Miksi suomalaiset naiset eivät meikkaa paljon?
Totuus on, että miehet haluavat naisen, joka meikkaa paljon. Silti suomalaiset naiset eivät juurikaan meikkaa
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Kauniinkin kannattaa meikata, mutta ei tarvitse paljoa. Tosi on, että kauniit ja meikkaavat vievät parhaat miehet.
Vievät pinnalliset miehet*- ja hyvä niin
Meikkaan joo: meikkivoide ja puuteri, huulipuna, luomiväri, rajauskynä, ripsiväri. Minulle on sama, meikkaavatko muut, mutta minulle tulee Suomessa kommentteja, että on hienostelua meikata. 😄
Ostin eyelineria, laitoin, vähän päästä tuli kommentteja että meikkisi on levinnyt. Ostin toista eyelineria, laitoin, tuli kommentteja että meikkisi on levinnyt. Ostin kolmatta, pyysin erityisen pitävää, tuli kommentteja että meikkisi on levinnyt. Olisi ilmeisesti pitänyt ostaa siihen kaveriksi jotain puuteria että pysyisi ja pohjustaa tai päällystää tai jotain, en tiedä mitä, en saanut asiasta selvää. Ja sitten sille erityisen pitävälle olisi pitänyt vielä ostaa erikseen jotain kunnon poistoainetta. Ei se rajaus nyt niin ihmeelliseltä edes näyttänyt, että olisin alkanut ostaa noin monia tuotteita. Annoin lopulta vaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaisethan nimenomaan meikkaavat.
Sitä mieltä olen minäkin. Täällä Etelä-euroopassa käydään ehkä kauneishoidoissa ja rusketataan itseään, mutta ehkä se on se kuumuus tms. ettei muut kun nuoret naiset meikkaa.
Meillä ei esimerkiksi sekä 3 kerroksisessa Zarassa ja H&M llä ole myynnissä meikkejä, mutta Suomessa on. Mielestäni on jopa vaikeaa löytää niitä, kun niitä myydään jotenkin niin harvassa paikassa ja kun joku tuote on loppu, niitä standeja ei suunnilleen täytetä kun kerran vuodessa. Ehkä suurissa kaupungeissa joissa on Sephora valikoima on parempi.Vähänkin pienempi paikka ja valikoima on oleton ja tarjolla vain kaikkein kuuluisimpia merkkejä, kuten loreal ja maybelline. Tekoripsetkin on suht harvinaisia täällä. pelkästään ihan nuoret naiset taitavat käydä laittamassa, jos hekään.
200 tuhannen ihmisen kaupunki, eikä näy edes missään ripsi tai kynsistudioita missään. Täällä värjätään hiuksia ja rusketetaan itseään.
Varmaan moni meikkaakin etkä sitä edes tajua.
Miehet luulevat että meikkiä on vain räikeä huulipuna ja rajaukset.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa kehuvat sekä naiset että miehet miten kaunista kun ei ole naama paksussa pakkelissa.
Kun ulkona on 32 astetta ja ne meikit sulaa naamalle, se ei ole mitenkään kauniin näköistä.
Hassua että puhut naisten meikkaamisesta. Oletko katsonut ympärillesi millaisia miehiä tuolla näkyy?
Niitäkö varten tässä joku meikkaisi?
On teillä suomimiehillä niin suuret vaatimukset ja luulot itsestänne. Mistähän tuokin itsevarmuus ja oikeutuksen tunne oikein kumpuaa.
Niissä maissa missä naiset laittautuvat, miehetkin panostavat ulkonäköönsä. Kiinnittäkään joskus huomiota muihinkin kuin vain minkäkin maan naisiin ja valaistukaa.
Luulen, että merkittävin syy siihen, etteivät monet suomalaiset naiset käytä paljoa (tai jotkut ollenkaan) meikkiä, on se, että suomalaiseen kulttuuriin kuuluu nuukailu ja "itsensä piilottaminen". Itseään ei sovi korostaa, eikä hiuksilla, meikeillä, vaatteilla, kengillä, koruilla, kynsilakalla jne. ole sopivaa koreilla. Suomessa on aina parempi ali- kuin ylipukeutua. Uskon, että monet naiset ovat äideiltään ja isoäideiltään perineet mallin, jossa saunan ja suihkun raikkaus riittää. Meikit ovat kalliita ja turhamaisia. Sellainen ei sovi.
Oma äitini muutti Helsinkiin, opiskeli korkeakoulussa ja oppi opiskellessaan kansainvälisen etiketin ja kieliä paljon muun ohella, ja 1980-luvulla, kun olin pieni, hän meikkasi ja kähersi hiuksensa aamulla lähtiessään toimistoon töihin. Työasuna oli jakkupuku ja korkokengät 80-luvun tapaan. Siksi koen, että itse olen saanut äidiltäni tietyllä tapaa mallin laittautumiseen: töihin lähtiessä laittaudutaan ja erilaisiin tilaisuuksiin ja juhliin lähtiessä laittaudutaan. Kotona ollaan ja ruokakauppaan lähdetään rennosti.
Sain ensimmäiset meikkini joululahjaksi 6. luokalla eli 12-vuotiaana. 6. luokan keväällä yhä useampi tyttö meidän luokalla alkoi meikata. Ripsiväriä nyt ainakin, jos ei muuta. Kasvaessani olen ymmärtänyt, että meikillä voi häivyttää kasvoissa niitä asioita, jotka haluaa piilottaa, ja korostaa parhaita puoliaan. Niinpä lukioikäisenä aloin käyttää erityisesti talvikaudella meikkivoidetta ja irtopuuteria peittämään punaisia pakkasposkia. Ripsiväriä ja luomiväriä käytin korostamaan silmiä. Muotoilin kulmat pinseteillä ja laitoin niihin kevyesti väriä. Samoille peruspalikoille arkimeikkini rakentuu yhä näin 20 vuotta myöhemmin. Käytän arkimeikissä hyvin neutraaleja sävyjä, ja usein muotoilen kasvoja aurinkopuuterilla tai poskipunalla. Toisaalta urheilemaan, ulkoilemaan, lähikauppaan jne. voin lähteä edelleen ja usein lähdenkin ilman mitään meikkiä. Pyrin meikatessa luonnolliseen lopputulokseen, joka antaa itsevarmuutta ja miellyttää omaa silmää. Kesän arkimeikki on kevyempi: ehkä vain aurinkopuuteri ja ripsiväri. Jos käytän meikkivoidetta, ohennan sitä kosteusvoiteella.
En pidä meikkaamista, pukeutumista, kynsien lakkaamista, kampaajalla tai kosmetologilla käymistä millään tavalla pahana. Jos siihen on varaa, se on ihanaa itsensä hemmottelua ja itsensä ilmaisua. Mutta meikit ja kaikki palvelut ovat kalliita, eivätkä ne ole kaikkien saatavilla. En voi itsekään käyttää niitä aina, kun haluaisin.
Kysymys on myös arvoista. Kaikki eivät halua käyttää varttia tai puolta tuntia meikkaamiseen aamulla. Meikit pitää myös illalla pestä pois. Se kysyy viitseliäisyyttä. Ja mieheni ei välttämättä edes huomaa, jos meikkaan tai olen pessyt meikkini pois. Hän on nähnyt minut kaikissa mahdollisissa henkisissä ja fyysisissä olotiloissa, joita olen käynyt läpi yhteisen 14 vuoden taipaleemme aikana. Hän kyllä tietää, miltä minä näytän. Hänellä ei ole mitään sitä vastaan, että meikkaan, mutta hän ei sitä edellytä, ei kommentoi, ei vastusta. Hänelle on ok, jos päätän jättää meikkaamatta. Hän tulee perheestä, jossa äiti ei ole meikannut ja laittautunut töitä tai juhliakaan varten.
Enemmän Suomessa kiinnitetään huomiota siihen, että joku meikkaa, kuin siihen, jos joku ei meikkaa. Minä nautin pienestä ja joskus suurestakin laittautumisesta, mutta elämäni ei pyöri sen ympärillä, ja jos pyörisi, se olisi suomalaisessa kulttuurissa paheksuttavaa.
Mun ei tarvitse meikata. Näytän ilman meikkiäkin, kuin mulla olisi ripset ja kulmat värjätty ja luomiväriä ja huulipunaa laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa kehuvat sekä naiset että miehet miten kaunista kun ei ole naama paksussa pakkelissa.
Kun ulkona on 32 astetta ja ne meikit sulaa naamalle, se ei ole mitenkään kauniin näköistä.
Jostain syystä kuumassa ja kosteassa maassa asuessani meikit juuri pysyivät naamalla hyvin.
Varsinkin talvella Suomessa ihosta tulee kuiva vaikkei se ole luonnostaan kuivaa tyyppiä ja meikki sitten kai vaan karisee pois.
Enkä ole naamasta hikoilevaa tyyppiä joten se ei myöskään sula pois.
Vierailija kirjoitti:
Meikit on kalliita ja meikkaaminen on työlästä. En halua herätä puolta tuntia aikaisemmin aamulla vaan meikkaamaan. Pidän itsestäni sen näköisenä kuin olen ja en kaipaa sellaista miestä elämääni, joka pitää minusta vaan jos näytän joltain muulta.
Just näin.
Lisäksi vielä se, että meikeistä tulee ihan turhaa kemikaalikuormaa itselle ja ympäristölle.
Se on oikeasti vaikeaa saada meikit pysymään kasvomakkaroiden alla.
Minun pitäisi ensin laihtua kolmekiloa naamasta, ennen kuin voin edes harkita meikkaavani itseni kauniiksi.
N23
Alieeni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniinkin kannattaa meikata, mutta ei tarvitse paljoa. Tosi on, että kauniit ja meikkaavat vievät parhaat miehet.
Vievät pinnalliset miehet*- ja hyvä niin
Se on totta, että vain rumat naiset ovat sisältä kauniita. Mitä rumempi nainen, sitä parempi hän on. Miehiin tuo ei päde. Ruma mies on aina niljakas ja narsistinen. Ainakin minun exä oli. Just sellainen, että pitää olla hullu jos sellaisen haluaa.
N33
Ap myy kosmetiikkaa? Tähän mennessä vain 6 on ollut hänen kanssaan samaa mieltä.
Ei suomalaisen naisen tarvitse tärvätä aikaa, vaivaa ja rahaa meikkaamiseen. Me kelpaamme niin itsellemme kuin miehille vähemmällä pakkeloinnilla. Itsetuntommekin on aika hyvin kohdallaan. Arvostamme enemmän vaikka Miina Sillanpäätä tai Wilma Murtoa kuin barbien näköisiä muokattuja julkkiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon muuten huomannut , ett päivittäin meikkiä käyttävät naiset ryppyyntyvät nopeammin.
Meikkaan päivittäin ja näytän jopa ikäistäni nuoremmalta. Se vain vaatii tarkan ihonhoitorutiinin.
Minäkin näytän ikäistäni nuoremmalta, kuten myös äitini ja isoäitini aikoinaan. Kun saa hyvät perintötekijät, ei mitään ihonhoitorutiinia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Totuus numero 1: mun miehelläni olisi ollut 15 vuotta aikaa vaihtaa meikattuun naiseen, jos hän sellaisen haluaisi. Totuus numero 2: tämä yksi mies riittää kyllä mulle, muiden miesten huomiosta en ole kiinnostunut.
Olen tavannut elämäni aikana yhden miehen, joka ehdotti meikkaamista. Siinä miehessä oli muutakin vikaa. Hänelle sai minun puolestani riittää se, että oli löytänyt yhden meikkaavan jakkupukurouvan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi nyt on ylipäätäänkin ainoita maita maailmassa, jossa ei panosteta juuri mitenkään ulkoiseen olemukseen. Monissa muissa maissa on loukkaus muita ihmisiä kohtaan, kun lähtee laittamattomana ihmisten ilmoille.
Onko sinun käsityksesi mukana meikkaaminen ainoaa laittautumista? Mene sanomaan se kaikille vastaan tuleville miehille.
Suomen ilmastossa yleensä riittää se, että hygienia on kunnossa, hiukset kammattu (jos niitä on) ja vaatteet ovat puhtaat ja ehjät.
Se että joku mies haluaa paljon meikkaavan naisen, ei kiinnosta mua vähääkään. Ihan sama. En koskaan ole meikannut paljoa, enkä tule koskaan meikkaamaan paljon. Ei kiinnosta.
Ei mun mies välitä siitä meikkaanko paljon vai vähän.
Juu, ei tarvitse paljon ympärilleen katsoa, niin näkee pakostakin epäsiistejä ja tyylittömiä miehiä. Voisivat ne edes hiuksensa jotenkin hoitaa.