Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lait muuttuu huomenna: arviolta 17000 lasta putoaa köyhyysrajan alle

Vierailija
31.03.2024 |

Kokoaikatyö ei sovi kaikille yksinhuoltajille tai osatyökykyisille.

Osa-aikatyöstä ei enää koidu rahallista hyötyä ilman huippupalkkaa.

Kokoaikatyötä on tarjolla vain murto-osalle työttömistä.

Ruokajonoista on jo nyt monin paikoin ruoka käymässä vähiin.

Näin kasvatetaan kokonainen uusi sukupolvi huumehöyryisiä nuoria joilla on kättä pidempää mukana eikä kiinnosta v**tuakaan. Hyvä Suomi. Hyvä PS.

Kommentit (256)

Vierailija
161/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no olisikos vanhempien syytä viimeistään nyt tarttua itseään niskasta kiinni ja alkaa itsekin tekemään jotain sen elintasonsa ja lastensa hyvinvoinnin eteen.

Minun oli pakko jäädä pois töistä, että pystyin tukemaan autistisen lapsen koulunkäyntiä. Fiksu lapsi, jolla ei oppimisessa ollut ongelmia. Ei vain kestänyt kouluympäristöä. Se oli hänelle erittäin vahingollinen. Siksi päädyin opettamaan häntä itse. Se pelasti lapsen tulevaisuden. Todistusnumerot nousivat kuutosesta ysiin kotiopetuksen ansiosta.

Älä viitti, tein saman töiden ohessa. Opiskeltiin iltaisin ja viikonloput sekä mun lomat. Ei tarvitse ton takia töitä lopettaa.

Vierailija
162/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän oikeiden suomalaisten mielestä persut ja vassarit ovat samaa työläisrotua. Ihan sama millä aivojen tuhoatte, kunhan teette työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömistä ja muista vammaisista pitää tehdä saippuaa ja lampunvarjostimia.

T:EK

Tilaan ruusutatuointivarjostimen!

Vierailija
164/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä vanhempana elätät lapsesi kun olet sen hommannut.

Kaikille ei ole täysiaikaista työtä tarjolla. Kukaan ei tiedä lasta tehdessään, maan työtilanteesta jonkin ajan päästä. Osa ammateista jää väistämättä myös ajan romukoppaan ja siksi ihmisiä pitäisi uudelleenkouluttaa työllistäville aloille. Nyt sekään ei käy kun aikuiskoulutustuki on otettu pois.

Yhteiskunta maksaa hyvin pitkälle sen ensimmäisen tutkinnon,jos jostain syystä vaihdat ammattia,on kohtuullista että maksat sen ihan itse,tosin kyllä moni työantaja kouluttaa ja kustantaa ammatinvaihtajan kulut,jos hänellä on tarve työntekijästä,aina ei voi huutaa muita maksajiksi.

Vierailija
165/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei voi enää elää jatkuvasti velaksi. Jostain on leikattava, vaikka tekee kipeää.

Varakkaampien vuoro tulee tod.näk. myöhemmin, että heiltäkin leikataan. Koska lisää leikattavaa pitäisi löytyä talouden tasapainottamiseksi.

Miksi tämä nykyinen hallitus ottaa enemmän lainaa kuin edellinen? Ainakaan mikään pandemia ei ole syynä. Ukrainan sotakaan ei ole uusi asia, sinne joutui tukea antamaan myös edellinen hallitus.

Mihin nykyinen hallitus tarvitsee niin paljon lainaa? Ainakaan kansan hyvinvointiin se raha ei mene? En usko sitäkään että Suomen pankki olisi yhtäkkiä alkanut vaatimaan velkoja maksuun. Ei Suomen pankissa niin tyhmiä olla, että löisivät itseltään kirveellä jalat poikki.

Vierailija
166/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat töihin sitten vaan. Eihän siinä muukaan auta.

Ja ellei pysty tai töitä.ei ole niin leireille. 

T. Petteri

MINNE LEIREILLE ? Pohjoisessa ei ole oikeen mitään

70-80luvuilla oli leirejä lapsille, mut nykyään rippileiri ?(huomaa näiltä palstoilta et pääsiäis pyhät käy hermoon)

30-luvulla köyhät ja sairaat vietiin leireille. Se on nytkin hallitusohjelmassa.

Älä helvetissä,missä kohdin se mainitaan

Vierailija
167/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille pitää syytää rahaa tai he alkavat käyttää huumeita? Mikä ihmeen logiikka tuossakin on?

Juuri tämä on sitä logiikkaa,joka on syöpynyt ViherVasemmistolaiseen ajatusmaailmaan,vastuu on aina muilla.

Persuthan nyt ovat vastuussa. Mitä logiikkaa siinä tavitaan?

Vassarien mielestä pitäisi vaan syytää rahaa kaikille,taikaseinästähän sitä saa.Mitään vastuuta ei tarvitse olla,tukia vaan pitäisi saada.

Vierailija
168/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lasten kannalta (ja veronmaksajien kannalta) olisi parasta, että lapsilisien sijaan tulisi lapsivero. loppuisi se tuillaelävien rahattomien työnvälttelijöiden lapsitehtailu tähän ylikansoitettuun maailmaan.

Suomi ei ole missään tapauksessa ylikansoitettu. Mene ulisemaan vaikka Kiinaan.

Kyllä Suomi ON ylikansoitettu, kun ei töitäkään riitä kaikille.

Vierailija
169/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäkin vuonna valtiontalouden alijäämä tulee olemaan noin 12 miljardia euroa, eli 12 tuhatta miljoonaa. Tajutkaa nyt viimeisetkin vasemmistokommunistit: ei ole rahaa ylläpitää nykyistä systeemiä, jossa ihmisille maksellaan tukia. Se kokopäivätyö on nyt jostain hankittava. Intiassa yli 80-vuotiaat vetää riksakärryä 12 h päivässä perässään kuskaten siinä istuvia ihmisiä, jotta saavat 2 euroa päivän ateriaan. Verratkaa siihen, onko täällä asiat jotenkin huonosti. Miksi vasemmistolaista ei ikinä kiinnosta se, miten rahaa tehdään itse, vaan aina se, miten muiden tekemää ja hankkimaa rahaa saisi itselle?

Erikoista tässä on se, että meillä oli ennätystyöllisyys, talous oli nousussa, kansa suhtautui valoisasti tulevaisuuteen ja sitten tuli sinimusta hallitus, joka syytää heinäsirkkoja, uhoaa ja kurjistaa kansaa. Samalla hetkellä talous seisahtui ja kansa lakkadi kulutta

Velkaa ei voi ottaa loputtomiin,vekselivetoinen talous ei vaan toimi.Terv MR Venezuela

Vierailija
170/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huonosti on keskituloinen asiansa hoitanut jos 8 viikon jälkeen jo asuntokin menee."

Hyvin tavallinen tarina. Kalliit sähköt ja korkeat korot. Osot yhtiövadtikkeet on jo sinällään vieneet keskituloisia ahdinkoon. Nyt sitten hallitus vei maan lamaan ja jäät työttömäksi. Korttitalo romahtaa, kun ansiosidonnainen tippuu 8 viikon jälkeen ja jaat käteen 700.

Uutta työtä et saa, asumistukea ei ole.

Nin Suomessa käy. Samoin käy näissä muissakin joustavien työmarkkinoiden maissa. Putoat nopeasti ja korkealta.

Tätä 8 viikon jälkeen ansiosidonnaisen tippumista ei olisi voinut uskoa vielä vuosi sitten. Ei edes perkokkareiden äänestäjä.

Pwrskokkareet poisti keskituloisilta perusturvan ja samallaajoi maan lamaan. Kukaan ei enää ota riskiä!

Vierailija
171/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin teen. Vaikka se tarkoittaisi sitä että pitäisi varastaa, jopa väkivalloin. Oletko varmasti valmis?

Uskon kyllä, laiskat eivät eväänsä lotkauta muuta kuin varastamiseen.

Vierailija
172/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei ole täysiaikaista työtä tarjolla. Kukaan ei tiedä lasta tehdessään, maan työtilanteesta jonkin ajan päästä. Osa ammateista jää väistämättä myös ajan romukoppaan ja siksi ihmisiä pitäisi uudelleenkouluttaa työllistäville aloille. Nyt sekään ei käy kun aikuiskoulutustuki on otettu pois.

Yhteiskunta maksaa hyvin pitkälle sen ensimmäisen tutkinnon,jos jostain syystä vaihdat ammattia,on kohtuullista että maksat sen ihan itse,tosin kyllä moni työantaja kouluttaa ja kustantaa ammatinvaihtajan kulut,jos hänellä on tarve työntekijästä,aina ei voi huutaa muita maksajiksi.

Mikä työnantaja kustantaa koulutuksen???

Toki tämä tiedetään, Suomessa ei enää uskota koulutukseen. Eikä hyvinvointiin.

Rikkaat saa opiskella.

Vierailija
173/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää elin vanhaan aikaan köyhän lapsuuden, nyt elän vieläkin köyhästi mutta olen kiitollinen joka sentistä jonka saan tienattua. Ei tullu musta rikollista.

Vierailija
174/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille pitää syytää rahaa tai he alkavat käyttää huumeita? Mikä ihmeen logiikka tuossakin on?

Kyllä ne lapsetkin tarvii elämyksiä, lomia vanhempiensa kanssa vaik mökille. Vaatteitakin. Kun vanhemmat köyhiä, mitään ei voi suunnitella ja tehdä yhdessä mitään, lapsistakin voi tulla levottomia, joita  rupeaa kiinnostaan negatiiviset asiat ?

Luuletko että monilla työssäkäyvillä on varaa tarjota näitä elämyksiä?Alkaako heidänkin lapset käyttää huumeita?

Ollaan työssä käyviä mutta tarjotaan lapsille ilmaisia elämyksiä. Metsäretket eväden kanssa on suhteellisen halpaa. Lisäksi käydään telttailemassa. Uimarannalle meno ei maksa m

Meillä teinit lähtee mielelläni vaellukselle teltan kanssa. Lisäksi teinit maksaa mm.omat vaatemenot omista työtuloista. Meillä lapset aloittaneet "palkkatyön" jo 13v . Tietysti tämä ei kaikilta onnistu mut meillä harrastus poiki töitä jo nuorena ja lisäksi ovat jakaneet mainoksia. 

Vierailija
175/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto jatkaa spämmivaleitaan ja unohtaa mainita että kaikki leikkaukset on vain ja ainoastaan siksi että vasemmisto itse tuhosi kaikki rahat hyvissä ajoin etukäteen.

Joten kiitos vasemmistolle kaikista leikkauksista. 

Höpö höpö.

Avatkaa nyt herra paratkoot silmänne. EI se niin ole, että kun perskokkareet tekevät velkaennätystä, syylliseksi käydään nappaamassa hallitus tuolta ja tuolta ajalta. Olette te kyllä melkoisia.

Kaikki. Kaikki oli paremmin Marinin aikana. Vähemmän velkaa, rajat eivät vuotaneet, heikommista pidettiin huolta. Oikeisto tuhosi tämän kaiken alle vuodessa, maa sekasorron partaalla, velkaa 50 mrd. Ja vika tietenkin kaikissa muissa 😅

TOTTA TOSIAAN,OLET NIIN OIKEASSA.APRILLIA

Vierailija
176/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön. En tule koskaan menemään töihin. En välitä persujen mielipiteistä enkä heistä yleisestä millään tasolla. Katson heitä  alaspäin. Minua ei kiinnosta olla tämän yhteiskunnan jäsen. Tulen nostamaan tukia niin kauan kuin elän joten yrittäkää kestää. Minä en määrittele itseäni työn kautta eikä se ole minulle itseisarvo. Maailma menee eteenpäin vaikka te persut tekisitte mitä tahansa. Teillä ei ole mitään vaikutusta minuun tai elämääni. Te näytätte ikäviltä ja haisette pahalta. Te olette kuin jotain saastaa mikä ei lähde pesemällä pois. Ja en muuta ole vihervasuri vaan enemmän oikeistolainen. Imekää mu...aa.

Vierailija
177/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä on sitä logiikkaa,joka on syöpynyt ViherVasemmistolaiseen ajatusmaailmaan,vastuu on aina muilla.

Persuthan nyt ovat vastuussa. Mitä logiikkaa siinä tavitaan?

Vassarien mielestä pitäisi vaan syytää rahaa kaikille,taikaseinästähän sitä saa.Mitään vastuuta ei tarvitse olla,tukia vaan pitäisi saada.

Kyseessä.on ideologia eli persu haluaa lyödä, haukkua ja dovata. Se ei haittaa, vaikka valtio tästä syystä velkaantuu ennätyksellisesti.

Vierailija
178/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eka koulutus ei työllistä, niin pitäisi saada tukea uudelleenkouluttautumiseen.

Vierailija
179/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no olisikos vanhempien syytä viimeistään nyt tarttua itseään niskasta kiinni ja alkaa itsekin tekemään jotain sen elintasonsa ja lastensa hyvinvoinnin eteen.

Minun oli pakko jäädä pois töistä, että pystyin tukemaan autistisen lapsen koulunkäyntiä. Fiksu lapsi, jolla ei oppimisessa ollut ongelmia. Ei vain kestänyt kouluympäristöä. Se oli hänelle erittäin vahingollinen. Siksi päädyin opettamaan häntä itse. Se pelasti lapsen tulevaisuden. Todistusnumerot nousivat kuutosesta ysiin kotiopetuksen ansiosta.

Älä viitti, tein saman töiden ohessa. Opiskeltiin iltaisin ja viikonloput sekä mun lomat. Ei tarvitse ton takia töitä lopettaa.

Älä itse viitsi. 

Et ole autistia nähnytkään jos kuvittelet että hänet voisi jättää yksin päiviksi kotiin ja illalla ilman ennakkovalmisteluita ja tuntien suunnittelemista pitää oppitunnit.

Ei ainakaan meillä sellainen olisi onnistunut. Jos olisi onnistunut, niin silloin hänen vointinsa olisi ollut niin hyvä, että estettä kouluun menemiselle ei olisi ollut.

Vierailija
180/256 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin teen. Vaikka se tarkoittaisi sitä että pitäisi varastaa, jopa väkivalloin. Oletko varmasti valmis?

Uskon kyllä, laiskat eivät eväänsä lotkauta muuta kuin varastamiseen.

Jokainen varastaa mielummin kuin kuolee. Näet tämän näissä muissa joustavien työmarkkinoiden maissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi