Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lait muuttuu huomenna: arviolta 17000 lasta putoaa köyhyysrajan alle

Vierailija
31.03.2024 |

Kokoaikatyö ei sovi kaikille yksinhuoltajille tai osatyökykyisille.

Osa-aikatyöstä ei enää koidu rahallista hyötyä ilman huippupalkkaa.

Kokoaikatyötä on tarjolla vain murto-osalle työttömistä.

Ruokajonoista on jo nyt monin paikoin ruoka käymässä vähiin.

Näin kasvatetaan kokonainen uusi sukupolvi huumehöyryisiä nuoria joilla on kättä pidempää mukana eikä kiinnosta v**tuakaan. Hyvä Suomi. Hyvä PS.

Kommentit (256)

Vierailija
181/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön. En tule koskaan menemään töihin. En välitä persujen mielipiteistä enkä heistä yleisestä millään tasolla. Katson heitä  alaspäin. Minua ei kiinnosta olla tämän yhteiskunnan jäsen. Tulen nostamaan tukia niin kauan kuin elän joten yrittäkää kestää. Minä en määrittele itseäni työn kautta eikä se ole minulle itseisarvo. Maailma menee eteenpäin vaikka te persut tekisitte mitä tahansa. Teillä ei ole mitään vaikutusta minuun tai elämääni. Te näytätte ikäviltä ja haisette pahalta. Te olette kuin jotain saastaa mikä ei lähde pesemällä pois. Ja en muuta ole vihervasuri vaan enemmän oikeistolainen. Imekää mu...aa.

Jos sinulla ei ole aikomustakaan elättää itseäsi niin miten tulet toimeen, kun tuet otetaan pois?

Vierailija
182/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää elin vanhaan aikaan köyhän lapsuuden, nyt elän vieläkin köyhästi mutta olen kiitollinen joka sentistä jonka saan tienattua. Ei tullu musta rikollista.

Hyvinvointivaltion alasajo alkoi Petterin johdolla. Tähän saakka Suomessa on ollut hyvinvointivaltio josta sinäkin olet hyötynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei voi enää elää jatkuvasti velaksi. Jostain on leikattava, vaikka tekee kipeää.

Varakkaampien vuoro tulee tod.näk. myöhemmin, että heiltäkin leikataan. Koska lisää leikattavaa pitäisi löytyä talouden tasapainottamiseksi.

Miksi tämä nykyinen hallitus ottaa enemmän lainaa kuin edellinen? Ainakaan mikään pandemia ei ole syynä. Ukrainan sotakaan ei ole uusi asia, sinne joutui tukea antamaan myös edellinen hallitus.

Mihin nykyinen hallitus tarvitsee niin paljon lainaa? Ainakaan kansan hyvinvointiin se raha ei mene? En usko sitäkään että Suomen pankki olisi yhtäkkiä alkanut vaatimaan velkoja maksuun. Ei Suomen pankissa niin tyhmiä olla, että löisivät itseltään kirveellä jalat poikki.

Yksinkertaiselle yksinkertainen vastaus,kun ne otetut velat ja aiheutetut menot pitää kustantaa.Terv. Sotepäällikkö.

Vierailija
184/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön. En tule koskaan menemään töihin. En välitä persujen mielipiteistä enkä heistä yleisestä millään tasolla. Katson heitä  alaspäin. Minua ei kiinnosta olla tämän yhteiskunnan jäsen. Tulen nostamaan tukia niin kauan kuin elän joten yrittäkää kestää. Minä en määrittele itseäni työn kautta eikä se ole minulle itseisarvo. Maailma menee eteenpäin vaikka te persut tekisitte mitä tahansa. Teillä ei ole mitään vaikutusta minuun tai elämääni. Te näytätte ikäviltä ja haisette pahalta. Te olette kuin jotain saastaa mikä ei lähde pesemällä pois. Ja en muuta ole vihervasuri vaan enemmän oikeistolainen. Imekää mu...aa.

Jos sinulla ei ole aikomustakaan elättää itseäsi niin miten tulet toimeen, kun tuet otetaan pois?

