enemmän empatiaa, jota esim lasten kanssa toimiessa on hyvä löytyä.

Mutta silleen yleisesti voi olla, että henkilöllä ei vaan oo napannu useampaankaan otteeseen, toisesta saattaa paljastua siinä alkuhuuman jälkeen sellaisia piirteitä joita ei aiemmin oo huomannut, tai sitten henkilö itse ei ole ollut oma itsensä suhteen alusta lähtien ja maskin alettua rakoilemaan se suhde kariutuu.

Näen tämän miesjaon niin, että toinen on vaurioitunut yksilö ja toinen ehjä. Molemmat ovat yhtä kykeneviä siittämishommiin. Ehjä versio vaan haluaa ja osaa kasvattaa ne lapset. Narsistinen versio tekee sen pakkopullana ja valittaa kuinka kalliita lapset on ja miten ne syö liikaa ym. haukkumista ja pahoinpitelyä.

Vierailija
16/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kunnes kuolema erottaa

Vierailija
17/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat sitä olla. Mutta olethan ollut tuota aina rehellisesti muille ihmisille. Koska epärehellisyys on aika kuvottava piirre ihmisessä. Eikö totta?

Sivusta, minulle on kyllä tutustuessa joskus rehellisesti kerrottu että taustalla on vain lyhyitä, max. noin parin vuoden suhteita. Osaan siitä päätellä että jos tuon kanssa suhteeseen päätyisin, se tulisi parin vuoden sisään loppumaan. Mitään loppuelämän suhdetta en tuollaisen ihmisen kanssa odottaisi.

Vierailija
18/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä se on?

se on yksi vakiotrolli, joka ei osaa kirjoittaa muuta

Ajattelin vain että jos hän haluaisi kertoa tästä vaivastaan, mutta ei vissiin.

Vierailija
19/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta, minulle on kyllä tutustuessa joskus rehellisesti kerrottu että taustalla on vain lyhyitä, max. noin parin vuoden suhteita. Osaan siitä päätellä että jos tuon kanssa suhteeseen päätyisin, se tulisi parin vuoden sisään loppumaan. Mitään loppuelämän suhdetta en tuollaisen ihmisen kanssa odottaisi.

Historia tuon tyyppisillä toistaa parisuhteissa itseään. Jäykät hyvin ehdottomat ja mustavalkoiset käsitykset parisuhteesta heillä. Siksi suhteet eivät kestä.

Vierailija
20/96 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 v alkaa olla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi