Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.
Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.
Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.
Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?
Ap
On se "paskaduuni" otettukin vastaan. Se loppui lyhyeen, kun vuokrafirma päätti korvata toisella. Eikä johtunut huonosta työtuloksesta eikä asennevammasta, vaan työssä saadusta vammasta, joka vei lyhyelle sairauslomalle.
Toinen "paskaduuni" taas pahensi kroonista sairautta niin, että työ oli pakko lopettaa. Kun terveys ei kestä, niin se ei kestä. Sairaudet eivät jousta.
Mistä nämä rikkaat keksivätkin, että työttömät olisivat muka laiskoja? Samalla tavalla me olemme opiskelleet ja painaneet duunia niska limassa aina, kun sitä on onnistunut saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?
Ap
Et ymmärrä mitä paskaduuni tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Huomaa, ettet ole tehnyt päivääkään töitä saati hakenut töitä.
Nuorena kesätöitä, opiskelun ajalla tein töitä it-tukihenkilönä. Valmistumisen jälkeen insinööri.
Ap
Melkein kaikilla "köyhillä", kävipä töissä tai ei, se kämpän maksaminen vie 80% tulosta.
Jos ei ikinä peri kämppää, pysyy melko vähävaraisena koko ikänsä, näin se pienituloissa pääsääntöisesti menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet täysi idari. Ei sinne mäkkärin kassallekaan kaikkia hakeneita palkata.
Kerro nyt minkälainen ihminen ei pääse edes mäkkiin töihin.
Ap
Tämä kysymys paljastaa, ettei kysyjä ole ajantasalla.
Kerrotko miten kroonisesti sairas työkyvytön tekee ahkerasti töitä, opiskelee ja vaurastuu? Mielelläni neuvoisin kaverilleni, mutta en kyllä ole keksinyt.
T. Elämässä itse menestynyt, joka ei kuitenkaan ole keksinyt reseptiä, jolla tämä kaikilta onnistuisi
Taas näitä keksittyjä aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nuorena kesätöitä, opiskelun ajalla tein töitä it-tukihenkilönä. Valmistumisen jälkeen insinööri.
Ap
Etkä vieläkään osaa antaa neuvoja ja länkytät vain ohi aiheen. PELLE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Oikeustieteen opiskelija olin tuolloin. En päässyt myöskään siivoojaksi, Giganttiin, Dna:lle, puhelinmyyjäksi, ajanvaraajaksi, henkilökohtaiseksi avustajaksi jne. lista on loputon.
Miksi opintotuki riittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikilla "köyhillä", kävipä töissä tai ei, se kämpän maksaminen vie 80% tulosta.
Jos ei ikinä peri kämppää, pysyy melko vähävaraisena koko ikänsä, näin se pienituloissa pääsääntöisesti menee.
Minä otin puolison, jolla oli varaa kämppään Helsingin kantakaupungista. Oma tulot hyvää kokoomuslaista tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata opiskella lainarahalla. Tuo nyt on tyhmintä mitä olen kuullut. Ehkä jos on joku oxford harvard kyseessä niin sitten.
Opintolainat kannattaa sijoittaa pörssiin.
Ap
Eli siis mitä tekee lukiosta yliopistoon päässyt nuori, joka ei saa töitä opintojen aikana? Lainaa ei saa käyttää elämiseen, vaan pitää sijoittaa? Millä rahalla hän sit syö ja maksaa vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten kroonisesti sairas työkyvytön tekee ahkerasti töitä, opiskelee ja vaurastuu? Mielelläni neuvoisin kaverilleni, mutta en kyllä ole keksinyt.
T. Elämässä itse menestynyt, joka ei kuitenkaan ole keksinyt reseptiä, jolla tämä kaikilta onnistuisi
Työkyvytön nostaa isoa työkyvyttömyyseläkettä ja työskentelee sen päälle korkealla tuntipalkalla. Jos on fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on 2 vuotta vanha Nokia 3310, eikä rahaa ruokaan. Ongelmana on se, että olen hakenut yli 1000 työpaikkaa, mutta en saa työtä. Tutkinnot on opiskeltu ja velkaa sen vuoksi on 22 000 euroa. Ei sekään kannattanut, eikä johtanut hyvään toimeentuloon, saati rikkauksiin.
Miltä tuntuu olla luuseri joka ei kelpaa minnekään töihin?
Huomattavasti paremmalta kuin se, jos olisin luuseri joka ei osaa muuta kuin trollata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Yli 40v ihminen.
- eri
Ikäsyrjintä on laitonta ja tuskinpa se mäkkärin pikkupomo välittää minkäikäisiä on siellä töissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Yli 40v ihminen.
- eri
Oikeasti edes yli 25v ei pääse mäkkäriin töihin. Se on teinien paikka.
Mäkin aloin paiskia kahta duunia, mutta demarinpunainen verokarhu nappasi kynsiinsä.
Suomesta lähtee sankoin joukoin niitä, jotka haluavat nauttia omista ansioistaan.
Kansantaloutemme on kuralla, ei vahingossa eikä yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Vain yksi ammattitutkinto? Aika laiska ihminen, suorastaan saamaton ja neuvoo muita?! 😂
Kannattaa tehdä muutama vuosi isopalkkaista työtä ja ottaa sitten eläke. Sen ohessa voi sitten tehdä yrittäjänä ahkerasti työtä. Minä nostan tällä hetkellä yli 6 tonnia eläkettä ja osa-aikaisen työskentelyn tuloja.