Ei oteta ja minä elän aina tavalla tai toisella. Sinulla ei ole siihen mitään sanomista. Tai vaikka sanotkin niin sinua ei ole olemassa minulle. Sinä et ole mitään.

Vierailija
185/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei voi enää elää jatkuvasti velaksi. Jostain on leikattava, vaikka tekee kipeää.

Varakkaampien vuoro tulee tod.näk. myöhemmin, että heiltäkin leikataan. Koska lisää leikattavaa pitäisi löytyä talouden tasapainottamiseksi.

Miksi tämä nykyinen hallitus ottaa enemmän lainaa kuin edellinen? Ainakaan mikään pandemia ei ole syynä. Ukrainan sotakaan ei ole uusi asia, sinne joutui tukea antamaan myös edellinen hallitus.

Mihin nykyinen hallitus tarvitsee niin paljon lainaa? Ainakaan kansan hyvinvointiin se raha ei mene? En usko sitäkään että Suomen pankki olisi yhtäkkiä alkanut vaatimaan velkoja maksuun. Ei Suomen pankissa niin tyhmiä olla, että löisivät itseltään kirveellä jalat poikki.

Edellisen hallituksen velanotosta johtuva korkomenojen kasvu 4 miljardia kun korot nousi. Vasemmistohallitus kuvitteli että velkaa voi ottaa aina vaan eikä korot ikinä voi nousta. Boomerit ne vaan pelottelee.  Samoin heiltä jäi seuraavalle hallitukselle perinnöksi sysipaska sote-uudistus hyvinvointialueineen. Sen hintalappu selvisi vasta kun uusi hallitus aloitti työnsä. Edellistä asia ei vaivannut. Tilanteen kauheus ylipäätään on julkisuudessa vasta nyt. Koronatukia jaettiin myös holtittomasti sinne tänne ja kirsikkana kakkuun tulivat Eu:n elpymispaketti ja Fortum-kuprut useine miljardeineen. Edellinen hallitus jätti kaikki  kupruja tasapainottavat sopeutustoimet tekemättä. Nyt sitä tehdään, mutta tilanne on niin kamala, että vielä joudutaan lisävelkaa ottamaan. Korjaamiseen menee 2-3 vaalikautta eli 8-12 vuotta. Tämä kyllä onneksi toteutuu, sillä kokoomuksen kannatus ei laske. Se on jatkossakin pääministeripuolue ja kaveriksi se ottaa satavarmasti persut, jotta suursiivous Suomen taloudessa saadaan vietyä loppuun.

Vierailija
186/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos,oikein on edes hieman vähentää näitä tukiasi,tämä kertoo paljon,että hallitus on oikealla asialla.

Vierailija
187/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille pitää syytää rahaa tai he alkavat käyttää huumeita? Mikä ihmeen logiikka tuossakin on?

Juuri tämä on sitä logiikkaa,joka on syöpynyt ViherVasemmistolaiseen ajatusmaailmaan,vastuu on aina muilla.

Persuthan nyt ovat vastuussa. Mitä logiikkaa siinä tavitaan?

Vassarien mielestä pitäisi vaan syytää rahaa kaikille,taikaseinästähän sitä saa.Mitään vastuuta ei tarvitse olla,tukia vaan pitäisi saada.

Ja sinä olet aina yhtä tyhmä. 

Terveisin metsää ja peltoa omistava vasemmistoon kuuluva!

Vierailija
188/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos,oikein on edes hieman vähentää näitä tukiasi,tämä kertoo paljon,että hallitus on oikealla asialla.

Ei niitä vähennetä. Ne ovat ja pysyvät joten uliuli.

Vierailija
189/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat töihin sitten vaan. Eihän siinä muukaan auta.

Ja ellei pysty tai töitä.ei ole niin leireille. 

T. Petteri

MINNE LEIREILLE ? Pohjoisessa ei ole oikeen mitään

70-80luvuilla oli leirejä lapsille, mut nykyään rippileiri ?(huomaa näiltä palstoilta et pääsiäis pyhät käy hermoon)

30-luvulla köyhät ja sairaat vietiin leireille. Se on nytkin hallitusohjelmassa.

Älä helvetissä,missä kohdin se mainitaan

Niihin aikoihin oli hetken aikaa jotain työleirejä kun päättäjät halusivat, että jokainen tekee töitä. Laiskurit haluttiin pakottaa töihin.

Leirit lakkautettiin kuitenkin hyvin nopeasti kun huomattiin, että niistä saadut tulot eivät riittäneet edes leirien aiheuttamien kustannusten maksamiseen. Valtiolla ei ollut varaa jatkaa leirien pitämistä.

Vierailija
190/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaamalla kokoomus tuhosi taas talouden ja si valtion velan nousemaan ennätyskorkealle. Siis täysin itse aiheuttivat tämän, ei ole mitään muuta kriisiä.

Vassarit nyt ei ole lamasta kuulleetkaan.Tiedätkö että aivan sama tilanne on muissakin maissa ja siellä ei ole persut olleet asialla.

Kokoomus on tehnyt tämän aina. Nyt ei ole missään muussa maassa tällaista lamaa. 1990-luvun laman ja 2008 valuuttakriisin Suomessa kokoomus pitkitti ja ajoi maan velkaantumaan. Muissa maissa näin ei käynyt.

Kokoomus tekee tämän aina ollessaan pääministeripuolue.

Nyt toki persut toteuttaa ohjelmaansa, joka taisi tulla yllätyksenä. Tatcherin tuho on ihanne eli ei sosiaaliturvaa, vain vankiloita ja armeija. Lapset otetaan huostaan. Kolme työtä ei elätä vaan kuolet kylmyyteen. Tämä on purran unelma. 

Nämä kaksi kykypuoluetta yhdessä on totaalinen tuho tälle maalle.

Vierailija
191/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiselle yksinkertainen vastaus,kun ne otetut velat ja aiheutetut menot pitää kustan

Meinaatko että Suomi elää kulutusluotoilla?

Tuskin sinäkään niin tyhmä olet että oikeasti sellaista kuvittelet. Vaikka mistäpä sen tietää. Ihmisen tyhmyydellä ei oikeasti ole mitään rajaa.

Vierailija
192/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huonosti on keskituloinen asiansa hoitanut jos 8 viikon jälkeen jo asuntokin menee."

Hyvin tavallinen tarina. Kalliit sähköt ja korkeat korot. Osot yhtiövadtikkeet on jo sinällään vieneet keskituloisia ahdinkoon. Nyt sitten hallitus vei maan lamaan ja jäät työttömäksi. Korttitalo romahtaa, kun ansiosidonnainen tippuu 8 viikon jälkeen ja jaat käteen 700.

Uutta työtä et saa, asumistukea ei ole.

Nin Suomessa käy. Samoin käy näissä muissakin joustavien työmarkkinoiden maissa. Putoat nopeasti ja korkealta.

Tätä 8 viikon jälkeen ansiosidonnaisen tippumista ei olisi voinut uskoa vielä vuosi sitten. Ei

Mulla jää käteen 800 e kuussa ja toistaiseksi vielä hengissä. Kituuttamista kyllä on.

Vierailija
193/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiselle yksinkertainen vastaus,kun ne otetut velat ja aiheutetut menot pitää kustan

Sotepäällikkö haluatko tarkentaa väitettäsi.

Mihin nämä velat nyt menee? Kuka nämä menot aiheuttaa?

Ei kai vaan talouden taantuma, jonka hallitus aiheutti. Työttömyys, konkurssit, talouden seisahtuminen.

Verojenlasku 1980-luvun  tasolle? 

Bkt laskee niin kauan kuin hallitus jatkaa kansan kurjistamista. Niin kauan jatkuu tämä epäluottamus ja talouden alamäki.

Vierailija
194/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäkin vuonna valtiontalouden alijäämä tulee olemaan noin 12 miljardia euroa, eli 12 tuhatta miljoonaa. Tajutkaa nyt viimeisetkin vasemmistokommunistit: ei ole rahaa ylläpitää nykyistä systeemiä, jossa ihmisille maksellaan tukia. Se kokopäivätyö on nyt jostain hankittava. Intiassa yli 80-vuotiaat vetää riksakärryä 12 h päivässä perässään kuskaten siinä istuvia ihmisiä, jotta saavat 2 euroa päivän ateriaan. Verratkaa siihen, onko täällä asiat jotenkin huonosti. Miksi vasemmistolaista ei ikinä kiinnosta se, miten rahaa tehdään itse, vaan aina se, miten muiden tekemää ja hankkimaa rahaa saisi itselle?

Niin, mistä hankitaan? Tyhjästä? Miten raha syntyy itsestään, kun kellään ei ole varaa maksaa?

Tarvitaan vakaita palkanmaksajia, että yrittäjät saavat asiakkaita. Muuten sama raha kiertää muutaman kassan väliä kuin 50-luvulla kyläyhteisöissä.

Työn perässä sitä on ennenkin muutettu. Minäkin. 60- luvulla täältä lähti 40 000 ihmistä Ruotsiin töihin. Ei voi olla niin että ainoa ratkaisu on valittaminen ja hallituksen haukkuminen. Että kertakaikkiaan kenelläkään ei ole missään mitään mahdollisuuksia mihinkään, niinkö? Aina joku muu jossain keksii ratkaisut. Ihminen itse ei koskaan voi?

Vierailija
195/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille pitää syytää rahaa tai he alkavat käyttää huumeita? Mikä ihmeen logiikka tuossakin on?

Juuri tämä on sitä logiikkaa,joka on syöpynyt ViherVasemmistolaiseen ajatusmaailmaan,vastuu on aina muilla.

Persuthan nyt ovat vastuussa. Mitä logiikkaa siinä tavitaan?

Vassarien mielestä pitäisi vaan syytää rahaa kaikille,taikaseinästähän sitä saa.Mitään vastuuta ei tarvitse olla,tukia vaan pitäisi saada.

Ja sinä olet aina yhtä tyhmä. 

Terveisin metsää ja peltoa omistava vasemmistoon kuuluva!

Ihan sama mitä sinulla on ,vassareilla se taikaseinä on aina mielessä tyhmiä kun ovat.Täälläpäin suuri osa asukkaista omistaa metsää ja peltoa,ei se ole mikään ylpeilyn aihe

Vierailija
196/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisen hallituksen velanotosta johtuva korkomenojen kasvu 4 miljardia kun korot nousi. Vase

Nämä on älyttömiä väitteitä. Sote ri tässä maassa maksa kuin keskiverron. Se ei voi olla ilmaista ellei sitä ajeta alas kuten hallitus haluaa. Ei tetveydenhuoltoa kansalle.

Katainen otti enemmän velkaa ihan vain säästämällä talouden sokkiin. Velka on 15 vuoden aikana koottua.

Marinin hallitus hoiti 2 isoa kriisiä opposition lannattaessa joka ikistä asiaa.

Sen seurauksena työöisyys oli ennätyskorkea. Talous oli nousussa ja luottamus korjea.

Nämä hallituksen toimet eivät vähennä missään vaiheessa valtion velkaantumista. Ei vaikka perskokareet saisivat toisen hallituskauden. Kun kansa ei luota, ei talous nouse. Tämä hallitus tekee vakavaa tuhoa maalle. 

Vierailija
197/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

persut on yhtä kuin kokoomus. kokoomus on yhtä kuin persut. 

Vierailija
198/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lasten kannalta (ja veronmaksajien kannalta) olisi parasta, että lapsilisien sijaan tulisi lapsivero. loppuisi se tuillaelävien rahattomien työnvälttelijöiden lapsitehtailu tähän ylikansoitettuun maailmaan.

Juu t*petaan vaan suomalaiset sukupuuttoon 

Vierailija
199/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ei tee ihmiselle pahaa

Vierailija
200/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosten määrä tulee lisääntymään, tämä logiiikka, näin on aikaisemminkin mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän