Jäin työttömäksi ja mies vittuilee ostamalla minulle halvempaa ruokaa kuin itselleen
Minulla on ruokarajotteita ja mies ostaa minulle sopivat ruuat nykyisin punalaputettuna.
Kommentit (137)
Onko sinulla ideologista ruokarajoitteita vai aitoja ruokarajoitteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jokin vamma, mikä estää liikkumisen vai mikset mene ja osta kaupasta itse omia ruokiasi?
Asumme maaseudulla. Miehen työpaikan vieressä on kauppa. Minulla taas matkaa olisi 6 km. Ei oikein mitään järkeä että lähden erikseen käymään kaupassa.
Ap
Niin että miehen työpäivän lisäksi vielä pitäisi käydä kaupassa? Kun sä et viitsi työttömänä tehdä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Käyttekö te itse pyörällä tekemässä perheen ruokaostokset? Voin toki repussa jotain leipää ym. kuljettaa mutta en nyt näe mitään järkeä siinä että alkaisin tehdä pyörällä 12 km:n kauppareissuja kun mies käy kaupassa joka tapauksessa auton kanssa. Meillä on siis 2 lastakin, ei ole vain meidän aikuisten ostokset.
En käytä gluteenitonta tms. kallista mutta en voi syödä esim. ruista ja siksi syömme eri leipää. Muitakin allergioita on.
Mies tietenkin ostaa isoimmat ostokset, mutta onhan sulla aikaa lenkkeillä ja käydä ostamassa vaikka haluamaasi leipää ja muita erikoistuotteita. Otan kuntoilun kannalta nuo kauppareissut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jokin vamma, mikä estää liikkumisen vai mikset mene ja osta kaupasta itse omia ruokiasi?
Asumme maaseudulla. Miehen työpaikan vieressä on kauppa. Minulla taas matkaa olisi 6 km. Ei oikein mitään järkeä että lähden erikseen käymään kaupassa.
Ap
Niin että miehen työpäivän lisäksi vielä pitäisi käydä kaupassa? Kun sä et viitsi työttömänä tehdä sitä?
Voin mä tehdä kauppareissut, jos mies menee pyörällä töihin ja jättää auton mulle. En usko että se sopii hänelle.
Ap
Millaisia ruokarajotteita ap.lla on? Outoa, että päivittäin löytyy ap.lle sopivaa syötävää punalaputettuna.
Vierailija kirjoitti:
Rajoittaako myös ruuvan määrää kuten meillä? Itse olen liikuntarajoitteinen enkä pääse kauppaan ja mies on huolissaan painostani. Poisti rampin etten pääse pyörätuolilla ulos itse hakemaan. Miehellä on itsellä hyvät tulot ja kalliit harrastukset.
Jos olisit esim naapurini, tekisin sinusta huoli-ilmoituksen. Tuo miehesi käytös on passiivis-aggressiivista, toivottavasti ei pahene oikeaksi aggressioksi.
Voitko löydä kaupassa viikonloppuisin ja iltaisin?
Jos mun ukko olis työtön.
Mä olisin iltavuorossa, sen jälkeen kävisin kaupassa. Ostaisin molemmille ruuat.
Tulisin kotiin.
Olisko mun työtön ukko siellä nälissään että mamma laitappa mulle nyt ruokaa, en ole syönyt koko päivänä.
Aika äkkiä lentäis käenpoika niska- ja perseotteella mun kämpästä.
Joka ei töitä tee, ei sen tietenkään syömänkään pidä.
Tuleeko muuten itsellesi yleensä enämpi hiki ohtalle syödessä vaiko töitä tehdessä?
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin iltavuorossa, sen jälkeen kävisin kaupassa. Ostaisin molemmille ruuat.
Tulisin kotiin.
Olisko mun työtön ukko siellä nälissään että mamma laitappa mulle nyt ruokaa, en ole syönyt koko päivänä.
Mihin tämä nyt liittyy? Kyllä minä ruuat valmistan. Mies laittaa ruokaa aika harvoin, arkena ei käytännössä koskaan. Tilanne oli sama silloinkin kun olin vielä töissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoittaako myös ruuvan määrää kuten meillä? Itse olen liikuntarajoitteinen enkä pääse kauppaan ja mies on huolissaan painostani. Poisti rampin etten pääse pyörätuolilla ulos itse hakemaan. Miehellä on itsellä hyvät tulot ja kalliit harrastukset.
Jos olisit esim naapurini, tekisin sinusta huoli-ilmoituksen. Tuo miehesi käytös on passiivis-aggressiivista, toivottavasti ei pahene oikeaksi aggressioksi.
Toi oli satuilua, älä tosta stressaa.
Ei kukaan nainen ole niin uusavuton etteikö voi soittaa vaikka poliisille ja kertoa tosta tilanteestaan. Puhelin ainakin käytössä kun tänne kirjottelee.
Elikkä hyötyy tilanteestaan kun tyytyy asemaansa.
Onpa kamalia kommentteja aloittajalle.
Kun on vaikeaa, kumppanin kuuluu olla tukena. Ei tulisi mieleenkään ostaa itselle hyviä ruokia ja kumppanille vain alesta, jos tälle kävisi huonosti. Punalaputetut tuotteet ovat oikein hyviä, mutta pistäähän se silmään, jos toinen hommaa itselleen vain uutta.
Eikä sinne töihin niin vaan mennä. Jos on juuri jäänyt työttömäksi, kestää todennäköisesti hetki, että uusi työ löytyy. Harvalla on uusi työ heti odottamassa.
Tee sitten tuoretta leipää itse? Sinulla on aikaa nyt. Voit myös mennä sinne kauppaan vaikka se onkin toisen työpaikan vieressä. Ei se tee hänestä automaattisesti velvollista palvelemaan sinua töidensä jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se punalappu tekee ruuasta huonompaa? Ruoka on ihan sama ja 5 minuutin päästä siihen ilmestyy punalappu. Mikä muuttui? Ruuan koostumus sama, vain hinta halpeni.
Hölmö. Punalaputetut tuotteet ovat menossa vanhaksi.
Menossa vanhaksi, mikä on se kellonaika kun tämä tapahtuu.
Ostaako joku normaalihinnalla myyntiajan loppupäässä olevia tuotteita? En minä ainakaan. Katson aina että päiväystä on reilusti jäljellä.
Ostan aina. Säästän rahaa ja luontoa.
Samoin. Esim. ruisleipä on parempaa mitä vanhempaa. Käyn ruokakaupassa joka toinen päivä ja ostan punalappuisen jos se on edullinen sitten ja käytän lähipäivien aikana. Ainoat pilaantuneet ovat olleet vaaleita leipiä jotka ovat homehtuneet ennen aikojaan. Muuten, aika idiootti on puoliso. Itse harkitsisin vakavasti eroa koska hän ei sinusta välitä. Me ollaan molemmat työttömiä varmaan eläkkeelle saakka mutta ostetaan mitä halutaan ja toinen tuo kaupasta kaiken mitä toinen pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisin kotiin.
Mihin tämä nyt liittyy? Kyllä minä ruuat valmistan. Mies laittaa ruokaa aika harvoin, arkena ei käytännössä koskaan. Tilanne oli sama silloinkin kun olin vielä töissä.
Ap
Laita sille ukollesi ruuat niistä halvemmista tai kehnommista aineksista. Sitä saa mitä tilaa. Tuttavapiirissä ei ole ketään noin sairasta tyyppiä, ota ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ruokarajoitteinen, niin varmasti ostaisin niitä punalaputettuja itsekin, jos halvemmalla saa. Jos toinen elättää, niin mielestäni ihan itsestäänselvyys sitten.
Miksi hänen mies ei osta itselleen punalaputettuja ruokia?
Ap kertoi, että hänellä on ruokarajoitteita. Mies syö ehkä siksi erilaista ruokaa. Ei kaikkea ole aina punalaputettuna.
Ai, mutta niitä erikoisruovalion ruokia on aina punalaputettuna? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos sairastutte vakavasti, mitenköhän mahtaa moinen "mies" kohdella silloin? Yök.
nainen ainakin ottaa aina heti eron, jos miehellä menee tavalla tai toisella huonommin
Tässä tapauksessa kannattaisi ottaa ero jokatapauksessa noin idiootista puolisosta. Harkitse vakavasti.
Josko se ap:n miehen tekemä on vaan hauskaa vitsailua purramaiseen tyyliin.
Meillä minä käyn töissä ja mies on kotona. Ei ole mulle ongelma käydä kaupassa kotimatkalla. Mä ne ruoat teen.
Ap kertoi, että hänellä on ruokarajoitteita. Mies syö ehkä siksi erilaista ruokaa. Ei kaikkea ole aina punalaputettuna.