Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.
Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.
Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.
Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?
Ap
Olet täysi idari. Ei sinne mäkkärin kassallekaan kaikkia hakeneita palkata.
Kerro nyt minkälainen ihminen ei pääse edes mäkkiin töihin.
Ap
Kerro niitä vinkkejä äläkä jankkaa muista kirjoittajista!
Ap! Mä annan sulle neuvon. Älä yleistä. Olen työtoiminassa ja kaikilla halpa känny. Itse vaihdoi se malliin mutta mun mies tienaa hyvin ja mulla on perintöä. Mitään huippukännyä en ole nähnyt koskaan köyhillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?
Ap
Ap
Oikeustieteen opiskelija olin tuolloin. En päässyt myöskään siivoojaksi, Giganttiin, Dna:lle, puhelinmyyjäksi, ajanvaraajaksi, henkilökohtaiseksi avustajaksi jne. lista on loputon.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on 2 vuotta vanha Nokia 3310, eikä rahaa ruokaan. Ongelmana on se, että olen hakenut yli 1000 työpaikkaa, mutta en saa työtä. Tutkinnot on opiskeltu ja velkaa sen vuoksi on 22 000 euroa. Ei sekään kannattanut, eikä johtanut hyvään toimeentuloon, saati rikkauksiin.
sama täällä. niin ärsyttää kun ihmiset ei ymmärrä kun ei menny niiku strömsössä. sitä lainaa tuli otettua eli saatua koska luuli voivansa hyvillä tutkinnoilla maksaa ne pois. Useammat aloittaa samasta, ottaa lainaa hakee kunnon töitä. Yrittää. En minä mitään sellasta että otanpa lainaa hehhe enkä mee ikinä kunnon töihin.
en juo, polta, käytä huumeita. näin vaan pääsi käymään. Iphone 7 on lasi rikki tällä hetkellä. vituttaaa se rahasade kun olin lähistöllä mutta en tarpeeksi lähellä.
Mä en kaipaa ohjeita, koska köyhyyteni johtuu sairauksista. Mutta jos antaisin tilinumeroni, laittaisitko tililleni rahaa.
En ole ap enkä erityisen rikas, mutta tulen ihan kivasti toimeen. Olen keskiluokkaisesta perheestä. Muutin pois kotoa opiskelemaan silloisen poikaystäväni kanssa halpaan vuokra-asuntoon. Maksoimme opiskelijoiden tuista vuokran sekä ruuan. Ostimme halpaa. Kävimme kerran viikossa jommankumman porukoilla syömässä sunnuntaisin. Joskus saimme mukaan sieltä ruokakassin tai jos tuuri kävi niin joskus jopa vähän rahaa. Emme kuitenkaan säännöllisesti saaneet muuta kuin sen tarjotun ruuan. Rahaa emme vanhemmiltamme pyytäneet. Emme ottaneet opintolainaa vaan kitkutimme opiskelijan tuloilla. Kesäisin, viikonloppuina tms. olimme töissä, josta säästimme ja joskus maksoimme mielihalujamme. Minä siis laitoin oikeasti opiskeluaikana myös säästöön säännöllisesti lähes kaiken palkkatuloni. Avasin ASP-tilin. Sittemmin tuli ero ja nykyään mulla vakituinen työpaikka ja perhe eri miehen kanssa. ASP-tilin varoilla sain lainan ja asuntokin pian velaton. Säästöjä on tämän lisäksi, sillä olen aina säästänyt. Nyt olen nelikymppinen.
Mutta tosiaan ehkä mun pointti onkin tässä ollut se, että olen aina ollut rahankäytön suhteen järkevä. Jo lapsena ja nuorena.
Ei ollut mitaan vinkkeja viela. Koitas nyt laittaa viisauksia tanne kun kerran kehua retostit etta sulla sellaisia on jakaa. Olisin itsekin kiinnostunut kuulemaan niita.
T: varakas ulkosuomalainen joka on ollut myos rutikoyha mutta joka ei ala neuvomaan tyottomia tai muita rahattomia. Paitsi jos joku nimenomaan neuvoja pyytaa.
Minäkin olen hyvin toimeentuleva, jolla on pitkästi kokemusta myös köyhyydestä. En todellakaan rupea jakelemaan tuollaisia neuvoja. Köyhyydestä pääsee nousemaan vain työllistymällä ja mielellään paikkaan, josta maksetulla palkalla tulee toimeen. Yritys ei aina riitä vaan tuuristakin on paljon kiinni. Opiskelukaan ei välttämättä takaa töitä. Köyhälläkin on oikeus joskus käyttää rahansa turhuuteen, se on hänen valintansa josta hän itse kantaa seuraukset. Näiden asioiden kuvittelisi olevan itsestäänselvyyksiä, mutta kirjoitanpa nyt kuitenkin.
NYT JUMALAUTA NIITÄ NEUVOJA TISKIIN!!!
Vierailija kirjoitti:
Kovin korkealle et ole ainakaan kouluttautunut. Tämän huomaa siitä, että et osaa edes perusasioita kieliopista.
Firmat maksaa minulle rautaisesta ammattitaidosta eikä mistään kaunokirjoittelusta.
Kannattaa opiskella stem-alaa.
Ap
Mä voin antaa oikeita neuvoja.
Asunnon pitää olla pieni ettei ylitä Kelan rajaa. Sisusta ministi eli kalusteet pieniä niin ei näytä ahtaalta.
Tee ruokasi itse. Älä osta eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin antaa oikeita neuvoja.
Asunnon pitää olla pieni ettei ylitä Kelan rajaa. Sisusta ministi eli kalusteet pieniä niin ei näytä ahtaalta.
Tee ruokasi itse. Älä osta eineksiä.
Ei Kelalla ole mitään kokorajoja asunnoille. On vain vuokranormi. Pienempi asunto voi olla kalliimpi kuin isompi, joten neuvosi ei päde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sinne pääsee vain nuoret ja tosi nuoret
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin korkealle et ole ainakaan kouluttautunut. Tämän huomaa siitä, että et osaa edes perusasioita kieliopista.
Firmat maksaa minulle rautaisesta ammattitaidosta eikä mistään kaunokirjoittelusta.
Kannattaa opiskella stem-alaa.
Ap
ANNA JO NIITÄ NEUVOJA ÄLÄKÄ LÄNKYTÄ PASKAA!!!!!
Vierailija kirjoitti:
En ole ap enkä erityisen rikas, mutta tulen ihan kivasti toimeen. Olen keskiluokkaisesta perheestä. Muutin pois kotoa opiskelemaan silloisen poikaystäväni kanssa halpaan vuokra-asuntoon. Maksoimme opiskelijoiden tuista vuokran sekä ruuan. Ostimme halpaa. Kävimme kerran viikossa jommankumman porukoilla syömässä sunnuntaisin. Joskus saimme mukaan sieltä ruokakassin tai jos tuuri kävi niin joskus jopa vähän rahaa. Emme kuitenkaan säännöllisesti saaneet muuta kuin sen tarjotun ruuan. Rahaa emme vanhemmiltamme pyytäneet. Emme ottaneet opintolainaa vaan kitkutimme opiskelijan tuloilla. Kesäisin, viikonloppuina tms. olimme töissä, josta säästimme ja joskus maksoimme mielihalujamme. Minä siis laitoin oikeasti opiskeluaikana myös säästöön säännöllisesti lähes kaiken palkkatuloni. Avasin ASP-tilin. Sittemmin tuli ero ja nykyään mulla vakituinen työpaikka ja perhe eri miehen kanssa. ASP-tilin varoilla sain lainan ja asuntokin pian velaton. Säästöjä on tä
On aivan eri asia olla köyhä opiskelija, kuin esimerkiksi kuusikymppinen köyhä, jolla ei ole toivoakaan tilanteen muuttumisesta loppuelämän aikana.
Minä opiskelin useamman eri alan tutkinnot hyvin arvosanoin. Tein töitä joka ainoassa välissä, paskaduunejakin kirjaimellisesti. Hankin hyvän ajokortin, kielitaitoa ja it osaamista. Tein hullun lailla töitä, kahta työtä ja opiskelin samaan aikaan. Kasvatin yksin lapset ja koulutin heidät. Säästin kaikesta mistä itse voin, mutta en lapsilta. Mitä jäi käteen? Työkyvyttömyys 50v. Oma asunto, ei autoa, säästöjä jonkun verran. Työhön en enää kykene. Sinulla oli hyvä tuuri, minulla ei. Kaikki ihmisen elämässä on pelkkää tuuria, ei yhtään mitään muuta. Olisko hyviä neuvoja työkyvyttömäksi jääneelle?
Millään tavallisella työllä ei voi kyllä rikastua, korkeintaan hieman vaurastua, mutta sekin vaatii jo melkoisia onnen kantamoisia.
Ihan kuten laulussa sanotaan "työlki ellää".
Ei kannata opiskella lainarahalla. Tuo nyt on tyhmintä mitä olen kuullut. Ehkä jos on joku oxford harvard kyseessä niin sitten.
Opintolainat kannattaa sijoittaa pörssiin.
Ap
Yli 40v ihminen.
- eri